1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ІНФРАСТРУКТУРИ УКРАЇНИ
МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
07.07.2016 № 232/348
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
05 серпня 2016 р.
за № 1089/29219
Про затвердження Положення про Український центр планування використання повітряного простору України та регулювання повітряного руху
Відповідно до пункту 6 Положення про об’єднану цивільно-військову систему організації повітряного руху України , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 липня 1999 року № 1281,
НАКАЗУЄМО:
1. Затвердити Положення про Український центр планування використання повітряного простору України та регулювання повітряного руху, що додається.
2. Відділу авіаційного транспорту Міністерства інфраструктури України забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України у встановленому порядку.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра інфраструктури України - керівника апарату Роменського Д.В. та першого заступника Міністра оборони України Руснака І.С.
Міністр
інфраструктури України

В. Омелян
Міністр оборони України
генерал армії України

С. Полторак
ПОГОДЖЕНО:
Міністр внутрішніх справ України
Голова Державної
авіаційної служби України
Заступник Голови
Служби безпеки України

А.Б. Аваков

О.В. Більчук

С. Базюк
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
інфраструктури України,
Міністерства оборони України
07.07.2016 № 232/348
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
05 серпня 2016 р.
за № 1089/29219
ПОЛОЖЕННЯ
про Український центр планування використання повітряного простору України та регулювання повітряного руху
І. Загальні положення
1. Це Положення визначає загальні засади діяльності Українського центру планування використання повітряного простору України та регулювання повітряного руху (далі - Украероцентр), його основні завдання і функції.
2. Украероцентр є структурним підрозділом Державного підприємства обслуговування повітряного руху України (далі - Украерорух) та входить до об’єднаної цивільно-військової системи організації повітряного руху України (далі - ОЦВС).
3. Украероцентр є головним оперативним підрозділом ОЦВС, повноваження та функціонування якого в межах компетенції пов’язані з безперервним цілодобовим виконанням завдань з організації використання повітряного простору та оперативного сповіщення центральних органів виконавчої влади, підприємств, установ, організацій, визначених нормативно-правовими актами та організаційно-розпорядчими документами, з питань організації використання повітряного простору (далі - ВПП), регулювання повітряного руху і функціонування підрозділів ОЦВС.
4. Украероцентр безпосередньо підпорядковується директору Украероруху, а з питань, пов’язаних з виконанням завдань в інтересах оборони держави та її безпеки, - начальнику Генерального штабу - Головнокомандувачу Збройних Сил України.
5. У мирний час та особливий період керівництво Украероцентром з питань, пов’язаних з обороною держави та її безпекою, здійснюється Генеральним штабом Збройних Сил України (далі - Генеральний штаб). Порядок керівництва визначається наказом начальника Генерального штабу - Головнокомандувача Збройних Сил України.
6. З переходом на функціонування в умовах воєнного стану організація функціонування та діяльності Украероцентру в організаційно-штатній структурі та штатах воєнного стану визначається відповідними наказами та розпорядженнями Міністра оборони України та Генерального штабу.
7. Рішення Украероцентру відповідно до його компетенції та покладених на нього повноважень є обов’язковими для виконання юридичними та фізичними особами, що провадять діяльність, пов’язану з організацією ВПП та обслуговуванням повітряного руху (управлінням повітряним рухом) в повітряному просторі України.
8. Украероцентр у своїй діяльності керується Повітряним кодексом України, Положенням про використання повітряного простору України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29 березня 2002 року № 401 (зі змінами), Положенням про об’єднану цивільно-військову систему організації повітряного руху України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 19 липня 1999 року № 1281 (зі змінами), Генеральною угодою між Міністерством транспорту України та Міністерством оборони України, укладеною 20 липня 1999 року, іншими нормативно-правовими актами, які регламентують діяльність в галузі авіації та використання повітряного простору України, організаційно-розпорядчими документами та цим Положенням.
