- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
11 лютого 2016 р.
за № 215/28345
Про затвердження Правил забезпечення аеронавігаційною інформацією державної авіації України
Відповідно до частини другої статті
7 Повітряного кодексу України та з метою належної організації забезпечення аеронавігаційною інформацією державної авіації України
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Правила забезпечення аеронавігаційною інформацією державної авіації України, що додаються.
2. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
Міністр оборони України генерал армії України |
С.Т. Полторак |
ПОГОДЖЕНО: Т. в. о. Голови Державної прикордонної служби України генерал-лейтенант Голова Державної служби України з надзвичайних ситуацій Заступник Міністра внутрішніх справ України – керівник апарату Т. в. о. Голови Державної авіаційної служби України В. о. Міністра інфраструктури України |
В.М. Серватюк М. Чечоткін О.В. Тахтай Е. Дьомін В. Омелян |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
оборони України
26.01.2016 № 36
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
11 лютого 2016 р.
за № 215/28345
ПРАВИЛА
забезпечення аеронавігаційною інформацією державної авіації України
І. Загальні положення
1. Ці Правила визначають повноваження посадових осіб, підрозділів державної авіації (далі - ДА) з питань забезпечення аеронавігаційною інформацією (далі - АНІ), вимоги до цієї інформації, порядок забезпечення, контролю та внесення змін до документів АНІ і є обов'язковими для керівництва і виконання всіма суб'єктами авіаційної діяльності (далі - САД) ДА.
2. Забезпечення польотів АНІ включає:
своєчасне надання авіаційному персоналу АНІ, необхідної для планування та виконання польотів;
встановлення постійного контролю за відповідністю АНІ її реальному стану;
дотримання встановленого порядку змін АНІ;
організацію контролю за веденням, використанням, обліком і збереженням документів АНІ, бюлетенів (поправок) та сповіщень до них;
своєчасне внесення бюлетенів (поправок) та змін до документів АНІ;
своєчасне проведення звірки документів АНІ з контрольними примірниками.
3. Ці Правила розроблені відповідно до
Повітряного кодексу України,
Положення про використання повітряного простору України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 березня 2002 року № 401 (із змінами),
Правил обслуговування аеронавігаційною інформацією, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 01 липня 2004 року № 564, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 23 липня 2004 року за № 913/9512 (далі - Правила обслуговування АНІ),
Правил виконання польотів державної авіації України, затверджених наказом Міністерства оборони України від 05 січня 2015 року № 2, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 26 січня 2015 року за № 82/26527, додатка 15 до
Конвенції про міжнародну цивільну авіацію Служби аеронавігаційної інформації, стандартів та рекомендованої практики Міжнародної організації цивільної авіації (далі - ІКАО) та Doc 8126 AN/872 (видання шосте, "Руководство по службам аэронавигационной информации").
