1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Розпорядження


НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРІ РИНКІВ ФІНАНСОВИХ ПОСЛУГ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
03.10.2017 № 3945
Про схвалення висновку до проекту Закону України "Про ринки капіталу та регульовані ринки" (реєстраційний № 7055 від 01.09.2017)
Розглянувши проект Закону України "Про ринки капіталу та регульовані ринки" (реєстраційний № 7055 від 01.09.2017), надісланий листом Секретаріату Кабінету Міністрів України від 25 вересня 2017 року № 37482/1/1-17, відповідно до § 118 Регламенту Кабінету Міністрів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від І 8 липня 2007 року № 950, та підпункту 2 пункту 4 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого Указом Президента України від 23 листопада 2011 року № 1070, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг,
постановила:
1. Схвалити висновок до проекту Закону України "Про ринки капіталу та регульовані ринки" (реєстраційний № 7055 від 01.09.2017), що додається.
2. Департаменту консолідованого нагляду та методології на ринках фінансових послуг забезпечити надання висновку до Міністерства юстиції України.
3. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на члена Нацкомфінпослуг Залєтова О.М.
Голова Комісії І. Пашко
Згідно з чинним законодавством
відповідно до колегіального рішення Комісії
Протокол № 125
засідання Комісії від 03.10.2017
СХВАЛЕНО
Розпорядження Національної комісії,
що здійснює державне регулювання
у сфері ринків фінансових послуг
03.10.2017 № 3945
Висновок
до проекту Закону України "Про ринки капіталу та регульовані ринки" (реєстр. № 7055 від 01.09.2017)
Проект Закону України "Про ринки капіталу та регульовані ринки" (реєстр. № 7055 від 01.09.2017) унесено народними депутатами України Демчаком Р. Є, Довбенком М. В, Різаиенком П.В" Поляковим М. А. та іншими.
Метою законопроекту, відповідно до пояснювальної записки до нього, є комплексне врегулювання питань:
функціонування ринків похідних цінних паперів та деривативів; функціонування регульованих ринків та розбудови їх інфраструктури; удосконалення порядку емісії цінних паперів та системи розкриття інформації на ринках капіталу у відповідності до вимог європейського законодавства;
впорядкування діяльності з надання інформаційних послуг на ринках капіталу у відповідності до світових практик та європейського законодавства;
забезпечення захисту прав власників облігацій, зокрема, шляхом передбачення інституту зборів власників облігацій та колективного представника власників корпоративних облігацій, у відповідності до найкращих світових практик.
Крім того, законопроект спрямований на виконання вимог Угоди про асоціацію в частині імплементації Директив ЄС № 98/26/ЕС, 2003/71/СС, № 2004/109/ЄС, № 2007/14/ЄС, № 2001/34/ЄС, № 2007/36/ЄС, № 2014/65/ЄС, Регламентів ЄС № 809/2004, № 648/2012 та № 600/2014.
Підтримуючи загальне спрямування законопроекту на впровадження на ринках капіталу України передової міжнародної практики, вважаємо за доцільне висловити щодо його змісту такі зауваження.
1. Законопроектом запроваджується інститут кваліфікованих інвесторів. Відповідно до частини другої етапі 2 законопроекту кваліфікованими інвесторами є інвестори у фінансові інструменти, які володіють вміннями, досвідом та знаннями в галузі ринків капіталу, достатніми для прийняття ними інвестиційних рішень стосовно вчинення правочинів щодо фінансових інструментів. При цьому, згідно з пунктом 4 частини першої стані 3 законопроекту, кваліфікованими інвесторами є професійні учасники ринків капіталу та регульованих ринків, банки та страхові компанії. Разом з тим, Директива 2003/71/ЄС, норми якої пропонується імплементувати законопроектом, передбачає віднесення до кваліфікованих інвесторів юридичних осіб, що одержали дозвіл діяти на фінансових ринках, або діяльність яких на таких ринках підлягає регулюванню, включаючи: кредитні установи, інвестиційні товариства, інші фінансові установи, що отримали дозвіл діяти на фінансових ринках, або діяльність яких на таких ринках підлягає регулюванню, структури спільного інвестування та товариства з управління ними, пенсійні фонди та товариства з управління ними, торговців товарами, а також організації, що не одержали дозвіл діяти на фінансових ринках, або діяльність яких на таких ринках не підлягає регулюванню, єдина мета яких полягає в інвестуванні в цінні папери. Таким чином, пункт 4 частини першої статті 3 законопроекту не відповідає зазначеній Директиві, яка відносить до кваліфікованих інвесторів не лише професійних учасники ринків капіталу та регульованих ринків, банків, страхових компаній, але й інші фінансові установи.

................
Перейти до повного тексту