1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ
НАКАЗ
03.08.2017 № 3284
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
28 серпня 2017 р.
за № 1061/30929
Про затвердження Національного знаку якості та критеріїв якості для молодіжних центрів
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства молоді та спорту № 1929 від 17.04.2019 )
Відповідно до кроку 123 розділу III Плану пріоритетних дій Уряду на 2017 рік, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 03 квітня 2017 року № 275,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Національний знак якості та критерії якості для молодіжних центрів, що додаються.
2. Департаменту молодіжної політики забезпечити подання цього наказу в установленому порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра молоді та спорту України відповідно до розподілу функціональних обов’язків.
Міністр молоді
та спорту України

І.О. Жданов
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства молоді
та спорту України
03.08.2017 № 3284
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
28 серпня 2017 р.
за № 1061/30929
НАЦІОНАЛЬНИЙ ЗНАК ЯКОСТІ
та критерії якості для молодіжних центрів
( У тексті Національного знака якості та критеріїв якості для молодіжних центрів слово "обласних" замінено словом "регіональних", слова "обласного молодіжного центру" замінено словами "регіонального молодіжного центру" згідно з Наказом Міністерства молоді та спорту № 1929 від 17.04.2019 )
І. Загальні засади здійснення оцінки якості діяльності молодіжних центрів в Україні
1. Національний знак якості для молодіжних центрів розроблено відповідно до завдань і заходів з виконання Державної цільової соціальної програми "Молодь України" на 2016 - 2020 роки, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 18 лютого 2016 року № 148, кроку 123 розділу III Плану пріоритетних дій Уряду на 2017 рік, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 03 квітня 2017 року № 275, та з метою підвищення якості діяльності молодіжних центрів і послуг, що ними надаються.
2. Оцінка якості діяльності регіональних та місцевих молодіжних центрів здійснюється за окремими критеріями.
II. Критерії оцінки якості діяльності місцевого молодіжного центру
1. Критерії оцінки якості діяльності місцевого молодіжного центру:
1) орієнтування на роботу з молоддю, створення відповідних умов для громадської діяльності молоді;
2) наявність компетентного персоналу;
3) сприяння розвитку якості роботи з молоддю;
4) забезпечення прозорих механізмів управління і фінансових процедур;
5) забезпечення участі молоді, молодіжних організацій в реалізації концепцій і програм центру;
6) використання при плануванні діяльності центру кількісних та якісних показників оцінки ефективності;
7) врахування в діяльності центру основних напрямів державної політики в молодіжній сфері.
В інтерпретації цих критеріїв допускається гнучкість, а самі критерії є напрямними для оцінки ступеня, в якому вони виконуються.
2. При оцінці якості враховуються такі принципи діяльності центру:
1) відкритість (забезпечення організації дозвілля молодої людини в позанавчальний час);
2) територіальна зручність (розташування центру в межах мікрорайону, аби юнацтво могло дістатися туди в будь-який час без батьків, за потреби - наявність зручного доїзду);
( Підпункт 2 пункту 2 розділу II в редакції Наказу Міністерства молоді та спорту № 1929 від 17.04.2019 )
3) безкоштовність (проведення дозвілля та заняття в центрі є безкоштовними);
4) доступність, у тому числі фізична (дозвілля в центрі організовується для різних вікових груп молоді, у тому числі осіб з інвалідністю, молоді, яка перебуває у складних життєвих обставинах, працюючої молоді; робочі години мають бути зручними для молоді, приміщення - доступним для осіб з інвалідністю).
Діяльність центру має забезпечувати широкий спектр потреб молоді, базуватися на визначенні цих потреб, а також передбачати як програмну діяльність, так і наявність простору для індивідуального проведення вільного часу.
( Підпункт 4 пункту 2 розділу II в редакції Наказу Міністерства молоді та спорту № 1929 від 17.04.2019 )
3. При оцінці якості діяльності місцевого молодіжного центру за критерієм орієнтування на роботу з молоддю, створення відповідних умов для громадської діяльності молоді враховуються такі показники:
1) приділення основної уваги в програмі центру молоді та особам, залученим до роботи з молоддю;
2) установлення робочого часу центру, зважаючи на потреби молоді та робочий час освітніх установ; організація діяльності у вихідні, у час до і після навчання, у святкові дні та під час навчальних канікул молоді;
3) використання індивідуальних і колективних форм та способів організації роботи з молоддю;
4) наявність на приміщенні центру легко зчитуваної вивіски з найменуванням установи та зазначенням робочого часу;
5) наявність опалення, освітлення, санітарно-побутового приміщення (вбиральні), водопроводу;
6) наявність доступу до мережі Інтернет, доступного зв’язку з мобільного або стаціонарного телефону;
7) провадження діяльності центру на основі найкращих практик відкритої роботи з молоддю в Україні та за кордоном;
8) використання в роботі різноманітних методів для задоволення потреб молоді (за принципами неформальної освіти, заняття в групах, дискусії, творчі лабораторії, семінари, індивідуальні консультації тощо);
9) відповідність більшості навчальних заходів у центрі профілю неформальної освіти та їх здійснення через організацію змістовного дозвілля молоді;
10) відповідність роботи з молоддю плану діяльності центру; формування списку проведених заходів або послуг, що надає центр;
11) забезпечення толерантного і безпечного робочого середовища, поваги до людської гідності;
12) формування правил поведінки в центрі разом з відвідувачами.
Неформальні освітні заходи характеризуються як добровільні, доступні для усіх, спрямовані на учасника, навчання життєвим навичкам та підготовку до активної громадської діяльності, засновані як на індивідуальному, так і на груповому навчанні з колективним підходом, цілісні та орієнтовані на процес.
