1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ІНФРАСТРУКТУРИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
12.03.2016 № 102
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
04 квітня 2016 р.
за № 502/28632
Про затвердження Положення про функціональну підсистему запобігання і реагування на загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій на залізничному транспорті
Відповідно до статті 9 Кодексу цивільного захисту України , пункту 7 Положення про єдину державну систему цивільного захисту , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 09 січня 2014 року № 11, та підпункту 69 пункту 4 Положення про Міністерство інфраструктури України , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 червня 2015 року № 460,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про функціональну підсистему запобігання і реагування на загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій на залізничному транспорті, що додається.
2. Департаменту безпеки на транспорті забезпечити:
подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України у встановленому порядку;
оприлюднення цього наказу на офіційному сайті Міністерства інфраструктури України.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Снітка М.П.
Міністр А.М. Пивоварський
ПОГОДЖЕНО:
Тимчасово виконуючий обов'язки
Міністра оборони України
Міністр охорони здоров'я України
Голова Державної служби України
з надзвичайних ситуацій
Голова Державної служби
спеціального зв'язку
та захисту інформації України
Голова Державної
регуляторної служби України


І.С. Руснак
О. Квіташвілі

М. Чечоткін


Л.О. Євдоченко

К.М. Ляпіна
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ
Міністерства інфраструктури
України
12.03.2016 102
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
04 квітня 2016 р.
за № 502/28632
ПОЛОЖЕННЯ
про функціональну підсистему запобігання і реагування на загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій на залізничному транспорті
1. Це Положення визначає склад, завдання та організацію роботи функціональної підсистеми запобігання і реагування на загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій на залізничному транспорті (далі - функціональна підсистема).
2. Метою створення функціональної підсистеми є захист працівників підприємств, установ, організацій залізничного транспорту згідно з Переліком підприємств, установ та організацій залізничного транспорту, що входять до складу функціональної підсистеми запобігання і реагування на загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій на залізничному транспорті, наведеним у додатку 1 до цього Положення (далі - Підприємства), пасажирів та вантажів під час їх перевезення рухомим складом залізничного транспорту від надзвичайних ситуацій, що можуть статися внаслідок аварій на залізничному транспорті у мирний час та в особливий період (далі - надзвичайні ситуації).
У цьому Положенні терміни вживаються у значеннях, наведених в Кодексі цивільного захисту України (далі - Кодекс), Положенні про єдину державну систему цивільного захисту, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 09 січня 2014 року № 11.
Дія цього Положення не поширюється на надзвичайні ситуації на відомчому залізничному транспорті та на під’їзних коліях підприємств, установ, організацій, що не входять до складу функціональної підсистеми.
3. Завданнями функціональної підсистеми є:
здійснення заходів щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, що можуть статися на залізничному транспорті;
здійснення заходів цивільного захисту, спрямованих на захист від надзвичайних ситуацій працівників залізничного транспорту, а також пасажирів під час їх перевезення рухомим складом залізничного транспорту;
забезпечення готовності підпорядкованих сил і засобів до дій, спрямованих на запобігання виникненню та реагування на надзвичайні ситуації;
забезпечення моніторингу і прогнозування виникнення надзвичайних ситуацій, визначення ризиків їх виникнення та розвитку;
своєчасне і достовірне інформування заінтересованих органів виконавчої влади про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій;
проведення рятувальних та інших невідкладних робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій;
забезпечення планування заходів цивільного захисту;