4. У цих Правилах терміни вживаються у таких значеннях:
бюлетень (поправка) до збірника аеронавігаційних даних аеродромів України - постійні зміни, які вносяться до інформації, що міститься в збірнику аеронавігаційних даних аеродромів України;
документи аеронавігаційної інформації - публікації, що містять узагальнені аеронавігаційні дані і використовуються екіпажами повітряних суден (далі - ПС) безпосередньо в польоті, а також органами управління САД ДА під час планування, організації та керування польотами;
донесення - повідомлення в друкованому або електронному вигляді, яке містить пропозиції щодо змін аеронавігаційних даних;
збірник аеронавігаційних даних аеродромів України (далі - Збірник АНД) - зведені і розміщені в певному порядку відомості, які необхідні для планування та підготовки льотного складу до виконання польотного завдання, а також під час польоту в межах повітряного простору України;
НОТАМ - повідомлення, що розсилається засобами електрозв'язку і містить інформацію про введення в дію, стан або зміну будь-якого аеронавігаційного устаткування, обслуговування і правил або інформацію про небезпеку, своєчасне попередження про які має важливе значення для персоналу, пов'язаного з виконанням польотів;
орган аеронавігаційної інформації - штатний (позаштатний) підрозділ (центр, служба, відділ, відділення, група), що здійснює безпосереднє забезпечення польотів аеронавігаційною інформацією;
перешкода - усі нерухомі (тимчасові або постійні) і рухомі об'єкти або їх частини, які розташовані в зоні, призначеній для руху ПС по поверхні, або знаходяться над відповідною поверхнею, призначеною для забезпечення безпеки ПС у польоті, перебувають за межами цієї відповідної поверхні та визначені як такі, що можуть представляти небезпеку для повітряної навігації;
радіонавігаційна карта (далі - РНК) - документ аеронавігаційної інформації, який містить довгострокову аеронавігаційну інформацію, необхідну для організації, забезпечення, керування і виконання польотів екіпажами ПС у межах визначеного повітряного простору, розроблений на картографічній основі;
служба аеронавігаційної інформації - служба, створена в конкретно встановленій зоні дії, яка несе відповідальність за надання аеронавігаційної інформації (даних), необхідної(их) для забезпечення безпеки, регулярності та ефективності повітряної навігації;
сповіщення - повідомлення про зміни аеронавігаційних даних (далі - АНД);
інші терміни, які використовуються у цих Правилах, вживаються у значеннях, наведених у стандартах ІКАО,
Повітряному кодексі України та інших нормативно-правових актах України з питань діяльності у галузі державної авіації.
II. Повноваження з питань забезпечення аеронавігаційною інформацією
1. Загальне керівництво забезпеченням АНІ ДА покладається на командувача Повітряних Сил Збройних Сил України.
2. Керівники органів управління авіації Збройних Сил України та центральних органів виконавчої влади (далі - ЦОВВ) здійснюють контроль за станом забезпечення АНІ підпорядкованих САД ДА.
3. Уповноваженим органом з питань забезпечення АНІ САД ДА є Центр аеронавігаційного забезпечення авіації Збройних Сил України (далі - Центр).
Головні завдання Центру:
надання достовірної АНІ, необхідної для забезпечення безпеки польотів, регулярності та ефективності повітряної навігації САД ДА;
створення і адміністрування єдиної бази нормативно-правових, навчально-методичних документів з питань забезпечення АНІ САД ДА;
методичне керівництво органами АНІ САД ДА;
отримання АНІ, що стосується всієї території України, а також тих районів над відкритим морем, у яких Україна несе відповідальність за обслуговування повітряного руху, від САІ, провайдерів аеронавігаційного обслуговування, САД ДА, її перевірка, редагування, компонування, форматування, видання та розповсюдження;
забезпечення САД ДА аеронавігаційними базами даних супутникової навігації, внутрішньодержавними та міжнародними документами АНІ.
Центр у процесі виконання покладених на нього завдань взаємодіє з органами управління авіації Збройних Сил України, ЦОВВ, державним підприємством обслуговування повітряного руху України (далі - Украерорух), відповідними підрозділами об'єднаної цивільно-військової системи організації повітряного руху України (далі - ОЦВС), САД ДА, користувачами АНІ та органами АНІ іноземних держав.
4. В органах управління авіації Збройних Сил України, ЦОВВ призначаються штатні посадові особи із забезпечення АНІ, а в САД ДА утворюються органи АНІ, якщо вони передбачені штатом.
Основними завданнями органів АНІ САД ДА є:
облік та контроль наявності, правильності ведення та використання відомчих, внутрішньодержавних та міжнародних документів АНІ;
перевірка ведення бортових, довідкових, резервних документів АНІ та організація їх звірки з контрольними примірниками;
проведення занять з вивчення документів АНІ з льотним складом, розрахунками командних пунктів;
контроль відповідності АНІ та АНД інструкції з виконання польотів (використання повітряного простору) (далі - ІВП) у районі аеродрому, вертодрому, постійного злітно-посадкового майданчика, експлуатації полігона, визначених у документах АНІ, підготовка відповідних змін до документів АНІ та ІВП;
проведення оновлення аеронавігаційних баз даних систем супутникової навігації.
