- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Індивідуальна податкова консультація
ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
05.04.2018 N 1470/6/99-99-15-02-02-15/ІПК |
Державна фіскальна служба України розглянула звернення щодо правомірності надання неприбутковою організацією цільової гуманітарної допомоги виробами медичного призначення для індивідуального користування, та, керуючись ст.
52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), повідомляє таке.
Статтею
1 Закону N 1192 передбачено, що гуманітарна допомога - цільова адресна безоплатна допомога в грошовій або натуральній формі, у вигляді безповоротної фінансової допомоги або добровільних пожертвувань, або допомога у вигляді виконання робіт, надання послуг, що надається іноземними та вітчизняними донорами із гуманних мотивів отримувачам гуманітарної допомоги в Україні або за кордоном, які потребують її у зв’язку з соціальною незахищеністю, матеріальною незабезпеченістю, важким фінансовим становищем, виникненням надзвичайного стану, зокрема внаслідок стихійного лиха, аварій, епідемій і епізоотій, екологічних, техногенних та інших катастроф, які створюють загрозу для життя і здоров’я населення, або тяжкою хворобою конкретних фізичних осіб, а також для підготовки до збройного захисту держави та її захисту у разі збройної агресії або збройного конфлікту. Гуманітарна допомога є різновидом благодійництва і має спрямовуватися відповідно до обставин, об’єктивних потреб, згоди її отримувачів та за умови дотримання вимог ст.
3 Закону України "Про благодійну діяльність та благодійні організації".
Набувачі гуманітарної допомоги - фізичні та юридичні особи, які її потребують і яким вона безпосередньо надається (абз. 11 ст.
1 Закону N 1192). Тобто, гуманітарна допомога має адресний характер.
Отримувачами гуманітарної допомоги виступають юридичні особи, яких зареєстровано в установленому Кабінетом Міністрів України порядку в Єдиному реєстрі отримувачів гуманітарної допомоги, зокрема можуть бути підприємства громадських організацій осіб з інвалідністю, ветеранів війни та праці, а також підприємства, установи та організації, що утримуються за рахунок бюджетів, та уповноважені ними державні установи (абз. 5 ст.
1 Закону N 1192).
Статтею
11 Закону N 1192 передбачено, що відповідні спеціально уповноважені державні органи з питань гуманітарної допомоги та органи доходів і зборів здійснюють контроль щодо використання гуманітарної допомоги за цільовим призначенням. Отримувач гуманітарної допомоги і набувач гуманітарної допомоги (юридична особа) щомісячно в установленому порядку подають до відповідного спеціальної уповноваженого державного органу з питань гуманітарної допомоги звіти про наявність та розподіл гуманітарної допомоги до повного використання всього обсягу отриманої гуманітарної допомоги.
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері соціального захисту населення, здійснює зокрема контроль за отриманням, розподілом, використанням за цільовим призначенням, підготовкою статистичної звітності, обліком гуманітарної допомоги, визнаної такою рішенням спеціально уповноважених державних органів з питань гуманітарної допомоги (ст.
5 Закону N 1192).
У разі порушення законодавства про гуманітарну допомогу, зокрема використання гуманітарної допомоги не за цільовим призначенням, використання гуманітарної допомоги з метою отримання прибутку, особи винні у такому порушенні несуть кримінальну або адміністративну відповідальність згідно з законом, а отримувачі гуманітарної допомоги, які допустили порушення законодавства про гуманітарну допомогу виключаються з Єдиного реєстру отримувачів гуманітарної допомоги за рішенням центрального органу виконавчої влади (ст.
12 Закону N 1192).
................Перейти до повного тексту