- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
14 грудня 2016 р.
за № 1615/29745
Про затвердження Порядку розгляду звернень та організації особистого прийому громадян у Державній аудиторській службі України та її міжрегіональних територіальних органах
1. Затвердити Порядок розгляду звернень та організації особистого прийому громадян у Державній аудиторській службі України та її міжрегіональних територіальних органах, що додається.
2. Юридичному департаменту Державної аудиторської служби України забезпечити подання цього наказу в установленому порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Сектору взаємодії зі ЗМІ та зв’язків з громадськістю Державної аудиторської служби України у десятиденний строк з дня державної реєстрації цього наказу в Міністерстві юстиції України забезпечити його оприлюднення на офіційному веб-сайті Державної аудиторської служби України.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державної
аудиторської служби України
24.11.2016 № 149
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
14 грудня 2016 р.
за № 1615/29745
ПОРЯДОК
розгляду звернень та організації особистого прийому громадян у Державній аудиторській службі України та її міжрегіональних територіальних органах
I. Загальні положення
1. Цей Порядок розроблено відповідно до статті
40 Конституції України та на підставі Закону України
"Про звернення громадян" (далі - Закон), Указу Президента України від 07 лютого 2008 року
№ 109 "Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування",
Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року № 348 (далі - Інструкція).
2. Цей Порядок визначає процедуру розгляду в Держаудитслужбі та її міжрегіональних територіальних органах звернень громадян, а також організацію особистого прийому громадян, крім порядку розгляду звернень з питань надання первинної правової допомоги, запитів на інформацію, а також звернень правоохоронних органів та заперечень (зауважень) на акти ревізій, що їх надсилають об'єкти контролю.
3. Терміни, що вживаються в цьому Порядку, мають такі значення:
бездіяльність - певна форма поведінки особи, яка полягає у невиконанні нею дій, які вона повинна була і могла вчинити відповідно до покладених на неї посадових обов'язків згідно із законодавством України;
безпідставна передача розгляду звернення - передача розгляду звернення іншим органам, якщо вирішення порушених у ньому питань належить винятково до компетенції Держаудитслужби та її міжрегіональних територіальних органів;
дія - здійснення посадовою особою своїх обов'язків у межах наданих законодавством повноважень чи всупереч їм;
дублетне звернення - письмові звернення одного і того самого громадянина (громадян) з одного і того самого питання, надіслані різним адресатам та направлені ними за належністю на розгляд до Держаудитслужби, її міжрегіональних територіальних органів;
орган державного фінансового контролю - Держаудитслужба, її міжрегіональні територіальні органи;
повторне звернення - звернення, що надійшло до Держаудитслужби, її міжрегіональних територіальних органів від однієї і тієї самої особи з одного і того самого питання, якщо на перше звернення було надано відповідь по суті.
Інші терміни у цьому Порядку вживаються у значеннях, наведених у
Законі.
4. Звернення може бути подане як окремою особою (індивідуальне), так і групою осіб (колективне).
Звернення може бути усним (викладеним громадянином на особистому прийомі або за допомогою засобів телефонного зв'язку через визначену телефонну пряму лінію органу державного фінансового контролю та записаним (зареєстрованим) посадовою особою) чи письмовим, надісланим поштою або переданим громадянином особисто чи через уповноважену ним особу, якщо ці повноваження оформлені відповідно до законодавства України (у тому числі під час особистого прийому). Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, інших засобів електронного зв'язку (електронне звернення).
5. Електронне звернення приймається на визначену електронну адресу або шляхом заповнення та надсилання електронної форми, яка розміщується на офіційному веб-сайті органу державного фінансового контролю.
6. Анонімними зверненнями громадян вважаються:
усні звернення громадян, залишені за допомогою засобів телефонного зв'язку без надання громадянами відомостей відповідно до вимог частини сьомої статті
5 Закону;
письмові звернення громадян без зазначення місця проживання, не підписані автором (авторами), а також такі, зі змісту яких неможливо встановити авторство.
7. Анонімні звернення громадян розгляду не підлягають, крім анонімних повідомлень про порушення вимог Закону України
"Про запобігання корупції".
8. Звернення має містити: прізвище, ім'я та по батькові громадянина; місце проживання громадянина; суть порушеного питання (зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги). Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні громадян мають бути зазначені електронна поштова адреса, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або інформація про інші способи зв'язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.
II. Облік та попередній розгляд звернень
1. Діловодство за зверненнями громадян в органі державного фінансового контролю ведеться окремо від інших видів діловодства відповідним структурним підрозділом або покладається на спеціально призначену для цього посадову особу.
2. Усі звернення громадян, що надійшли до органу державного фінансового контролю або подані на особистому прийомі, мають прийматися, попередньо розглядатися й централізовано реєструватися у день їх надходження, а ті, що надійшли у неробочі день та час, - наступного після нього робочого дня в порядку, визначеному Інструкцією.
3. Забороняється надсилати звернення громадян для розгляду тим органам або посадовим особам, дії чи рішення яких оскаржуються.
4. Звернення, оформлене без дотримання установлених статтею
5 Закону вимог, повертається заявникові з відповідними роз'ясненнями не пізніше ніж через десять днів від дня його надходження, крім випадків, передбачених частиною першою статті
7 Закону. Копія такого звернення залишається у провадженні того органу державного фінансового контролю, до якого звернувся заявник.
