- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
25 березня 2016 р.
за № 453/28583
Про затвердження Порядку реалізації програм, проєктів та проведення заходів державної політики у молодіжній сфері та сфері утвердження української національної та громадянської ідентичності
1. Затвердити Порядок реалізації програм, проєктів та проведення заходів державної політики у молодіжній сфері та сфері утвердження української національної та громадянської ідентичності, що додається.
2. Визнати такими, що втратили чинність:
3. Фінансово-економічному управлінню (Музика Ю.Л.) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра відповідно до розподілу функціональних обов'язків.
Міністр молоді та спорту України |
І.О. Жданов |
ПОГОДЖЕНО: Заступник Міністра фінансів України |
Р.П. Качур |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства молоді
та спорту України
03.03.2016 № 808
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
25 березня 2016 р.
за № 453/28583
Порядок
реалізації програм, проектів та проведення заходів державної політики у молодіжній сфері та сфері утвердження української національної та громадянської ідентичності
( Заголовок із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства молоді та спорту
№ 2361 від 24.05.2018; в редакції Наказу Міністерства молоді та спорту
№ 7354 від 27.11.2023 )
( Текст Порядку після слова "сфері" доповнено словами "та сфері національно-патріотичного виховання" згідно з Наказом Міністерства молоді та спорту
№ 2361 від 24.05.2018 )
( У тексті Порядку слова "сфері національно-патріотичного виховання" замінено словами "сфері утвердження української національної та громадянської ідентичності" згідно з Наказом Міністерства молоді та спорту
№ 7354 від 27.11.2023 )
І. Загальні положення
1. Порядок реалізації програм, проектів та проведення заходів державної політики у молодіжній сфері та сфері утвердження української національної та громадянської ідентичності (далі - Порядок) визначає процедуру планування, організації та реалізації програм, проектів та проведення заходів за рахунок коштів, передбачених на цю мету у відповідних бюджетах.
2. Застосування норм цього Порядку є обов’язковим у ході реалізації програм та проведення заходів у молодіжній сфері та сфері утвердження української національної та громадянської ідентичності Мінмолодьспортом, структурними підрозділами з реалізації державної політики у молодіжній сфері та сфері утвердження української національної та громадянської ідентичності Міністерства освіти і науки, молоді та спорту Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування (далі - структурні підрозділи місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування) за рахунок коштів відповідних бюджетів, а також реалізації проектів дитячими, молодіжними громадськими організаціями, інститутами громадянського суспільства, зареєстрованими в установленому порядку (далі - громадські організації), за умови надання їм фінансової підтримки з відповідних бюджетів.
( Пункт 2 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства молоді та спорту
№ 2361 від 24.05.2018 )
3. У цьому Порядку терміни вживаються в таких значеннях:
безпосередні учасники - особи, які безпосередньо беруть участь у проєкті або заході за місцем їх проведення;
( Пункт 3 розділу I доповнено абзацом другим згідно з Наказом Міністерства молоді та спорту
№ 7354 від 27.11.2023 )
захід - сукупність дій, спрямованих на забезпечення реалізації положень державної політики у молодіжній сфері та сфері утвердження української національної та громадянської ідентичності, визначених чинним законодавством, рішеннями органів місцевого самоврядування та місцевих органів виконавчої влади, у результаті проведення яких передбачено досягнення конкретного результату протягом визначеного періоду часу;
календарний план реалізації проектів та проведення заходів - основний документ Мінмолодьспорту, структурних підрозділів місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування та громадських організацій, необхідний для планування роботи з реалізації проектів та проведення заходів державної політики у молодіжній сфері та сфері утвердження української національної та громадянської ідентичності;
кошторис витрат на реалізацію проекту або проведення заходу - планово-фінансовий документ, що визначає загальний обсяг та структуру витрат з відповідного бюджету на реалізацію проекту та проведення заходу у розрізі найменувань необхідних товарів і послуг із зазначенням їх кількості та вартості за одиницю;
охоплені учасники - особи, які скористалися інформацією, ресурсами, матеріалами, друкованою та іншими видами продукції, розробленої на виконання завдань реалізації проєкту, проведення заходу, спрямованого на розв’язання питань у сфері молодіжної політики або утвердження української національної та громадянської ідентичності;
( Пункт 3 розділу I доповнено абзацом шостим згідно з Наказом Міністерства молоді та спорту
№ 7354 від 27.11.2023 )
положення про реалізацію проекту або проведення заходу - документ, що визначає мету, очікувані результати та результативні показники реалізації проекту та проведення заходу, термін реалізації (проведення), відповідальних за реалізацію (проведення), категорії та кількість учасників, загальний обсяг витрат у розрізі джерел їх покриття;
програма - це затверджений в установленому законодавством порядку актами Верховної Ради України, Президента України, Кабінету Міністрів України, рішеннями центральних та місцевих органів виконавчої влади комплекс проектів та заходів, спрямованих на розв'язання питань, пов'язаних з реалізацією державної політики у молодіжній сфері та сфері утвердження української національної та громадянської ідентичності;
проект - комплекс заходів, що розробляються і здійснюються громадськими організаціями на виконання завдань програми і спрямовуються на досягнення певної мети та результатів протягом визначеного періоду часу (як правило, не більше одного року).
