1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Розпорядження


НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРІ РИНКІВ ФІНАНСОВИХ ПОСЛУГ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
29.11.2018 № 2075
Про схвалення висновку до проекту Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про недержавне пенсійне забезпечення" (нова редакція)" (реєстраційний № 9224-2 від 06.11.2018)
Розглянувши проект Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про недержавне пенсійне забезпечення" (нова редакція)" (реєстраційний № 9224-2 від 06.11.2018), надісланий Комітетом Верховної Ради України з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення листом від 23.11.2018 № 04-34/13-245934, та на виконання доручення Кабінету Міністрів України від 21.11.2018 № 46246/1/1-18, відповідно до пункту 13 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого Указом Президента України від 23.11.2011 № 1070, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг,
постановила:
1. Схвалити висновок до проекту Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про недержавне пенсійне забезпечення" (нова редакція)" (реєстраційний № 9224-2 від 06.11.2018), що додається.
2. Департаменту державного регулювання та методології нагляду на ринках фінансових послуг забезпечити повідомлення Комітету Верховної Ради України з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення та Міністерства соціальної політики України про прийняте рішення.
3. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на члена Нацкомфінпослуг Гурбич О.І.
Голова Комісії І. Пашко
Згідно з чинним законодавством відповідно до колегіального рішення Комісії Протокол № 104 засідання
Комісії від 29.11.2018
СХВАЛЕНО
Розпорядження Національної комісії,
що здійснює державне регулювання
у сфері ринків фінансових послуг
29.11.2018 № 2075
ВИСНОВОК
до проекту Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про недержавне пенсійне забезпечення" (нова редакція)" (реєстраційний № 9224-2 від 06.11.2018)
Проект Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про недержавне пенсійне забезпечення" (нова редакція)" (реєстраційний № 9224-2 від 06.11.2018) (далі - проект Закону 9224-2) внесений на розгляд Верховної Ради України народними депутатами України Семенухою P.C., Романовою A.A., Сисоєнком І.В. та Лавриком О.В.
Нацкомфінпослуг розглянула проект Закону 9224-2, спрямований на вдосконалення державного регулювання ринку недержавного пенсійного забезпечення з урахуванням наявного досвіду практичної діяльності у сфері та посиленню довіри громадян до недержавних пенсійних фондів та розвитку системи накопичувального пенсійного забезпечення в Україні.
Метою проекту Закону 9224-2, як зазначено в пояснювальній записці до нього, є вдосконалення законодавства України, що регулює питання недержавного пенсійного забезпечення.
Проектом Закону 9224-2 пропонується викласти в новій редакції Закон України "Про недержавне пенсійне забезпечення" та внести зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення та законів України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг", "Про колективні договори і угоди", "Про рекламу", "Про систему гарантування вкладів фізичних осіб", "Про депозитарну систему України".
Проект Закону 9224-2 є альтернативним до проекту Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про недержавне пенсійне забезпечення" (нова редакція)" (реєстраційний № 9224 від 19.10.2018) (далі - проект Закону 9224) внесений на розгляд Верховної Ради України народними депутатами України Різаненком П.О., Довбенком М.В., Поляковим М.А., Демчаком Р.Є. та Рибалкою С.В.
Розглянувши проект Закону 9224-2 Нацкомфінпослуг вважає за доцільне зазначити таке:
1. У проекті Закону 9224-2 відсутні окремі норми, які, виходячи із досвіду нагляду на ринку недержавного пенсійного забезпечення, є необхідними для його подальшого розвитку.
Це, наприклад, норма щодо обов'язку засновників надавати Нацкомфінпослуг, на її вимогу, інформацію та документи, які стосуються недержавних пенсійних фондів, засновниками яких вони є.
Також у проекті Закону 9224-2 доцільно прописати норму, згідно з якою у разі прийняття регулятором рішення про виключення недержавного пенсійного фонду з Державного реєстру фінансових установ та подання позову до суду про ліквідацію такого недержавного пенсійного фонду як юридичної особи, забороняється повторне внесення недержавного пенсійного фонду до Державного реєстру фінансових установ.
Також у проекті Закону 9224-2 доцільно прописати норму, згідно з якою державний регулятор у чітко визначених випадках буде мати право передавати повноваження ради недержавного пенсійного фонду спеціально уповноваженому представникові, спроможному приймати термінові заходи для виправлення ситуації в недержавному пенсійному фонді відповідно до порядку, встановленого регулятором.
У проекті Закону 9224-2 відсутня норма, яка передбачає встановлення чітких, прозорих та ефективних умов і порядок визначення винагороди адміністратора недержавного пенсійного фонду, компанії з управління активами, зберігана недержавного пенсійного фонду, внутрішнього аудитора, інвестиційного консультанта, осіб, що виконують функцію з управління ризиками, яка має бути відповідно до імплементації положень проекту Закону 9224-1 положенням ДИРЕКТИВИ ЄВРОПЕЙСЬКОГО ПАРЛАМЕНТУ ТА РАДИ 2003/41/ЄС від 03 червня 2003 року про діяльність установ трудового пенсійного забезпечення та нагляд за ними та Директиви (ЄС) 2016/2341 Європейського Парламенту та Ради від 14 грудня 2016 року про діяльність установ трудового пенсійного забезпечення (УТПЗ) та нагляд за ними (далі -Директиви ЄС).

................
Перейти до повного тексту