1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Індивідуальна податкова консультація


ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
17.10.2017 N 2259/6/99-99-15-03-02-15/ІПК
Про податок на додану вартість
Державна фіскальна служба України розглянула звернення платника щодо порядку застосування норм податкового законодавства при здійсненні операцій з передачі платником ПДВ майна в управління неплатнику ПДВ та, керуючись статтею 52 розділу II Податкового кодексу України (далі - ПКУ), повідомляє.
Як зазначено у зверненні, товариство планує передати об’єкти нерухомості в управління іншій юридичній особі, що перебуває на спрощеній системі оподаткування і є платником єдиного податку третьої групи зі ставкою 5 відс. без сплати ПДВ.
Щодо порядку реєстрації договору управління майном та правової можливості платника єдиного податку третьої групи зі ставкою 5 відс. без сплати ПДВ бути управителем нерухомого майна
Правові засади операцій по управлінню майном регламентуються Цивільним кодексом України (далі - ЦКУ).
Згідно з частиною першою статті 1029 ЦКУ за договором управління майном одна сторона (установник управління) передає другій стороні (управителеві) на певний строк майно в управління, а друга сторона зобов’язується за плату здійснювати від свого імені управління цим майном в інтересах установника управління або вказаної ним особи (вигодонабувача).
Предметом договору управління майном можуть бути підприємство як єдиний майновий комплекс, нерухома річ, цінні папери, майнові права та інше майно (пункт 1 статті 1030 ЦКУ).
Договір управління майном укладається в письмовій формі та підлягає нотаріальному посвідченню (стаття 1031 ЦКУ).
Відповідно до пункту 64.6 статті 64 ПКУ на обліку у контролюючих органах повинні перебувати договори управління майном (крім договорів щодо операцій, визначених у другому реченні абзацу другого підпункту 5 пункту 180.1 статті 180 ПКУ), на які поширюються особливості податкового обліку та оподаткування діяльності за такими договорами (угодами), визначені ПКУ.
Взяття на облік договору управління майном здійснюється шляхом додаткового взяття на облік управителя майна як платника податків - відповідального за утримання та внесення податків до бюджету під час виконання договору.
Управителям майна при взятті на облік договорів управління майном контролюючими органами надається Реєстраційний (обліковий) номер платника податків, який є податковим номером платника податків (підпункт 2 пункту 2.4 розділу II Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 р. N 1588 із змінами та доповненнями (далі - Порядок)).
Підставою для взяття на облік договору управління майном є прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію платником ПДВ управителя майна та отримання документів, визначених пунктом 4.7 розділу IV Порядку (пункт 3.5 розділу III Порядку).
Пунктом 4.7 розділу IV Порядку визначено, що для взяття на облік договору управління майном управитель майна подає до контролюючого органу за своїм основним місцем обліку документи щодо реєстрації договору управління майном одночасно із реєстраційною заявою платника ПДВ.
Таким чином, платник єдиного податку може бути управителем майна за умови його реєстрації платником ПДВ та переходу на ставку єдиного податку 3 відс. доходу.
Крім цього, поняття "управитель майна" може розглядатися в контексті укладання договору послуг, згідно з яким надаються послуги з управління об’єктом нерухомості за певну винагороду. При цьому управитель майна за договором послуг не має права укладати договори від імені власника майна. Всі договори укладаються самим власником або його представником.

................
Перейти до повного тексту