4. Документи щодо реалізації проєктів і проведення заходів оформляються відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 17 січня 2018 року
№ 55 "Деякі питання документування управлінської діяльності".
( Розділ I доповнено новим пунктом згідно з Наказом Міністерства молоді та спорту
№ 7354 від 27.11.2023 )
ІІ. Класифікація проектів і заходів
1. За рівнем реалізації проекти та заходи у молодіжній сфері та сфері утвердження української національної та громадянської ідентичності поділяються на:
1) міжнародні:
проекти та заходи, організацію і проведення яких на території України забезпечують органи виконавчої влади, міжнародні організації, громадські організації на виконання актів законодавства України і відповідних міжнародних угод, якщо кількість учасників, які є громадянами інших держав, складає не менше 10 відсотків від загальної кількості учасників проекту або заходу;
проекти та заходи, що проводяться на території інших країн та участь у яких беруть представники України;
2) всеукраїнські - проєкти та заходи, що передбачають загальнодержавний рівень реалізації, організацію та проведення яких забезпечує Мінмолодьспорт, структурні підрозділи місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, громадські організації, і в яких беруть участь (залучаються) представники не менше як однієї третьої областей України, у тому числі Автономної Республіки Крим, мм. Києва та Севастополя, або проєкти та заходи, що проводяться на території більшості областей України;
3) місцеві - проекти та заходи, організацію та проведення яких на рівні адміністративно-територіальної одиниці (кількох адміністративно-територіальних одиниць) забезпечують структурні підрозділи місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, громадські організації.
2. За змістом проекти та заходи державної політики у молодіжній сфері та сфері утвердження української національної та громадянської ідентичності поділяються на:
1) освітньо-виховні - проекти та заходи, спрямовані на набуття молодими людьми знань, навичок та інших компетентностей поза системою освіти;
2) культурологічні - проекти та заходи, метою яких є сприяння реалізації творчих здібностей молоді, а також забезпечення її змістовного дозвілля шляхом проведення видовищних масових заходів;
3) інформаційно-просвітницькі - проекти та заходи, спрямовані на поширення об’єктивної інформації про засади державної політики у молодіжній сфері та сфері утвердження української національної та громадянської ідентичності, формування певних уявлень і ставлення суспільства до соціальних проблем, спонукання до активних дій для їх вирішення, в тому числі за допомогою видання інформаційних матеріалів і виготовлення та розміщення соціальних фільмів, роликів і соціальної реклами;
4) експертно-аналітичні - проекти та заходи, спрямовані на:
отримання, узагальнення та систематизацію результатів впливу суспільно-значущих процесів на розвиток та становлення молоді (визначених шляхом проведення досліджень, опитувань, моніторингів);
розробку інформаційних та методичних матеріалів (доповідей, рекомендацій, посібників), за допомогою яких здійснюватиметься робота із забезпечення реалізації державної політики у молодіжній сфері та сфері утвердження української національної та громадянської ідентичності.
3. За формою проведення заходи поділяються на: семінари, семінари-тренінги, тренінги, засідання за круглим столом, конференції, форуми, акції, конкурси, фестивалі, ігри, пленери, наметові табори, походи, зльоти, збори-походи, вишколи, дебати, дослідження, моніторинги та інші форми, передбачені затвердженими програмами у молодіжній сфері та сфері утвердження української національної та громадянської ідентичності.
Заходи можуть проводитися як із залученням безпосередніх учасників на місці проведення заходу, так і у режимі реального часу (онлайн) з використанням відповідних технічних засобів, зокрема через мережу Інтернет.
( Пункт 3 розділу II доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства молоді та спорту
№ 7354 від 27.11.2023 )
IІІ. Планування і реалізація проектів та проведення заходів
1. Враховуючи застосування програмно-цільового методу у бюджетному процесі, планування витрат на реалізацію проектів та проведення заходів державної політики у молодіжній сфері та сфері утвердження української національної та громадянської ідентичності здійснюється з урахуванням кодів програмної класифікації витрат бюджету (або тимчасової класифікації видатків та кредитування для бюджетів місцевого рівня, які не застосовують програмно-цільового методу (до впровадження програмно-цільового методу)) та кодів економічної класифікації витрат бюджету.
