- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
29 серпня 2016 р.
за № 1191/29321
Про затвердження Положення про облік та використання коштів спеціального фонду державного бюджету в Міністерстві оборони України
Відповідно до
Бюджетного кодексу України,
Закону України "Про господарську діяльність у Збройних Силах України" та з метою вдосконалення системи обліку та використання коштів спеціального фонду в Міністерстві оборони України НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про облік та використання коштів спеціального фонду державного бюджету в Міністерстві оборони України, що додається.
2. Визнати таким, що втратив чинність,
наказ Міністерства оборони України від 10 жовтня 2013 року № 689 "Про затвердження Положення про облік та використання коштів спеціального фонду державного бюджету в Міністерстві оборони України" (із змінами), зареєстрований у Міністерстві юстиції України 31 жовтня 2013 року за № 1836/24368.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
Міністр оборони України генерал армії України |
С.Т. Полторак |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ
Міністерства оборони України
03.08.2016 № 400
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
29 серпня 2016 р.
за № 1191/29321
ПОЛОЖЕННЯ
про облік та використання коштів спеціального фонду державного бюджету в Міністерстві оборони України
1. Це Положення визначає порядок обліку та використання коштів спеціального фонду державного бюджету в Міністерстві оборони України.
2. Відповідно до
Бюджетного кодексу України та
Закону України "Про господарську діяльність у Збройних Силах України" формування спеціального фонду військових частин, закладів, установ та організацій Збройних Сил України, структурних підрозділів Державної спеціальної служби транспорту, що утримуються за рахунок коштів Державного бюджету України (далі - бюджетні установи), здійснюється за рахунок власних надходжень.
( Абзац перший пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства оборони
№ 272 від 06.09.2021 )
Перелік груп та підгруп власних надходжень бюджетних установ та напрями їх використання визначено частиною четвертою
статті 13 та частиною дев’ятою
статті 51 Бюджетного кодексу України.
3. Бюджетні установи здійснюють дозволені види господарської діяльності, пов’язаної з отриманням додаткових джерел фінансування життєдіяльності військ (сил), виключно після їх реєстрації як суб’єктів господарської діяльності у Збройних Силах України.
Господарська діяльність, яка відповідно до закону підлягає ліцензуванню, здійснюється військовими частинами після одержання в установленому порядку ліцензії без справляння плати за видачу такої ліцензії.
4. Планування, використання та облік надходжень спеціального фонду бюджетними установами Міністерства оборони України здійснюється відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2002 року
№ 228 "Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ" та Переліку власних надходжень бюджетних установ Міністерства оборони України за групами та видами надходжень (додаток).
5. Кошти, отримані як плата за послуги, що надаються бюджетними установами згідно з їх основною діяльністю, бюджетні установи використовують на покриття витрат, пов’язаних з організацією та наданням послуг.
Якщо доходи бюджетних установ від надання послуг перевищують витрати, пов’язані з організацією та наданням послуг, бюджетні установи (за винятком військових навчальних закладів, військових навчальних підрозділів вищих навчальних закладів, закладів культури, спорту та охорони здоров’я Збройних Сил України) щомісяця 50 відсотків таких коштів перераховують на спеціальні реєстраційні рахунки Міністерства оборони України або Адміністрації Державної спеціальної служби транспорту від структурних підрозділів Державної спеціальної служби транспорту.
( Абзац другий пункту 5 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства оборони
№ 272 від 06.09.2021 )
Решту коштів бюджетні установи використовують на заходи, необхідні для виконання основних функцій, але не забезпечені коштами загального фонду бюджету за відповідною бюджетною програмою.
6. Кошти, отримані за додаткову (господарську) діяльність, бюджетні установи використовують для організації додаткової (господарської) діяльності.
Якщо доходи бюджетних установ перевищують витрати, пов’язані з організацією додаткової (господарської) діяльності, бюджетні установи (за винятком військових навчальних закладів, військових навчальних підрозділів вищих навчальних закладів, закладів культури, спорту та охорони здоров’я Збройних Сил України) щомісяця 50 відсотків таких коштів перераховують на спеціальні реєстраційні рахунки Міністерства оборони України або Адміністрації Державної спеціальної служби транспорту від структурних підрозділів Державної спеціальної служби транспорту.
( Абзац другий пункту 6 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства оборони
№ 272 від 06.09.2021 )
Решту коштів бюджетні установи використовують на заходи, необхідні для виконання основних функцій, але не забезпечені коштами загального фонду бюджету за відповідною бюджетною програмою.
7. Розрахунок суми коштів, отриманих як плата за послуги, що надаються бюджетними установами згідно з їх основною діяльністю, та додаткову (господарську) діяльність, яка підлягає перерахуванню Міністерству оборони України, здійснюється за формулою
Спер. = (Сд - Св - Сп) х 0,5,
де |
Сд |
- |
кошти, отримані за минулий місяць від надання послуг (здійснення додаткової (господарської) діяльності); |
|
Св |
- |
кошти, які необхідно бюджетній установі спрямувати на оплату (відшкодування) витрат, понесених під час надання послуг (здійснення додаткової (господарської) діяльності); |
|
Сп |
- |
сума податків (зборів), яку необхідно сплатити бюджетній установі, виходячи з доходів, отриманих за минулий місяць від надання послуг (здійснення додаткової (господарської) діяльності). |
Міністерство оборони України спрямовує ці кошти на заходи, необхідні для виконання основних функцій, але не забезпечені коштами загального фонду державного бюджету за відповідною бюджетною програмою.
