- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
СЛУЖБА БЕЗПЕКИ УКРАЇНИ
Центральне управління
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
14 квітня 2017 р.
за № 506/30374
Про затвердження Інструкції про порядок оформлення в Службі безпеки України матеріалів про адміністративні правопорушення
Відповідно до статті
10, пункту 4-1 частини першої
статті 25 Закону України "Про Службу безпеки України", пунктів 1, 8, 14 частини першої статті
255, пункту 5 частини другої статті
262, статей
264,
265 Кодексу України про адміністративні правопорушення, з метою дотримання співробітниками Служби безпеки України законодавства при складанні протоколів про вчинення адміністративних правопорушень, здійснення заходів забезпечення провадження у справах про адміністративні правопорушення НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Інструкцію про порядок оформлення в Службі безпеки України матеріалів про адміністративні правопорушення, що додається.
2. Начальнику Управління правового забезпечення Служби безпеки України забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
Голова Служби генерал армії України |
В. Грицак |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Центрального управління
Служби безпеки України
22.03.2017 № 173
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
14 квітня 2017 р.
за № 506/30374
ІНСТРУКЦІЯ
про порядок оформлення в Службі безпеки України матеріалів про адміністративні правопорушення
I. Загальні положення
1. Ця Інструкція визначає порядок складання посадовими особами Служби безпеки України (далі - СБУ) протоколів про адміністративні правопорушення, передбачені
статтею 164 (у частині, що стосується правопорушень у галузі господарської діяльності, ліцензії на проведення якої видає СБУ),
статтями 172-10-
172-17,
172-19,
172-20, частиною четвертою
статті 184,
статтею 184-3 (у частині незаконного використання ознак належності, найменування СБУ або похідного до неї, у тому числі викладених іноземною мовою, за відсутності ознак діяння, передбаченого
Кримінальним кодексом України),
статтями 185-4,
185-11,
185-13 (у частині невиконання законних вимог посадових осіб СБУ), 195-5, 203-1, 204-4, 210, 210-1, 211 (у частині правопорушень, вчинених військовозобов’язаними чи резервістами, які перебувають у запасі СБУ), 212-2 (крім пункту 9 частини першої), 212-5, 212-6
Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі - КУпАП), порядок проведення адміністративного затримання, особистого огляду і огляду речей, вилучення речей та документів.
2. Протоколи про адміністративні правопорушення, передбачені
статтями 164 (у частині, що стосується правопорушень у галузі господарської діяльності, ліцензії на проведення якої видає СБУ), 185-13 (у частині невиконання законних вимог посадових осіб СБУ), 195-5, 203-1, 204-4, 212-2 (крім пункту 9 частини першої), 212-5, 212-6
КУпАП , уповноважені складати співробітники СБУ відповідно до їх службових (посадових) обов’язків (інструкцій).
Протоколи про адміністративні правопорушення, передбачені частиною четвертою
статті 184,
статтями 185-4,
185-11 КУпАП, уповноважені складати слідчі СБУ.
Протоколи про військові адміністративні правопорушення, передбачені
статтями 172-10-
172-17,
172-19,
172-20 КУпАП, мають право складати Голова СБУ, перший заступник (заступник) Голови СБУ - керівник Антитерористичного центру при СБУ, заступники Голови СБУ, керівники підрозділів Центрального управління СБУ, регіональних органів, органів військової контррозвідки, штабу Антитерористичного центру при СБУ, військових навчальних підрозділів, навчальних, наукових, науково-дослідних та інших закладів і установ СБУ, перший заступник (заступники) начальника Головної інспекції Центрального управління СБУ та начальники інспекцій Головної інспекції Центрального управління СБУ, начальники інспекторських підрозділів регіональних органів СБУ, заступники начальника Головного управління внутрішньої безпеки Центрального управління СБУ та начальники представництв внутрішньої безпеки.
