- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ
НАКАЗ
03.08.2017 № 3284
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
28 серпня 2017 р.
за № 1061/30929
Про затвердження Національного знака якості та критеріїв якості для молодіжних центрів
1. Затвердити Національний знак якості та критерії якості для молодіжних центрів, що додаються.
2. Департаменту молодіжної політики забезпечити подання цього наказу в установленому порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра молоді та спорту України відповідно до розподілу функціональних обов’язків.
Міністр молоді та спорту України | І.О. Жданов |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства молоді
та спорту України
03.08.2017 № 3284
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
28 серпня 2017 р.
за № 1061/30929
НАЦІОНАЛЬНИЙ ЗНАК ЯКОСТІ
та критерії якості для молодіжних центрів
( У тексті Національного знака якості та критеріїв якості для молодіжних центрів слово "обласних" замінено словом "регіональних", слова "обласного молодіжного центру" замінено словами "регіонального молодіжного центру" згідно з Наказом Міністерства молоді та спорту
№ 1929 від 17.04.2019 )
( У тексті Національного знака та критеріїв якості для молодіжних центрів слова "в молодіжній сфері", "молодіжних організацій" замінено словами "у сферах молодіжної політики, утвердження української національної та громадянської ідентичності", "молодіжних та дитячих громадських об’єднань, інших суб’єктів молодіжної роботи" відповідно згідно з Наказом Міністерства молоді та спорту
№ 7396 від 26.11.2024 )
І. Загальні засади здійснення оцінки якості діяльності молодіжних центрів в Україні
( Пункт 1 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства молоді та спорту
№ 7396 від 26.11.2024 )
2. Оцінка якості діяльності регіональних та місцевих молодіжних центрів здійснюється за окремими критеріями.
II. Критерії оцінки якості діяльності місцевого молодіжного центру
1. Критерії оцінки якості діяльності місцевого молодіжного центру:
1) орієнтування на роботу з молоддю, створення відповідних умов для здійснення молодіжної роботи, діяльності у сфері утвердження української національної та громадянської ідентичності, громадської діяльності молоді;
( Підпункт 1 пункту 1 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства молоді та спорту
№ 7396 від 26.11.2024 )
2) наявність компетентного персоналу;
3) сприяння розвитку якості роботи з молоддю;
4) забезпечення прозорих і відкритих механізмів управління і фінансових процедур;
( Підпункт 4 пункту 1 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства молоді та спорту
№ 7396 від 26.11.2024 )
5) забезпечення участі молоді, молодіжних та дитячих громадських об’єднань, інших суб’єктів молодіжної роботи в реалізації концепцій і програм центру;
6) використання при плануванні діяльності центру кількісних та якісних показників оцінки ефективності;
7) врахування в діяльності центру основних напрямів державної політики у сферах молодіжної політики, утвердження української національної та громадянської ідентичності; розвитку волонтерства, здійснення молодіжної роботи.
( Підпункт 7 пункту 1 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства молоді та спорту
№ 7396 від 26.11.2024 )
В інтерпретації цих критеріїв допускається гнучкість, а самі критерії є напрямними для оцінки ступеня, в якому вони виконуються.
2. При оцінці якості враховуються такі принципи діяльності центру:
1) відкритість (забезпечення організації дозвілля молодої особи в позанавчальний час, участь у заходах для молоді у зручний для молоді час);
2) територіальна зручність (розташування центру в межах мікрорайону);
3) наявність безоплатних послуг (можливість безоплатного проведення дозвілля та заняття в центрі);
4) доступність і безбар’єрність, зокрема фізична (дозвілля в центрі організовується для різних груп молоді, зокрема для осіб з інвалідністю, для молоді, яка перебуває у складних життєвих обставинах, для працюючої молоді; робочі години мають бути зручними для молоді, приміщення — доступне для осіб з інвалідністю);
5) створення умов для добровільної участі молоді в діяльності центру, залучення молоді до процесу ухвалення рішень щодо діяльності центру та сприяння соціалізації та самореалізації молоді.
Діяльність центру має забезпечувати широкий спектр потреб молоді, базуватися на визначенні цих потреб, а також передбачати як програмну діяльність, так і наявність простору для індивідуального проведення вільного часу.