5. Старший авіаційний начальник аеродрому, вертодрому, злітно-посадкового майданчика, полігона відповідає за повноту, достовірність та своєчасність надання АНІ до Центру.
IІІ. Документи аеронавігаційної інформації та вимоги до аеронавігаційної інформації
1. Класифікація документів аеронавігаційної інформації
1. Документи АНІ поділяються за:
1) змістом:
постійного характеру;
тимчасового характеру;
2) призначенням:
внутрішньодержавні - для організації та забезпечення польотів у повітряному просторі України;
міжнародні - для організації та забезпечення польотів у повітряному просторі іноземних держав;
3) використанням:
контрольні - для звірки бортових, довідкових та резервних примірників документів АНІ;
бортові - для організації та проведення польотів льотними екіпажами ПС;
довідкові - для організації роботи авіаційного персоналу і посадових осіб зацікавлених служб;
резервні - для заміни контрольних і бортових примірників документів АНІ, що стали непридатними для використання;
навчальні - для навчання авіаційного персоналу;
4) способом відображення АНІ:
публікаційні (видані друкарським способом);
електронні (виконані на фізичних носіях).
2. Документи АНІ постійного характеру не підлягають частим змінам. До них належать:
характеристики аеродромів, вертодромів, постійних злітно-посадкових майданчиків, полігонів та пов'язаних з ними засобів виконання польотів;
інформація про типи та місцезнаходження навігаційних засобів;
елементи структури повітряного простору;
порядок використання засобів метеорологічного забезпечення і засобів зв'язку та РТЗ польотів.
3. Документи АНІ тимчасового характеру публікуються у вигляді сповіщень до документів АНІ ДА та містять інформацію про тимчасові зміни у стані аеронавігаційного забезпечення, закриття аеродрому на проведення ремонтно-відновлювальних робіт, тимчасові зміни у роботі засобів РТЗ польотів, перенесення торця злітно-посадкової смуги тощо.
Інформація пояснювального та консультативного характеру не підлягає включенню до документів АНІ.
4. До внутрішньодержавних документів АНІ належать:
збірники АНІ;
бюлетені (поправки), доповнення до збірників АНІ;
циркуляри аеронавігаційної інформації, сповіщення, НОТАМ;
аеронавігаційні, радіонавігаційні та маршрутні карти;
каталог злітно-посадкових майданчиків;
каталог штучних перешкод;
карта штучних перешкод.
5. До міжнародних документів АНІ належать:
збірники АНІ іноземних держав;
бюлетені (поправки), доповнення та сповіщення до збірників АНІ іноземних держав;
міжнародні НОТАМ.
2. Документи аеронавігаційної інформації Центру аеронавігаційного забезпечення авіації Збройних Сил України
1. Центром здійснюється виготовлення (розповсюдження) таких документів АНІ:
Збірник АНД, включаючи бюлетені (поправки) та сповіщення до Збірника АНД;
РНК;
РНК класу G (далі - РНК G );
каталог злітно-посадкових майданчиків державної авіації України (далі - КЗПМ);
каталог штучних перешкод;
карта штучних перешкод;
електронний військовий збірник АНІ України (MIL electronic AIP);
витяг зі збірника AIP України.
Документи АНІ, які не виготовляються (розповсюджуються) Центром, органи управління авіації ЦОВВ мають право отримувати від інших організацій (органів), які уповноважені до забезпечення документами АНІ.
2. Збірник АНД використовується для планування та підготовки льотного складу до виконання польотного завдання, а також під час польоту в межах повітряного простору України. Збірник АНД є основним джерелом постійної інформації та інформації про тимчасові зміни.
Збірник АНД є самостійним документом і публікується у вигляді вкладених аркушів.
Збірник АНД публікується російською мовою та включає інформацію стосовно аеродромів України.