організація та проведення навчань (тренувань) з підготовки органів управління функціональної підсистеми та підпорядкованих їм сил цивільного захисту;
розроблення та здійснення заходів, спрямованих на забезпечення сталого функціонування Підприємств в особливий період;
інформування пасажирів та інших осіб на об’єктах залізничного транспорту щодо поведінки та дій на місці (у районі) виникнення надзвичайної ситуації;
здійснення заходів щодо укриття працівників Підприємств та пасажирів у наявних захисних спорудах цивільного захисту в разі виникнення надзвичайної ситуації;
розроблення та забезпечення виконання галузевих програм і планів з питань цивільного захисту;
створення, збереження і використання резерву матеріальних ресурсів, необхідних для запобігання і реагування на надзвичайні ситуації;
інші завдання, визначені законодавством.
4. Безпосереднє керівництво функціональною підсистемою здійснюється Міністром інфраструктури України через заступника Міністра інфраструктури України, до повноважень якого належать питання формування та реалізації державної політики у сфері залізничного транспорту.
Управління функціональною підсистемою здійснюють:
1) на державному рівні - заступник Міністра інфраструктури України, до повноважень якого належать питання формування та реалізації державної політики у сфері залізничного транспорту, через структурний підрозділ з питань цивільного захисту Мінінфраструктури;
2) на регіональному рівні:
голова правління публічного акціонерного товариства "Українська залізниця" (далі - ПАТ "Укрзалізниця") через структурний підрозділ з питань цивільного захисту в складі ПАТ "Укрзалізниця", начальники залізниць та дирекцій залізничних перевезень;
голова правління приватного акціонерного товариства "Київ-Дніпровське міжгалузеве підприємство промислового залізничного транспорту" (далі - ПрАТ "Київ-Дніпровське МППЗТ") через структурні підрозділи (призначену особу) з питань цивільного захисту відповідно до статті 20 Кодексу;
3) на об’єктовому рівні - керівники Підприємств через структурні підрозділи (призначених осіб) з питань цивільного захисту відповідно до статті 20 Кодексу.
5. Для забезпечення координації дій органів управління та підпорядкованих їм сил цивільного захисту, організації узагальнення та аналізу інформації про обстановку в умовах загрози та виникнення надзвичайної ситуації функціонують:
на державному рівні - Оперативний штаб ПАТ "Укрзалізниця", Оперативний штаб ПрАТ "Київ-Дніпровське МППЗТ" або за рішенням Міністра інфраструктури України - Оперативний штаб Мінінфраструктури з реагування на надзвичайні ситуації у транспортно-дорожньому комплексі;
на регіональному рівні - оперативні штаби залізниць та дирекцій залізничних перевезень, структурних підрозділів ПрАТ "Київ-Дніпровське МППЗТ";
на об’єктовому рівні - комісії з питань надзвичайних ситуацій Підприємств, штаби з ліквідації надзвичайних ситуацій Підприємств (у разі створення).
Керівник структурного підрозділу (відповідальна особа) з питань цивільного захисту призначається відповідальним секретарем відповідного оперативного штабу.
Структурну схему функціональної підсистеми запобігання і реагування на загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій на залізничному транспорті наведено у додатку 2 до цього Положення.
6. Оперативне чергування і забезпечення збору інформації про надзвичайні ситуації для забезпечення діяльності функціональної підсистеми здійснюються:
1) на державному рівні:
у Мінінфраструктури цілодобово - оперативним черговим;
у ПАТ "Укрзалізниця":
у неробочий час, вихідні та святкові дні - головним диспетчером оперативно-розпорядчого відділу оперативного управління Департаменту управління рухом;
у робочий час - Департаментом безпеки руху;
у ПрАТ "Київ-Дніпровське МППЗТ":
у робочий час - головним інженером, ревізором з безпеки ПрАТ "Київ-Дніпровське МППЗТ";
у неробочий час - диспетчером ПрАТ "Київ-Дніпровське МППЗТ", його структурного підрозділу;
2) на регіональному рівні:
у ПАТ "Укрзалізниця" цілодобово - черговими по дирекціях залізничних перевезень, старшими диспетчерами оперативно-розпорядчих відділів служби перевезень залізниць;
у ПрАТ "Київ-Дніпровське МППЗТ":
у робочий час - керівниками структурних підрозділів;
