- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ
У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ
НАКАЗ
Про затвердження Плану діяльності Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, на 2023 бюджетний рік та два бюджетні періоди, що настають за плановим (2024 - 2025 роки)
Затвердити План діяльності Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, на 2023 бюджетний рік та два бюджетні періоди, що настають за плановим (2024 - 2025 роки), що додається.
Голова НКРЕКП |
К.Ущаповський |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ НКРЕКП
06.09.2022 № 31-од
ПЛАН ДІЯЛЬНОСТІ
Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, на 2023 бюджетний рік та два бюджетні періоди, що настають за плановим (2024 - 2025 роки)
1. Мета
Здійснення державного регулювання з метою досягнення балансу інтересів споживачів, суб'єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, і держави, забезпечення енергетичної безпеки, європейської інтеграції ринків електричної енергії та природного газу України та ЄС.
2. Аналіз поточної ситуації
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі - НКРЕКП, Регулятор), є постійно діючим центральним органом виконавчої влади зі спеціальним статусом, який утворюється Кабінетом Міністрів України.
Регулятор є колегіальним органом, що здійснює державне регулювання, моніторинг та контроль за діяльністю суб'єктів господарювання у сферах енергетики та комунальних послуг.
До основних завдань Регулятора належать:
забезпечення ефективного функціонування та розвитку ринків у сферах енергетики та комунальних послуг;
сприяння ефективному відкриттю ринків у сферах енергетики та комунальних послуг для всіх споживачів і постачальників та забезпечення недискримінаційного доступу користувачів до мереж/трубопроводів;
сприяння інтеграції ринків електричної енергії, природного газу України з відповідними ринками інших держав, співпраці з Радою регуляторів Енергетичного Співтовариства, Секретаріатом Енергетичного Співтовариства та національними регуляторами енергетики інших держав;
забезпечення захисту прав споживачів товарів, послуг у сферах енергетики та комунальних послуг щодо отримання цих товарів і послуг належної якості в достатній кількості за обґрунтованими цінами;
сприяння транскордонній торгівлі електричною енергією та природним газом, забезпечення інвестиційної привабливості для розвитку інфраструктури;
реалізація цінової і тарифної політики у сферах енергетики та комунальних послуг;
сприяння впровадженню заходів з енергоефективності, збільшенню частки виробництва енергії з відновлюваних джерел енергії та захисту навколишнього природного середовища;
створення сприятливих умов для залучення інвестицій у розвиток ринків у сферах енергетики та комунальних послуг;
сприяння розвитку конкуренції на ринках у сферах енергетики та комунальних послуг.
Cфера електроенергетики
Протягом попереднього періоду у частині ринку електричної енергії основні зусилля Регулятора були спрямовані на розробку та вдосконалення актів вторинного законодавства щодо реформування ринку електроенергії з метою приведення законодавства України у відповідність до вимог Третього пакета енергетичного законодавства ЄС, становлення функції моніторингу ринку електричної енергії, оперативного реагування та врегулювання проблемних питань, що виникали в ході функціонування нещодавно запровадженої нової моделі ринку, захисту прав споживачів.
У травні 2021 року НЕК "УКРЕНЕРГО" подано до НКРЕКП запит на сертифікацію як оператора системи передачі відповідно до Порядку сертифікації.
25 листопада 2021 року Секретаріатом Енергетичного Співтовариства було оприлюднено Рішення № 4/21 щодо сертифікації НЕК "УКРЕНЕРГО" (далі - Висновок) щодо здійснення аналізу відповідності постанови НКРЕКП від 01.08.2021 № 1683 вимогам статей 9 та 13 Директиви 2009/72/ЄС. У своєму Висновку Секретаріат погодився з аргументацією НКРЕКП щодо відповідності обраної моделі відокремлення НЕК "УКРЕНЕРГО" - моделі відокремлення ISO.
Ураховуючи надані в процесі розгляду запиту на сертифікацію документи, дані та інформацію, а також висновки НКРЕКП, висвітлені в Обґрунтуванні до попереднього рішення про сертифікацію НЕК "УКРЕНЕРГО", Висновок Секретаріату Енергетичного Співтовариства № 4/21, НКРЕКП
постановою від 17.12.2021 № 2589 прийнято остаточне рішення про сертифікацію НЕК "УКРЕНЕРГО". Також постановою НКРЕКП від 17.12.2021 № 2624 НЕК "УКРЕНЕРГО" видано ліцензію з передачі електричної енергії.