8. Бюджетні установи (за винятком військових навчальних закладів, військових навчальних підрозділів вищих навчальних закладів, закладів культури, спорту та охорони здоров’я Збройних Сил України) щомісяця 50 відсотків коштів, отриманих як плата за оренду майна (за винятком сум, які спрямовуються на відшкодування понесених витрат і сплату податків), перераховують на спеціальні реєстраційні рахунки Міністерства оборони України для фінансування першочергових заходів з утримання, облаштування, ремонту та придбання майна.
Розрахунок суми коштів, отриманих як плата за оренду майна, яка підлягає перерахуванню на спеціальні реєстраційні рахунки Міністерства оборони України або Адміністрації Державної спеціальної служби транспорту від структурних підрозділів Державної спеціальної служби транспорту, здійснюється за формулою
( Абзац другий пункту 8 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства оборони
№ 272 від 06.09.2021 )
Спер. = (Сд - Св - Сп) х 0,5,
де |
Сд |
- |
кошти, отримані за минулий місяць як плата за оренду майна; |
|
Св |
- |
кошти, які необхідно бюджетній установі спрямувати на оплату (відшкодування) понесених витрат (оплата експертної оцінки, комунальних послуг, енергоносіїв тощо); |
|
Сп |
- |
сума податків, яку необхідно сплатити бюджетній установі, виходячи з доходів, отриманих за минулий місяць як плата за оренду майна. |
Решту коштів від плати за оренду майна бюджетні установи використовують на фінансування заходів з утримання, облаштування, ремонту та придбання майна.
9. Кошти від реалізації в установленому порядку майна (крім коштів, які надходять від здачі відходів паперу, шмаття (ганчір’я) та від реалізації продукції, що виробляється бюджетними установами за результатами здійснення дозволених видів господарської діяльності) у повному обсязі зараховуються на спеціальні реєстраційні рахунки Міністерства оборони України.
Надходження від реалізації в установленому порядку майна (крім надлишкового озброєння, військової та спеціальної техніки, нерухомого майна) Міністерство оборони України та бюджетні установи використовують на ремонт, модернізацію чи придбання нових необоротних активів та матеріальних цінностей, покриття витрат, пов’язаних з організацією збирання і транспортування відходів і брухту на приймальні пункти та господарські потреби, включаючи оплату комунальних послуг та енергоносіїв.
10. Перерахування бюджетними установами власних надходжень на спеціальні реєстраційні рахунки Міністерства оборони України здійснюється на підставі платіжних доручень бюджетних установ лише в межах однієї програми та однієї групи власних надходжень.
11. Кошти спеціального фонду, які надходять від головного розпорядника бюджетних коштів, бюджетні установи спрямовують виключно на цільові видатки, визначені цим розпорядником, у межах бюджетних асигнувань за спеціальним фондом.
12. Бюджетні установи, які не є платниками житлово-комунальних послуг, кошти, одержані від споживачів (діяльність гуртожитків, готелів, комендантських дільниць, засобів тимчасового розміщення і проживання тощо) як плата або відшкодування за спожиті житлово-комунальні послуги та енергоносії, перераховують у повному обсязі не менше одного разу на місяць на рахунки відповідних квартирно-експлуатаційних органів на підставі укладених з ними договорів.
Квартирно-експлуатаційні органи здійснюють контроль за нарахуванням бюджетними установами плати за житлово-комунальні послуги, своєчасністю і повнотою їх перерахування та спрямовують ці кошти на оплату комунальних послуг та енергоносіїв.
Керівники бюджетних установ відповідають за своєчасне нарахування плати за житлово-комунальні послуги, її утримання та перерахування на спеціальні реєстраційні рахунки квартирно-експлуатаційних органів.
13. У разі проведення бюджетними установами (відповідно до законодавства) операцій у натуральній формі зазначені операції проводяться в межах затверджених кошторисів за спеціальним фондом та відображаються в бухгалтерському обліку виконання державного бюджету.
Для зарахування до доходів та видатків спеціального фонду вартості необоротних активів, отриманих у натуральній формі, бюджетні установи не пізніше останнього робочого дня місяця складають та подають органам Державної казначейської служби України
довідку про надходження в натуральній формі за формою, наведеною в додатку 35 до Порядку казначейського обслуговування державного бюджету за витратами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 грудня 2012 року № 1407, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17 січня 2013 року за № 130/22662.
Бухгалтерський облік необоротних активів, отриманих як дарунок, гуманітарна, благодійна, міжнародна технічна або інша допомога на безповоротній основі, захопленого озброєння, техніки та майна противника бюджетні установи здійснюють відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку в державному секторі та
Плану рахунків бухгалтерського обліку бюджетних установ, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 26 червня 2013 року № 611, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18 липня 2013 року за № 1214/23746.
Вартість цих активів бюджетні установи відображають у звітності відповідно до наказу Міністерства фінансів України від 24 січня 2012 року
№ 44 "Про затвердження Порядку складання фінансової, бюджетної та іншої звітності розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09 лютого 2012 року за № 196/20509.
Розпорядники бюджетних коштів забезпечують своєчасність, законність та достовірність проведених операцій у натуральній формі згідно із законодавством.
Благодійні внески бюджетні установи зараховують виключно на спеціальні реєстраційні рахунки, відкриті в органах Державної казначейської служби України для зарахування цих надходжень (благодійних внесків, грантів та дарунків), та спрямовують відповідно до затверджених в установленому законодавством порядку кошторисів на організацію основної діяльності.
................Перейти до повного тексту