1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Індивідуальна податкова консультація


ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
29.03.2019 N 1363/6/99-99-12-01-02-15/ІПК
Державна фіскальна служба України відповідно до ст. 52 Податкового кодексуУкраїни (далі - Кодекс) розглянула лист Товариства 1 щодо застосування норм постанови Кабінету Міністрів України від 22 листопада 2017 року N 891"Про затвердження Порядку ведення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників обсягу виробленого та реалізованого пального і рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі, передачі облікових даних з них електронними засобами зв'язку" (далі - Постанова N 891), Закону України від 19 грудня 1995 року N 481/95-ВР "Про державне регулювання виробництва, обігу спирту етилового, плодового і коньячного, алкогольних напоїв і тютюнових виробів" (зі змінами) (далі - Закон N 481) та в межах компетенції повідомляє таке.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація надається з питань практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Законом України від 23.11.2018 р. N 2628-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів) (далі - Закон N 2628) передбачено ряд змін до Кодексу та інших нормативних актів, які набирають чинності з 01.07.2019 р.
У запиті Товариство 1 поінформувало, що являється користувачем резервуарів N 1, N 2, N 3. Резервуари N 1 та N 2 поєднані трубопроводом, який належить Товариству 2 та надає Товариству 1 послуги по транспортуванню нафтопродуктів. Резервуари N 2 та N 3 поєднані трубопроводом користувачем яких є один суб'єкт господарювання Товариство 1.
З урахуванням викладено, Товариство 1 звертається з проханням надати інформацію щодо особливостей утворення роботи акцизних складів, обладнання складів витратомірами-лічильниками і рівнемірами-лічильниками, передачі облікових даних з них електронними засобами зв'язку, а саме:
1. Чи є окремим акцизним складом Резервуар N 1, який знаходиться у м. Бориспіль та на нього є окремі правовстановлюючі документи?
2. Чи є окремим акцизним складом Резервуар N 2, який знаходиться у Бориспільському районі та на нього є окремі правовстановлюючі документи?
3. Чи є окремим акцизним складом трубопроводи Товариства 2, у яких зберігається і в послідуючому транспортується паливо Товариства 1? При цьому у Товариства 2 в даній технологічній схемі відсутні резервуари?
4. Чи є єдиним акцизним складом Резервуар N 1, Резервуар N 2, трубопроводи Товариства 2?
5. Якщо усі ці об'єкти (Резервуар N 1, Резервуар N 2, трубопроводи) необхідно вважати єдиним акцизним складом, тоді хто є розпорядником такого акцизного складу та має подавати відомості згідно Кодексом та Постановою N 891 Товариство 1 чи Товариство 2?
6. Хто і де має встановлювати в витратоміри-лічильники?
7. Чи потрібно під час внутрішнього переміщення нафтопродуктів в тому числі у технологічних цілях в межах одного складу між Резервуаром N 2 та Резервуаром N 3 встановлювати на трубопроводах витратоміри-лічильники?
8. У яких місцях необхідно встановлювати витратоміри-лічильники: в місці розташування колектора, який пов'язує в собі усі резервуари чи на трубопроводі у місці видачі (наливу) нафтопродукту (на усіх точках (стояках) пункту наливу)?
9. Які ліцензії на оптову торгівлю має отримати Товариство 1:
9.1 На кожний об'єкт нерухомого майна незалежно від його адреси, навіть якщо вони співпадають та окремо ліцензію для здійснення торгівлі за відсутності місць для оптової торгівлі?
9.2 На дві адреси, за яким розташовані об'єкти нерухомого майна та окремо ліцензію для здійснення торгівлі за відсутності місць для оптової торгівлі?
9.3 Інші ліцензії?
Щодо питань 1, 2, 3, 4.
З 01.07.2019 р. набудуть чинності зміни до пп. 14.1.6 п. 14.1 ст. 14 Кодексу, внесені Законом N 2628, відповідно до яких, акцизний склад - це:
приміщення або територія на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження- розвантаження, зберігання, реалізації пального.
Не є акцизним складом:
приміщення або територія, на кожній з яких загальна місткість розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не перевищує 200 кубічних метрів, а суб'єкт господарювання (крім платника єдиного податку четвертої групи) - власник або користувач такого приміщення або території отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 1000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам;
приміщення або територія незалежно від загальної місткості розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального, власником або користувачем яких є суб'єкт господарювання - платник єдиного податку четвертої групи, який отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 10000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам;
паливний бак як ємність для зберігання пального безпосередньо в транспортному засобі або технічному обладнанні, пристрої.
Резервуар - це законодавчо регульований засіб вимірювальної техніки у вигляді стаціонарної споруди або ємності, який призначений для здійснення операцій з обігу пального та його зберігання та для якого встановлена залежність його місткості від абсолютної висоти рівня пального в резервуарі, що оформлено у вигляді градуювальної таблиці (пп. 4 п. 2 Постанови N 891).
Реєстр - електронна база даних, яка містить податкову інформацію про наявність у розпорядників акцизних складів витратомірів та рівнемірів, їх серійні (ідентифікаційні) номери, відомості щодо резервуарів та акцизних складів, на яких встановлені витратоміри і рівнеміри, а також облікові дані щодо обсягів обігу та залишку пального за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД у розрізі резервуарів та акцизних складів (п. 5 Постанови N 891).
Трубопровід це штучна споруда, призначена для транспортування газу або рідини, а також інших твердих речовин у вигляді суспензії під дією різниці тиску у різних перетинах.
Отже, враховуючи викладене вище Резервуари NN 1, 2 які розташовані за різними адресами являються окремими акцизними складами в розумінні Кодексу, Закону N 2628 та Постанови N 891.

................
Перейти до повного тексту