4. При оцінці якості діяльності місцевого молодіжного центру за критерієм наявності компетентного персоналу враховуються такі показники:
1) наявність у центрі принаймні двох працівників, відповідальних за роботу з молоддю, контроль якості, а також підтримку заходів, у тому числі тих, що ведуться співробітниками, залученими ззовні;
2) відповідність чисельності персоналу центру, що працює з молоддю, обсягу діяльності, що провадиться центром; наявність принаймні в одного працівника центру сертифіката за результатами проходження програми "Молодіжний працівник", передбаченого Державною цільовою соціальною програмою "Молодь України" на 2016 - 2020 роки, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 18 лютого 2016 року № 148;
3) відповідність діяльності персоналу центру європейським вимогам щодо молодіжної роботи, зокрема:
врахування потреб та запитів молоді;
забезпечення можливостей для неформальної освіти молоді;
підтримка та розширення можливостей молоді для розуміння суспільства, в якому вони живуть, і взаємодії з ним;
підтримка молоді щодо активного та конструктивного розвитку міжкультурних відносин;
постійний аналіз та оцінювання діяльності з метою покращення якості молодіжної роботи;
підтримка командних занять;
залучення молоді до формування стратегії розвитку центру та планів його діяльності;
розробка, впровадження та оцінювання проектів для молоді;
використання інклюзивних підходів до роботи з молоддю;
( Підпункт 3 пункту 4 розділу II доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства молоді та спорту № 1929 від 17.04.2019 )
4) знання працівниками центру, як здійснюється неформальна освіта та в чому полягає їхня роль у підтримці суспільної діяльності молоді;
5) постійне підвищення працівниками центру своєї кваліфікації;
6) наявність в центрі працівника для здійснення адміністративної роботи; молодіжний працівник також може виконувати адміністративну роботу, але вона не повинна займати більше ніж 20% його робочого часу;
7) здійснення молодіжним працівником центру безпосередньої роботи з молоддю (не менше ніж 80% робочого часу);
8) урахування гендерної специфіки освітнього профілю (персонал центру має складатися з осіб різної статі);
9) наявність внутрішнього розпорядку, що встановлює вимоги до поведінки персоналу в центрі, правила перебування в центрі для відвідувачів (для молоді та за необхідності для членів їх сімей або близьких родичів (батьки, брати, сестри тощо).
5. При оцінці якості діяльності місцевого молодіжного центру за критерієм сприяння розвитку якості роботи з молоддю враховуються такі показники:
1) регулярне проведення оцінювання роботи центру як основи для неформальної освіти та поліпшення своєї діяльності;
2) розроблення центром нових та інноваційних моделей роботи з молоддю;
3) здійснення обміну інформацією з іншими учасниками молодіжного сектору щодо змісту і якості їх роботи та з професіоналами і волонтерами, що залучені до розвитку молодіжної роботи на національному та міжнародному рівнях;
4) розроблення центром власних матеріалів та розповсюдження їх у молодіжному секторі на національному та міжнародному рівнях;
5) впровадження центром кращих практик для залучення молоді, молодіжних організацій, асоціацій та структур;
6) використання молоддю можливостей центру з метою вирішення молодіжних проблем, які їх хвилюють, і відстоювання інтересів задля формування своєї особистості як активного суб’єкта соціальних змін.
6. При оцінці якості діяльності місцевого молодіжного центру за критерієм забезпечення прозорих механізмів управління і фінансових процедур враховуються такі показники:
1) наявність веб-сторінки центру та представлення у соціальних мережах;
2) наявність у центрі працівника, відповідального за ведення фінансового звіту, або делегування цих функцій органу, що веде фінансовий облік;
3) публічне надання громадськості інформації про місію та стратегію розвитку центру, форми роботи, цілі, завдання, засоби, способи їх реалізації та послуги, що ним надаються;
4) щорічне оприлюднення центром фінансового звіту про діяльність;
5) наявність у центрі списку заходів, що відбудуться, та послуг, які надаються;
6) наявність та використання документації щодо фіксування діяльності центру;
7) демонстрування узгодженості напрямів діяльності та заходів центру з цінностями Ради Європи (Переглянута Європейська Хартія участі молоді в громадському житті на місцевому і регіональному рівнях, Хартія Ради Європи з освіти для демократичного громадянства і освіти в галузі прав людини) через свою практичну діяльність і структурний склад.
7. При оцінці якості діяльності місцевого молодіжного центру за критерієм забезпечення участі молоді, молодіжних організацій в реалізації концепцій і програм центру враховуються такі показники:
1) систематичне оцінювання молоддю, яка відвідує центр, якості та змісту послуг, що надаються центром;
2) врахування керівництвом центру оцінки відвідувачів і здійснення ним постійного зворотного зв'язку для поліпшення якості обслуговування;
3) врахування центром питань і проблем молоді для розвитку своєї діяльності;
4) допомога молодіжному громадянському суспільству у висвітленні точки зору, пропозицій та проблем молоді для врахування політиками і посадовцями при ухваленні та реалізації ними рішень;
5) залучення до оцінки діяльності центру представників молодіжних організацій, асоціацій та структур як консультантів (за їх згодою);
6) надання можливості молоді брати участь у підготовці, здійсненні та оцінці заходів і результатів діяльності центру, а також увійти до складу його керівних органів;
7) залучення відвідувачів центру до формування, організації, виконання та оцінки заходів центру (за їх згодою).

................
Перейти до повного тексту