1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЛИСТ
26.04.2019 № 13932/7/99-99-12-03-04-17
Головним управлінням ДФС
в областях, м. Києві
Офісу великих платників податків ДФС
Державна фіскальна служба України, керуючись підпунктами 6 та 7 пункту 5 Положення про Державну фіскальну службу України , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2014 року № 236, враховуючи зміни до Податкового кодексу України (далі - Кодекс), надає та доручає довести до відома платників особливості податкового адміністрування у 2019 році екологічного податку за викиди забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення в атмосферне повітря в частині викидів двоокису вуглецю (далі - викиди двоокису вуглецю).
До розділу VIII Кодексу Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів" внесено зміни як в частині визначення платників, які справляють екологічний податок за викиди двоокису вуглецю, так і ставок податку.
Пунктом 240.7 ст. 240 Кодексу визначено, що не є платниками податку за викиди двоокису вуглецю суб'єкти, зазначені у пункті 240.1 статті 240 Кодексу , якими здійснюються такі викиди в обсязі не більше 500 тонн за рік.
У разі якщо річний обсяг викидів двоокису вуглецю перевищує 500 тонн за рік, суб'єкти зобов'язані зареєструватися платниками податку у податковому (звітному) періоді, в якому відбулося таке перевищення. Такі платники зобов'язані скласти та подати податкову звітність, нарахувати та сплатити податок за податковий (звітний) період, у якому відбулося таке перевищення, у порядку, передбаченому Кодексом.
Разом з тим п. 242.4 ст. 242 Кодексу встановлено, що база оподаткування податком за викиди двоокису вуглецю за результатами податкового (звітного) року зменшується на обсяг викидів у розмірі 500 тонн за рік.
Враховуючи викладене та припис п. 250.9 ст. 250 Кодексу , рекомендуємо запропонувати платникам податку, у яких у 2019 році розрахунковий, сумарний за всіма стаціонарними джерелами, обсяг викидів двоокису вуглецю:
не перевищує граничний обсяг викидів - подати до контролюючого органу за місцезнаходженням стаціонарного джерела забруднення заяву про відсутність у звітному році об'єкта оподаткування викидів двоокису вуглецю із додатком розрахунку оцінки обсягів таких викидів;
перевищує граничний обсяг (500 тонн) - зареєструватися платником податку за викиди двоокису вуглецю та подати до контролюючого органу за місцезнаходженням стаціонарного джерела забруднення заяву про звітний період, у якому планується виникнення об'єкта оподаткування викидів двоокису вуглецю, із додатком розрахунку оцінки обсягів таких викидів.
При цьому платники декларують податкові зобов'язання за викиди двоокису вуглецю в частині обсягів викидів, що перевищують граничний обсяг, починаючи із звітного (податкового) періоду, у якому досягнуто граничний обсяг таких викидів.
Додаток: Умовні приклади розрахунку (обчислення) обсягів викидів двоокису вуглецю енергетичними установками від спалювання різних видів палив.
В.о. заступника Голови В. Кривіцький
Додаток
УМОВНІ ПРИКЛАДИ
розрахунку (обчислення) обсягів викидів двоокису вуглецю енергетичними установками від спалювання різних видів палив
Приклад 1
Суб'єкт господарювання (далі - Платник), що обрав спрощену систему оподаткування четвертої групи, провадить господарську діяльність з вирощування сільськогосподарської рослинницької продукції на закритому ґрунті.
Платник у визначеному законодавством порядку[1] отримав Ліцензію на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, яка надає йому право на провадження діяльності із збирання та утилізації відпрацьованих мастил (олив), які збираються та зберігаються у відповідності до правил, визначених постановою Кабінету Міністрів України від 17 грудня 2012 року № 1221 "Деякі питання збирання, перевезення, зберігання, оброблення (перероблення), утилізації та/або знешкодження відпрацьованих мастил (олив)".
Платником у 2018 році зібрано 220 тонн мастил (олив). Відповідно до ліцензійних умов у 2019 році Платником здійснено утилізацію зібраних мастил (олив) шляхом їх спалювання у енергетичній установці (паливний котел), який забезпечує теплом споруди для вирощування сільськогосподарської рослинницької продукції, використовуючи мастила (оливи) як рідке паливо подібне мазуту, з них у:
I кварталі - 120 тонн мастил (олив),
II кварталі - 40 тонн мастил (олив),
III кварталі - 15 тонн мастил (олив),
IV кварталі - 45 тонн мастил (олив), що зібрані у 2018 році та 45 тонн мастил (олив), що зібрані у 2019 році.
Керуючись Інструкцією про зміст та порядок складання звіту проведення інвентаризації викидів забруднюючих речовин на підприємстві[2] щодо обліку викидів не тільки за фактичними вимірами, але й за розрахунковими показниками їх емісій, а також Методикою визначення викидів забруднювальних речовин у атмосферу від енергетичних установок[3] валовий обсяг викидів двоокису вуглецю, що надходить у атмосферу з димовими газами енергетичної установки обчислено за формулою:
-6 r
E = 10 k B Q
j j i i
де
Ej - валовий викид j-ї забруднюючої речовини під час спалювання i-го палива за звітний період, т;
kj - показник емісії j-ї забруднюючої речовини для i-го палива, г/ГДж;
Bi - витрата i-го палива за період, т;
Qri - нижча робоча теплота згоряння i-го палива, МДж/кг.
Зокрема для 1 тонни мазуту питомий обсяг викидів двоокису вуглецю (CO2, Eco2) обчислено за такими довідниковими показниками:
нижча робоча теплота згорання палива (Qмазуту) - 39,48 МДж/кг;
показник емісії Двоокису (CO2, Kco2 ) - 76 662,63 г/ГДж
та формулою:
-6 -6
E = 10 k Q B = 10 x 76 662,63г / ГДж х 39,48МДж/кг х 1т
co co мазуту
2 2
оцінено у розмірі 3,027 тонн емісії Двоокису (CO2).
Таким чином обчислюємо кількість викидів Двоокису (CO2), емісія яких відбулася в результаті утилізації мастил (олив) шляхом їх спалювання як рідкого пічного палива подібного мазуту, які складають у:
I кварталі 2019 року з 120 тонн мастил (олив) - 363,240 тонни (CO2).
II кварталі 2019 року з 40 тонн мастил (олив) - 121,080 тонна (CO2),
III кварталі 2019 року з 15 тонн мастил (олив) - 45,405 тонн (CO2),
IV кварталі 2019 року з 90 тонн мастил (олив) - 272,430 тонни (CO2).
Складаємо таблицю оцінок податкових зобов'язань з Податку від емісії при ставці 10,00 грн./тонну (CO2):
період обсяг утилізованих мастил, емісія
(CO2)
фактичний обсяг з початку року база оподаткування Сума податкових зобов'язань
квартал тонн тонн/квартал тонн тонн грн.
1 2 3 4 5 6
перший 120,000 363,240 363,240 0,000 0,00
другий 40,000 121,080 484,320 0,000 0,00
третій 15,000 45,405 529,725 29,725 297,25
четвертий 90,000 272,430 802,155 272,430 2 724,30
всього 265,000 802,155 302,155 3 021,55

................
Перейти до повного тексту