- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
05 грудня 2016 р.
за № 1574/29704
Про затвердження Порядку взаємодії територіальних органів та підрозділів Національної поліції України під час організації охорони об’єктів органами поліції охорони
Відповідно до статті
23 Закону України
"Про Національну поліцію" , підпункту 26 пункту 4
Положення про Національну поліцію , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 жовтня 2015 року № 877, підпункту 1 пункту 3 та підпункту 2 пункту 4
Положення про Міністерство внутрішніх справ України , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 жовтня 2015 року № 878, та з метою організації спільних дій територіальних органів та підрозділів Національної поліції України у частині охорони та оборони об’єктів, що охороняються фізичною охороною поліції охорони,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок взаємодії територіальних органів та підрозділів Національної поліції України під час організації охорони об’єктів органами поліції охорони, що додається.
2. Департаменту формування політики щодо підконтрольних Міністрові органів влади та моніторингу (Боднар В.Є.) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому порядку.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на Голову Національної поліції України підполковника поліції Деканоідзе Х.
ПОГОДЖЕНО: Голова Національної поліції України |
Х. Деканоідзе |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
внутрішніх справ України
08.11.2016 № 1175
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
05 грудня 2016 р.
за № 1574/29704
ПОРЯДОК
взаємодії територіальних органів та підрозділів Національної поліції України під час організації охорони об’єктів органами поліції охорони
І. Загальні положення
1. Цей Порядок визначає механізм взаємодії територіальних органів і підрозділів Національної поліції України під час організації охорони об’єктів.
2. До територіальних органів і підрозділів Національної поліції України, що виконують владні повноваження на територіях обслуговування, належать:
1) головні управління Національної поліції в Автономній Республіці Крим і м. Севастополі, областях, м. Києві (далі - ГУНП) та їх відокремлені підрозділи (далі - ВП ГУНП);
2) управління патрульної поліції в містах Департаменту патрульної поліції (далі - УПП ДПП);
3) управління та відділи поліції охорони (далі - УПО) і підпорядковані їм підрозділи (далі - ПП УПО);
4) інші органи та підрозділи Національної поліції України, утворені відповідно до законодавства України.
3. Організація охорони об’єктів - це діяльність територіальних органів поліції охорони, яка шляхом застосування комплексу організаційних, практичних та інших заходів безпеки (тактичних прийомів і методів) спрямована на запобігання протиправним посяганням, виявлення та припинення протиправних посягань на об’єкти охорони, їх оборону, проведення практичних навчань (навчальних тренувань).
4. Дія положень цього Порядку поширюється на поліцейських і працівників поліції, які входять до складу нарядів (екіпажів) територіальних органів і підрозділів Національної поліції України та беруть безпосередню участь у протидії злочинності, забезпечують публічну безпеку та порядок.
ІІ. Організація охорони об’єктів територіальними органами поліції охорони
1. Територіальні органи поліції охорони здійснюють на договірних засадах охорону фізичних осіб і об’єктів (майна) права приватної і комунальної власності, а також охорону об’єктів права державної власності у випадках і порядку, визначених законом та іншими нормативно-правовими актами, запобігають правопорушенням у місцях несення служби.
2. Поліцейські та працівники поліції охорони (далі - працівники поліції охорони) не можуть залучатися до виконання завдань, що не належать до компетенції поліції охорони.
3. Охорона об’єктів (майна), фізичних осіб, публічної безпеки та порядку територіальними органами поліції охорони забезпечується шляхом формування:
1) нарядів реагування (далі - НР), які здійснюють оперативне реагування на повідомлення про спрацювання технічних засобів охорони, що надходять з об’єктів з майном фізичних і юридичних осіб, підключених до пунктів централізованого спостереження поліції охорони, забезпечують охорону об’єктів та/або майна, публічну безпеку та порядок, здійснюють інші повноваження відповідно до законодавства;
2) нарядів охорони об’єктів і публічної безпеки (далі - НОПБ), які пішки або на транспортних засобах у межах постів, маршрутів охорони (патрулювання) чи на окремій території забезпечують охорону об’єктів та/або майна, публічну безпеку та порядок, здійснюють інші повноваження відповідно до законодавства;
3) нарядів охорони вантажів і мобільних об’єктів (далі - НВМО), які забезпечують охорону майна від протиправних посягань під час його транспортування територією України, надають послуги з інкасації коштів;
4) нарядів охорони фізичних осіб (далі - НОФО), які шляхом запобігання або припинення впливу чинників протиправного характеру забезпечують особисту безпеку, життя та здоров’я визначеної договором фізичної особи (групи осіб).