З метою впровадження зобов'язань України щодо імплементації Регламенту Комісії (ЄС) від 23.10.2010 № 838/2010 про встановлення настанов стосовно механізму компенсації між операторами системи передачі та спільного регуляторного підходу до встановлення плати за передачу електроенергії відповідно до Договору про заснування Енергетичного Співтовариства та Угоди про асоціацію між Україною та ЄС для забезпечення участі ОСП України в ІТС механізмі НКРЕКП ведеться робота з транспозиції та імплементації положень законодавства ЄС, включених Радою Міністрів Енергетичного Співтовариства до переліку aquis шляхом розроблення відповідних проєктів змін до нормативної бази.
Згідно з вимогами до формування плану розвитку системи передачі у 2021 році НКРЕКП
постановами від 20.01.2021 № 57 та від
10.12.2021 № 2477 відповідно були схвалені Плани розвитку системи передачі на 2021 - 2030 та 2022 - 2031 роки у сумах 67 265 млн грн (без ПДВ) та 65 754 млн грн (без ПДВ) відповідно. Також Регулятором було розглянуто та схвалено Інвестиційну програму НЕК "УКРЕНЕРГО" на 2021 рік в обсязі 4 017 млн грн (без ПДВ), на 2022 рік в обсязі 4 928 млн грн (без ПДВ). У 2021 - 2022 роках основні обсяги фінансування спрямовані на виконання заходів з технічного переоснащення, реконструкції та будівництва енергооб'єктів системи передачі.
Протягом 2021 - 2022 років НКРЕКП було суттєво вдосконалено нормативно-правову базу з приєднання до електричних мереж операторів систем шляхом внесення відповідних змін до Кодексу систем розподілу, якими спрощено процедуру приєднання до електричних мереж, визначено договори про стандартне/нестандартне приєднання до електричних мереж як публічні, оптимізовано перелік документів, що додаються замовниками до заяви про приєднання, спрощено для замовників прийняття (акцептування) умов договору про приєднання до електричних мереж, визначено особливості приєднання індустріальних парків, удосконалено процедуру електрифікації комплексної забудови, визначено особливості створення, приєднання та функціонування малих систем розподілу тощо.
Згідно з вимогами до формування планів розвитку систем розподілу (далі - ПРСР) у 2021 році НКРЕКП продовжено роботу щодо розгляду відповідних планів розвитку. Зокрема, перевірено відповідність змісту та наповнення планів розвитку вимогам Кодексу систем розподілу, проаналізовано узгодженість ПРСР та Планів розвитку системи передачі на 2021 - 2030 та 2022 - 2031 роки, а також узгодженість ПРСР та відповідних схем перспективного розвитку. Розглянуто технічну доцільність та обґрунтованість запропонованих ПРСР заходів, спрямованість цих заходів на підвищення якості надання послуг з розподілу електричної енергії, енергоефективності електричних мереж, збільшення їх пропускної спроможності, зниження технологічних витрат електричної енергії в електромережах тощо.
За результатами проведеної роботи у 2021 році Регулятором було схвалено плани розвитку:
на 2021 - 2025 роки для 4 систем розподілу на загальну суму 6 290 млн грн (без ПДВ);
на 2022 - 2026 роки для 32 систем розподілу на загальну суму 106 440 млн грн (без ПДВ).
Також НКРЕКП протягом 2021 року було розглянуто та схвалено:
інвестиційні програми на 2021 рік для 17-ти ліцензіатів з розподілу електричної енергії на загальну суму 5 441 млн грн (без ПДВ), з них 12 ОСР, до яких застосовується стимулююче тарифоутворення на загальну суму 4 702 млн грн (без ПДВ), з урахуванням змін до ІП, схвалених протягом 2021 року для 25-ти ліцензіатів з розподілу електричної енергії;
інвестиційні програми на 2022 рік для 32-ох ліцензіатів з розподілу електричної енергії на загальну суму 11 826 млн грн (без ПДВ), з них 26 ОСР, до яких застосовується стимулююче тарифоутворення на загальну суму 11 405 млн грн (без ПДВ).
