- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано у Міністерстві
юстиції України
08 квітня 2016 р.
за № 526/28656
Про затвердження Порядку організації охорони об'єктів державної авіації
Відповідно до статті
7 Повітряного кодексу України та з метою правового врегулювання організації охорони об'єктів державної авіації
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок організації охорони об'єктів державної авіації, що додається.
2. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
Міністр оборони України генерал армії України |
С.Т. Полторак |
ПОГОДЖЕНО: Міністр внутрішніх справ України Голова Державної прикордонної служби України генерал-полковник Голова Державної служби України з надзвичайних ситуацій |
А. Аваков В. Назаренко М. Чечоткін |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
оборони України
21.03.2016 № 152
Зареєстровано у Міністерстві
юстиції України
08 квітня 2016 р.
за № 526/28656
ПОРЯДОК
організації охорони об'єктів державної авіації
І. Загальні положення
1. Цей Порядок визначає загальні вимоги до організації охорони державних повітряних суден, будівель, споруд, територій та іншого рухомого і нерухомого майна аеродромів державної авіації та є обов'язковим для виконання всіма суб'єктами державної авіації (далі - СДА).
На підставі цього Порядку з урахуванням організаційної структури, специфіки завдань, які покладаються на підпорядковані авіаційні частини, органи управління авіації центральних органів виконавчої влади та органи управління авіації Збройних Сил України розробляють власні інструкції з охорони державних повітряних суден та аеродромів державної авіації, що затверджуються наказами їх керівників.
2. Терміни, які використовуються в цьому Порядку, вживаються в значеннях, наведених у
Повітряному кодексі України,
Інструкції з експлуатації аеродромів державної авіації України, затвердженій наказом Міністерства оборони України від 01 липня 2013 року № 441, зареєстрованій у Міністерстві юстиції України 22 липня 2013 року за № 1229/23761,
Правилах виконання польотів державної авіації України, затверджених наказом Міністерства оборони України від 05 січня 2015 року № 2, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 26 січня 2015 року за № 82/26527, та інших нормативно-правових актах України з питань діяльності державної авіації України.
3. Охорона об'єктів державної авіації - діяльність з організації та практичного здійснення заходів охорони, спрямованих на забезпечення недоторканності, цілісності державних повітряних суден (далі - ДПС), будівель, споруд, територій та іншого рухомого і нерухомого майна аеродромів державної авіації з метою запобігання та (або) недопущення чи припинення протиправних дій щодо них, збереження їх належного стану, припинення несанкціонованого використання та доступу до них сторонніх осіб, забезпечення бойової готовності (готовності до виконання завдань за призначенням) авіаційних частин.
4. Охорона ДПС та інших об'єктів, що розміщуються на аеродромах державної авіації, здійснюється вартами та (або) нарядом.
5. Особливості організації охорони на кожному конкретному аеродромі державної авіації визначаються в інструкції з організації охорони аеродрому, яка щороку затверджується наказом командира авіаційної частини (старшим авіаційним начальником - для аеродромів, на яких розміщено декілька авіаційних частин, та аеродромів спільного використання) за погодженням зі старшим авіаційним начальником, а для аеродромів спільного використання - також із командирами авіаційних частин, що спільно базуються на такому аеродромі.
Відповідні інструкції розробляються з урахуванням організаційної структури, умов розміщення та специфіки завдань, які виконуються авіаційною частиною.
6. В особливий період охорона аеродромів посилюється за окремими рішеннями відповідних керівників СДА.
ІІ. Обладнання аеродрому, стоянок (зон розосередження) державних повітряних суден
1. Аеродром обладнується:
огорожею з колючого дроту або металевої сітки по периметру аеродрому та воротами (шлагбаумом). Висота огорожі не менше 2 м, відстань між дротами колючого дроту - не більше 15 см;
окопами для стрільби стоячи з укріпленими стінками. Окопи розміщуються вздовж огорожі аеродрому на відстані не більше 100 метрів по периметру аеродрому на випадок зайняття оборони;
захисними стінками між окопами або траншеями між ними;
інженерними загородженнями (малопомітними перешкодами, додатковими огорожами з колючого дроту тощо), які встановлюються на найбільш небезпечних підходах до аеродрому.