2. Мінмолодьспорт, структурні підрозділи місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування і громадські організації забезпечують реалізацію проектів та проведення заходів лише у випадку, коли їхні реалізація та проведення передбачені відповідними календарними планами (додаток 1).
Календарний план заходів державної політики у молодіжній сфері та сфері утвердження української національної та громадянської ідентичності складається на підставі пропозицій відповідних структурних підрозділів Мінмолодьспорту щодо виконання протягом поточного року завдань і заходів цільових програм у молодіжній сфері та сфері утвердження української національної та громадянської ідентичності, відповідальним виконавцем яких визначено Мінмолодьспорт, а також інших заходів у молодіжній сфері та сфері утвердження української національної та громадянської ідентичності, визначених нормативно-правовими актами, відповідальним за реалізацію яких є Мінмолодьспорт.
3. Календарний план заходів державної політики у молодіжній сфері та сфері утвердження української національної та громадянської ідентичності та календарний план надання державної підтримки дитячим, молодіжним громадським організаціям на виконання загальнодержавних програм і заходів стосовно дітей, молоді, жінок та сім’ї, календарний план надання державної підтримки на виконання проєктів (заходів) державних програм з утвердження української національної та громадянської ідентичності, розроблених інститутами громадянського суспільства, затверджуються наказами Мінмолодьспорту після набрання чинності Законом України про Державний бюджет України на відповідний рік та затвердження річного та помісячного розписів асигнувань видатків державного бюджету.
4. Місцеві календарні плани проектів і заходів у молодіжній сфері та сфері утвердження української національної та громадянської ідентичності та підтримки дитячих, молодіжних громадських організацій з відповідних місцевих бюджетів складаються на підставі місцевих програм у молодіжній сфері та сфері утвердження української національної та громадянської ідентичності та інших нормативно-правових актів, у тому числі схвалених органами місцевого самоврядування, та затверджуються розпорядчими документами структурних підрозділів місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, що є головними розпорядниками коштів місцевих бюджетів.
5. До календарного плану включаються тільки ті проекти та заходи, здійснення яких за рахунок бюджетних коштів відповідних рівнів бюджету передбачено чинним законодавством і видатки на які передбачені Мінмолодьспорту, структурному підрозділу місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування або громадській організації. Обсяг коштів на реалізацію кожного проекту, заходу, включеного до календарного плану, визначається на підставі окремих розрахунків витрат.
Планування видатків на реалізацію проекту та проведення заходу здійснюється, виходячи з цільової аудиторії та кількості учасників, тривалості заходу, місця проведення, умов забезпечення учасників, очікуваних результатів від реалізації проекту та проведення заходу, а також обсягу коштів, залучених з інших джерел, не заборонених законодавством. Розрахунки за кожною категорією витрат здійснюються з урахуванням особливостей конкретного проекту, заходу та вимог цього Порядку.
При плануванні видатків також слід враховувати, що проекти та заходи мають бути орієнтовані на рівний доступ до участі в них жінок та чоловіків, у тому числі щодо отримання та поширення будь-якої інформації у молодіжному середовищі або щодо реалізації політики у молодіжній сфері та сфері утвердження української національної та громадянської ідентичності.
При плануванні проєктів та заходів слід врахувати актуальність виконання (реалізації) програми (проєкту, заходу) в умовах правового режиму воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях, можливості отримання конкретних результатів в умовах правового режиму воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях, рівень забезпечення безпеки учасників програми (проєкту, заходу) та дотримання вимог правового режиму воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях.
( Пункт 5 розділу III доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства молоді та спорту
№ 7354 від 27.11.2023 )
6. Внесення змін до календарного плану реалізації проектів та проведення заходів здійснюється за рішенням керівництва у разі:
внесення змін до нормативно-правових актів, на підставі яких реалізуються проекти та проводяться заходи;
відміни раніше запланованого проекту або заходу;
зміни умов реалізації проекту та проведення заходу, зокрема зміни місця проведення, кількості учасників, строків проведення, потреби в матеріально-технічному забезпеченні;
економії коштів із раніше реалізованих проектів та проведених заходів.
Для внесення змін до календарного плану відповідні структурні підрозділи Мінмолодьспорту (структурних підрозділів місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування) надають керівникові зазначеної установи обґрунтування потреби у внесенні змін. Керівник розглядає подані пропозиції та приймає рішення про внесення змін до календарних планів у порядку, визначеному для його затвердження.