Упродовж 2021 року НКРЕКП на звернення ОСР було погоджено зміни до інвестиційних програм, направлені на вирішення нагальних питань забезпечення електропостачання.
Удосконалення існуючої нормативно-правової бази щодо стимулюючого регулювання для енергорозподільних компаній протягом 2020 року, дозволило 25 операторам систем розподілу з 2021 року перейти на стимулююче тарифоутворення. З 2022 року по системі стимулюючого тарифоутворення працює 26 з 32 операторів систем розподілу.
У зв'язку із законодавчим запровадженням понижуючих коефіцієнтів до "зелених" тарифів для сонячних та вітрових електростанцій НКРЕКП у 2021 році затверджено відповідні зміни до Порядку встановлення, перегляду та припинення дії "зеленого" тарифу на електричну енергію для суб'єктів господарської діяльності, споживачів електричної енергії, у тому числі енергетичних кооперативів, та приватних домогосподарств, генеруючі установки яких виробляють електричну енергію з альтернативних джерел енергії, затвердженого
постановою НКРЕКП від 30.08.2019 № 1817 (далі -
Порядок), з метою виключення передумов для штучного завищення рівня "зеленого" тарифу після запровадження понижуючих коефіцієнтів "зеленого" тарифу та приведення
Порядку у відповідність до змін законодавства в частині обмеження строку дії технічних умов, виданих для об'єктів, що виробляють електричну енергію з використанням альтернативних джерел енергії.
Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 в Україні з 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року введено воєнний стан у зв'язку з військовою агресією російської федерації проти України.
Для подолання труднощів, які постали перед суб'єктами господарювання внаслідок воєнних дій, а також необхідністю забезпечити стійкість економіки в цей період, НКРЕКП
постановою від 26.03.2022 № 352 затвердила
Порядок тимчасового приєднання електроустановок до системи розподілу у період дії в Україні воєнного стану.
Порядком, зокрема, передбачається:
першочергове, невідкладне в пріоритетному порядку та безоплатне надання послуги з тимчасового приєднання до електричних мереж об'єкта замовника, що використовується для задоволення потреб підприємств із сфери управління Мінстратегпрому та Мінекономіки, а також підприємств Державного концерну "Укроборонпром", які залучені до виконання мобілізаційного завдання, а також Збройних Сил України, інших військових формувань України, правоохоронних органів і сил цивільного захисту;
надання послуги з приєднання у максимально стислі терміни та з мінімальним пакетом документів;
першочергове використання існуючих резервів потужностей системи розподілу, у тому числі незадіяних потужностей існуючих споживачів;
надання можливості виконання будівельно-монтажних робіт самим замовником та з використанням матеріалів та/або обладнання замовника;
здійснення за спрощеною процедурою тимчасового приєднання електроустановок до електричних мереж на період дії воєнного стану в Україні;
визначення вартості надання послуг з приєднання виключно на підставі фактичних витрат (без застосування ставок на приєднання);
приєднання електроустановок, призначених виключно для споживання електричної енергії.
У квітні 2022 року НКРЕКП було прийнято Тимчасовий порядок дій операторів систем розподілу з відновлення електропостачання населених пунктів, знеструмлених через пошкоджених об'єктів електричних мереж або їх складових внаслідок бойових дій, у період дії в Україні воєнного стану, яким, зокрема передбачено:
виконання ремонтних робіт в електричних мережах ОСР;
організацію тимчасових схем живлення (у випадку тотальних пошкоджень постійних схем електропостачання та їх тривалим відновленням) споживачів, населених пунктів;
будівництво (тотальне відновлення) джерел живлення (у випадку неможливості організації схеми електропостачання діючими джерелами живлення).
Нафтогазова сфера
Упродовж 2021 року робота Регулятора була направлена на розвиток та стале функціонування ринку природного газу, здійснення заходів, що забезпечують ефективне функціонування лібералізованого внутрішнього ринку природного газу, у тому числі шляхом удосконалення положень актів вторинного законодавства, прийнятих на виконання вимог Закону України, з урахуванням норм Директив та Регламентів Європейського Союзу.
Регулятором були удосконалені положення нормативно-правових актів, що регулюють діяльність на ринку природного газу, шляхом внесення низки змін до Кодексів газотранспортної/газорозподільних систем, Правил постачання природного газу, Типових договорів транспортування/розподілу/постачання природного газу та інше.
