- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЛИСТ
02.11.2016 № 35277/7/99-99-14-02-02-17 |
Про рекомендації щодо наведення інформації з окремих питань в актах документальних перевірок вигодонабувачів схемного податкового кредиту
опису документального оформлення нереальних операцій з одержання (купівлі) (пп. 4.2.1 п. 4.2 та підпункти 4.3.1 - 4.3.3, 4.3.5 п. 4.3 Методичних рекомендацій
№ 16872 );
оцінки укладеного договору, що не опосередковувався реальним виконанням операцій, неправомірності (безпідставності) документального оформлення нереальних операцій з одержання (купівлі) при складанні первинних документів та їх відображенні в регістрах бухгалтерського обліку (п. 4.5 Методичних рекомендацій
№ 16872 ).
Окремо наголошуємо на необхідності послідовного викладення в актах документальних перевірок платників податків (вигодонабувачів схемного податкового кредиту) інформації, як це визначено підпунктами 4.2.1 - 4.2.4 п. 4.2 Методичних рекомендацій
№ 16872 .
Доручаємо довести зазначений лист до відома та врахування в роботі кожного працівника підрозділів аудиту територіальних органів ДФС, що відповідає за організацію та здійснення документальних перевірок платників додатків.
Додаток
РЕКОМЕНДАЦІЇ
стосовно наведення інформації з окремих питань в актах документальних перевірок вигодонабувачів схемного податкового кредиту
1. Наведені у цих Рекомендаціях приклади (форми) групування інформації стосуються фіксування в акті перевірки:
опису документального оформлення нереальних операцій з одержання (купівлі) відповідно до пп. 4.2.1 п. 4.2 та підпунктів 4.3.1 - 4.3.3, 4.3.5 п. 4.3 Методрекомендацій
№ 16872 ;
оцінки укладеного договору, що не опосередковувався реальним виконанням операцій, неправомірності (безпідставності) документального оформлення нереальних операцій з одержання (купівлі) при складанні первинних документів та їх відображенні в регістрах бухгалтерського обліку відповідно до п. 4.5 Методрекомендацій
№ 16872 .
2. Опис документального оформлення нереальних операцій з одержання (купівлі) (пп. 4.2.1 п. 4.2 та підпункти 4.3.1 - 4.3.3, 4.3.5 п. 4.3 Методрекомендацій
№ 16872 ) може здійснюватися у табличній формі за наведеними нижче зразками:
2.1. Інформація про договір (пп. 4.3.1 п. 4.3 Методрекомендацій
№ 16872 ):
Таблиця 1
№ з/п1 |
Реквізити договору |
Посада і П.І.Б. посадової (службової) особи покупця, що підписала-1 |
Постачальник |
Предмет договору |
повна назва |
дата |
№ |
найменування |
код ЄДРПОУ |
посада і П.І.Б. посадової (службової) особи продавця, що підписала-2 |
опис |
номенклатура постачання |
к-сть та од. виміру |
ціна без ПДВ, грн |
сума без ПДВ, грн |
ПДВ, грн |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
№ з/п |
Інші істотні умови договору-3 |
|
1 |
|
__________
-1 формується окремо по кожному договору; у разі укладання взаємопов'язаних договорів з різними продавцями, наприклад, щодо нереального одержання (купівлі) і додатково щодо нереального перевезення того ж самого товару, інформація про ці договори зазначається послідовно;
-2 відповідно до частини другої ст. 207
Цивільного кодексу України ця особа повинна бути уповноваженою на це установчими документами, довіреністю платника - юридичної особи;
-3 які мають суттєве значення для формування доказів щодо нереальності операцій.
