1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Індивідуальна податкова консультація


ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
31.01.2018 N 365/6/99-99-15-02-02-15/ІПК
Державна фіскальна служба України розглянула індивідуальну податкову консультацію за зверненням та, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), повідомляє.
Щодо подання документації з трансфертного ціноутворення на запит контролюючих органів
Пунктом 73.3 ст. 73 Кодексу визначено, що контролюючі органи мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій, завдань, та її документального підтвердження.
Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин, зокрема, для визначення відповідності умов контрольованої операції принципу "витягнутої руки" під час здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням відповідно до ст. 39 Кодексу.
Підпунктом 16.1.7 п. 16.1 ст. 16 Кодексу встановлено обов'язок платника податків подавати контролюючим органам інформацію в порядку, у строки та в обсягах, встановлених податковим законодавством.
Відповідно до пп. 39.4.4 п. 39.4 ст. 39 Кодексу на запит центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, платники податків протягом 30 календарних днів з дня отримання запиту подають документацію щодо контрольованих операцій, зазначених у запиті, яка повинна містити інформацію, зазначену у пп. 39.4.6 п. 39.4 ст. 39 Кодексу. Законом України від 21 грудня 2016 року N 1797-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні" (далі - Закон N 1797), який набрав чинності 01.01.2017 р., розширено зміст документації, яку платники податків, що здійснюють контрольовані операції, повинні складати та зберігати за кожний звітний період.
Платник податків додатково до переліку інформації, яка зазначалась у документації з трансфертного ціноутворення відповідно до попередніх правил пп. 39.4.6 п. 39.4 ст. 39 Кодексу, має ще розкрити:
дані про осіб, корпоративними правами яких у розмірі 20 і більше відсотків володіє платник податків. Дані повинні бути такими, що дають змогу ідентифікувати таких пов'язаних осіб (включаючи найменування держав (територій), податковими резидентами яких є такі особи, код особи, встановлений у країні їх реєстрації) та розкривати інформацію щодо критеріїв визнання таких осіб пов'язаними;
інформацію про осіб, яким платник податків надає місцеві управлінські звіти;
опис структури управління платника податків, схему його організаційної структури;
опис діяльності та стратегії ділової активності, що провадиться платником податків, зокрема економічні умови діяльності, аналіз відповідних ринків товарів (робіт, послуг), на яких здійснює свою діяльність платник податків, інформацію про основних конкурентів;
відомості щодо участі платника податків у реструктуризації бізнесу або передачі нематеріальних активів у звітному або попередньому році, з поясненням аспектів цих операцій, що вплинули або впливають на діяльність платника податків;
копії договорів (контрактів), що стосуються контрольованої операції;
відомості про фактично проведені розрахунки у контрольованій операції (суму та валюту платежів, дату, платіжні документи).
При підготовці документації з трансфертного ціноутворення, яка подається платником на запит контролюючого органу відповідно до підпунктів 39.4.4 та 39.4.8 п. 39.4 ст. 39 Кодексу, щодо контрольованих операцій, здійснених у 2013 - 2016 роках, під час обгрунтування відповідності цін контрольованих операцій рівню звичайних цін (для 2013 - 2014 років) або відповідності умов контрольованої операції принципу "витягнутої руки" (для 2015 - 2016 років) мають застосовуватись норми Кодексу, чинні на момент здійснення таких операцій. Водночас документація з трансфертного ціноутворення щодо таких контрольованих операцій має містити інформацію відповідно до вимог пп. 39.4.6 п. 39.4 ст. 39 Кодексу, чинних на момент направлення запиту платнику податків.
Отже, у разі отримання платником податків запиту про подання документації з трансфертного ціноутворення щодо контрольованих операцій за 2013 - 2016 роки після 01.01.2017 р., подана до контролюючого органу документація має містити інформацію, визначену пп. 39.4.6 п. 39.4 ст. 39 Кодексу, з урахування змін, внесених Законом N 1797.
Щодо визначення діапазону рентабельності
Згідно пп. 39.3.2.8 пп. 39.3.2 п. 39.2 ст. 39 Кодексу під час визначення діапазону рентабельності використовується:
інформація про зіставні неконтрольовані операції згідно з підпунктом "а" пп. 39.5.3.1 пп. 39.5.3 п. 39.5 ст. 39 Кодексу, здійснені протягом звітного (податкового) періоду (року), в якому здійснена контрольована операція; або
інформація про зіставних юридичних осіб на підставі даних бухгалтерського обліку та фінансової звітності, відображених за національними положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку або міжнародними стандартами фінансової звітності, згідно з підпунктом "б" пп. 39.5.3.1 пп. 39.5.3 п. 39.5 ст. 39 Кодексу за звітний (податковий) період (рік), у якому здійснена контрольована операція, або за декілька податкових періодів (років).

................
Перейти до повного тексту