Слід зазначити, що з метою сприяння захисту прав побутових споживачів в умовах відкриття ринку природного газу, особливо в опалювальний період, коли відбувається коливання цін на природний газ, що має негативний вплив на фінансовий стан побутових споживачів, а також задля досягнення стабільності цін на ринку природного газу, НКРЕКП було прийнято
постанову від 07.04.2021 № 572 "Про затвердження Змін до деяких постанов НКРЕКП", якою з 01 травня 2021 року введена базова річна пропозиція для всіх побутових споживачів, так званий "річний продукт". Побутовим споживачам надано можливість споживати природний газ протягом року за ціною, яка не може зменшуватись постачальниками у період з 01 травня 2021 року по 30 квітня 2022 року.
При цьому всі постачальники природного газу, які матимуть намір здійснювати постачання природного газу побутовим споживачам у майбутніх періодах (тобто після 30 квітня 2022 року), зобов'язані у термін до 25 квітня доводити до відома побутових споживачів ціну на природний газ у рамках базової річної пропозиції та публікувати її на своїх вебсайтах.
Водночас постачальники природного газу мають можливість пропонувати інші комерційні пропозиції для побутових споживачів, що підвищує можливості для розвитку конкуренції на роздрібному ринку природного газу. Разом з тим побутові споживачі не обмежені у праві вибору іншого постачальника природного газу або іншої комерційної пропозиції.
Вищезазначені зміни сприяють захисту прав побутових споживачів у частині стабілізації цін на природний газ в умовах відкриття ринку природного газу та розвитку конкуренції на ньому.
У зв'язку із зазначеним та за зверненням постачальника "останньої надії" НКРЕКП було прийнято
постанову від 09.12.2021 № 2471 "Про здійснення постачання природного газу побутовим споживачам на умовах базової річної пропозиції", яка дозволила побутовим споживачам отримувати природний газ на умовах базової річної пропозиції ТОВ "ГК "Нафтогаз України", а саме за ціною 7,96 грн за 1 м3 (з ПДВ).
Разом з тим Законом України гарантується усім споживачам право вибору та зміни постачальника.
Постановою НКРЕКП від 26.05.2021 № 856 "Про внесення змін до Правил постачання природного газу" було запроваджено більш гнучкі механізми зміни постачальника природного газу для споживачів, що не є побутовими.
Для зміни постачальника природного газу споживач, що не є побутовим, має право надати новому постачальнику письмовий дозвіл діючого постачальника на його перехід до нового постачальника. Такий дозвіл є альтернативою письмовій довідці діючого постачальника або складеного з ним акта звірки взаєморозрахунків про відсутність простроченої заборгованості споживача за поставлений газ перед діючим постачальником, які є обов'язковими для споживача, що не є побутовим, для реалізації зміни постачальника.
При цьому за споживачем залишається обов'язок щодо виконання своїх фінансових зобов'язань перед діючим постачальником у частині здійснення повного та остаточного розрахунку за спожитий природний газ.
У зв'язку із втратою чинності
постанови Кабінету Міністрів України від 19.10.2018 № 867, якою було затверджено Положення про покладення спеціальних обов'язків на суб'єктів ринку природного газу для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку природного газу, а також з метою сприяння безперебійному постачанню природного газу споживачам, які здійснюють виробництво теплової енергії, НКРЕКП було прийнято
постанову від 08.07.2021 № 1120 "Про затвердження Змін до деяких постанов НКРЕКП" (далі -
Постанова № 1120).
Положеннями зазначеної
постанови передбачено автоматичне постачання природного газу постачальником "останньої надії" споживачу, що здійснює виробництво теплової енергії, в умовах коли такий споживач залишився без постачальника або у разі якщо у діючого постачальника відсутня підтверджена номінація для потреб цього споживача.
Слід відмітити, що аналогічні норми ще у 2020 році були запровадженні для побутових споживачів, що дозволило забезпечити безперебійність постачання природного газу у випадках виникнення загрози відключення газу в силу обставин, які не залежать від самих споживачів.
В умовах відкриття повноцінного конкурентного газового ринку
Постанова № 1120 сприяє забезпеченню безперебійного постачання природного газу виробникам теплової енергії, особливо під час проходження опалювального сезону.
