1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Індивідуальна податкова консультація


ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
10.08.2017 N 1549/6/99-99-13-02-03-15/ІПК
Державна фіскальна служба України, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), розглянула звернення щодо нарахування единого внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) на суму винагороди яка виплачена за договорами цивільно-правового характеру, суму фінансової гуманітарної (благодійної) допомоги, що надається фізичним особам, які не перебувають в трудових відносинах, та суму орендної плати на підставі договорів оренди і в межах компетенції повідомляє.
Відповідно до ст. 1 чинного договору між Урядом України і Міжнародним Комітетом Червоного Хреста (МКЧХ) про відкриття Місії МКЧХ в Україні, який ратифіковано Законом України від 4 червня 2004 року N 1759-IV (далі - Договір), статус Місії МКЧХ в Україні відповідає статусові інших органів міжурядових організацій в Україні.
Положенням про порядок розміщення дипломатичних представництв, консульських установ іноземних держав, представництв міжнародних та іноземних організацій в Україні, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27.02.1995 р. N 146, визначено, що представництво міжнародної організації - це представництво в Україні міжнародної міжурядової чи міжнародної неурядової організації (включаючи персонал, споруди та приміщення).
….. має посвідчення Міністерства закордонних справ України (додаток 1 до запиту) про акредитацію (у міжнародному праві - це процедура надання особі повноважень представляти одну державу в іншій як керівникові дипломатичної установи (посольства, консульства) або представляти державу в міжнародній організації) та входить до переліку представництв міжнародних структур та організацій в Україні, наведеного на офіційному сайті МЗС (mfa.gov.ua).
Підпунктом 14.1.122 п. 14.1 ст. 14 Кодексу офіційні представництва інших держав і міжнародних організацій в Україні віднесено до нерезидентів.
Таким чином, згідно з Кодексом та з урахуванням Договору ….. в Україні є нерезидентом.
Віденською конвенцією про дипломатичні відносини 1961 року (далі - Віденська конвенція), зазначено, що її положення, у тому числі стосовно звільнень виплат за послуги в контексті законодавства про соціальне забезпечення країни перебування, поширюються виключно на дипломатичні представництва іноземних держав в Україні та їх персонал.
Діяльність в Україні ….. здійснюється виключно в рамках Договору, положеннями якого, зокрема, передбачено відповідні звільнення від оподаткування.
Так, ст. 8 Договору передбачено:
1. ….. з її активами, прибутками і власністю звільняється від безпосереднього оподаткування, за винятком тих випадків, коли це стосується сплати комунальних послуг.
2. ….. звільняється від всіх непрямих податків за придбання великих партій товарів, призначених для офіційного користування, і закупівлі товарів для програм допомоги у країні перебування або в іншій країні. Уряд України вживає необхідні заходи для того, щоб звільнити ….. від сплати таких податків і відшкодувати такі виплати.
Відповідно до положень п. 9 ст. 10 Договору члени ….. в Україні, які не є громадянами України, звільняються від усіх податків на заробітну плату та інші винагороди, які сплачуються ….. або які, взагалі, поступають з-за меж України. Члени ….., які є громадянами України, не мають зазначених пільг.
Голова ….. його заступник і їхні сім’ї мають той самий статус, що надається главам дипломатичних місій, акредитованих при Уряді України, яким надаються пільги та імунітети згідно з Віденською конвенцією (п. 10 ст. 10 Договору).

................
Перейти до повного тексту