4. До реагування на повідомлення про вчинення правопорушень та ускладнення оперативної обстановки на об’єктах охорони залучаються сили та засоби територіальних органів і підрозділів Національної поліції України, що забезпечують публічну безпеку та порядок на території обслуговування.
5. Залежно від ступеня небезпечності злочинних посягань та важливості майна об’єкти класифікуються за такими категоріями ризику:
1) І категорія - автозаправні станції, ювелірні магазини, ломбарди, кредитно-фінансові установи (у тому числі обмінні пункти), об’єкти (приміщення) зберігання зброї, боєприпасів, вибухових речовин, радіоактивних, наркотичних i психотропних речовин, прекурсорів, інші особливо важливі об’єкти, визначені
Переліком об’єктів державної та інших форм власності, охорона нерухомого майна яких здійснюється виключно органами поліції охорони на договірних засадах, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2015 року № 937;
2) ІІ категорія - аптеки, торговельні заклади (крім ювелірних магазинів), службові приміщення, заклади громадського харчування, освіти, території ринків, автостоянки та гаражні кооперативи;
3) ІІІ категорія - інші об’єкти та приміщення з майном фізичних осіб.
6. Для налагодження оперативної взаємодії між нарядами поліції та екіпажами патрульної поліції керівництвом ГУНП, УПП ДПП, УПО та інших органів і підрозділів Національної поліції України визначається порядок зв’язку при реагуванні на повідомлення про правопорушення.
7. З метою належної організації захисту об’єктів, охорона яких забезпечується озброєними працівниками поліції охорони, розробляються плани оборони цих об’єктів, які затверджуються керівниками відповідних служб.
8. Керівники ГУНП, УПП ДПП, УПО визначають періодичність та організовують проведення спільних оперативно-тактичних навчань в умовах, що максимально наближені до реальної обстановки.
ІІІ. Взаємодія територіальних органів і підрозділів Національної поліції України при реагуванні на тривожні сповіщення засобів охорони чи іншу інформацію про ускладнення оперативної обстановки на об’єктах охорони, при надходженні повідомлень про правопорушення та інші події спецлінією "102", введенні оперативних планів проведення спеціальних операцій
1. Оператор пункту централізованого спостереження (далі - ПЦС) або черговий УПО, ПП УПО:
1) при надходженні з об'єктів тривожних сповіщень, що свідчать про порушення стану засобів сигналізації на них, передає наряду поліції охорони відповідну інформацію для реагування;
2) при надходженні повідомлень про правопорушення та інші події спецлінією "102", введенні оперативних планів проведення спеціальних операцій інформує підпорядковані наряди поліції охорони;
3) до чергової частини ВП ГУНП передає інформацію:
про сигнали "Тривога", що надійшли з об’єктів, віднесених до І категорії;
про сигнали "Тривога", що надійшли з об’єктів, охорона яких здійснюється озброєними працівниками поліції охорони у складі НОПБ, НВМО, НОФО;
про виявлення несанкціонованого проникнення на об'єкт, що охороняється;
про напад на об'єкт або наряд поліції охорони, інші ускладнення оперативної обстановки, виявлені при виїзді наряду поліції охорони на місце спрацювання системи ручної тривожної сигналізації (відстеження рухомих об’єктів), тощо;
про скоєні правопорушення при надходженні такої інформації на ПЦС (чергових частин УПО, ПП УПО).
2. Наряди реагування поліції охорони:
1) здійснюють виїзди за повідомленнями підрозділів і служб поліції охорони з об’єктів (приміщень), рухомих об’єктів, що знаходяться під охороною, проводять їх огляд, блокування, надають оперативну інформацію з місця події до ПЦС (черговому УПО, ПП УПО), за необхідності надають інформацію до чергових частин відповідних територіальних органів і підрозділів Національної поліції України, у разі виявлення ознак проникнення організовують пошук правопорушників і їх затримання.
Надають допомогу потерпілим, установлюють свідків (очевидців) і до прибуття слідчо-оперативної групи (далі - СОГ) забезпечують охорону місця події, недоторканність обстановки, слідів, знарядь злочинів та інших речових доказів;
2) виявивши пожежу (загоряння), повідомляють чергового УПО, ПП УПО, викликають територіальний орган ДСНС, за наявності потерпілих вживають заходів щодо надання їм домедичної допомоги, організовують охорону майна, яке виноситься з об'єкта, що зайнявся;
3) при нападі на об'єкт, що охороняється НОПБ, НВМО, НОФО, або за інших ускладнень оперативної обстановки свої дії організовують згідно з планом оборони.
