- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Індивідуальна податкова консультація
ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
23.08.2019 № 3987/6/99-99-15-03-03-15/ІПК |
Державна фіскальна служба України відповідно до ст.
52 Податкового кодексу України(далі - Кодекс) розглянула звернення Товариства щодо отримання індивідуальної податкової консультації стосовно необхідності реєстрації Товариства платником акцизного податку при здійсненні операцій з реалізації пального з використанням смарт-карток (паливних карток) і в межах компетенції повідомляє.
Товариство зазначає, що з метою забезпечення вантажних перевезень, які здійснюються між відділеннями власної мережі, Товариство здійснює придбання пального - нафтопродуктів та скрапленого газу у постачальників палива. Фізичне постачання придбаного пального від постачальника здійснюється з використанням смарт-карт на АЗС постачальника шляхом заправлення транспортного засобу уповноваженій особі Товариства. Підтвердженням фактичного отримання пального на АЗС є чек POS-терміналу та/або чек РРО.
Товариство спочатку отримує від Постачальника смарт-картки, а потім фізично отримує пальне на АЗС постачальника шляхом пред'явлення смарт-карт. При цьому момент фактичного отримання пального у власність Товариства є момент його фактичного відпуску на АЗС постачальника.
Так, під реалізацією пального з 01 липня 2019 року розуміються будь-які операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального з переходом права власності на таке пальне чи без такого переходу, за плату (компенсацію) чи без такої плати на митній території України з акцизного складу / акцизного складу пересувного:
до акцизного складу;
до акцизного складу пересувного;
для власного споживання чи промислової переробки;
будь-яким іншим особам (пп. 14.1.212 п. 14.1 ст.
14 Кодексу).
Разом з цим відповідно до абзацу десятого цього ж підпункту не вважаються реалізацією пального операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України при використанні пального, з якого сплачено акцизний податок, виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки суб'єктами господарювання, які не є розпорядниками акцизного складу.
Нагадуємо, що платником акцизного податку є особа, яка реалізує пальне (пп. 212.1.15 п. 212.1 ст.
212 Кодексу).
Отже, безпосередньо сама операція з реалізації смарт-карток, під час якої не відбувається фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального, з 01 липня 2019 року не належить до операцій з реалізації пального в розумінні пп. 14.1.212 п. 14.1 ст.
14 Кодексу.
З 01.07.2019 набули чинності норми підпунктів 14.1.6, 14.1.61, 14.1.224 та 14.1.224.1 пункту 14.1 статті
14 Кодексу, якими визначено поняття акцизних складів, акцизних складів пересувних та їх розпорядників.
Акцизний склад, зокрема - це приміщення або територія на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального.
Не є акцизним складом, зокрема:
приміщення або територія, на кожній з яких загальна місткість розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не перевищує 200 кубічних метрів, а суб'єкт господарювання (крім платника єдиного податку четвертої групи) - власник або користувач такого приміщення або території отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 1000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам.
Акцизний склад пересувний - транспортний засіб (автомобільний, залізничний, морський, річковий, повітряний, магістральний трубопровід), на якому переміщується та/або зберігається пальне на митній території України.
Транспортний засіб набуває статусу акцизного складу пересувного протягом періоду його використання для:
а) переміщення в ньому митною територією України пального, що реалізується (крім пального, що переміщується митною територією України прохідним транзитом або внутрішнім транзитом, визначеним підпунктом "а" пункту 2 частини другої статті
91 Митного кодексу України);
б) зберігання в ньому пального на митній території України;
................Перейти до повного тексту