- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Індивідуальна податкова консультація
ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
06.08.2018 N 3428/5/99-99-15-03-02-16/ІПК |
Про порядок оподаткування
Відповідно до статті
1 Договору Уряд Республіки Польща надає кредит у розмірі, який не перевищує 100 млн. євро (сто мільйонів EUR) (далі - Кредит), Уряду України для фінансування проектів з розбудови прикордонної дорожньої інфраструктури та облаштування пунктів пропуску українсько-польського кордону та інших проектів, що будуть погоджені Договірними Сторонами та фінансуватимуться в рамках окремих контрактів між експортерами з Польщі та юридичними особами - резидентами України (далі - Контракт). Кредит використовується для фінансування 100 відс. (сто відсотків) вартості Контрактів на поставку товарів, робіт та послуг з Республіки Польща до України.
Пунктами 1 та 2 статті
11 Договору встановлено, що будь-які податки, збори та інші платежі, які можуть виникнути у зв'язку з виконанням Контрактів, укладених згідно із цим Договором, сплачуються кожною стороною Контракту у її відповідній країні і не фінансуються за рахунок Кредиту.
Товари, роботи та послуги, що фінансуються відповідно до Контрактів, звільняються від сплати будь-яких податків, мит чи інших зборів або обов'язкових платежів, які встановлені Україною чи на її території згідно з чинним законодавством України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються нормами
ПКУ (пункт 1.1 статті
1 ПКУ).
Статтею
3 ПКУ визначено, що однією зі складових податкового законодавства України є чинні міжнародні договори, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України і якими регулюються питання оподаткування. При цьому, якщо міжнародним договором, згода на обов'язковість якого надана Верховною Радою України, встановлено інші правила, ніж ті, що передбачені
ПКУ, застосовуються правила міжнародного договору.
Щодо оподаткування податком на додану вартість
Правові основи оподаткування податком на додану вартість (далі - ПДВ) встановлено розділом V та підрозділом 2 розділу XX
ПКУ.
Згідно з підпунктами "а", "б" і "в" пункту 185.1 статті
185 ПКУ об'єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з:
постачання товарів/послуг, місце постачання яких відповідно до статті
186 ПКУ розташоване на митній території України;
увезення товарів на митну територію України.
Під постачанням товарів розуміється будь-яка передача права на розпоряджання товарами як власник, у тому числі продаж, обмін чи дарування такого товару, а також постачання товарів за рішенням суду (підпункт 14.1.191 пункту 14.1 статті
14 ПКУ).
Під постачанням послуг розуміється будь-яка операція, що не є постачанням товарів, або інша операція з передачі права на об'єкти права інтелектуальної власності та інші нематеріальні активи чи надання інших майнових прав стосовно таких об'єктів права інтелектуальної власності, а також надання послуг, що споживаються в процесі вчинення певної дії або провадження певної діяльності (підпункт 14.1.185 пункту 14.1 статті
14 ПКУ).
Відповідно до підпункту 14.1.244 пункту 14.1 статті
14 ПКУ під товарами розуміються матеріальні та нематеріальні активи, у тому числі земельні ділянки, земельні частки (паї), а також цінні папери та деривативи, що використовуються у будь-яких операціях, крім операцій з їх випуску (емісії) та погашення.
У цілях оподаткування операцій з переміщення майна та енергії через митний кордон України термін "товари" вживається у значенні, визначеному
Митним кодексом України (далі -
МКУ). Так, у розумінні
МКУ, товари - це будь- які рухомі речі, у тому числі ті, на які законом поширено режим нерухомої речі (крім транспортних засобів комерційного призначення), валютні цінності, культурні цінності, а також електроенергія, що переміщується лініями електропередачі (підпункт 57 пункту 1 статті
4 МКУ).
Статтею 197 та підрозділом 2 розділу XX
ПКУ визначено переліки операцій, які звільняються (тимчасово звільняються) від оподаткування ПДВ.
Пунктом 197.11 статті
197 ПКУ передбачено звільнення від оподаткування ПДВ, зокрема, операцій з:
постачання товарів та послуг на митній території України та ввезення на митну територію України товарів як міжнародної технічної допомоги (далі - МТД), яка надається відповідно до міжнародних договорів України, згода на обов'язковість яких надана у встановленому законодавством порядку;
постачання товарів та послуг на митній території України та ввезення на митну територію України товарів, що фінансуються за рахунок МТД, яка надається відповідно до міжнародних договорів України, згода на обов'язковість яких надана у встановленому законодавством порядку.
Поряд з цим зазначаємо, що режим звільнення від оподаткування ПДВ поширюється не на осіб, а на операції.
Враховуючи викладене та зважаючи на норми пункту 2 статті
11 Договору та статті
3 ПКУ, зокрема, за умови якщо товари, роботи та послуги фінансуються згідно з Контрактами, укладеними у рамках вказаних у Договорі проектів, то операції з постачання таких товарів/послуг (робіт) на митній території України та ввезення товарів на митну територію України звільняються від оподаткування ПДВ.
Щодо звільнення від оподаткування митними платежами
Відповідно до частини першої статті
300 МКУ умови надання звільнення (умовного звільнення) від оподаткування митними платежами визначаються
МКУ,
ПКУ, іншими законами України та міжнародними договорами, згоду на обов'язковість яких надано Верховною Радою України.
До митних платежів згідно з пунктом 27 частини першої статті
4 МКУ належать мито, акцизний податок із увезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції), податок на додану вартість із увезених на митну територію України товарів (продукції).
Відповідно до статті
335 МКУ разом з митною декларацією до органу доходів і зборів подаються, зокрема, документи, що підтверджують право на пільги зі сплати митних платежів. Серед документів, які підтверджуватимуть надання пільг будуть, зокрема, експортні документи, в першу чергу рахунки- фактури, що подаються сторонами Контракту та згідно з частиною першої статті
3 Договору повинні включати положення "за Договором між Урядом України та Урядом Республіки Польща про надання кредиту на умовах пов'язаної допомоги, від 09 вересня 2015 року".
Щодо митного контролю товарів, транспортних засобів комерційного призначення, які переміщуються через митний кордон України
Статтею
318 МКУ визначено, що митному контролю підлягають усі товари, транспортні засоби комерційного призначення, які переміщуються через митний кордон України.
Митний контроль передбачає виконання органами доходів і зборів мінімуму митних формальностей, необхідних для забезпечення додержання законодавства України з питань державної митної справи. Митний контроль товарів, транспортних засобів у пунктах пропуску через державний кордон України здійснюється відповідно до типових технологічних схем митного контролю, які затверджує Кабінет Міністрів України.
Перелік випадків, у яких здійснюється першочерговий митний контроль, визначено статтею
360 МКУ. Так, першочерговий митний контроль здійснюється у разі переміщення через митний кордон України товарів, необхідних для подолання наслідків стихійного лиха, аварій, катастроф, епідемій, а також живих тварин, органів та інших анатомічних матеріалів людини для потреб трансплантації, товарів, що мають обмежений строк чи особливий режим зберігання, товарів військового призначення, радіоактивних матеріалів, фото, аудіо і відеоматеріалів для засобів масової інформації, товарів, міжнародної технічної та гуманітарної допомоги, товарів що переміщуються в рамках угод про виробничу кооперацію, товарів, що переміщуються за процедурою МДП.
................Перейти до повного тексту