1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Розпорядження


НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРІ РИНКІВ ФІНАНСОВИХ ПОСЛУГ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
08.08.2017 № 3387
Про схвалення висновку до проекту Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запровадження накопичувальної системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування" (реєстраційний № 6677 від 10.07.2017)
Розглянувши проект Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запровадження накопичувальної системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування" (реєстраційний № 6677 від 10,07.2017), внесений народними депутатами України Солов'єм Ю.І., Веселовою Н.В. та ішн., і відповідно до пункту 13 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого Указом Президента України від 23 листопада 2011 року № 1070, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг,
постановила:
1. Схвалити висновок до проекту Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запровадження накопичувальної системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування" (реєстраційний № 6677 від 10.07.2017), що додається.
2. Управлінню регулювання та нагляду за установами накопичувального пенсійного забезпечення та управителів ФФБ та ФОН забезпечити надання висновку до Комітету Верховної Ради України з питань інформатизації та зв'язку.
3. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на члена Нацкомфінпослуг Гурбич О.І.
В.о. Голови Комісії О. Максимчук
Згідно з чинним законодавством
відповідно до колегіального рішення Комісії
Протокол № 110
засідання Комісії від 08.08.2017
СХВАЛЕНО
Розпорядження Національної комісії,
що здійснює державне регулювання
у сфері ринків фінансових послуг
08.08.2017 № 3387
Висновок
до проекту Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запровадження накопичувальної системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування"
Проект Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запровадження накопичувальної системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування" розроблено з метою забезпечення повноцінного реформування пенсійної системи, покращення пенсійного забезпечення громадян шляхом здійснення власних накопичень на старість та економічного зростання країни.
Прийняття законопроекту має на меті надати працівникам вже з 1 січня 2018 року можливість формувати обов'язкові особисті пенсійні накопичення, за рахунок яких вони в майбутньому одержать додаткове, до їх пенсій із солідарної системи, джерело пенсійних виплат, що певною мірою покращить їх забезпечення у старості.
Проектом закону передбачене внесення змін базових пенсійних законів "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" та "Про недержавне пенсійне забезпечення", а також, до інших законодавчих актів, які дозволять забезпечити необхідні правові та регулятивні умови для запровадження другого рівня системи загальнообов'язкового пенсійного страхування з 1 січня 2018 року.
Змінами до базових пенсійних законів встановлюється, що застраховані особи, яким на дату впровадження обов'язкової накопичувальної системи пенсійного страхування виповнилося не більш як 35 років, сплачують внески із своєї заробітної плати (доходу) від 2 відсотків із щорічним збільшенням до 7 відсотків, Інші особи (які не досягли пенсійного віку або ті, кому виповнилося більше 35 років) мають право брати добровільну участь у накопичувальній системі пенсійного страхування.
Передбачена можливість успадкування накопичених пенсійних заощаджень, а також їх повного або часткового використання до настання пенсійного віку у разі: лікування від тяжких захворювань, настання критичних життєвих ситуацій, необхідності оплати освіти дітей чи придбання нерухомого майна тощо.
Законопроектом запропонована децентралізована модель функціонування накопичувальної системи пенсійного страхування, в рамках якої:
застраховані особи, для участі у накопичувальній системі пенсійного страхування, обирають недержавні пенсійні фонди, її яких вони бажаючи формувати свої обов'язкові пенсійні накопичення. За бажанням особи, вона може в будь-який момент перейти до іншого недержавного пенсійного фонду;
адміністративне забезпечення процесу приймання та обробки відповідних заяв застрахованих осіб здійснюватиме Пенсійний фонд України, який даватиме розпорядження адміністраторам обраних недержавних пенсійних фондів про відкриття персональних накопичувальних пенсійних рахунків цим особам. Крім того, Пенсійний фонд України і сам вестиме такі рахунки в системі Реєстру застрахованих осіб. Завдяки постійному інформаційному обміну з інформаційно-обліковими системами адміністраторів відповідних недержавних пенсійних фондів буде забезпечуватися синхронізація персональних облікових даних учасників накопичувальної системи. Це дозволить забезпечити надійність та актуальність персоніфікованого обліку пенсійних активів, належних кожній застрахованій особі у накопичувальній системі, захист цих даних від помилок, ризиків фальсифікації або втрати, а отже і від ризику порушення майнових прав громадян;
єдиним, повністю централізованим механізмом у системі обов'язкового накопичувального пенсійного страхування, передбачено залишити систему адміністрування страхових внесків на накопичувальне пенсійне страхування. Адміністрування процесу збору таких внесків, їх обліку та розподілу між обраними громадянами недержавними пенсійними фондами забезпечуватиме Пенсійний фонд України, який має необхідні досвід, персонал, організаційну й технічну інфраструктуру для ефективного виконання зазначених функцій;
управління пенсійними активами в накопичувальній системі пенсійного страхування здійснюватимуть компанії з управління активами відповідних недержавних пенсійних фондів, а зберігання цих пенсійних активів будуть забезпечувати зберігані цих фондів (банківські установи);
компанії з управління активами та зберігані обираються радами недержавних пенсійних фондів, які беруть участь у накопичувальній системі пенсійного страхування, з числа тих компаній та банків-зберігачів, які мають відповідні ліцензії та, одночасно, відповідають критеріям, передбаченим законопроектом у змінах до статті 20-1 Закону України "Про недержавне пенсійне забезпечення";
основні функції з нагляду та регулювання у системі накопичувального пенсійного страхування, згідно із законопроектом, покладаються на:
Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, - в частині діяльності адміністраторів недержавних пенсійних фондів та недержавних пенсійних фондів;
Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку - в частині діяльності компаній з управління активами недержавних пенсійних фондів;
Національний банк України - в частині діяльності зберіганій недержавних пенсійних фондів.
Законопроектом передбачено:

................
Перейти до повного тексту