1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ІНФРАСТРУКТУРИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
17.05.2017 № 181
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
09 червня 2017 р.
за № 701/30569
Про затвердження Положення про функціональну підсистему запобігання і реагування на загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій у дорожньому господарстві (через Укравтодор)
Відповідно до частини другої статті 9 Кодексу цивільного захисту України , абзацу третього підпункту 31 пункту 4 Положення про Міністерство інфраструктури України , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 червня 2015 року № 460, та Положення про єдину державну систему цивільного захисту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 09 січня 2014 року № 11,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про функціональну підсистему запобігання і реагування на загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій у дорожньому господарстві (через Укравтодор), що додається.
2. Управлінню безпеки на транспорті та технічного регулювання забезпечити:
подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України у встановленому порядку;
оприлюднення цього наказу на офіційному веб-сайті Міністерства інфраструктури України.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Лавренюка Ю.Ф.
Міністр В. Омелян
ПОГОДЖЕНО:
Голова Державної служби України
з надзвичайних ситуацій
Голова Державної служби
спеціального зв'язку
та захисту інформації України
В.о. Голови Державного агентства
автомобільних доріг України
Міністр внутрішніх справ України
Тимчасово виконуючий обов'язки
Міністра оборони України
В.о. Міністра охорони здоров'я України


