1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
10.07.2017 № 580
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
03 серпня 2017 р.
за № 957/30825
Про затвердження Інструкції з організації функціонування криміналістичних обліків Головного експертно-криміналістичного центру Державної прикордонної служби України
Відповідно до положень частини дев’ятої статті 100 Кримінального процесуального кодексу України , статті 20 Закону України "Про судову експертизу" та з метою організації функціонування криміналістичних обліків Головного експертно-криміналістичного центру Державної прикордонної служби України
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Інструкцію з організації функціонування криміналістичних обліків Головного експертно-криміналістичного центру Державної прикордонної служби України, що додається.
2. Департаменту формування політики щодо підконтрольних Міністрові органів влади та моніторингу (Боднар В.Є.) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому порядку.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на Голову Державної прикордонної служби України.
Міністр А.Б. Аваков
ПОГОДЖЕНО:
Голова Національної поліції України
Заступник Голови
Служби безпеки України
генерал-лейтенант
Т.в.о. Міністра
закордонних справ України
Голова Державної прикордонної служби України

С.М. Князєв


О. Фролов

О.В. Зеркаль
В. Назаренко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства внутрішніх
справ України
10.07.2017 № 580
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
03 серпня 2017 р.
за № 957/30825
ІНСТРУКЦІЯ
з організації функціонування криміналістичних обліків Головного експертно-криміналістичного центру Державної прикордонної служби України
I. Загальні положення
1. Ця Інструкція визначає основні положення організації функціонування (формування, ведення та використання) криміналістичних обліків Головного експертно-криміналістичного центру Державної прикордонної служби України (далі - ГЕКЦ ДПСУ).
2. Правовою основою функціонування криміналістичних обліків є Конституція України, Кримінальний процесуальний кодекс України, Закони України "Про судову експертизу", "Про Державну прикордонну службу України", нормативно-правові акти Президента України та Кабінету Міністрів України, ця Інструкція та інші нормативно-правові акти.
3. Функціонування криміналістичних обліків ґрунтується на принципах законності, поваги до прав та свобод людини і громадянина, наукової обґрунтованості, усебічності та повноти застосування спеціальних знань.
4. Криміналістичні обліки створюються з метою використання їх для запобігання, виявлення, розкриття і розслідування злочинів та інших правопорушень у сфері охорони державного кордону України, при здійсненні оперативно-розшукової діяльності та досудового розслідування, а також з метою підвищення рівня інформаційного забезпечення проведення судових експертиз та експертних досліджень, інформаційно-довідкового забезпечення перевірки документів громадян України, іноземців та осіб без громадянства, які перетинають державний кордон, проведення науково-дослідної та навчальної роботи.
5. Криміналістичні обліки формуються з об’єктів (їх копій, зображень) та (або) відомостей про них, що надходять з Міністерства закордонних справ України, Адміністрації Держприкордонслужби України, органів охорони державного кордону, досудового розслідування, прокуратури, судів, підрозділів, які здійснюють оперативно-розшукову діяльність, інших органів державної влади, підприємств, установ та організацій незалежно від форми їх власності, а також дипломатичних представництв та консульських установ іноземних держав в Україні, правоохоронних органів іноземних держав.
6. Криміналістичні обліки функціонують на двох рівнях:
центральному - у ГЕКЦ ДПСУ, в якому ведуться центральні колекції;
регіональному - у регіональних підрозділах ГЕКЦ ДПСУ (далі - регіональні підрозділи), в яких ведуться регіональні колекції.
7. Криміналістичні обліки складаються з оперативно-пошукових та інформаційно-довідкових колекцій.
8. До криміналістичних обліків вносяться:
бланки паспортних та інших документів, які використовуються під час перетинання державного кордону України;
зразки паспортних та інших документів, які використовуються під час перетинання державного кордону України;
підроблені паспортні та інші документи (їх копії, зображення) та (або) відомості про них;
печатки, друкарські форми та (або) відомості про них;
підроблені печатки, друкарські форми та (або) відомості про них;
зразки відбитків печаток (штампів).
9. У разі наявності декількох однорідних об’єктів питання щодо кількості об’єктів, які будуть вміщуватися до колекцій, вирішується залежно від якості відображення ідентифікаційних ознак та з урахуванням необхідності направлення їх до колекцій вищого рівня.
