- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Індивідуальна податкова консультація
ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
12.12.2017 N 2940/6/99-99-12-02-04-15/ІПК |
Державна фіскальна служба України розглянула звернення про надання податкової консультації з питань проведення контролюючими органами окремих видів перевірок та керуючись ст.
52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) повідомляє.
ТОВ просить надати роз’яснення щодо граничних строків визначення контролюючими органами сум податкових та/або грошових зобов’язань платника податків, проведення перевірок за основним та неосновним місцем обліку платника податків, порядку проведення камеральних, планових та позапланових документальних перевірок граничних строків проведення документальних та камеральних перевірок, строків прийняття контролюючими органами повідомлень-рішень за результатами таких перевірок платників податків тощо.
Повідомляємо, що відносини, які виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов’язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов’язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Кодекс.
Порядок визначення суми податкових та/або грошових зобов’язань платника податків, порядок їх сплати та оскарження рішень контролюючих органів регламентовано главою
4 Кодексу.
Податкові взаємовідносини, зазначені у зверненні, потребують аналізу документів та матеріалів, які дають змогу ідентифікувати предмет звернення більш детально, пропонуємо для отримання податкової консультації з окремих питань звернутися до контролюючого органу з наданням копій документів у порядку, встановленому законодавством.
Водночас, щодо граничних строків визначення контролюючими органами сум податкових та/або грошових зобов’язань платника податків повідомляємо наступне.
Згідно з п. 102.1 ст.
102 Кодексу контролюючий орган, крім випадків, визначених п. 102.2 ст.
102 Кодексу, має право провести перевірку та самостійно визначити суму грошових зобов’язань платника податків у випадках, визначених Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня (2555 дня у разі проведення перевірки контрольованої операції відповідно до ст.
39 Кодексу), що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, визначеної п. 133.4 ст.
133 Кодексу, та/або граничного строку сплати грошових зобов’язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання. Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов’язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов’язання (в тому числі від нарахованої пені), а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку.
У разі подання платником податку уточнюючого розрахунку до податкової декларації контролюючий орган має право визначити суму податкових зобов’язань за такою податковою декларацією протягом 1095 днів з дня подання уточнюючого розрахунку.
При цьому, відповідно до п. 102.2 ст.
102 Кодексу грошове зобов’язання може бути нараховане або провадження у справі про стягнення такого податку може бути розпочате без дотримання строку давності, визначеного в абзаці першому п. 102.1 ст.
102 Кодексу, якщо:
податкову декларацію за період, протягом якого виникло податкове зобов’язання, не було подано;
посадову особу платника податків (фізичну особу - платника податків) засуджено за ухилення від сплати зазначеного грошового зобов’язання або у кримінальному провадженні винесено рішення про його закриття з нереабілітуючих підстав, яке набрало законної сили.
Також, відлік строку давності зупиняється на будь-який період, протягом якого контролюючому органу згідно з рішенням суду заборонено проводити перевірку платника податків або платник податків перебуває поза межами України, якщо таке перебування є безперервним та дорівнює чи є більшим за 183 дні (п. 102.3 ст.
102 Кодексу).
Щодо проведення контролюючими органами перевірок за основним та неосновним місцем обліку платника податків.
Відповідно до п. 63.3 ст.
63 Кодексу з метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об’єктів оподаткування або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку).
Платник податків зобов’язаний стати на облік у відповідних контролюючих органах за основним та неосновним місцем обліку, повідомляти про всі об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, контролюючі органи за основним місцем обліку згідно з порядком обліку платників податків.
Згідно зі ст.
75 Кодексу контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.
Згідно з пп. 20.1.4 п. 20.1 ст.
20 Кодексу контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.
При цьому, норми Кодексу не містять обмежень щодо проведення перевірок (або окремих їх видів) контролюючими органами у залежності від місця обліку платника податків.
Разом з тим, згідно з пп. 19-1.1.1 п. 19-1.1 ст.
19-1 Кодексу контролюючі органі виконують функції щодо здійснення адміністрування податків, зборів, платежів, у тому числі проведення відповідно до законодавства перевірок та звірок платників податків, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій. Державні податкові інспекції виконують лише функції, визначені у статті
19-3 Кодексу.
................Перейти до повного тексту