- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО РЕГІОНАЛЬНОГО РОЗВИТКУ, БУДІВНИЦТВА ТА ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
30 листопада 2017 р.
за № 1456/31324
Про затвердження Правил утримання технічних засобів регулювання дорожнього руху вулично-дорожньої мережі населених пунктів
1. Затвердити Правила утримання технічних засобів регулювання дорожнього руху вулично-дорожньої мережі населених пунктів, що додаються.
2. Управлінню благоустрою територій та комунального обслуговування (Барінов М.О.) разом з Юридичним департаментом (Залєвська Г.М.) забезпечити в установленому порядку подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Кругляка Е.Б.
Перший заступник Міністра |
В.А. Негода |
ПОГОДЖЕНО: Т.в.о. Міністра внутрішніх справ України Голова Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів Голова Державної служби України з питань праці Керівник Секретаріату Спільного представницького органу сторони роботодавців на національному рівні Голова Спільного представницького органу об'єднань профспілок Виконавчий директор Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування "Асоціація міст України" Виконавчий Віце-президент Конфедерації роботодавців України Голова Державної регуляторної служби України Міністр інфраструктури України Голова Національної поліції України |
С.Я. Яровий В. Лапа Р.Т. Чернега Р. Іллічов Г.В. Осовий О.В. Слобожан О. Мірошниченко К.М. Ляпіна В. Омелян С.М. Князєв |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
регіонального розвитку,
будівництва
та житлово-комунального
господарства України
08.11.2017 № 296
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
30 листопада 2017 р.
за № 1456/31324
ПРАВИЛА
утримання технічних засобів регулювання дорожнього руху вулично-дорожньої мережі населених пунктів
І. Загальні положення
1. Ці Правила визначають правові та організаційні засади утримання технічних засобів регулювання дорожнього руху вулично-дорожньої мережі населених пунктів (далі - технічні засоби), що спрямовані на забезпечення та збереження їх технічного та естетичного стану, забезпечення експлуатаційних якостей.
2. Ці Правила є обов'язковими для виконання та поширюються на суб’єктів господарювання всіх форм власності, які здійснюють діяльність з благоустрою населених пунктів.
3. У цих Правилах терміни вживаються у значеннях, що наведені у
Законах України "Про благоустрій населених пунктів" ,
"Про місцеве самоврядування в Україні",
"Про автомобільні дороги",
"Про регулювання містобудівної діяльності",
Правилах дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 року № 1306 (далі - Правила дорожнього руху),
Технічних правилах ремонту і утримання вулиць та доріг населених пунктів , затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 14 лютого 2012 року № 54, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05 березня 2012 року за № 365/20678.
4. Роботи з утримання технічних засобів здійснюються з дотриманням вимог законодавства про охорону праці.
5. Розмір, форма, фотометричні, колометричні характеристики, маркування, виконання та розміщення дорожніх знаків, а також розміри, форма та колір дорожньої розмітки повинні відповідати вимогам ДСТУ 4100:2014 "Безпека дорожнього руху. Знаки дорожні. Загальні технічні умови. Правила застосування" та ДСТУ 2587:2010 "Безпека дорожнього руху. Розмітка дорожня. Загальні технічні вимоги. Методи контролювання. Правила застосування".
6. Характеристики дорожніх світлофорів, світлової сигналізації і табло зворотного відліку часу, що встановлюються на вулично-дорожній мережі населених пунктів, їх конструкція, застосування, розміщення повинні відповідати вимогам ДСТУ 4092-2002 "Безпека дорожнього руху. Світлофори дорожні. Загальні технічні вимоги, правила застосування та вимоги безпеки".
7. Застосування та розміщення пристроїв примусового зниження швидкості повинні відповідати вимогам ДСТУ 4123:2006 "Безпека дорожнього руху. Пристрій примусового зниження швидкості дорожньо-транспортної техніки на вулицях і дорогах. Загальні технічні вимоги".
8. Дорожні напрямні пристрої (напрямні стовпчики, сигнальні тумби, напрямні острівці та острівці безпеки) повинні бути встановлені згідно з вимогами ДСТУ Б В.2.3-9-2003 "Пристрої дорожні напрямні. Загальні технічні умови".
9. Під час виконання робіт з утримання технічних засобів необхідно забезпечувати безпеку дорожнього руху.
10. Додержання номенклатури робіт з утримання та ремонту технічних засобів у частині міжремонтних строків служби, організації робіт, визначення їх вартості (у тому числі ремонту) здійснюється згідно з вимогами
Порядку проведення ремонту та утримання об’єктів благоустрою населених пунктів , затвердженого наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 23 вересня 2003 року № 154, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12 лютого 2004 року за № 189/8788 (далі - Порядок).
11. Планування робіт під час розроблення графіка виконання робіт з утримання технічних засобів базується на циклічній системі, згідно з якою роботи періодично повторюються через проміжки часу, визначені у цих Правилах.
ІІ. Утримання світлофорів
1. Графіки вмикання світлофорів затверджує балансоутримувач з урахуванням інтенсивності руху.
2. Виконавець робіт з утримання технічних засобів складає графік перевірки роботи світлофорів.
3. Світловідбивальні екрани, лінзи та інші елементи світлофорів повинні відповідати вимогам ДСТУ 4092-2002 "Безпека дорожнього руху. Світлофори дорожні. Загальні технічні вимоги, правила застосування та вимоги безпеки".
4. Під час технічного огляду світлофорів проводиться перевірка справності світловипромінювальних елементів у кожній сигнальній секції. Критерієм пошкодження світлофора є неможливість візуального спостереження сигналу його світловипромінювальних елементів (повністю або частково) з відстані 50 м або несправність відображення цифр у модифікованому світлофорі.