М. Чечоткін


Л.О. Євдоченко

С. Новак
А.Б. Аваков

І.С. Руснак
У. Супрун
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
інфраструктури України
17.05.2017 № 181
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
09 червня 2017 р.
за № 701/30569
ПОЛОЖЕННЯ
про функціональну підсистему запобігання і реагування на загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій у дорожньому господарстві (через Укравтодор)
1. Це Положення визначає склад, завдання та організацію роботи функціональної підсистеми запобігання і реагування на загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій у дорожньому господарстві (далі - функціональна підсистема).
2. У цьому Положенні термін "функціональна підсистема" вживається у значенні складової частини єдиної державної системи цивільного захисту, до якої входять органи управління та підпорядковані їм сили цивільного захисту, суб’єкти господарювання, які виконують завдання цивільного захисту.
Інші терміни вживаються у значеннях, наведених в Кодексі цивільного захисту України (далі - Кодекс) і Положенні про єдину державну систему цивільного захисту, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 09 січня 2014 року № 11.
3. Метою створення функціональної підсистеми є захист працівників Укравтодору та підприємств, установ, організацій дорожнього господарства згідно з Переліком підприємств, установ, організацій наведених у додатку 1 до цього Положення (далі - дорожнє господарство) від надзвичайних ситуацій та забезпечення належного функціонування автомобільних доріг під час виникнення таких ситуацій у мирний час та в особливий період (далі - надзвичайні ситуації).
До компетенції функціональної підсистеми не належать випадки виникнення надзвичайних ситуацій на дорогах, що не належать до доріг загального користування.
4. Завданнями функціональної підсистеми є:
здійснення заходів цивільного захисту в дорожньому господарстві, спрямованих на захист від надзвичайних ситуацій працівників Укравтодору та підприємств, установ, організацій дорожнього господарства;
здійснення заходів цивільного захисту щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, що можуть статися у дорожньому господарстві;
забезпечення готовності підпорядкованих сил та засобів функціональної підсистеми до дій, спрямованих на запобігання виникненню та реагування на надзвичайні ситуації, здійснення заходів щодо запобіганню виникнення надзвичайних ситуацій або небезпечних подій у дорожньому господарстві;
забезпечення моніторингу та прогнозування виникнення надзвичайних ситуацій та їх розвитку, визначення ризиків їх виникнення та розвитку;
своєчасне і достовірне інформування заінтересованих органів виконавчої влади та населення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій у дорожньому господарстві;
координація та проведення рятувальних та інших невідкладних робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій у дорожньому господарстві;
забезпечення планування заходів цивільного захисту у дорожньому господарстві;
організація та проведення навчань (тренувань) з підготовки фахівців органів управління функціональної підсистеми та підпорядкованих їм сил цивільного захисту;
розроблення та здійснення заходів, спрямованих на забезпечення сталого функціонування національної економіки, зокрема дорожнього господарства в особливий період;
здійснення заходів щодо укриття працівників підприємств, установ та організацій дорожнього господарства, що належать до сфери управління Укравтодору, у захисних спорудах цивільного захисту в разі виникнення надзвичайних ситуацій;
розроблення та забезпечення реалізації програм і планів з питань цивільного захисту;
створення, раціональне збереження і використання резерву матеріальних ресурсів, необхідних для запобігання і реагування на надзвичайні ситуації у дорожньому господарстві;
інші завдання, визначені законодавством.
5. Безпосереднє керівництво функціональною підсистемою здійснює Міністр інфраструктури України через Голову Укравтодору.
Управління функціональною підсистемою здійснюють:
1) на державному рівні:
заступник Міністра інфраструктури України, до повноважень якого належать питання безпеки на автомобільному транспорті - через структурний підрозділ з питань цивільного захисту апарату Мінінфраструктури;
Голова Укравтодору - через структурний підрозділ з питань цивільного захисту в складі Укравтодору;
2) на регіональному рівні:
начальники служб автомобільних доріг в областях - через призначених осіб відповідно до частини другої статті 20 Кодексу ;
директори облавтодорів - через призначених осіб відповідно до частини другої статті 20 Кодексу ;
3) на об’єктовому рівні - керівники підприємств, установ та організацій дорожнього господарства - через структурні підрозділи (призначених осіб) з питань цивільного захисту відповідно до частини другої статті 20 Кодексу .
Перелік підприємств, установ та організацій дорожнього господарства, які входять до складу функціональної підсистеми, наведено у додатку 1 до цього Положення.
6. Для забезпечення управління, координації дій органів управління та підпорядкованих їм сил цивільного захисту, організації узагальнення та аналізу інформації щодо обстановки в умовах загрози та виникнення надзвичайної ситуації функціонують:
1) на державному рівні:
Оперативний штаб Укравтодору;
Оперативний штаб Мінінфраструктури з реагування на надзвичайні ситуації у транспортно-дорожньому комплексі (за рішенням Міністра інфраструктури України);
2) на регіональному рівні:
комісії з питань надзвичайних ситуацій та штаби з ліквідації надзвичайних ситуацій (у випадку створення) служб автомобільних доріг в областях;
комісії з питань надзвичайних ситуацій та штаби з ліквідації надзвичайних ситуацій (у випадку створення) дочірніх підприємств публічного акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" в областях;
3) на об’єктовому рівні:
комісії з питань надзвичайних ситуацій та штаби з ліквідації надзвичайних ситуацій (у випадку створення) підприємств, установ та організацій дорожнього господарства.
В Укравтодорі керівник структурного підрозділу з питань цивільного захисту призначається відповідальним секретарем оперативного штабу.
Структурну схему функціональної підсистеми наведено у додатку 2 до цього Положення.
7. Оперативне чергування та забезпечення збору інформації про надзвичайні ситуації для забезпечення функціональної підсистеми здійснюють:
на державному рівні:
у Мінінфраструктури цілодобово - оперативний черговий;
в Укравтодорі - сектор інформаційно-технічного забезпечення державного підприємства "Центр науково-технічного супроводу дорожніх робіт та сертифікації дорожньої продукції";
на регіональному рівні - диспетчерські служби служб автомобільних доріг в областях.
Час проходження інформації про факт виникнення надзвичайної ситуації від чергового на регіональному рівні до оперативного чергового Мінінфраструктури не повинен перевищувати 30 хвилин.
Між оперативним черговим Мінінфраструктури та оперативно-черговою службою ДСНС організовується взаємне інформування про загрозу та виникнення надзвичайних ситуацій.
Оперативний черговий Мінінфраструктури після доповіді заступнику Міністра інфраструктури України, до повноважень якого належать питання функціонування дорожнього господарства, інформує оперативно-чергову службу ДСНС відповідно до Інструкції про порядок обміну інформацією у сфері запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та реагування в разі їх виникнення між Державною службою України з надзвичайних ситуацій і Державним агентством автомобільних доріг України, затвердженої наказом Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства інфраструктури України від 16 лютого 2015 року № 162/61, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 13 березня 2015 року за № 286/26731.
У разі виникнення надзвичайної ситуації державного рівня інформування здійснюється протягом не більш як 10 хвилин з моменту надходження інформації.
8. Для реалізації завдань, покладених на функціональну підсистему в особливий період, використовуються пункти управління Мінінфраструктури та Укравтодору.
9. Для управління функціональною підсистемою використовуються телекомунікаційні мережі загального користування і спеціального призначення, до яких належать:
1) для органів управління функціональної підсистеми:
основні канали зв’язку - канали проводового електрозв’язку загального користування і спеціального призначення;
дублюючі канали зв’язку - канали, утворені радіоелектронними засобами, що встановлені на автомобільній базі, які належать Держспецтрансслужбі та надаються нею за згодою;
резервні канали зв’язку - телефонні номери рухомого (мобільного) зв’язку осіб, які входять до складу органів управління функціональної підсистеми;
2) для сил функціональної підсистеми:
основні канали зв’язку - канали проводового електрозв’язку загального користування і спеціального призначення;
дублюючі канали зв’язку - канали, утворені штатними рухомими радіоелектронними засобами, якими оснащені підрозділи, що входять до складу сил цивільного захисту функціональної підсистеми, а також радіоелектронними засобами, що встановлені на автомобільній базі, які належать Держспецтрансслужбі та надаються нею за згодою;
резервні канали зв’язку - телефонні номери рухомого (мобільного) зв’язку осіб, які входять до складу сил цивільного захисту функціональної підсистеми.
Керівники органів управління та сил цивільного захисту функціональної підсистеми організовують складання та постійне уточнення списків телефонних номерів фіксованого зв'язку та рухомого (мобільного) зв’язку осіб, що перебувають у їх підпорядкуванні, а також узгоджують питання щодо можливості забезпечення цих органів управління та сил радіоелектронними засобами, які належать Держспецтрансслужбі та встановлені на автомобільній базі.
10. До сил цивільного захисту функціональної підсистеми дорожнього господарства належать:
спеціалізовані професійні аварійно-рятувальні служби;
об’єктові аварійно-рятувальні служби;
об’єктові формування цивільного захисту;
галузеві та об’єктові спеціалізовані служби цивільного захисту;
аварійно-ремонтні бригади;
аварійно-польові команди;
інші формування, що можуть залучатись до реагування на надзвичайні ситуації.
Укравтодор на підставі пропозицій служб автомобільних доріг в областях складає (уточнює) розрахунок сил цивільного захисту функціональної підсистеми та щороку до 10 січня та 01 липня надає його до Мінінфраструктури.

................
Перейти до повного тексту