- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ДЕРЖАВНА ІНСПЕКЦІЯ ЯДЕРНОГО РЕГУЛЮВАННЯ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
15 березня 2017 р.
за № 353/30221
Про затвердження Вимог до адміністративного контролю майданчиків уранових об’єктів в рамках обмеженого звільнення їх від регулюючого контролю
1. Затвердити Вимоги до адміністративного контролю майданчиків уранових об’єктів в рамках обмеженого звільнення їх від регулюючого контролю.
2. Управлінню радіаційної безпеки (Рязанцев В.Ф.) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України у встановленому порядку.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Виконуючий обов’язки Голови |
Б. Столярчук |
ПОГОДЖЕНО: Заступник Міністра енергетики та вугільної промисловості України Міністр екології та природних ресурсів України |
А.В. Корзун О. Семерак |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державної інспекції
ядерного регулювання України
21.02.2017 № 60
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
15 березня 2017 р.
за № 353/30221
ВИМОГИ
до адміністративного контролю майданчиків уранових об’єктів в рамках обмеженого звільнення їх від регулюючого контролю
І. Загальні положення
1. Ці Вимоги встановлюють цілі та процедури планування, проведення, коригування та припинення адміністративного контролю майданчиків уранових об’єктів, які після завершення робіт з припинення їх діяльності шляхом ліквідації або перепрофілювання обмежено звільнені від регулюючого контролю, та є обов’язковими для всіх юридичних і фізичних осіб, що здійснюють такі роботи.
2. Ці Вимоги розроблені відповідно до вимог законодавства України та з врахуванням рекомендацій Міжнародного агентства з атомної енергії.
3. У цих Вимогах терміни вживаються в таких значеннях:
адміністративний контроль - дії, що здійснюються відповідальною організацією та спрямовані на запобігання виникненню небезпечного впливу на населення та навколишнє природне середовище майданчика уранового об’єкта, який обмежено звільнений від регулюючого контролю;
відповідальна організація - суб’єкт діяльності у сфері використання ядерної енергії, який здійснює розробку та реалізацію проекту припинення діяльності уранового об’єкта шляхом ліквідації або перепрофілювання;
відходи уранового виробництва - матеріали виключно у твердому агрегатному стані (хвости, шлами, залишки від купного вилуговування, фільтраційні осади, залишки будівельних конструкцій та технологічного обладнання), які містять або забруднені радіоактивним матеріалом природного походження, за умови, що використання цих матеріалів як вторинних ресурсів не передбачається або не прийняте остаточне рішення відносно того, яким чином ці матеріали можуть бути використані в рамках сучасних або створених у майбутньому технологічних процесів, та рівень звільнення яких від регулюючого контролю досягається через 300 і більше років після їх захоронення;
обмежене звільнення майданчика уранового об’єкта від регулюючого контролю - рішення Держатомрегулювання про звільнення майданчика уранового об’єкта від певних видів регулюючого контролю діяльності з видобування та переробки уранових руд;
повне звільнення майданчика уранового об’єкта від регулюючого контролю - рішення Держатомрегулювання про звільнення майданчика уранового об’єкта від усіх видів регулюючого контролю діяльності з видобування та переробки уранових руд;
регулюючий контроль - діяльність органів державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки, що включає нормування, дозвільну діяльність та нагляд за дотриманням норм, правил і стандартів ядерної та радіаційної безпеки під час припинення діяльності уранових об’єктів.
4. У цих Вимогах вживаються скорочення, що мають такі значення:
АК - адміністративний контроль;
ВО - відповідальна організація;
УО - урановий об’єкт.
5. Основною метою АК є запобігання виникненню небезпечного впливу на населення та навколишнє природне середовище майданчиків УО, які обмежено звільнені від регулюючого контролю. Реалізація цієї мети забезпечується шляхом здійснення:
нагляду за станом УО, діяльність якого припинена (у тому числі нагляду за дотриманням встановлених обмежень, технічним станом захисних споруд, попереджувальних знаків тощо);
контролю та аналізу впливу УО, діяльність якого припинена, на навколишнє природне середовище;
обмеження доступу та здійснення певних видів діяльності на майданчику УО, діяльність якого припинена;
збереження інформації щодо УО, діяльність якого припинена.
6. Визначаються два типи АК - активний та пасивний:
1) активний АК спрямований на:
запобігання несанкціонованому доступу людей або проникненню тварин на майданчик УО, обмежено звільненого від регулюючого контролю, шляхом створення необхідних елементів фізичного захисту - попереджувальних знаків, огородження, відеоспостереження, контролю доступу та переміщення тощо;
забезпечення радіаційно-екологічного моніторингу на майданчику УО та у навколишньому природному середовищі;
забезпечення нагляду за технічним станом та захисними бар’єрами УО;
2) пасивний АК передбачає:
установлення обмежень щодо здійснення певних видів діяльності на майданчику УО, обмежено звільненого від регулюючого контролю;
застосування заходів інформування стосовно імовірності небезпеки, пов’язаної з перебуванням людей на майданчику УО, обмежено звільненого від регулюючого контролю;
забезпечення збереження наявної інформації щодо УО, діяльність якого припинена.
7. АК застосовується на майданчиках УО, до яких не може бути застосовано повне звільнення від регулюючого контролю (хвостосховища, сховища відходів уранового виробництва, відвали забалансових руд, території із залишковим забрудненням, рівень якого перевищує критерії повного звільнення від регулюючого контролю, тощо).
................Перейти до повного тексту