Протоколи про адміністративні правопорушення, передбачені статтями
210,
210-1,
211 КУпАП (у частині правопорушень, вчинених військовозобов’язаними чи резервістами, які перебувають у запасі СБУ), мають право складати співробітники Служби мобілізації та територіальної оборони Центрального управління СБУ та підрозділу мобілізації та територіальної оборони регіонального органу СБУ відповідно до їх службових (посадових) обов’язків (інструкцій).
Протоколи про адміністративні правопорушення, передбачені
статтею 184-3 (у частині незаконного використання ознак належності, найменування СБУ або похідного до неї, у тому числі викладених іноземною мовою, за відсутності ознак діяння, передбаченого
Кримінальним кодексом України), мають право складати начальник Головного управління внутрішньої безпеки Центрального управління СБУ, заступники начальника Головного управління внутрішньої безпеки Центрального управління СБУ, співробітники Головного управління внутрішньої безпеки Центрального управління СБУ відповідно до їх службових (посадових) обов’язків (інструкцій), начальники представництв внутрішньої безпеки та співробітники представництв внутрішньої безпеки відповідно до їх службових (посадових) обов’язків (інструкцій).
II. Порядок складання протоколів про адміністративне правопорушення
1. У випадку виявлення факту вчинення адміністративного правопорушення уповноважені посадові особи складають протокол про адміністративне правопорушення (додаток 1) із зазначенням у ньому відомостей відповідно до частини першої
статті 256 КУпАП та збирають докази (
стаття 251 КУпАП).
( Абзац перший пункту 1 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Служби безпеки
№ 626 від 08.11.2017 )
Уповноважені посадові особи можуть здійснити особистий огляд, огляд речей та вилучення речей і документів затриманої особи на підставах та в порядку, передбачених статтями
260,
264,
265 КУпАП, про що складається протокол особистого огляду, огляду речей та вилучення речей і документів (додаток 2).
2. Протокол про військове адміністративне правопорушення, передбачене
статтями 172-10-
172-17,
172-19,
172-20 КУпАП, складається посадовою особою у разі виявлення нею безпосередньо, отримання доповідей підлеглих службових осіб або повідомлень інших осіб про виявлення фактів вчинення підлеглими військовослужбовцями військових адміністративних правопорушень.
У разі виявлення начальником фактів військових адміністративних правопорушень, вчинених не підлеглими йому військовослужбовцями, він негайно повідомляє про це у письмовій формі начальника, уповноваженого складати щодо них протоколи про адміністративні правопорушення.
3. Оформлення матеріалів про військове адміністративне правопорушення, включаючи підготовку проекту протоколу, здійснюється:
у Центральному управлінні СБУ - співробітниками Головної інспекції, до службових (посадових) обов’язків (інструкцій) яких належить проведення службових розслідувань та службових перевірок;
у регіональному органі СБУ - співробітниками інспекторського підрозділу органу, до службових (посадових) обов’язків (інструкцій) яких належить проведення службових розслідувань та службових перевірок;
у штабі Антитерористичного центру при СБУ, військових навчальних підрозділах, навчальних, наукових, науково-дослідних та інших закладах і установах СБУ - співробітниками, уповноваженими на це заступником керівника Антитерористичного центру при СБУ - начальником штабу, керівниками відповідних підрозділів, закладів і установ СБУ.
Оформлення матеріалів про військове адміністративне правопорушення, включаючи підготовку проекту протоколу, здійснюється також співробітниками Головного управління внутрішньої безпеки, до функціональних завдань яких віднесено здійснення контррозвідувальної та оперативно-розшукової діяльності, а також інспекторського контролю.
( Пункт 3 розділу II доповнено новим абзацом п’ятим згідно з Наказом Служби безпеки
№ 220 від 06.08.2020 )
Оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення, передбачені
статтями 210,
210-1,
211 КУпАП (у частині правопорушень, вчинених військовозобов’язаними чи резервістами, які перебувають у запасі СБУ), включаючи підготовку проекту протоколу, здійснюється співробітниками Служби мобілізації та територіальної оборони Центрального управління СБУ та підрозділу мобілізації та територіальної оборони регіонального органу СБУ відповідно до їх службових (посадових) обов’язків (інструкцій).
