1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЛИСТ
18.01.2018 № 1464/7/99-99-12-03-04-17
Головним управлінням ДФС в областях, м. Києві
Управлінням податків і зборів з юридичних осіб
Офісу великих платників податків ДФС
Про особливості справляння рентної плати у 2018 році
Державна фіскальна служба України, керуючись Податковим кодексом України (далі - Кодекс) та нормами Закону України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році" (далі - Закон), направляє для використання у роботі рекомендації щодо особливостей справляння у 2018 році рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин (далі - Рентна плата) та рентної плати за користування надрами в цілях, не пов'язаних з видобуванням корисних копалин.
1. Розширено перелік об'єктів, які не належать до об'єкту оподаткування Рентною платою за рахунок обсягу газу (метану) дегазації вугільних родовищ, який не відповідає вимогам до якості природного газу, призначеного для транспортування, промислового або комунально-побутового споживання (пп. 252.4.8 п. 252.4 ст. 252 Кодексу ).
2. Впроваджено пільгові ставки у розмірі 12 та 6 відс. вартості об'єктів оподаткування Рентною платою за природний газ, що видобуватиметься із покладів глибиною до та понад 5000 метрів відповідно (далі - Пільгова ставка) гірничими виробками, які у Кодексі визначені як "нові свердловини" (п. 252.20 ст. 252, пп. 14.1.124-1 п. 14.1 ст. 14 Кодексу).
Особливу увагу необхідно звернути на визначення терміну "нова свердловина", як об'єкту, пов'язаному з оподаткуванням. Зокрема, "нова свердловина - свердловина, буріння якої розпочато від денної поверхні суходолу (рівня нуль метрів згідно з проектом свердловини) після 1 січня 2018 року, що підтверджується актом про введення в експлуатацію бурової установки".
Зважаючи на те, що об'єкт оподаткування Рентною платою є обсяг товарного природного газу, що видобутий у звітному періоді, то запропонована редакція об'єкту, пов'язаного з оподаткуванням, який ідентифікує лише момент можливого спорудження гірничої виробки, не забезпечує ідентифікацію:
а) звітного періоду, у якому може бути застосована Пільгова ставка;
б) порядку обчислення об'єкту оподаткування за Пільговою ставкою.
Правила розробки нафтових і газових родовищ, що затверджені наказом Міністерства екології та природних ресурсів України від 15.03.2017 № 118, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 02.06.2017 за № 692/30560 (далі - Правила), визначають як порядок ідентифікації свердловин за групами: основний фонд видобувних свердловин, основний фонд нагнітальних свердловин, контрольних (спостережних, п'єзометричних) свердловин; оціночних, оціночно-експлуатаційних свердловин; спеціальних (поглинальних, водозабірних, дегазаційних тощо) свердловин (п. 20 Правил ), але й встановлюють основні вимоги до організації та здійснення розробки родовищ вуглеводнів та регламентують відносини суб'єктів господарювання та центральних органів виконавчої влади, що виникають під час користування нафтогазоносними надрами, з метою їх комплексного і раціонального використання.
Зокрема, наказом Державного комітету природних ресурсів України від 20.04.2005 № 76, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 06.09.2005 за № 995/11275, регламентовано Порядок ведення обліку нафтових і газових свердловин, який у тому числі передбачає складання Паспорта свердловини із зазначенням у ньому не тільки виду свердловини, але й "результати випробовування свердловини" щодо дати випробовування, та інтервалу глибин випробовування ( розд. 7 Паспорта ), а також "стан експлуатації" в частині дати початку експлуатації та інтервалу глибин перфорації (видобування) ( розд. 11 Паспорта).
Таким чином, ідентифікація звітного періоду, у якому можуть застосовуватися Пільгові ставки може бути виконаною на підставі відповідних розділів отриманого від платника Паспорта свердловини.
При визначенні об'єкта оподаткування за Пільговою ставкою в межах ділянок надр із свердловини, що введено в експлуатацію до 2018 року, необхідно враховувати різницю між величиною об'єкту оподаткування Рентною платою, задекларованому у звітному періоді що передує зазначеної у Паспорті свердловини календарному місяцю введення в експлуатацію, та обсягом у відповідному звітному періоді після введення в експлуатацію "нової свердловини".

................
Перейти до повного тексту