3. При оцінці якості діяльності місцевого молодіжного центру за критерієм орієнтування на роботу з молоддю, створення відповідних умов для здійснення молодіжної роботи, діяльності у сфері утвердження української національної та громадянської ідентичності, громадської діяльності молоді враховуються такі показники:
( Абзац перший пункту 3 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства молоді та спорту
№ 7396 від 26.11.2024 )
1) програма центру ґрунтується на досліджених потребах та запитах молоді та суб’єктів молодіжної політики;
2) установлення робочого часу центру, зважаючи на потреби молоді та робочий час закладів освіти (інших суб’єктів освітньої діяльності); організація діяльності у вихідні, у час до і після навчання, у святкові дні та під час канікул молоді;
( Підпункт 2 пункту 3 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства молоді та спорту
№ 7396 від 26.11.2024 )
3) використання індивідуальних і колективних форм та способів організації роботи з молоддю;
4) наявність на приміщенні центру легко зчитуваної вивіски з найменуванням установи та зазначенням робочого часу;
5) можливість облаштування приміщень центру з урахуванням потреб різних груп молоді;
( Пункт 3 розділу II доповнено підпунктом 5 згідно з Наказом Міністерства молоді та спорту
№ 7396 від 26.11.2024 )
6) наявність доступу центру до (найближчих) об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту;
( Пункт 3 розділу II доповнено підпунктом 6 згідно з Наказом Міністерства молоді та спорту
№ 7396 від 26.11.2024 )
7) наявність опалення, освітлення, санітарно-побутового приміщення (вбиральні), водопроводу;
8) наявність доступу до мережі Інтернет, доступного зв’язку з мобільного або стаціонарного телефону;
9) провадження діяльності центру на основі найкращих практик відкритої роботи з молоддю в Україні та за кордоном;
10) використання в роботі різноманітних методів для задоволення потреб молоді (за принципами неформальної освіти, заняття в групах, дискусії, творчі лабораторії, семінари, індивідуальні консультації тощо);
11) відповідність більшості навчальних заходів у центрі профілю неформальної освіти та їх здійснення через організацію змістовного дозвілля молоді;
12) відповідність роботи з молоддю плану діяльності центру; формування списку проведених заходів або послуг, що надає центр;
13) забезпечення толерантного і безпечного робочого середовища, поваги до людської гідності;
14) формування правил поведінки в центрі разом з відвідувачами.
Неформальні освітні заходи характеризуються як добровільні, доступні для усіх, спрямовані на учасника, навчання життєвим навичкам та підготовку до активної громадської діяльності, засновані як на індивідуальному, так і на груповому навчанні з колективним підходом, цілісні та орієнтовані на процес.
4. При оцінці якості діяльності місцевого молодіжного центру за критерієм наявності компетентного персоналу враховуються такі показники:
1) наявність у центрі принаймні двох працівників, відповідальних за роботу з молоддю, контроль якості, а також підтримку заходів, у тому числі тих, що ведуться співробітниками, залученими ззовні;
Один з яких принаймні є фахівцем з питань молоді, молодіжним працівником або пройшов навчання та/або підвищення рівня компетентностей у рамках програми "Молодіжний працівник".
( Підпункт 1 пункту 4 розділу II доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства молоді та спорту
№ 7396 від 26.11.2024 )
2) відповідність чисельності персоналу центру, що працює з молоддю, обсягу діяльності, що провадиться центром;
( Підпункт 2 пункту 4 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства молоді та спорту
№ 7396 від 26.11.2024 )
3) відповідність діяльності персоналу центру європейським вимогам щодо молодіжної роботи, зокрема:
врахування потреб та запитів молоді;
забезпечення можливостей для неформальної освіти молоді;
підтримка та розширення можливостей молоді для розуміння суспільства, в якому вони живуть, і взаємодії з ним;
підтримка молоді щодо активного та конструктивного розвитку міжкультурних відносин;
постійний аналіз та оцінювання діяльності з метою покращення якості молодіжної роботи;
підтримка командних занять;
залучення молоді до формування стратегії розвитку центру та планів його діяльності;
розробка, впровадження та оцінювання проектів для молоді;
використання інклюзивних підходів до роботи з молоддю;
( Підпункт 3 пункту 4 розділу II доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства молоді та спорту
№ 1929 від 17.04.2019 )
4) знання працівниками центру, як здійснюється неформальна освіта та в чому полягає їхня роль у підтримці суспільної діяльності молоді;
5) постійне підвищення працівниками центру своєї кваліфікації;
6) наявність в центрі працівника для здійснення адміністративної роботи; молодіжний працівник також може виконувати адміністративну роботу, але вона не повинна займати більше ніж 20% його робочого часу;
7) здійснення молодіжним працівником центру безпосередньої роботи з молоддю (не менше ніж 80% робочого часу);
8) урахування гендерної специфіки освітнього профілю (персонал центру має складатися з осіб різної статі);
9) наявність внутрішнього розпорядку, що встановлює вимоги до поведінки персоналу в центрі, правила перебування в центрі для відвідувачів (для молоді та за необхідності для членів їх сімей або близьких родичів (батьки, брати, сестри тощо).