Після прибуття на об’єкт екіпажів патрульної поліції УПП ДПП і нарядів ВП ГУНП старші нарядів (екіпажів) узгоджують свої спільні дії;
4) з урахуванням першочерговості виконання завдань, не допускаючи при цьому порушень договірних зобов’язань перед замовниками охоронних послуг:
забезпечують реагування за повідомленнями спецлінії "102";
беруть участь у роботі заслонів під час введення на території обслуговування оперативних планів спеціальних операцій, при отриманні сигналів "Тривога" з об’єктів з майном фізичних і юридичних осіб, підключених до ПЦС поліції охорони, негайно (за погодженням з черговим УПО, ПП УПО, ГУНП, ВП ГУНП) залишають пост заслону та виїжджають на об’єкт, з якого надійшов сигнал "Тривога", для встановлення причини спрацювання технічних засобів охорони.
3. Оперативний черговий ГУНП (черговий ВП ГУНП):
1) отримавши інформацію про сигнал "Тривога", що надійшов з об’єктів І категорії:
орієнтує найближчий за адресою розташування об’єкта екіпаж патрульної поліції УПП ДПП та/або наряд ВП ГУНП;
при встановленні факту проникнення на об'єкт, порушення блокування чи цілісності об'єкта або за інших ускладнень оперативної обстановки негайно направляє на місце події СОГ, за необхідності викликає швидку медичну допомогу, територіальний орган ДСНС, аварійні служби;
2) при встановленні факту нападу на об’єкт, охорона якого здійснюється озброєними працівниками поліції охорони:
негайно вводить в дію план оборони об'єкта;
орієнтує всі види нарядів (екіпажів) про вчинення кримінальних та інших правопорушень, прикмети осіб, які їх учинили, об'єкти посягань тощо;
направляє на об'єкт озброєну автоматичною і табельною вогнепальною зброєю та екіпіровану засобами бронезахисту та спеціальними засобами групу швидкого реагування ГУНП (ВП ГУНП), попередньо повідомивши її керівнику пароль для взаємного розпізнавання нарядів і вручивши розроблені згідно з планом оборони картки із зазначенням шляхів під’їзду до об'єкта, місць блокування (поверховий план будівлі, викопіювання), порядку взаємодії з приданими силами й заходів безпеки;
водночас направляє на об’єкт СОГ;
у разі вчинення на об’єкт або наряд поліції охорони розбійного нападу з використанням зброї, захоплення заручників тощо відповідальними особами ГУНП (ВП ГУНП) у встановленому порядку вводяться в дію спеціальні оперативні плани. Затримання озброєних осіб проводиться поліцією особливого призначення Національної поліції України.
4. Екіпаж патрульної поліції УПП ДПП, отримавши інформацію про вчинення правопорушення:
1) прибуває на місце події з увімкненими або вимкненими проблисковими маячками залежно від обставин і характеру правопорушення, з’ясовує обстановку на місці події та невідкладно доповідає черговому ГУНП (за необхідності ВП ГУНП). Узгоджує свої дії з іншими задіяними екіпажами патрульної поліції УПП ДПП;
2) уживає заходів щодо підтримання публічної безпеки та порядку, припинення правопорушення, виявлення і затримання осіб, які їх учинили, надає допомогу потерпілим, установлює свідків (очевидців), забезпечує охорону місця події, недоторканність обстановки, слідів, знарядь злочинів та інших речових доказів до прибуття НР і СОГ, за необхідності здійснює організацію та регулювання дорожнього руху;
3) здійснює інші заходи відповідно до функціональних обов’язків патрульного поліцейського;
4) з прибуттям на місце СОГ узгоджує свої подальші дії із безпосереднім керівником;
5) у випадку виявлення на об’єкті НР, який прибув за викликом раніше, за необхідності надає йому допомогу, узгоджуючи свої дії зі старшим наряду поліції охорони.
5. Група швидкого реагування ГУНП (ВП ГУНП):
1) отримавши повідомлення про напад на об’єкт, охорона якого забезпечується озброєними працівниками поліції охорони, прямуючи до місця події, керівник спеціальної операції (старший групи оперативного реагування) з’ясовує в черговій частині ГУНП (ВП ГУНП) подвійний пароль для взаємного розпізнавання нарядів і доступу до охоронюваного приміщення, отримує витяг з плану оборони (план-картку) та поверховий план будівлі (викопіювання);
2) прибувши на об’єкт, з'ясовує обстановку та місцезнаходження приданих сил і засобів, ставить завдання перед особовим складом і розподіляє обов'язки, визначає місця розстановки та блокування об’єкта, організовує його огляд;
3) за відсутності зовнішніх ознак проникнення (нападу), дотримуючись заходів особистої безпеки, під прикриттям членів наряду (екіпажу) за подвійним паролем входить до об’єкта із працівником поліції охорони НОПБ, ретельно оглядає приміщення з метою встановлення причини надходження сигналу "Тривога".
................Перейти до повного тексту