( Пункт 3 розділу II доповнено новим абзацом шостим згідно з Наказом Служби безпеки
№ 199 від 15.06.2021 )
Оформлення матеріалів про військове адміністративне правопорушення та отримання відповідних доказів доручаються співробітникам, зазначеним у цьому пункті, посадовими особами, уповноваженими складати протокол про адміністративне правопорушення.
4. Протокол про адміністративне правопорушення у разі його оформлення складається не пізніше двадцяти чотирьох годин з моменту виявлення особи, яка вчинила правопорушення, у двох примірниках, один із яких під розписку вручається особі, яка притягується до адміністративної відповідальності.
Протокол про адміністративне правопорушення має наскрізну нумерацію сторінок.
5. У разі вчинення особою кількох окремих адміністративних правопорушень протоколи складаються щодо кожного з вчинених правопорушень.
У разі вчинення адміністративного правопорушення кількома особами протокол про адміністративне правопорушення складається на кожну особу окремо.
6. Усі реквізити протоколу про адміністративне правопорушення заповнюються державною мовою, розбірливим почерком чи друкарським способом.
Не допускаються закреслення, доповнення чи виправлення відомостей, що заносяться до протоколу про адміністративне правопорушення, а також унесення додаткових записів після того, як протокол підписано особою, яка притягається до адміністративної відповідальності.
У незаповнених графах протоколу про адміністративне правопорушення проставляється прочерк.
7. При складанні протоколу особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, роз’яснюються її права і обов’язки, передбачені
статтями 59,
63 Конституції України та
статтею 268 КУпАП, про що робиться відмітка у протоколі.
8. У разі надходження під час складання протоколу про адміністративне правопорушення заяви або клопотання від особи, яка притягається до відповідальності, посадова особа, яка складає протокол, приймає рішення про їх задоволення чи відхилення, про що робиться відповідний запис у протоколі.
9. Протокол про адміністративне правопорушення підписується особою, яка його склала, і особою, яка притягається до адміністративної відповідальності. За наявності свідків і потерпілих протокол може бути підписано також і цими особами.
У разі відмови особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, від підписання протоколу в ньому робиться запис про це. Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право подати пояснення і зауваження щодо змісту протоколу, які вносяться до протоколу або додаються до нього, а також викласти мотиви своєї відмови від його підписання.
10. У разі якщо особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, відмовилась від ознайомлення з протоколом про адміністративне правопорушення та (або) отримання примірника протоколу, примірник складеного протоколу рекомендованим листом із повідомленням про вручення та з описом вкладення протягом двох робочих днів від дати складення протоколу разом із супровідним листом у конверті з позначкою "особисто" надсилаються такій особі, про що зазначається у протоколі.
Відміткою про вручення другого примірника протоколу про адміністративне правопорушення у такому випадку є підпис на зворотному боці повідомлення про вручення, датою вручення є дата, зазначена на цьому повідомленні.
11. У разі якщо особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, потребує медичної допомоги, співробітник СБУ викликає екстрену (швидку) медичну допомогу.
12. До примірника протоколу про адміністративне правопорушення, що надсилається до районного, районного у місті, міського чи міськрайонного суду (судді), органів Державної прикордонної служби України або центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сферах міграції (імміграції та еміграції), у тому числі протидії нелегальній (незаконній) міграції, громадянства, реєстрації фізичних осіб, додаються інші документи про адміністративне правопорушення (пояснення особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, свідків, висновок експерта, речові докази, протокол про вилучення речей і документів, рапорти посадових осіб, рішення про заборону в’їзду, а також інші матеріали, необхідні для вирішення справи).
................Перейти до повного тексту