9. Матеріально-технічне та інші види забезпечення функціонування Украероцентру для виконання покладених завдань здійснюються Міноборони та Украерорухом.
10. Матеріально-технічне забезпечення та підтримання працездатності обладнання, технічних систем, підготовка персоналу Украероцентру здійснюються відповідними службами та підрозділами Украероруху, Міноборони, Генерального штабу в межах їх компетенції.
11. Контроль та перевірка діяльності Украероцентру здійснюються за розпорядженням директора Украероруху та начальника Генерального штабу - Головнокомандувача Збройних Сил України.
Нагляд за безпекою польотів в частині, що стосується організації і використання повітряного простору, здійснюється Державіаслужбою за розпорядженням Голови.
12. Начальник Украероцентру звітує перед директором Украероруху та начальником Генерального штабу - Головнокомандувачем Збройних Сил України про діяльність Украероцентру.
13. Украероцентр розташовується на виробничих площах Украероруху, має необхідні службові приміщення та майно, а також технічні засоби автоматизації та електрозв’язку, необхідні для виконання покладених на нього завдань.
14. Украероцентр має кутовий штамп, бланк зі своїм найменуванням.
ІІ. Структура
1. Організаційна структура Украероцентру затверджується наказом директора Украероруху за поданням начальника Украероцентру та за погодженням з начальником Генерального штабу - Головнокомандувачем Збройних Сил України та Головою Державіаслужби.
2. Реорганізація Украероцентру здійснюється за наказом директора Украероруху за погодженням з Генеральним штабом та Державіаслужбою відповідно до вимог законодавства України.
ІІІ. Основні завдання
Основними завданнями Украероцентру є:
планування та координація використання:
повітряного простору України відповідно до державних пріоритетів ВПП України;
повітряного простору над відкритим морем, де відповідальність за обслуговування повітряного руху міжнародними договорами України покладено на Україну;
управління використанням (менеджмент) повітряного простору України та повітряного простору над відкритим морем, де відповідальність за обслуговування повітряного руху міжнародними договорами України покладено на Україну (далі - повітряний простір);
забезпечення дозвільного порядку ВПП України та/або забезпечення інформацією щодо ВПП;
встановлення заборон та обмежень ВПП України;
забезпечення контролю за дотриманням порядку та правил ВПП України;
аварійне сповіщення;
розробка пропозицій щодо вдосконалення нормативно-правових актів з питань організації ВПП, цивільно-військової координації, функціонування ОЦВС;
забезпечення автоматизації та зв’язку (спеціального закритого зв’язку) для виконання завдань щодо організації ВПП в межах компетенції Украероцентру;
організація та контроль заходів повсякденної діяльності військовослужбовців підрозділів ОЦВС;
взаємодія з органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями та користувачами повітряного простору як в Україні, так і поза її межами для забезпечення реалізації покладених на Украероцентр завдань в межах наданих повноважень;
інформаційна взаємодія щодо повітряної обстановки з пунктами управління Повітряних Сил Збройних Сил України;
взаємодія з органами військового управління Повітряних Сил Збройних Сил України з питань удосконалення контролю за ВПП України.
IV. Функції
Украероцентр відповідно до покладених на нього завдань:
здійснює планування, координацію, регулювання ВПП та цивільно-військову координацію під час організації повітряного руху на передтактичному та тактичному рівнях управління використанням (менеджменту) повітряного простору;
забезпечує гнучке ВПП;
отримує від користувачів повітряного простору та обробляє заявки на ВПП для провадження ними відповідного виду діяльності;