5. Звернення не підлягають розгляду та вирішенню у разі, якщо:
1) звернення не містить даних, необхідних для прийняття обґрунтованого рішення органом державного фінансового контролю чи його посадовою особою. Таке звернення у термін не більше п'яти днів повертається громадянину з відповідними роз'ясненнями;
2) у письмовому зверненні не зазначено місце проживання, воно не підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство. Таке звернення визнається анонімним;
3) повторне звернення надійшло до одного й того самого органу від одного й того самого громадянина з одного й того самого питання, якщо перше вирішено по суті;
4) скарги подано з порушенням термінів, передбачених статтею
17 Закону, та якщо звернення подаються особами, визнаними судом недієздатними.
Рішення про припинення розгляду такого звернення приймає керівник органу державного фінансового контролю, про що повідомляється особа, яка подала звернення.
6. Якщо питання, порушені в отриманому зверненні громадянина, не належать до компетенції органу державного фінансового контролю, таке звернення у термін не більше п'яти днів пересилається за належністю відповідному органу чи посадовій особі, про що повідомляється заявник з роз'ясненням підстави для передачі звернення. Копія такого звернення залишається у провадженні того органу державного фінансового контролю, до якого звернувся заявник.
7. Якщо у зверненні разом з питаннями, що належать до компетенції органу державного фінансового контролю, порушуються питання, які підлягають вирішенню в інших органах державної влади чи місцевого самоврядування, то при наданні відповіді на звернення роз'яснюється порядок вирішення цих питань.
III. Розгляд звернень
1. Посадові особи органу державного фінансового контролю під час розгляду звернень зобов'язані уважно розглянути їх по суті, можуть у разі потреби вимагати у виконавців матеріали попередніх перевірок з питань, зазначених у зверненні, направляти працівників на місця для перевірки викладених у зверненнях обставин, отримувати від державних органів та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій усіх форм власності, інших юридичних осіб та їх посадових осіб, фізичних осіб - підприємців інформацію, документи і матеріали, необхідні для розгляду звернення, вживати в межах своїх повноважень інших заходів для об'єктивного вирішення порушених авторами звернень питань, приймати рішення про усунення причин і умов, які спонукають авторів скаржитися.
2. Громадянин має право ознайомитися з матеріалами перевірки щодо питань, порушених у його зверненні, якщо це не суперечить вимогам законодавства, та користуватись іншими правами, визначеними статтею
18 Закону.
Рішення про ознайомлення з матеріалами перевірки приймає керівник органу державного фінансового контролю або його заступники.
Посадова особа органу державного фінансового контролю, що ознайомила заявника з матеріалами перевірки, складає та долучає до матеріалів справи довідку про те, з якими матеріалами та коли вона ознайомила заявника. У разі прийняття рішення про обмеження доступу громадянина до відповідної інформації при розгляді звернення посадовою особою органу державного фінансового контролю про це складається відповідний мотивований документ.
3. Термін розгляду звернення обчислюється з дня, наступного за днем його надходження та реєстрації в органі державного фінансового контролю. Якщо останній день терміну розгляду звернення припадає на неробочий день, то останнім днем терміну вважається перший після нього робочий день.
Звернення розглядаються і вирішуються в термін не більше одного місяця від дня їх надходження з урахуванням вихідних, святкових та неробочих днів, а ті, які не потребують додаткового вивчення та проведення перевірки за ними, - невідкладно, але не пізніше 15 днів від дня їх отримання.
Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, то керівник органу державного фінансового контролю або його заступник установлюють термін, потрібний для його розгляду, про що повідомляється особа, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати 45 днів.
4. Опрацювання звернень громадян структурними підрозділами органу державного фінансового контролю здійснюється відповідно до їх функціональних повноважень.
У разі направлення звернення органом державного фінансового контролю вищого рівня для розгляду й прийняття рішення до органу державного фінансового контролю нижчого рівня (або до його відокремленого підрозділу) термін розгляду такого звернення обчислюється з дня надходження його до органу державного фінансового контролю вищого рівня. Про результат розгляду таких звернень та надання відповіді заявнику орган державного фінансового контролю нижчого рівня (його відокремлений підрозділ) інформує орган вищого рівня.
Відповідь за результатами розгляду заяв (клопотань) в обов'язковому порядку дається тим органом державного фінансового контролю, який отримав ці заяви і до компетенції якого входить вирішення порушених у заявах (клопотаннях) питань, за підписом керівника або особи, яка виконує його обов'язки.
5. Звернення вважається вирішеним, якщо розглянуто всі порушені в ньому питання, прийнято обґрунтоване рішення, вжито необхідних заходів щодо його виконання та повідомлено заявника про результати розгляду звернення і прийняте рішення.
6. За зверненнями, в яких повідомляється про факти порушень законодавства з фінансових питань на підприємствах, в установах чи організаціях, підконтрольних органу державного фінансового контролю, приймається одне з рішень щодо:
1) включення питань, порушених у зверненні, до програми контрольного заходу, що вже розпочата або буде проводитися у порядку, установленому законодавством;
................Перейти до повного тексту