5. При оцінці якості діяльності місцевого молодіжного центру за критерієм сприяння розвитку якості роботи з молоддю враховуються такі показники:
1) регулярне проведення оцінювання роботи центру як основи для неформальної освіти та поліпшення своєї діяльності;
2) розроблення центром нових та інноваційних моделей роботи з молоддю;
3) здійснення обміну інформацією з іншими учасниками молодіжного сектору щодо змісту і якості їх роботи та з професіоналами і волонтерами, що залучені до розвитку молодіжної роботи на національному та міжнародному рівнях;
4) розроблення центром власних матеріалів та розповсюдження їх у молодіжному секторі на національному та міжнародному рівнях;
5) впровадження центром кращих практик для залучення молоді, молодіжних та дитячих громадських об’єднань, інших суб’єктів молодіжної роботи, асоціацій та структур;
6) використання молоддю можливостей центру з метою вирішення молодіжних проблем, які їх хвилюють, і відстоювання інтересів задля формування своєї особистості як активного суб’єкта соціальних змін.
6. При оцінці якості діяльності місцевого молодіжного центру за критерієм забезпечення прозорих і відкритих механізмів управління і фінансових процедур враховуються такі показники:
( Абзац перший пункту 6 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства молоді та спорту
№ 7396 від 26.11.2024 )
1) наявність веб-сторінки центру та представлення у соціальних мережах;
2) наявність у центрі працівника, відповідального за ведення фінансового звіту, або делегування цих функцій органу, що веде фінансовий облік;
3) публічне надання громадськості інформації про місію та стратегію розвитку центру, форми роботи, цілі, завдання, засоби, способи їх реалізації та послуги, що ним надаються;
4) щорічне оприлюднення центром фінансового звіту про діяльність;
5) наявність у центрі списку заходів, що відбудуться, та послуг, які надаються;
6) наявність та використання документації щодо фіксування діяльності центру;
7) демонстрування узгодженості напрямів діяльності та заходів центру з цінностями Ради Європи (Переглянута Європейська Хартія участі молоді в громадському житті на місцевому і регіональному рівнях, Хартія Ради Європи з освіти для демократичного громадянства і освіти в галузі прав людини) через свою практичну діяльність і структурний склад.
7. При оцінці якості діяльності місцевого молодіжного центру за критерієм забезпечення участі молоді, молодіжних та дитячих громадських об’єднань, інших суб’єктів молодіжної роботи в реалізації концепцій і програм центру враховуються такі показники:
1) систематичне оцінювання молоддю, яка відвідує центр, якості та змісту послуг, що надаються центром;
2) врахування керівництвом центру оцінки відвідувачів і здійснення ним постійного зворотного зв'язку для поліпшення якості обслуговування;
3) врахування центром питань і проблем молоді для розвитку своєї діяльності;
4) допомога молодіжному громадянському суспільству у висвітленні точки зору, пропозицій та проблем молоді для врахування політиками і посадовцями при ухваленні та реалізації ними рішень;
5) залучення до оцінки діяльності центру представників молодіжних та дитячих громадських об’єднань, інших суб’єктів молодіжної роботи, асоціацій та структур як консультантів (за їх згодою);
6) надання можливості молоді брати участь у підготовці, здійсненні та оцінці заходів і результатів діяльності центру, а також можливості увійти до складу його керівних органів;
( Підпункт 6 пункту 7 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства молоді та спорту
№ 7396 від 26.11.2024 )
................Перейти до повного тексту