на підставі відповідних заявок (запитів) та/або у термінових випадках, пов’язаних з виконанням завдань, передбачених пунктами 1 - 5 частини другої статті 24 Повітряного кодексу України , розробляє, встановлює та скасовує заборони й обмеження ВПП на тимчасовій основі;
здійснює координацію та надає користувачам повітряного простору дозволи та умови ВПП, забороняє ВПП;
формує та оновлює план ВПП відповідно до прийнятих рішень про розподіл та перерозподіл повітряного простору, а також наданих дозволів та заборон на ВПП;
розробляє та надає до Державіаслужби та Служби аеронавігаційної інформації Украероруху інформацію стосовно встановлення заборон та обмежень ВПП на тимчасовій основі для видання НOTAM та контролює їх публікацію і дотримання;
здійснює контроль за дотриманням порядку і правил ВПП України під час планування, координації та ВПП за наявною інформацією, за доповідями центрів організації повітряного руху, органів обслуговування повітряного руху (далі - органи ОПР), відомчих органів управління повітряним рухом та користувачів повітряного простору;
виконує заходи щодо забезпечення польотів літерних, підконтрольних та інших повітряних суден, що потребують спеціальної організації ВПП;
здійснює контроль за дотриманням дозвільного порядку на виконання внутрішніх та міжнародних польотів (регулярних, нерегулярних та транзитних польотів) повітряних суден;
реалізовує визначені нормативно-правовими актами дії щодо повітряних суден - порушників порядку ВПП та повітряних суден - загроз;
здійснює відповідні заходи при отриманні сигналів "Режим", "Стріла", "Килим" та інших сигналів, визначених нормативно-правовими актами та організаційно-розпорядчими документами;
веде облік порушень порядку ВПП;
проводить аналіз ВПП та підготовку пропозицій щодо вдосконалення організації та порядку ВПП;
отримує та опрацьовує аварійні повідомлення і надає відповідну інформацію до визначених державних органів, організацій та служб;
перевіряє інформацію та приймає рішення про наявність або відсутність тривожного стану згідно з аварійними повідомленнями, про що інформує відповідних посадових осіб, визначені органи та служби;
здійснює технічну підтримку ведення бази даних аварійних маяків;
у межах компетенції отримує та доводить інформацію відповідно до схеми сповіщення;
надає допомогу підрозділам Державіаслужби, Збройних Сил України та МВС, інших центральних органів виконавчої влади у забезпеченні координації діяльності з ВПП, взаємодії органів ОПР та відомчих органів управління повітряним рухом при проведенні пошуково-рятувальних (пошуково-евакуаційних, аварійно-рятувальних робіт тощо) та робіт з ліквідації наслідків стихійних лих та техногенних катастроф із застосуванням повітряних суден;
організовує та здійснює професійну підготовку та підвищення кваліфікації, а також стажування фахівців Украероцентру в межах наданих повноважень та компетенції;
у межах компетенції бере участь у впровадженні стандартів та рекомендованої практики Міжнародної організації цивільної авіації (далі - ІКАО), програм та документів Європейської організації з безпеки аеронавігації (далі - Євроконтроль);
бере участь у розробці та узгодженні змін до структури повітряного простору;
погоджує зміни до документів аеронавігаційної інформації;
узгоджує інструкції з виконання польотів (ВПП) у районах аеродромів, вертодромів, злітно-посадкових майданчиків, з експлуатації полігонів, пунктів запуску куль-пілотів тощо;
за погодженням із Державіаслужбою призначає покажчики місцезнаходження аеродромів, вертодромів, постійних злітно-посадкових майданчиків тощо та формує і супроводжує базу даних покажчиків;
веде облік діючих цивільних та державних аеродромів, злітно-посадкових майданчиків, вертодромів, полігонів, пунктів запуску куль-пілотів та зберігає інструкції з виконання польотів (ВПП);
розробляє та бере участь у розробці пропозицій щодо вдосконалення нормативно-правових актів з питань організації ВПП, цивільно-військової координації, впровадженні чинних нормативно-правових актів та розпорядчих, організаційних та методичних документів ОЦВС;
бере участь в межах компетенції у робочих нарадах в Україні та у міжнародних нарадах та робочих групах ІКАО, Євроконтролю, Організації Північноатлантичного договору (НАТО) та інших міжнародних організацій;

................
Перейти до повного тексту