1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Консультації


ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
03.08.2018 № 3415/6/99-99-12-02-03-15/ІПК
Щодо рентної плати за спеціальне використання води
Державна фіскальна служба України на звернення Підприємств на отримання індивідуальної податкової консультації щодо справляння рентної плати за спеціальне використання води (далі - Рентна плата) та визначення об'єкта оподаткування Рентною платою, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), повідомляє.
Підприємство поінформувало, що при здійсненні господарської діяльності у сфері житлово-комунального господарства надає послуги підприємствам, установам, організаціям і населенню з централізованого водопостачання та водовідведення, є платником Рентної плати та має низку питань, а саме:
"1. Чи можна Підприємству при визначенні з 01.01.2018 об'єкта оподаткування за спеціальне використання води керуватися роз'ясненнями, наданими листом ДФС України від 08.05.2018 № 1388/4/99-99-12-02-03-13.
2. Яким чином у такому разі Підприємству необхідно заповнювати три окремі додатки 5 з різними коефіцієнтами (величинами): "0", "0,3" та "1" до звітної податкової декларації з рентної плати.
3. Які обсяги води, постачені для задоволення питних і санітарно-гігієнічних потреб споживачам, які не є суб'єктами господарювання у сфері централізованого водопостачання та водовідведення, але належать до споживачів, визначених у пп. 255.4.1 п. 255.4 ст. 255 Кодексу, Підприємству можна включати до окремого додатка 5 з коефіцієнтом (величиною) "0" звітної податкової декларації з рентної плати.
4. Чи можна Підприємству включати до окремого додатка 5 з коефіцієнтом (величиною) "0" звітної податкової декларації з рентної плати обсяги води, постачені наступним споживачам:
1) населенню (фізичним особам) для задоволення питних і санітарно-гігієнічних потреб;
2) юридичним особам та фізичним особам - підприємцям, які використовують воду виключно для задоволення питних і санітарно-гігієнічних потреб населення, у тому числі своїх робітників;
3) ОСББ, ЖБК, які отриману воду використовують для задоволення питних і санітарно-гігієнічних населення, у тому числі для обслуговування місць загального користування та прибудинкової території;
4) теплопостачальним організаціям згідно окремого договору, які отриману воду повністю підігрівають та постачають населенню для задоволення їх санітарно-гігієнічних потреб в гарячій воді;
5) теплопостачальним організаціям згідно окремого договору, які отриману воду повністю використовують для задоволення питних і санітарно-гігієнічних потреб населення в холодній воді, у тому числі своїх робітників.
Щодо визначення об'єкта оподаткування Рентною платою (п. 1 звернення)
З метою забезпечення ефективного адміністрування об'єктів оподаткування Рентною платою (при неврегульованому Кодексом порядку обліку обсягів води, що відрізняються за собівартістю), виходячи з фактичних обсягів використаної платником води (підземної, поверхневої) з водних об'єктів, ДФС надала методичні рекомендації щодо особливостей декларування податкових зобов'язань з Рентної плати суб'єктами господарювання, які здійснюють діяльність у сфері централізованого водопостачання у разі наявності у них більш ніж один об'єкт оподаткування Рентною платою, що викладені у листі ДФС від 08.05.2018 № 1388/4/99-99-12-02-03-13 та розміщені на офіційному веб-порталі ДФС у рубриці: Податки, збори, платежі / Загальнодержавні податки / Рентна плата / Рентна плата за спеціальне використання води / листи.
Щодо визначення об'єкта оподаткування та звільнення від справляння Рентної плати (п. п. 3-4 звернення)
Основні елементи оподаткування Рентною платою визначені у ст. 255 Кодексу.
Зокрема, пунктом 255.3 ст. 255 Кодексу встановлено, що об'єктом оподаткування Рентною платою є фактичний обсяг води, який використовують водокористувачі. При цьому термін "фактичний обсяг води, який використовують" визначений лише у пп. 255.11.2 п. 255.11 ст. 255 Кодексу, як обсяг, що зазначений у дозвільному документі на здійснення спеціального водокористування як ліміт забору води з водного об'єкта (пп. 4 п. 5 Порядку видачі дозволів на спеціальне водокористування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.03.2002 № 321 ) без встановлення спеціального порядку обліку таких обсягів забору води.
Перелік випадків, за яких фактичний обсяг використаної платником води не виключається з об'єкта оподаткування Рентною платою, але на який платникам Рентної плати надана податкова преференція, що полягає у наданому Кодексом праві не справляти Рентну плату в частині об'єкта оподаткування Рентною платою, що відповідає використаним ними обсягам води, які визначені п. 255.4 ст. 255 Кодексу. Зокрема, обсяги води, які зазначені у п. п. 1-3 п. 4 Звернення, є частиною об'єкта оподаткування Рентною платою, який відповідає обсягам води, які передбачені умовою пп. 255.4.1 п. 255.4 ст. 255 Кодексу як такі, що використані платником Рентної плати для задоволення санітарно-гігієнічних потреб без справляння Рентної плати.
Разом з тим п. 255.4 ст. 255 Кодексу не передбачає умови звільнення від оподаткування Рентною платою обсягів води, які реалізовані іншому суб'єкту господарювання, який використовує таку воду в підприємницькій діяльності, наприклад, підігріву для теплопостачання.
Оскільки обсяги води, що відповідають умовам п. 255.4 ст. 255 Кодексу, є об'єктом оподаткування Рентною платою, на який поширюється звільнення від оподаткування, то при декларуванні такої частини об'єкта оподаткування Рентною платою слід застосувати коефіцієнт у розмірі 0 (нуль), що при обчисленні податкових зобов'язань власне і забезпечить дотримання вимог п. 255.4 ст. 255 Кодексу щодо звільнення від оподаткування Рентною платою.

................
Перейти до повного тексту