2. Місця стоянок (зон розосередження) ДПС обладнуються:
огорожею з колючого дроту по периметру стоянки, техніко-експлуатаційної частини (далі - ТЕЧ). Висота огорожі та воріт не менше 2 м, відстань між дротами колючого дроту - не більше 15 см;
прожекторами направленої дії для освітлення зовнішніх підступів до стоянки ДПС, ТЕЧ на стовпах висотою 7 - 10 м та (або) сховищах;
окопами для стрільби стоячи з укріпленими стінками. Окопи розміщуються вздовж огорожі на території стоянки ДПС, ТЕЧ на відстані не більше 100 метрів по периметру стоянки на випадок зайняття оборони;
захисними стінками між окопами або траншеями між ними;
спостережною вишкою, що обладнується куленепробивними щитами з дверцятами, що зачиняються зсередини, засобами зв'язку, сигналізації та прожектором. Вишка встановлюється в укритті (місці), з якого забезпечується якомога більший огляд стоянки ДПС, ТЕЧ, об'єктів підрозділу та підступів до них;
інженерними загородженнями (малопомітні перешкоди, додаткові огорожі з колючого дроту тощо), які встановлюються на найбільш небезпечних підходах до стоянок ДПС, ТЕЧ;
в'їзними воротами (шлагбаумами), які у зачиненому стані повинні забезпечувати запобігання несанкціонованим вирулюванням ДПС зі стоянки та проїзду автотранспорту;
постовими грибками поруч із в'їзними воротами (шлагбаумами) з точками зв'язку з начальником варти та (або) черговим стоянок авіаційної частини;
необхідною кількістю переносних засобів примусової зупинки ДПС (колодки для гальмування, їжаки для проколу шин тощо), що зберігаються поряд із в'їзними воротами (шлагбаумом) стоянки ДПС, ТЕЧ;
засобами пожежогасіння;
технічними засобами охорони;
точками двостороннього зв'язку з начальником варти та (або) черговим стоянок авіаційної частини, які розміщуються по маршруту патрулювання на відстані не більше 250 м одна від одної.
3. У разі розміщення ДПС на ділянці аеродрому, що не обладнана огорожею, на підступах до об'єктів, що охороняються, встановлюються добре видимі вдень і вночі покажчики з написом, наприклад: "Прохід (проїзд) заборонено (закрито)", "Об'їзд (обхід) праворуч (ліворуч)" з позначенням стрілкою.
4. Відповідальні особи за обладнання:
аеродрому - командир авіаційної частини (старший авіаційний начальник - для аеродромів, на яких розміщено декілька авіаційних частин, та аеродромів спільного використання);
стоянок (зон розосередження) ДПС - командир підрозділу авіаційної частини.
ІІІ. Організація охорони державних повітряних суден та інших об'єктів, що розміщуються на аеродромах державної авіації
1. Охорона ДПС та інших об'єктів, що розміщуються на аеродромах авіаційних частин, залежно від організаційної структури, умов розміщення та специфіки завдань, які виконуються авіаційною частиною, може здійснюватися вартами та нарядом або тільки нарядом.
2. Охорона вартою здійснюється щодня шляхом виставлення двозмінних тимчасових постів - протягом частини доби у години, визначені в наказі командира авіаційної частини. В інші години доби, а також у разі відсутності варти охорона здійснюється нарядом.
3. Наказом командира авіаційної частини щодня призначаються:
варта (з визначенням її складу та загального часу несення служби - якщо варта призначається);
черговий по стоянках ДПС авіаційної частини (далі - ЧСЧ) та його помічник (помічники) (далі - ПЧСЧ);
чергові стоянок ДПС підрозділу авіаційної частини (далі - ЧСП), а в разі організації цілодобового чергування (за відсутності варти) - також їх помічники (далі - ПЧСП).
Варта (крім начальника варти) призначається зі складу підрозділу охорони, начальник варти - з числа офіцерського складу (прапорщиків, мічманів) авіаційної частини (за наявності менше трьох постів - з числа осіб сержантського і старшинського складу, які проходять військову службу за контрактом), а чергові та їх помічники - з числа інженерно-технічного складу (далі - ІТС) авіаційної частини.
4. ЧСЧ призначається з числа офіцерського складу і підпорядковується черговому авіаційної частини та його помічнику, а з питань внутрішньої служби - заступнику командира авіаційної частини з інженерно-авіаційної служби. ЧСЧ підпорядковуються ПЧСЧ, ЧСП та ПЧСП.
ЧСЧ відповідає за організацію охорони ДПС (у тому числі тих, що тимчасово знаходяться на аеродромі), підтримання внутрішнього порядку та дотримання заходів безпеки на стоянках, ТЕЧ, а також за зберігання зброї, боєприпасів та іншого майна, що знаходиться на місці несення служби ЧСЧ.
ПЧСЧ призначається з числа офіцерського складу (прапорщиків, мічманів), осіб рядового, сержантського і старшинського складу, які проходять військову службу за контрактом, і підпорядковується ЧСЧ.
5. ЧСП призначається з числа офіцерського складу (прапорщиків, мічманів), осіб рядового, сержантського і старшинського складу, які проходять військову службу за контрактом, і підпорядковується ЧСЧ.
ЧСП відповідає за охорону ДПС та інших об'єктів підрозділу, які знаходяться на стоянці ДПС та ТЕЧ, своєчасне розпечатування (опечатування) стоянок підрозділу, ТЕЧ, забезпечення внутрішнього порядку та виконання заходів безпеки на території, що охороняється.
ПЧСП призначається з числа офіцерського складу (прапорщиків, мічманів), осіб рядового, сержантського і старшинського складу, які проходять військову службу за контрактом, і підпорядковується ЧСП.
6. Варта, чергові та їх помічники озброюються штатною зброєю та бойовими набоями.
................Перейти до повного тексту