Регулятором було прийнято
постанову від 01.09.2021 № 1445 "Про затвердження Змін до деяких постанов НКРЕКП". Затвердженими змінами було удосконалено механізми комерційного балансування газотранспортної системи для замовників послуг транспортування, які постачають природний газ побутовим споживачам, шляхом надання права таким постачальникам об'єднуватися у балансуючі групи в рамках окремо створеного портфоліо балансування (подачі та відбори замовника послуг транспортування). Також операторам ГРМ було надано можливість здійснювати закупівлю природного газу для забезпечення покриття ВТВ на підставі договору постачання природного газу, укладеного з постачальником природного газу на загальних підставах та ринкових умовах.
Крім цього,
постановою НКРЕКП від 29.10.2021 № 1909 "Про затвердження Змін до деяких постанов НКРЕКП" (далі -
Постанова № 1909) було вдосконалено механізми розрахунку вартості договірної потужності для постачальника "останньої надії" та застосування плати за її перевищення, що у свою чергу сприяє ефективнішому виконанню постачальником "останньої надії" функції з безперебійного постачання природного газу кінцевим споживачам, які в силу об'єктивних обставин залишились без постачальника природного газу.
Також
Постановою № 1909 було зменшено величини коригування для добових небалансів, розмір яких більше 5 % (для операторів газорозподільної системи з метою покриття своїх нормативних та виробничо-технологічних втрат/витрат - більше ніж 15 % (включно)) з 20 % до 10 %, що дозволяє знизити фінансове навантаження на замовників послуг транспортування.
З метою сприяння скороченню обсягів небалансів у газотранспортній системі, які пов'язані з недостатньою точністю прогнозування операторами газорозподільних систем відборів/споживання природного газу, що не вимірюються щодобово,
Постановою № 1909 встановлена мінімальна межа точності прогнозування, якої оператори газорозподільних систем зобов'язані дотримуватись.
У зв'язку з різким зростанням цін на природний газ, що спостерігалося у 2021 році на ринку природного газу та мало негативний вплив на пошук Операторами ГРМ контрагентів для придбання у них ресурсу природного газу, в обсягах, необхідних для покриття фактичних втрат і виробничо-технологічних витрат природного газу в газорозподільних системах (ВТВ),
Постановою № 1909 були запроваджені норми щодо здійснення постачання природного газу постачальником "останньої надії" для потреб операторів газорозподільних систем.
Положеннями Кодексу газотранспортної системи (у редакції, що діяла до 17.11.2021) було передбачено поетапне запровадження плати за нейтральність балансування.
На першому етапі, що припадав на 2019/2020 та 2020/2021 газові роки, було передбачено, що плата за нейтральність балансування, розрахована Оператором ГТС згідно з вимогами Кодексу ГТС, мала інформативний характер, не стягувалася та не виплачувалася.
На другому та третьому етапах, що припадають на 2021/2022 та 2022/2023 газові роки відповідно, було передбачено обов'язкове стягнення на користь Оператора ГТС або виплату Оператором ГТС плати за нейтральність.
При цьому в умовах суттєвого зростання цін на природний газ на зовнішніх та внутрішньому ринках та наявної заборгованості операторів ГРМ за добові негативні небаланси, початок другого етапу впровадження плати за нейтральність балансування міг призвести до дестабілізації фінансового стану Оператора ГТС.
Постановою НКРЕКП № 2189 було продовжено дію першого етапу на період 2021/2022 газового року та перенесено початок другого та третього етапів впровадження плати за нейтральність балансування на один газовий рік.
За оцінками Секретаріату Енергетичного Співтовариства станом на кінець 2021 року Україною досягнуто найбільшого серед усіх Договірних Сторін Енергетичного Співтовариства прогресу в реформуванні газового сектору шляхом виконання зобов'язань, покладених у рамках Договору про заснування Енергетичного Співтовариства, на 83 % (з повною версією Звіту можна ознайомитися на сайті Енергетичного Співтовариства за посиланням https://www.energy-community.org/implementation/IR2021.html).
Разом з тим внаслідок військової агресії російської федерації проти України на ринку природного газу виникли кризові явища, що обумовило необхідність прийняття рішень у межах повноважень НКРЕКП для забезпечення сталого функціонування ринку природного газу в умовах дії воєнного стану.
