- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ГУ ДФС у м. Києві
Лист
15.12.2016 № 26269/10/26-15-13-01-12 |
Відповідно до п.п. 165.1.1 п. 165.1 ст.
165 розд. IV
Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-IV зі змінами та доповненнями (далі –
ПКУ) до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються такі доходи, як сума державної та соціальної матеріальної допомоги, державної допомоги у вигляді адресних виплат та надання соціальних і реабілітаційних послуг відповідно до закону, житлових та інших субсидій або дотацій, компенсацій (включаючи грошові компенсації інвалідам, на дітей-інвалідів при реалізації індивідуальних програм реабілітації інвалідів, суми допомоги по вагітності та пологах), винагород і страхових виплат, які отримує платник податку з бюджетів та фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування та у формі фінансової допомоги інвалідам з Фонду соціального захисту інвалідів згідно із законом.
До виключної компетенції сільських, селищних, міських рад відноситься, зокрема, затвердження програм соціально-економічного та культурного розвитку відповідних адміністративно-територіальних одиниць, цільових програм з інших питань місцевого самоврядування (п. 22 ст.
26 Закону № 280).
Статтею
34 Закону № 280 визначені повноваження органів сільських, селищних, міських рад у сфері соціального захисту населення, зокрема, вирішення відповідно до законодавства питань про надання пільг і допомоги певним категоріям населення.
Отже, матеріальна допомога, що надається фізичним особам за рахунок міського бюджету, не підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб за умови виконання міською радою затвердженої програми соціально-економічного розвитку чи цільової програми з питань діяльності місцевого самоврядування, в якій передбачено надання такої допомоги за рахунок коштів місцевого бюджету (з конкретним визначенням її напрямів, умов надання та кошторисом).
Відповідно до Довідника ознак доходів, наведеного у додатку до Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку, затвердженого
наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4, доходи у вигляді матеріальної допомоги, отримані фізичними особами за рахунок коштів місцевого бюджету (з конкретним визначенням її напрямів, умов надання та кошторисом), відображаються відповідним органом місцевого самоврядування у Податковому розрахунку за формою 1 ДФ під ознакою доходу "128".
Враховуючи зазначене вище, безкоштовна допомога, надана в рамках цільової програми "Турбота. Назустріч киянам" на 2016 - 2018 роки, у порядку і розмірах, визначених Рішенням Київської міської ради від 03.03.2016 № 116/116 із змінами і доповненнями (з конкретним визначенням її напрямів, умов надання та кошторисом), не оподатковується, але відображається у податковому розрахунку за ф. 1ДФ під ознакою доходу "128".
Відповідно до п. 16 -1 підрозділу 10 розділу XX Перехідних положень
ПКУ тимчасово, до набрання чинності рішенням Верховної Ради України про завершення реформи Збройних Сил України, встановлюється військовий збір.
Об'єктом оподаткування військовим збором є доходи, визначені ст.
163 ПКУ (п.п. 1.2 п. 16 -1 підрозділу 10 розділу XX
ПКУ), зокрема, загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід.
Таким чином, якщо безкоштовна допомога, надана в рамках цільової програми "Турбота. Назустріч киянам" на 2016 - 2018 роки, у порядку і розмірах, визначених Рішенням Київської міської ради від 03.03.2016 № 116/116 із змінами і доповненнями (з конкретним визначенням її напрямів, умов надання та кошторисом), вона не включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку, отже не підлягає оподаткуванню військовим збором.
................Перейти до повного тексту