у неробочий час - диспетчерами структурних підрозділів;
3) на об’єктовому рівні цілодобово - черговими по станціях та Підприємствах.
Взаємне інформування оперативного чергового Мінінфраструктури, диспетчерів та чергових ПАТ "Укрзалізниця", ПрАТ "Київ-Дніпровське МППЗТ" та Підприємств про виникнення надзвичайних ситуацій здійснюється відповідно до Інструкції про порядок надання інформації в Міністерстві інфраструктури при виникненні надзвичайних ситуацій у сфері транспорту, дорожнього господарства, туризму та інфраструктури, затвердженої наказом Міністерства інфраструктури України від 26 березня 2012 року № 186, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 11 квітня 2012 року за № 541/20854.
Між оперативним черговим Мінінфраструктури та оперативно-черговою службою ДСНС відповідно до законодавства організовується взаємне інформування про загрозу та виникнення надзвичайних ситуацій.
Між черговими по дирекціях залізничних перевезень, старшими диспетчерами оперативно-розпорядчих відділів служби перевезень залізниці та оперативно-чергових служб територіальних органів ДСНС відповідно до законодавства організовується взаємне інформування про загрозу та виникнення надзвичайних ситуацій.
Оперативний черговий Мінінфраструктури після доповіді заступнику Міністра інфраструктури України, до повноважень якого належать питання функціонування залізничного транспорту, інформує оперативно-чергову службу ДСНС. У разі виникнення надзвичайної ситуації державного рівня інформування здійснюється у строк, що не перевищує 10 хвилин з моменту надходження інформації.
7. З метою реалізації заходів, покладених на функціональну підсистему в особливий період, органи управління цієї підсистеми переміщуються на пункти управління відповідно до планів заходів з питань цивільного захисту.
Документи щодо організації управління під час надзвичайних ситуацій в особливий період розробляються та зберігаються відповідно до вимог Закону України "Про державну таємницю" .
8. Для управління функціональною підсистемою використовуються телекомунікаційні мережі загального користування і спеціального призначення, а також державна система урядового зв’язку, до яких належать:
1) для органів управління функціональної підсистеми:
основні канали зв’язку - канали проводового електрозв’язку загального користування і спеціального призначення;
дублюючі канали зв’язку - канали, утворені радіоелектронними засобами, які належать Державній спеціальній службі транспорту (далі - Держспецтрансслужба);
резервні канали зв’язку - телефонні номери рухомого (мобільного) зв’язку, які використовуються посадовими особами, що входять до складу органів управління функціональної підсистеми;
2) для сил функціональної підсистеми:
основні канали зв’язку - канали проводового зв’язку загального користування і спеціального призначення;
дублюючі канали зв’язку - канали, утворені штатними рухомими радіоелектронними засобами, які є на оснащенні підрозділів, що входять до складу сил цивільного захисту функціональної підсистеми, а також радіоелектронними засобами, які встановлені на автомобільній базі, що належать Держспецтрансслужбі;
резервні канали зв’язку - телефонні номери рухомого (мобільного) зв’язку осіб, які використовуються посадовими особами, що входять до складу сил цивільного захисту функціональної підсистеми.
Керівники органів управління та сил цивільного захисту функціональної підсистеми організовують складання та постійне уточнення списків телефонних номерів каналів проводового електрозв’язку загального користування та рухомого (мобільного) зв’язку осіб, що перебувають у їх підпорядкуванні, а також узгоджують питання щодо можливості забезпечення цих органів управління та сил радіоелектронними засобами, які встановлено на автомобільній базі, що належать Держспецтрансслужбі.
9. До сил цивільного захисту функціональної підсистеми належать підрозділи, працівники та засоби Підприємств та підприємств, установ, організацій, які можуть залучатися для реагування на надзвичайні ситуації або проведення пошуково-рятувальних робіт.
Основними з підприємств, які можуть залучатися для реагування на надзвичайні ситуації або проведення пошуково-рятувальних робіт, є:
спеціалізовані професійні аварійно-рятувальні служби;

................
Перейти до повного тексту