2.2. Інформація про відображення нереальних операцій з придбання в оформлених на виконання відповідного договору первинних документах та у зареєстрованих у ЄРПН податкових накладних, а також в інших пов'язаних з такими операціями облікових документах(підпункти 4.3.2 і 4.3.5 п. 4 3 Методрекомендацій
№ 16872 ):
Таблиця 2
№ з/п |
Первинний документ-1 |
назва (накладна / товарно-транспортна накладна / акт приймання-передачі / платіжне доручення / лімітно-забірна картка тощо-2) |
дата |
№ |
номенклатура постачання (відпуску) / призначення платежу |
к-ть |
од. виміру |
ціна (без ПДВ), грн |
сума (без ПДВ)3, грн |
сума ПДВ, грн-3 |
посада і П.І.Б. посадової (службової) особи покупця, що підписала-4 |
постачальник |
найменування |
код ЄДРПОУ/ РНОКПП |
посада і П.І.Б. посадової (службової) особи продавця, що підписала-5 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
№ з/п |
податкова накладна6, яка відповідає первинному документу |
дата реєстрації в ЄРПН |
дата |
№ |
опис (номенклатура) |
к-ть |
од. виміру |
ціна (без ПДВ), грн |
сума (без ПДВ)-3, грн |
сума ПДВ, грн |
посада і П.І.Б. посадової (службової) особи продавця, електронним цифровим підписом якої засвідчено накладну |
зазначений код товару згідно з УКТ ЗЕД |
звітний період в декларації, за який покупцем враховано дані податкової накладної |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
__________
-1 зазначається в хронологічній послідовності операцій (умовно щодо: одержання запасів, оплати за них, списання на виробництво); видаткові накладні і пов'язані з ними (ідентифіковані одним й тим самим товаром) товарно-транспорті накладні нібито залучених перевізників розміщуються послідовно (по аналогії із викладенням інформації по договорах);
-2 основний перелік існуючих документів наведено в пп. 3 пп. 4.3.2 п. 4.3 Методрекомендацій
№ 16872 ;
-3 по кожній позиції номенклатури та загальний підсумок;
-4 відповідно до п. 2.13
Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку , затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.95 № 88, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 05.06.95 за № 168/704, особи, які в інтересах платника одержують продукцію, повинні мати документально оформлені повноваження на здійснення господарської операції, - письмові договори, довіреності, акти керівного органу платника тощо;
-5 відповідно до п. 2.5 зазначеного вище
Положення особи, які мають право давати дозвіл (підписувати первинні документи) на здійснення господарської операції, пов'язаної з відпуском (витрачанням) майна, повинні визначатися переліком, затвердженим керівником платника;
-6 за документально оформленими операціями з постачання або попередньої оплати.
2.3. Інформація про відображення даних первинних документів за нереальними господарськими операціями з одержання (купівлі), а також інших пов'язаних облікових документів, у регістрах бухгалтерського обліку (пп. 4.3.3 п. 4.3 Методрекомендацій
№ 16872 ) - у запропонованій формі наведено приклади кореспонденції рахунків, що можуть застосовуватися платником з використанням
Інструкції про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов'язань і господарських операцій підприємств і організацій, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 30.11.99
№ 291, зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 21.12.99 за № 893/4186 (без урахування конкретних субрахунків), та основні регістри, що формуються у програмі 1С, які при заповненні таблиці необхідно конкретизувати, виходячи із фактичного формування цих регістрів:
Таблиця 3
Зміст документально оформленої платником податків операції, відображеної в регістрах бухгалтерського обліку |
Первинний документ-1 |
Кореспонденція рахунків-3 |
Сума, грн |
Регістри бухгалтерського обліку |
Відповідальні особи за складання регістрів бухгалтерського обліку |
Дт |
Кт |
П.І.Б. головного бухгалтера |
П.І.Б. виконавця |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
Надходження товарів, виробничих запасів, основних засобів |
|
28, 20, 10 |
63 |
|
Оборотно-сальдова відомість, картка рахунка, аналіз рахунка, обороти рахунка |
|
|
Одержання послуг |
|
23, 92, 93, 94, 97 |
63 |
|
|
|
Придбання або створення (поліпшення) необоротних активів |
|
15 |
63 |
|
|
|
Витрати, які пов'язані з поліпшенням основних засобів |
|
10 |
15 |
|
|
|
Податковий кредит |
|
644 |
63 |
|
|
|
Оплата за товари або послуги |
|
63 |
31 |
|
|
|
Витрати запасів на виробництво, на поліпшення основних засобів-2 |
|
23, 15 |
20 |
|
|
|
Надходження готової продукції власного виробництва-2 |
|
26 |
23 |
|
|
|
Собівартість реалізованої готової продукції-2 |
|
90 |
26 |
|
|
|
Списання суми витрат на фінансовий результат-2 |
|
79 |
90, 92, 93, 94 |
|
|
|
................Перейти до повного тексту