10. Об’єкти, що вміщені до криміналістичних обліків, якщо це не зашкодить функціонуванню обліків, за запитами органів досудового розслідування, керівників державних спеціалізованих установ судової експертизи, навчальних закладів Державної прикордонної служби України, органів охорони державного кордону, підрозділів, які здійснюють оперативно-розшукову діяльність, можуть надаватися їм у тимчасове використання для проведення:
судових експертиз та експертних досліджень як зразки для порівняльного дослідження;
науково-дослідних та дослідно-конструкторських розробок;
навчальних занять (семінарів, тренінгів);
оперативно-розшукових заходів.
У запитах зазначаються перелік необхідних об’єктів, мета, підстава, строки їх використання та строк повернення.
11. У ГЕКЦ ДПСУ та його регіональних підрозділах для функціонування криміналістичних обліків на центральному та регіональному рівнях визначаються особи, які відповідатимуть за функціонування відповідних колекцій, що закріплюється в їх посадових інструкціях.
Залежно від обсягів криміналістичних обліків та робіт, пов’язаних з функціонуванням цих обліків, можуть створюватися окремі структурні підрозділи з питань забезпечення функціонування цих обліків.
12. Перевірка за криміналістичними обліками здійснюється за письмовим запитом (додаток 1) керівника органу охорони державного кордону, досудового розслідування, прокуратури, судів, підрозділів, які здійснюють оперативно-розшукову діяльність, судових експертів.
За достовірність результатів перевірки відповідає особа, яка проводила перевірку. За результатами такої перевірки готується довідка (додаток 2), яка надсилається запитувачу.
На підставі узагальнення результатів проведених перевірок за криміналістичними обліками особа, яка проводила перевірку, за потреби готує інформацію про характерні ознаки підробки.
13. Організація своєчасних та якісних перевірок, зберігання об’єктів, наданих для поставлення на облік, запобігання їх випадковому або несанкціонованому знищенню, втраті, а також несанкціонованому доступу до них та їх несанкціонованій модифікації або поширенню відомостей про них покладається на особу, відповідальну за функціонування криміналістичних обліків.
14. Підприємства, установи, організації незалежно від форми власності зобов’язані надавати до ГЕКЦ ДПСУ та його регіональних підрозділів безоплатно інформацію, необхідну для проведення судових експертиз, а також за згодою натурні зразки або каталоги своєї продукції, технічну документацію та іншу інформацію, необхідну для створення й оновлення методичної та нормативної бази судової експертизи; одержувати від судів, органів, що здійснюють оперативно-розшукову діяльність, органів досудового розслідування знаряддя кримінального правопорушення та інші речові докази, щодо яких закінчено кримінальне провадження, для використання в експертній діяльності.
15. Криміналістичні обліки можуть формуватися за рахунок отриманих відомостей від іноземних правоохоронних органів та міжнародних організацій (агенцій), з якими досягнуто домовленості про обмін відкритою знеособленою інформацією про виявлені підроблені документи на право перетинання державного кордону України та укладено відповідні угоди, через прямий запит осіб, які відповідають за функціонування криміналістичних обліків.
16. Об’єкти оперативно-пошукових та інформаційно-довідкових колекцій зберігаються в окремому приміщенні в окремих металевих шафах.
17. Криміналістичні обліки можуть вестися з використанням комп’ютерної техніки та програмного забезпечення. З метою запобігання втраті інформації, уміщеної до електронних криміналістичних обліків, забезпечується створення їх копій на резервних носіях інформації.
Відомості про підроблені об’єкти, що вміщені до криміналістичних обліків, оформлюються на реєстраційних картках (додаток 3), які зберігаються в кольоровому паперовому та (або) електронному вигляді (графічні зображення об’єктів зберігаються у форматі JPG з роздільною здатністю не менше 600 dpi).
Інформація (описи) та (або) методичні рекомендації вносяться до відповідних розділів інформаційно-телекомунікаційної системи Державної прикордонної служби України.
18. Усі об’єкти, що вміщуються до колекцій, реєструються в журналі реєстрації об’єктів, уміщених до оперативно-пошукової колекції (додаток 4), або в журналі реєстрації об’єктів, уміщених до інформаційно-довідкової колекції (додаток 5), які ведуться в електронній та (або) паперовій формі.
19. На об’єкти колекції інвентарний номер наноситься таким чином:
на об’єктах інформаційно-довідкових колекцій, які сформовані з об’єктів, зазначених в абзацах другому, третьому, п’ятому та сьомому пункту 8 цього розділу, робиться мастикова відмітка з написом, який містить інвентарний номер і дату поставлення на облік;

................
Перейти до повного тексту