1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Індивідуальна податкова консультація


ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
від 25.07.2019 р. N 3446/6/99-99-12-02-03-15/ІПК
Державна фіскальна служба України на звернення Товариства щодо плати за землю (далі- Плата) та податку на прибуток, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), повідомляє.
Товариство поінформувало, що відповідно до п. 2.3 договору оренди землі, укладеного у 2013 році (далі - Договір), нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 166 393 932,0 гривень.
Товариство, посилаючись на нову нормативну грошову оцінку землі (далі - Оцінка) введену в дію у м. Одесі з 01.01.2017 р. (рішення Одеської міськради від 29.06.2017 р. N 756-VII) та на рішення Господарського суду Одеської області від 14.05.2019 р. (у справі N 916/158/19) щодо внесення змін до Договору, а саме викладення у новій редакції п. 2.3 Договору "Нормативна грошова оцінка земельної ділянки з 01.01.2017 р. становить 138 882257,95 гривень....", просить роз'яснити правомірність застосування з 01.01.2017 р. нової Оцінки для обчислення податкових зобов'язань з Плати.
Оцінка є базою оподаткування Платою, а розміром Плати є відсоткова ставка, визначена Договором - 3 відс. від Оцінки.
Порядок обчислення Плати не залежить від фіксування у Договорі факту зміни Оцінки, яка є обов'язковою для застосування.
Пунктом 286.2 ст. 286 Кодексу визначено, що у разі затвердження нової Оцінки, до контролюючих органів разом з податковою декларацією з плати за землю надається довідка (витяг) про розмір Оцінки.
Таким чином, введена у встановленому порядку в дію з 01.01.2017 р. нова Оцінка має застосовуватися Товариством при обчисленні податкових зобов'язань з Плати, незалежно від того, чи внесені до Договору зміни щодо нової Оцінки. Така позиція викладена у рішенні Господарського суду Одеської області від 14.05.2019 р. (у справі N 916/158/19).
Відповідно до пп. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Кодексу об'єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень Кодексу.
Положеннями Кодексу не передбачено коригування фінансового результату до оподаткування у разі перерахунку податку за землю (орендної плати) за попередні роки.
Отже такі операції відображаються у складі фінансового результату до оподаткування за правилами бухгалтерського обліку.
Регулювання питань методології бухгалтерського обліку та фінансової звітності здійснюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері бухгалтерського обліку, затверджує національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку, національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку в державному секторі, інші нормативно-правові акти щодо ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності (п. 2 ст. 6 Закону України від 16 липня 1999 року N 996-ХIV "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні").

................
Перейти до повного тексту