1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Індивідуальна податкова консультація


ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
09.11.2018 N 4764/6/99-99-15-03-02-15/ІПК
Щодо особливостей провадження господарської діяльності за договорами про спільну діяльність та обліку таких договорів
Державна фіскальна служба України розглянула лист щодо особливостей провадження господарської діяльності за договорами про спільну діяльність і обліку таких договорів та, керуючись статтею 52 розділу II Податкового кодексуУкраїни (далі - ПКУ) повідомляє.
Як зазначено у листі Товариства, воно є відповідальним за утримання та внесення податків до бюджету під час виконання договору про спільну діяльність (копію договору не надано).
Згідно з підпунктом "г" пункту 184.1 статті 184 ПКУ 29.08.2012 р. Товариство виключено з Реєстру платників ПДВ.
Стосовно наявності у законодавстві заборони на укладення та здійснення господарської діяльності за договорами про спільну діяльність за умови недосягнення протягом наступних 12 календарних місяців показників, передбачених пунктом 181.1 статті 181 ПКУ, щодо загальної суми від здійснення операцій з постачання товарів/послуг за таким договором повідомляємо таке.
Відповідно до пункту 1 статті 42 Господарського кодексуУкраїни (далі - ГКУ) підприємництво - це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб'єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку.
Згідно з частиною 4 статті 176 ГКУ суб'єкти господарювання мають право разом здійснювати господарську діяльність для досягнення спільної мети, без утворення єдиного суб'єкта господарювання, на умовах, визначених договором про спільну діяльність. У разі якщо учасники договору про спільну діяльність доручають керівництво спільною діяльністю одному з учасників, на нього може бути покладено обов'язок ведення спільних справ. Такий учасник здійснює організаційно-управлінські повноваження на підставі доручення, підписаного іншими учасниками.
Відповідно до статті 1130 Цивільного кодексу України (далі - ЦКУ) за договором про спільну діяльність сторони (учасники) зобов'язуються спільно діяти без створення юридичної особи для досягнення певної мети, що не суперечить законові. Спільна діяльність може здійснюватися на основі об'єднання вкладів учасників (просте товариство) або без об'єднання вкладів учасників.
Відповідно до статті 1131 ЦКУ договір про спільну діяльність укладається у письмовій формі. Умови договору про спільну діяльність, у тому числі координація спільних дій учасників або ведення їхніх спільних справ, правовий статус виділеного для спільної діяльності майна, покриття витрат та збитків учасників, їх участь у результатах спільних дій та інші умови визначаються за домовленістю сторін, якщо інше не встановлено законом про окремі види спільної діяльності.
Таким чином, здійснення господарської діяльності за договором про спільну діяльність здійснюється на підставі вільного волевиявлення сторін діяти спільно без створення юридичної особи для досягненням певної спільної мети, що не суперечить закону.
При цьому, чинне законодавство не встановлює заборони щодо на укладення та здійснення господарської діяльності за договорами про спільну діяльність в залежності від вимог, передбачених пунктом 181.1 статті 181 ПКУ.
Стосовно відновлення господарської діяльності за договором про спільну діяльність від 06.04.2010 р. N 01 пропонуємо виходити, крім іншого, з істотних умов такого договору, а також того, чи закінчився строк, на який його було укладено, чи досягнуто мету укладення такого договору тощо. Відсутність вищевказаного договору унеможливлює надання більш детальної консультації з порушеного питання.
Також, звертаємо увагу на те, що постановою Кабінету Міністрів України від 11 квітня 2012 року N 296 затверджено Порядок укладення державними підприємствами, установами, організаціями, а також господарськими товариствами, у статутному капіталі яких частка держави перевищує 50 відсотків, договорів про спільну діяльність, договорів комісії, доручення та управління майном.
Згідно з пунктом 20 частини першої статті 6 Закону України "Про управління об'єктами державної власності" уповноважені органи управління відповідно до покладених на них завдань погоджують підприємствам, установам, організаціям, що належать до сфери їх управління, а також господарським товариствам, у статутному капіталі яких частка держави перевищує 50 відсотків, повноваження з управління корпоративними правами держави яких він здійснює, договори про спільну діяльність, договори комісії, доручення та управління майном, зміни до них та контролюють виконання умов цих договорів.
Щодо наявності обов'язку подати документи до контролюючого органу для взяття на облік договору про спільну діяльність повідомляємо таке.
Згідно з абзацом 1 пункту 64.6 статті 64 ПКУ на обліку у контролюючих органах повинні перебувати договори про спільну діяльність на території України без створення юридичних осіб, на які поширюються особливості податкового обліку та оподаткування діяльності за такими договорами, визначені Податковим кодексомУкраїни.

................
Перейти до повного тексту