1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Розпорядження


НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРІ РИНКІВ ФІНАНСОВИХ ПОСЛУГ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
17.12.2019 № 2641
Про погодження Із зауваженнями проекту Закону України "Про внесення змін до деяких закон і її України щодо. впорядкування дія лі) пості відокремлених підрозділів юридичної особи, утвореної відповідно до законодавства іноземної держави"
Розглянувши проект Закону України "Про внесення змін до деяких законів України щодо впорядкування діяльності відокремлених підрозділів юридичної особи, утвореної відповідно до законодавства іноземної держави", надісланий листом Міністерства юстиції України від 03.12.2019 № 10870/8.4.3/11-19, відповідно до пункту 13 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого Указом Президента України від 23.11.2011 № 1070, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг,
постановила:
1. Погодити проект Закону України "Про внесення змін до деяких законів України щодо впорядкування діяльності відокремлених підрозділів юридичної особи, утвореної відповідно до законодавства іноземної держави" із зауваженнями, що додаються.
2. Департаменту державного регулювання та методології нагляду на ринках фінансових послуг забезпечити повідомлення Міністерства юстиції України про прийняте рішення.
3. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на члена Нащсомфінпослуг Залєтова О.М.
Голова Комісії 1. Пашко
Згідно з чинним законодавством
відповідно до колегіального рішення Комісії
Протокол №/109 засідання
Комісії від 17.12.2019
Додаток
до розпорядження Національної комісії,
що здійснює державне регулювання
у сфері ринків фінансових послуг
17.12.2019 № 2641
Зауваження
до проекту Закону України "Про внесення змін до деяких законів України щодо впорядкування діяльності відокремлених підрозділів юридичної особи, утвореної відповідно до законодавства іноземної держави"
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, в межах компетенції розглянула проект Закону України "Про внесення змін до деяких законів України щодо впорядкування діяльності відокремлених підрозділів юридичної особи, утвореної відповідно до законодавства іноземної держави" (далі - проект Закону), надісланий листом Міністерства юстиції України від 03.12.2019 № 10870/8.4.3/11-19, та надає такі зауваження та пропозиції.
1. Пояснювальною запискою до проекту Закону зазначено, що метою проекту Закону є створення сприятливого законодавчого поля, яке впорядкує правовий статус відокремлених підрозділів юридичної особи, утвореної відповідно до законодавства іноземної держави, сприятиме уніфікації, спрощенню та прискоренню процедур створення та припинення їх діяльності на території України.
Також у пояснювальній записці до проекту Закону зазначено, що проектом Закону передбачений комплексний підхід до врегулювання усіх аспектів правовідносин (цивільно-правових, трудових, фінансових), що пов'язані зі створенням та припиненням відокремлених підрозділів юридичної особи, утвореної відповідно до законодавства іноземної держави.
Разом з тим слід зазначити, що положеннями проекту Закону не впорядковано правовий статус відокремлених підрозділів юридичної особи, утвореної відповідно до законодавства іноземної держави, як це зазначено у меті розробки проекту Закону, в частині внесення змін до Податкового кодексу України.
Так, положеннями Податкового кодексу України, зокрема, визначено:
поняття постійне представництво, а саме постійне місце діяльності, через яке повністю або частково проводиться господарська діяльність нерезидента в Україні, зокрема: місце управління; філія; офіс; фабрика; майстерня; установка або споруда для розвідки природних ресурсів; шахта, нафтова/газова свердловина, кар'єр чи будь-яке інше місце видобутку природних ресурсів; склад або приміщення, що використовується для доставки товарів, сервер (підпункту 14.1.193 пункту 14.1 статті 14 розділу І Податкового кодексу України);
поняття податковий агент щодо податку на доходи фізичних осіб, а саме юридична особа (її філія, відділення, інший відокремлений підрозділ), самозайнята особа, представництво нерезидента - юридичної особи, інвестор (оператор) за угодою про розподіл продукції, які незалежно від організаційно-правового статусу та способу оподаткування іншими податками та/або форми нарахування (виплати, надання) доходу (у грошовій або негрошовій формі) зобов'язані нараховувати, утримувати та сплачувати податок, передбачений розділом IV цього Кодексу, до бюджету від імені та за рахунок фізичної особи з доходів, що виплачуються такій особі, вести податковий облік, подавати податкову звітність контролюючим органам та нести відповідальність за порушення його норм в порядку, передбаченому статтею 18 та розділом IV цього Кодексу.

................
Перейти до повного тексту