8. У Положенні визначаються дата і місце проведення, мета проекту, очікувані результати, сценарний план, обґрунтування необхідного матеріально-технічного забезпечення, дані про структуру витрат із зазначенням бюджетних, а також інших джерел, не заборонених законодавством.
При підготовці проєктів та заходів слід врахувати актуальність виконання (реалізації) програми (проєкту, заходу) в умовах правового режиму воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях, можливості отримання конкретних результатів в умовах правового режиму воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях, рівень забезпечення безпеки учасників програми (проєкту, заходу) та дотримання вимог правового режиму воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях.
( Пункт 8 розділу III доповнено абзацом другим згідно з Наказом Міністерства молоді та спорту
№ 7354 від 27.11.2023 )
При реалізації проектів та проведенні заходів, учасники яких забезпечуються проживанням та харчуванням за рахунок видатків відповідних бюджетів, до Положення окремо додаються орієнтовні списки учасників (фізичних осіб), затверджені керівником (заступником керівника) Мінмолодьспорту, структурних підрозділів місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, громадської організації, відповідальних за реалізацію проекту та проведення заходу, в яких зазначаються прізвище, ім'я, по батькові учасника, найменування організації, яку представляє учасник, або місце роботи (навчання), місцезнаходження організації, яку представляє учасник, або місце проживання учасника.
( Абзац пункту 8 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства молоді та спорту
№ 2361 від 24.05.2018 )
9. Обсяг коштів на реалізацію проекту та проведення заходу визначається затвердженим Кошторисом з урахуванням принципу ефективного та економного використання бюджетних коштів.
У Кошториси включаються лише ті видатки, які згідно із законодавством можуть здійснюватися за рахунок бюджетних коштів та необхідність яких обумовлена характером і специфікою проекту та заходу, виходячи із обґрунтованої потреби у коштах з урахуванням норм та нормативів, діючих цін та тарифів на відповідні товари та послуги.
10. Положення та Кошторис затверджуються розпорядчим документом Мінмолодьспорту, структурного підрозділу місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування не пізніше як за 15 днів до дня початку реалізації проекту та проведення заходу.
У разі реалізації проєктів та проведення заходів громадськими організаціями за рахунок одержаної ними фінансової підтримки з відповідних бюджетів Положення затверджується Мінмолодьспортом або структурним підрозділом місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, що надає фінансову підтримку, та погоджується керівником громадської організації.
( Абзац другий пункту 10 розділу III в редакції Наказу Міністерства молоді та спорту
№ 7354 від 27.11.2023 )
11. На підставі затвердженого Положення та Кошторису Мінмолодьспорт, структурні підрозділи місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, громадські організації, відповідальні за реалізацію проекту та проведення заходу, укладають договори про придбання товарів, надання послуг, необхідних для забезпечення реалізації проекту або проведення заходу, з урахуванням вимог
Закону України "Про здійснення державних закупівель".
ІV. Строки реалізації проектів та заходів
1. Строк реалізації проекту не може перевищувати календарний рік.
2. Тривалість проведення заходів обґрунтовується в Положенні.
У разі якщо учасники заходів забезпечуються проживанням та харчуванням за рахунок видатків відповідних бюджетів, строки проведення заходів регламентуються строками, визначеними в додатку 4 до цього Порядку.
V. Перелік витрат, що передбачаються в кошторисах витрат на реалізацію проектів та проведення заходів
1. До основних напрямів витрат на реалізацію проєктів та проведення заходів, що здійснюються з відповідних бюджетів, відносяться витрати на:
оплату послуг залучених спеціалістів (з нарахуваннями);
оплату проїзду, проживання, харчування, добових учасникам проєкту, заходу;
оренду приміщень, території, споруди для проведення проєкту/заходу (чи плату за користування ними, витрати на їх обслуговування і експлуатацію);
художнє оформлення місць проведення проєкту, заходу;
оплату транспортних послуг (у тому числі оренду транспортних засобів);
оренду обладнання, оргтехніки (чи плату за користування ними), витрати на їх обслуговування і експлуатацію;
оплату послуг зв’язку;
оплату інформаційних послуг;
поліграфію;
придбання канцелярських товарів;
придбання господарчих товарів, швидкозношуваних предметів, медикаментів та перев’язувальних матеріалів (для наметових таборів, вишколів, походів, зборів-походів, сплавів, тренінгів, на яких ці засоби використовуються як демонстративний або розхідний матеріал);
придбання призів, сувенірів;
прокат костюмів, одягу;
інші витрати, що обумовлені специфікою проведення конкретного проєкту, заходу та включення яких обґрунтовано у Положенні.
................Перейти до повного тексту