- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Індивідуальна податкова консультація
ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
11.09.2018 N 3950/6/99-99-15-03-02-15/ІПК |
Про порядок оподаткування ПДВ
Державна фіскальна служба України розглянула звернення щодо порядку оподаткування податком на прибуток підприємств і податком на додану вартість у разі закупівлі дорожньої техніки за рахунок бюджетних коштів під державну гарантію Уряду, та, керуючись статтею
52 розділу II
Податкового кодексу України (далі -
ПКУ), повідомляє.
Відносини, що виникають у процесі складання, розгляду, затвердження, виконання бюджетів, звітування про їх виконання та контролю за дотриманням бюджетного законодавства і питання відповідальності за порушення бюджетного законодавства регулюються
Бюджетним кодексом України (далі - БКУ).
Відповідно до підпункту 6 пункту 1 статті
2 БКУ бюджетне асигнування - це повноваження розпорядника бюджетних коштів, надане відповідно до бюджетного призначення, на взяття бюджетного зобов’язання та здійснення платежів, яке має кількісні, часові та цільові обмеження.
Головним розпорядником бюджетних коштів та відповідальним виконавцем бюджетної програми є Укравтодор.
Бюджетні кошти використовуються для фінансування робіт з поточного середнього ремонту автомобільних доріг загального користування державного значення відповідно до переліку об'єктів поточного середнього ремонту автомобільних доріг загального користування державного значення у 2018 році та обсягів бюджетних коштів для їх фінансування за програмою "Розвиток мережі та утримання автомобільних доріг загального користування державного значення" за рахунок загального фонду державного бюджету згідно з додатком.
Закупівля товарів, робіт і послуг за бюджетні кошти здійснюється одержувачем бюджетних коштів в установленому законом порядку.
Відображення у первинному та бухгалтерському обліку інформації про отримані (створені) оборотні і необоротні активи, а також відкриття рахунків, реєстрація, облік бюджетних зобов'язань в органах Казначейства та проведення операцій, пов'язаних з використанням бюджетних коштів, здійснюються в установленому законодавством порядку.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються нормами
ПКУ (пункт 1.1 статті
1 розділу І
ПКУ).
Відповідно до пунктів 5.1 - 5.3 статті
5 розділу І
ПКУ поняття, правила та положення, установлені
ПКУ та законами з питань митної справи, застосовуються виключно для регулювання відносин, передбачених статтею
1 розділу І
ПКУ. У разі якщо поняття, терміни, правила та положення інших актів суперечать поняттям, термінам, правилам та положенням
ПКУ, для регулювання відносин оподаткування застосовуються поняття, терміни, правила та положення
ПКУ. Інші терміни, що застосовуються у
ПКУ і не визначаються ним, використовуються у значенні, встановленому іншими законами.
При цьому будь-які питання щодо оподаткування регулюються
ПКУ і не можуть встановлюватися або змінюватися іншими законами України, крім законів, що містять виключно положення щодо внесення змін до цього Кодексу та/або положення, які встановлюють відповідальність за порушення норм податкового законодавства (пункт 7.3 статті
7 розділу І
ПКУ).
Згідно з нормами чинного законодавства платники податку зобов’язані самостійно декларувати свої податкові зобов’язання та визначати сутність і відповідність здійснюваних ними операцій тим, які перераховані
ПКУ.
При цьому пунктом 44.1 статті
44 розділу II
ПКУ передбачено, що для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим пункту 44.1 статті
44 розділу II
ПКУ.
Щодо оподаткування ПДВ
Правові основи оподаткування ПДВ встановлено розділом V та підрозділом 2 розділу XX
ПКУ.
Правила формування податкового кредиту з ПДВ регулюються статтями
187,
198 і
201 розділу V
ПКУ.
Згідно з пунктами 201.1 і 201.10 статті
201 розділу V
ПКУ при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) у встановлений
ПКУ термін. При цьому податкова накладна, складена та зареєстрована в ЄРПН платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Датою виникнення податкових зобов'язань у разі постачання товарів/послуг з оплатою за рахунок бюджетних коштів є дата зарахування таких коштів на банківський рахунок платника податку або дата отримання відповідної компенсації у будь-якій іншій формі, включаючи зменшення заборгованості такого платника податку за його зобов'язаннями перед бюджетом (пункт 187.7 статті
187 розділу V
ПКУ).
Відповідно до підпункту "а" пункту 198.1 статті
198 розділу V
ПКУ до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з придбання або виготовлення товарів та послуг.
................Перейти до повного тексту