- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Індивідуальна податкова консультація
ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
02.01.2019 N 11/6/99-99-14-05-01-15/ІПК |
Державна фіскальна служба України розглянула запит ПрАТ щодо надання податкової консультації та у порядку статті
52 Податкового кодексуУкраїни (далі - Кодекс) повідомляє.
Щодо інкасації готівкової виручки з декількох РРО по одній супровідній відомості (питання 1, 2 та 5).
Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затверджене
постановою Правління Національного банку України від 29 грудня 2017 року N 148, розроблено відповідно до
Закону України "Про Національний банк України" (далі - Положення N 148) і визначає порядок ведення касових операцій у національній валюті України юридичними особами (крім банків) та їх відокремленими підрозділами незалежно від організаційно-правової форми та форми власності (далі - підприємства), органами державної влади та органами місцевого самоврядування під час здійснення ними діяльності з виробництва, реалізації, придбання товарів чи іншої господарської діяльності (далі - установи), фізичними особами, які здійснюють підприємницьку діяльність (далі - фізичні особи - підприємці) (далі разом у тексті - суб'єкти господарювання), фізичними особами.
Пунктом 29 розділу III Положення N 118 визначено, що приймання одержаної з банку готівки в касу та видача готівки з каси для здавання її до банку оформляються відповідними касовими ордерами (прибутковим або видатковим) з відображенням такої касової операції у касовій книзі.
Вилучення готівки з місця здійснення готівкових розрахунків із застосуванням РРО для здавання її до банку оформляється відповідними чеками РРО із виконанням операції "службова видача".
Документом, що свідчить про здавання виручки до банку та є підтвердженням оприбуткування готівки у касі суб'єктів господарювання, є:
1) квитанція до прибуткового документу банку на внесення готівки, підписана відповідальними особами банку та засвідчена відбитком печатки банку;
2) квитанція/чек банкомата чи програмно-технічного комплексу самообслуговування;
3) примірник супровідної відомості до сумки з готівковою виручкою (готівкою), засвідчений підписом та відбитком печатки інкасатора - збирача;
4) чек платіжного термінала в разі проведення інкасації коштів у режимі реального часу з використанням платіжних терміналів.
Враховуючи зазначене, ДФС вважає, що у разі проведення інкасації з господарської одиниці (магазину, тощо) при наявності декількох або більше РРО складається одна супровідна відомість до сумки з готівковою виручкою (готівкою), засвідчена підписом та відбитком печатки інкасатора - збирача.
Щодо оприбуткування готівкових коштів на відокремленому підрозділі, заповнення книги обліку розрахунковий операцій (далі - КОРО) та касової книги (питання 3).
Звертаємо увагу на те, що Національний банк України впорядкував питання оприбуткування готівки на торгових об'єктах та питання обов'язковості використання касової книги тими відокремленими підрозділами, які не проводять операції з приймання (видачі) готівки за касовими ордерами.
У новій редакції викладено п. 11 розділу І
Положення N 148, чим врегульовано питання оприбуткування готівки на торгових об'єктах, а саме:
"11. Готівка, що надходить до кас, оприбутковується в день одержання готівки в повній сумі.
Оприбуткуванням готівки в касах установ/підприємств та їх відокремлених підрозділів, які проводять готівкові розрахунки з оформленням їх касовими ордерами і веденням касової книги, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів.
Оприбуткуванням готівки в касах фізичних осіб - підприємців, які проводять готівкові розрахунки з оформленням їх товарними чеками (квитанціями) і веденням книги обліку доходів і витрат (або книги обліку доходів), є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у книзі обліку доходів і витрат (або книзі обліку доходів) на підставі товарних чеків (квитанцій).
................Перейти до повного тексту