- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Індивідуальна податкова консультація
ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
21.08.2018 N 3626/6/99-99-12-02-02-15/ІПК |
Щодо порядку пакування, зберігання та маркування алкогольних напоїв
Державна фіскальна служба України розглянула звернення Товариства щодо порядку пакування, зберігання та маркування алкогольних напоїв (коньяків) як сировини для виробництва харчових продуктів (кондитерських виробів) і в межах компетенції повідомляє.
Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами, забезпечення їх високої якості та захисту здоров’я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів на території України
від 19 грудня 1995 року N 481 "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" (далі - Закон N 481).
Дія цього Закону не поширюється на роздрібну торгівлю винами столовими, крім випадків, передбачених цим Законом, а також на виробництво вин виноградних і плодово-ягідних, напоїв медових, наливок і настоянок, виготовлених громадянами в домашніх умовах для власного споживання.
1. Чи поширюються вимоги ст.
11 Закону М 481 на випадки зберігання алкогольних напоїв як сировини для виробництва харчових продуктів (кондитерських виробів)?
Стаття
11 Закону N 481 не встановлює правових норм порядку зберігання алкогольних напоїв як сировини для виробництва харчових продуктів (кондитерських виробів). Разом з цим, статтею
15 Закону N 481 встановлено, що зберігання алкогольних напоїв здійснюється в місцях зберігання алкогольних напоїв, внесених до Єдиного державного реєстру місць зберігання (далі Єдиний реєстр), незалежно від того, кому належить таке місце зберігання, або того, за заявою якого суб’єкта господарювання таке місце зберігання було внесено до Єдиного реєстру.
Таким чином, зберігання алкогольних напоїв, незалежно від напрямку їх використання, повинно здійснюватися в місцях, внесених до Єдиного реєстру.
Звертаємо увагу, що за порушення норм
Закону N 481 посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством. До суб’єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів відповідно до статті
17 Закону N 481. Зокрема за зберігання алкогольних напоїв у місцях зберігання, не внесених до Єдиного реєстру, - 100 відсотків вартості товару, який знаходиться в такому місці зберігання, але не менше 17000 гривень.
2. Чи може виробник харчових продуктів у зазначеному випадку зберігати відповідні алкогольні напої у іншій, ніж передбачено
Законом N 481 тарі, придатній для зберігання харчових продуктів, що підтверджується відповідними сертифікатами або висновками санітарно-епідеміологічної експертизи?
Статтею 11 встановлено, що розлив алкогольних напоїв здійснюється виключно у передбачену діючими стандартами тару, а також регламентовано місткість тари (зокрема 1,0 л і більше).
Відповідно до статті
9 Закону N 481 алкогольні напої повинні відповідати вимогам затверджених і зареєстрованих у встановленому законодавством порядку нормативних документів, які діють в Україні.
Пунктом 9 ДСТУ 4700:2006 "Коньяки України. Технічні умови" встановлено вимоги до пакування зазначеної продукції. Зокрема Коньяки України розливають у тару більше 1,0 дм-3, яка дозволена для використовування центральним органом виконавчої влади у сфері охорони здоров’я України та хімічно стійку до коньяків.
................Перейти до повного тексту