5. Перевірка зовнішнього стану і денної видимості світлофора проводиться один раз на місяць.
6. У разі виявлення пошкоджень або руйнування під час перевірки зовнішнього стану деталей світлофора чи елементів його кріплення здійснюється ремонт деталей чи елементів або їх заміна.
7. У разі виявлення на розсіювачі світлофора тріщин і відколів здійснюється заміна розсіювача.
8. Під час перевірки зовнішнього стану світлофора виконуються заміри для визначення відстані розпізнавання символів, що наносяться на лінзи. Символи повинні розпізнаватися з відстані не менше 50 м.
9. Під час перевірки зовнішнього стану світлофора виконуються заміри для визначення відстані пониження яскравості відбивачів. Відбивачі не повинні мати руйнувань і корозії, що спричиняють появу зон зниження яскравості, помітних з відстані до 50 м.
10. Під час перевірки зовнішнього стану світлофора виконуються заміри для визначення відстані зниження видимості вогнів транспортних світлофорів у бік автотранспорту з усіх смуг, на які поширюється їх дія. Відстань не повинна бути менше 150 м.
11. Під час технічного огляду світлофора здійснюється перевірка роботи кнопки управління пішохідною фазою (якщо світлофор має такий пристрій).
12. Один раз на місяць або за заявою учасників дорожнього руху проводиться технічний огляд кнопки управління пішохідною фазою.
13. Під час технічного огляду проводять перевірку роботи звукового сигналу на світлофорах зі звуковим супроводом. Перевірка виконується з періодичністю один раз на місяць або за зверненням учасників дорожнього руху.
14. Перевірка циклу роботи світлофорів на відповідність заданим режимам роботи проводиться один раз на місяць або за зверненням учасників дорожнього руху.
15. Заміна несправних світлофорів, а також усунення пошкоджень електромереж та устаткування, пошкоджень (руйнувань) опор, підвісок, кронштейнів, заміна дроселів та відбивачів, інших вузлів і деталей здійснюються протягом однієї доби з моменту виявлення.
Перед установкою кожна лампа, світлодіод перевіряються на відсутність механічних дефектів.
16. Порушення у роботі світлофорів, пов'язані з обривом електричних дротів або пошкодженням (руйнуванням) опор, усуваються протягом доби з моменту виявлення.
17. Вимірювання напруги вихідних ланцюгів контролера світлофорів проводиться один раз на місяць.
18. Огляд кабельних тросів до місця підключення світлофорів проводиться один раз на півроку.
19. Під час перевірки технічного стану світлофора перевіряються на міцність кріплення світлофора до опор (столів) і екрана, кут нахилу і повороту світлофора відповідно до вимог ДСТУ 4092-2002 "Безпека дорожнього руху. Світлофори дорожні. Загальні технічні вимоги, правила застосування та вимоги безпеки". Виявлені недоліки та пошкодження усуваються.
20. Під час огляду світлофора перевіряються надійність з’єднання рознімачів та зовнішній стан сигнальних проводів.
21. Для перевірки надійності з’єднання рознімачів та зовнішнього стану сигнальних проводів необхідно зняти захисну кришку зі світлофора, перевірити надійність кріплення сигнальних проводів у рознімачі та стан гумового ущільнювача на захисний кришці.
У разі виявлення ненадійності з’єднання рознімачів та сигнальних проводів потрібно закріпити дроти у рознімачі, несправний гумовий ущільнювач видалити і встановити новий. Для цього поверхню, де встановлюватиметься новий ущільнювач, очищують та знежирюють.
22. Перевірка технічного стану та регулювання комутаційної апаратури, силових щитів світлофора проводяться один раз на місяць.
23. Перевірка технічного стану тросів світлофора з усуненням виявлених несправностей проводиться один раз на півроку.
24. Оптичний пристрій світлофора має постійно утримуватися в чистому стані.
25. Миття та протирання оптичного пристрою світлофора здійснюються балансоутримувачем (виконавцем) згідно з графіком виконання таких робіт, але не рідше ніж 4 рази на рік. Графік складається відповідно до кліматичної зони, забрудненості довкілля та інтенсивності дорожнього руху в населеному пункті.
26. Під час миття світлофора витрати води не мають перевищувати 2 літрів на 1 світлофор.
27. Фарбування металевих опор та арматури світлофора проводиться один раз на рік та у разі незадовільного їх стану.
28. Очищення опор світлофора від оголошень, написів, реклами тощо проводиться постійно.
29. Роботи із заміни або відновлення пошкоджених (збитих) світлофорів (колон, кронштейнів, контролерів), кабелів живлення внаслідок дорожньо-транспортних пригод, стихійного лиха виконуються протягом трьох діб з урахуванням вимог
Порядку визначення відновної вартості об'єктів благоустрою, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 червня 2006 року № 826.
30. Перевірка роботи табло відліку часу проводиться один раз на місяць. Колір цифр індикації має відповідати кольору увімкненого світлофора. При вмиканні жовтого сигналу світлофора в режимі миготіння індексація на табло вимикається.
ІІІ. Утримання дорожніх знаків, огороджень, дорожньої розмітки, напрямних стовпчиків, пристроїв примусового зменшення швидкості
1. Роботи з утримання дорожніх знаків, огородження, дорожньої розмітки, напрямних стовпчиків, пристроїв примусового зменшення швидкості поділяються на групи:
проведення технічного обстеження;
................Перейти до повного тексту