3. Постійні зміни до Збірника АНД публікуються як бюлетені (поправки). Кожній поправці до Збірника АНД надається номер, який складається з номера розділу та номера сторінки. Внесення поправок у Збірник АНД здійснюється шляхом заміни вкладених аркушів. Зміни до Збірника АНД вносяться з урахуванням термінів опублікування та прийняття рішення про внесення змін. Внесення поправок або приміток від руки може здійснюватися у виключних випадках.
Кожна сторінка Збірника АНД підлягає датуванню. Дата є датою набрання чинності інформацією.
Контрольний перелік сторінок Збірника АНД з позначенням реальних дат включається до кожної поправки до Збірника АНД. Розділ, номер сторінки та дата набрання чинності вказуються в контрольному аркуші.
4. Тимчасові зміни АНД оформлюються у вигляді сповіщень до Збірника АНД. Кожному сповіщенню присвоюється порядковий номер з відповідними літерами, який послідовно зростає протягом календарного року.
Скасування сповіщень здійснюється за умов закінчення періоду дії, отримання зведеного переліку діючих сповіщень або відміни раніше отриманого.
5. РНК містить інформацію, необхідну екіпажам ПС для виконання польотів як операційного повітряного руху, так і загального повітряного руху. Як правило, використовуються карти масштабу 1 : 1000000.
6. РНК G містить інформацію, необхідну для дотримання вимог візуальної аеронавігації та при польотах у неконтрольованому повітряному просторі України. Як правило, використовуються карти масштабу 1 : 500000.
7. Друк видань РНК та РНК G здійснюється з періодичністю відповідно до змін елементів структури повітряного простору України. Кожне видання РНК та РНК G вводиться в дію рішенням командувача Повітряних Сил Збройних Сил України.
8. Каталог штучних перешкод містить інформацію, необхідну для визначення мінімальних безпечних абсолютних/відносних висот.
9. Електронний військовий збірник АНІ України (MIL electronic AIP) містить інформацію про аеродроми, вертодроми, злітно-посадкові майданчики України, правила польотів за процедурами ДА та цивільної авіації, опис структури (елементів структури) повітряного простору України.
10. Витяг зі збірника АІР України (розділ GEN, ENR) виготовляється Центром на підставі даних збірника АІР України, затвердженого Державною авіаційною службою України та виданого САІ Украерорух.
3. Загальні вимоги до аеронавігаційної інформації
1. АНІ включає друковану, картографічну та електронну інформацію про аеродроми, вертодроми, злітно-посадкові майданчики, елементи структури повітряного простору, а також про місцевість та перешкоди. Використовувати аеродроми, вертодроми, злітно-посадкові майданчики, інформація про які відсутня у документах АНІ, забороняється, за винятком виконання посадки на непозначений злітно-посадковий майданчик, обраний льотним екіпажем під час польоту та придатний для зльоту і посадки повітряного судна.
2. АНІ регулярно оновлюються відповідно до змін у структурі повітряного простору України та змін даних про стан аеродромів, вертодромів, злітно-посадкових майданчиків України. Забороняється проведення будь-яких робіт або заходів, якщо це призведе до зміни або втрати достовірності АНІ, опублікованих у документах АНІ.
4. Вимоги до якості аеронавігаційної інформації
1. Ступінь точності АНІ визначається в залежності від типу позиційних даних. Застосовуються такі три типи даних:
знімальні точки (пороги злітно-посадкових смуг, позиції навігаційних засобів тощо);
розрахункові точки (результати математичних розрахунків на основі відомих знімальних точок, точок у просторі, контрольних точок);
заявлені точки (наприклад, точки на межах району польотної інформації).
2. Для цілей аеронавігації використовуються системи вимірів відповідно до документів ІКАО.
Для потреб ДА одночасно зі Світовою геодезичною системою-1984 (WGS-84) можливе використання системи відліку в горизонтальній площині із системою координат СК-42, про що вказується у документах АНІ.
3. У вертикальній площині для цілей аеронавігації в якості системи відліку використовується прийнятий за основу середній рівень моря (MSL).
................Перейти до повного тексту