Військові дії та введення воєнного стану на території України негативно впливають на фінансовий стан як споживачів природного газу, так і суб'єктів господарювання, що здійснюють діяльність на ринку природного газу, у тому числі які надають послуги постачання та розподілу природного газу кінцевим споживачам.
На значній території країни ведуться активні бойові дії, внаслідок чого пошкоджується газова інфраструктура (газовидобувна, газозберігаюча, газотранспортна, газорозподільна, газоспоживаюча); частина території України тимчасово окупована та непідконтрольна органам державної влади; значна кількість промислових споживачів припинила чи скоротила свою роботу, внаслідок чого використання ними природного газу припинилося чи суттєво зменшилось, у тому числі через пошкодження об'єкта газоспоживання споживача та/або системи газопостачання; платоспроможність населення суттєво зменшилась і відповідно розрахунки споживачів (як побутових, так і промислових) за природний газ та послуги розподілу значно скоротилися.
У зв'язку з вищезазначеним та з метою забезпечення стабільності, належної якості та доступності природного газу, підтримання належного рівня безпеки його постачання споживачам на ринку природного газу відбулося повернення механізму покладання спеціальних обов'язків (ПСО), обсяг та умови виконання спеціальних обов'язків визначено Кабінетом Міністрів України. Зазначеним рішенням врегульовано питання постачання природного газу, зокрема для потреб побутових споживачів, виробників теплової енергії та непобутових споживачів, які виконують життєво важливі функції для забезпечення обороноздатності держави.
У зв'язку з бойовими діями, що тривають на території Україні внаслідок військової агресії російської федерації, Регулятор оперативно реагує на проблемні питання, що виникають на ринку природного газу, та приймає тимчасові рішення з метою їх врегулювання, забезпечення сталого функціонування ринку природного газу та стабілізації роботи суб'єктів ринку природного газу в умовах дії воєнного стану.
Сфера комунальних послуг
Державне регулювання комунального сектору в Україні на національному рівні започатковане у 2011 році. Тривалий період регулювання цього сектору органами місцевого самоврядування загострив проблему неефективності його функціонування. Оскільки практично всі об'єкти централізованого водопостачання та водовідведення перебувають у комунальній власності міських та районних рад, це зумовило неминучий конфлікт інтересів, коли один і той самий суб'єкт володіє, управляє, контролює і при цьому ж здійснює тарифне регулювання суб'єктів природних монополій у цій сфері.
Завдяки переходу до моделі державного регулювання сектору комунальних послуг забезпечено:
єдиний для всіх регіонів держави підхід до формування тарифів у сфері централізованого водопостачання та централізованого водовідведення;
самоокупність діяльності ліцензіатів за рахунок встановлення тарифів на підставі економічно обґрунтованих планованих витрат (у сфері теплопостачання до набрання чинності
постанови НКРЕКП від 07.07.2021 № 1085);
контроль за діяльністю суб'єктів природних монополій у сфері централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, зокрема за дотримання структури встановлених тарифів та схвалених інвестиційних програм (планів розвитку);
постійний моніторинг результатів державного регулювання у сферах теплопостачання, централізованого водопостачання та централізованого водовідведення;
належне нормативно-правове та методологічне підґрунтя для ефективного функціонування створеної Регулятором системи державного регулювання у сфері теплопостачання, створено умови для сталого та беззбиткового функціонування теплопостачальних підприємств шляхом безпосередньої реалізації НКРЕКП своїх повноважень щодо встановлення економічно обґрунтованих тарифів на теплову енергію, відповідні комунальні послуги та схвалення Інвестиційних програм (до набрання чинності
постанови НКРЕКП від 07.07.2021 № 1085), враховано такі системні вимоги чинного законодавства, як, зокрема, забезпечення економічної обґрунтованості тарифів, гарантування якості та надійності послуг, відкритості та прозорості процесу встановлення тарифів, організації системи звітності, впровадження стимулюючого тарифоутворення у сфері теплопостачання;
контроль за діяльністю суб'єктів природних монополій та суб'єктів на суміжних ринках у сфері теплопостачання, зокрема за дотриманням структури встановлених тарифів та схвалених інвестиційних програм (до набрання чинності
постанови НКРЕКП від 07.07.2021 № 1085).
................Перейти до повного тексту