1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
30.01.2015 № 68
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
27 березня 2015 р.
за № 337/26782
Про затвердження Положення про учнівські навчально-дослідні земельні ділянки
Відповідно до статей 4, 6, 15 і 18 Закону України "Про позашкільну освіту" та підпункту 11 пункту 4 Положення про Міністерство освіти і науки України , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 630, з метою сприяння професійному самовизначенню молоді, здійсненню нею науково-дослідницької та природоохоронної діяльності
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про учнівські навчально-дослідні земельні ділянки, що додається.
2. Департаменту професійно-технічної освіти (Супрун В.В.) подати цей наказ на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Полянського П.Б.
Міністр С.М. Квіт
ПОГОДЖЕНО:

Перший заступник Міністра
аграрної політики
та продовольства України

Заступник Голови
Державної служби гірничого нагляду
та промислової безпеки України

Перший заступник Міністра
регіонального розвитку,
будівництва та житлово-комунального
господарства України




Я.В. Краснопольський



С. Дунас




В.Є. Кістіон
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства освіти
і науки України
30.01.2015 № 68
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
27 березня 2015 р.
за № 337/26782
ПОЛОЖЕННЯ
про учнівські навчально-дослідні земельні ділянки
І. Загальні положення
1. Це Положення визначає порядок організації діяльності учнівських навчально-дослідних земельних ділянок (далі - ділянка), що створюються у загальноосвітньому та позашкільному навчальному закладі з метою проведення лабораторних і практичних занять з природознавства, біології, трудового навчання, навчальних практик, науково-дослідницької та природоохоронної діяльності учнів (вихованців) загальноосвітніх навчальних закладів, учнів, вихованців (учнів, слухачів) позашкільних навчальних закладів (далі - учні).
2. Координаційно-методичний супровід роботи на ділянках здійснюють позашкільні навчальні заклади еколого-натуралістичного напряму.
3. Забороняється використання ділянки не за цільовим призначенням.
ІІ. Площа та відділи ділянки
1. Площа ділянки встановлюється з урахуванням особливостей діяльності навчального закладу, в якому вона діє, та місцевих умов згідно з таблицею, наведеною у додатку 1 до цього Положення.
2. Ділянка може складатися з таких відділів:
колекційний;
селекційно-генетичний;
квітково-декоративний;
зоолого-тваринницький;
дендрологічний;
плодово-ягідний;
закритого ґрунту;
польових культур;
овочевих культур.
3. Мінімальна кількість відділів становить:
для загальноосвітніх навчальних закладів І ступеня - 4 відділи;
для загальноосвітніх навчальних закладів І-ІІ ступенів, І-ІІІ ступенів - 5 відділів;
для обласних еколого-натуралістичних центрів (обласних станцій юних натуралістів) - 6 відділів;
для районних, міських еколого-натуралістичних центрів (станцій юних натуралістів) - 6 відділів.
Площа кожного відділу визначається завідувачем ділянки з урахуванням місцевих умов і кількості учнів, які залучаються до роботи, та погоджується з керівником навчального закладу (додаток 2).
4. Колекційний відділ призначається для вирощування типових представників основних сільськогосподарських і систематичних груп рослин: технічних, лікарських, овочевих, зернових і кормових культур, інтродукованих рослин.
5. Селекційно-генетичний відділ призначається для проведення дослідів при вивченні відповідних тем курсів загальної біології, генетики та основ селекції.
До складу селекційно-генетичного відділу можуть входити селекційна та генетична ділянки.
Селекційна ділянка складається із розсадників, на яких відображається селекційний процес створення сортів однієї або декількох сільськогосподарських культур.
На генетичній ділянці вирощуються колекції гібридних і мутантних рослин, закладаються досліди з генетики.
6. Складовими квітково-декоративного відділу можуть бути колекційні ділянки однорічних, дворічних і багаторічних квіткових рослин, квітників (бордюри, рабатки, міксбордери, клумби, альпінарії, рокарії), декоративні насадження тощо.
7. Складовими зоолого-тваринницького відділу можуть бути крільчатник, голуб’ятник, пташник, пасіка тощо. У зоолого-тваринницькому відділі утримується така кількість тварин, яка забезпечує проведення навчальної та дослідної роботи із зоології та тваринництва.
Кормова база для тварин забезпечується за рахунок продукції сільськогосподарських культур, що вирощуються у відповідних відділах ділянки.
8. Дендрологічний відділ призначається для створення колекції деревних і кущових рослин, висаджених за систематичним, географічним або господарським принципом, а також для створення художньо-декоративних композицій, садово-паркової архітектури.
Складовими дендрологічного відділу можуть бути розсадники деревних і кущових рослин.
9. Складовими плодово-ягідного відділу можуть бути плодовий сад, ягідник, виноградник та плодово-ягідний розсадник, де вирощують та розмножують кращі районовані й місцеві сорти плодових і ягідних культур, проводиться дослідницька робота з ними.
10. Закритий ґрунт (теплиці, парники тощо) використовується для проведення практичних занять, дослідницької роботи, вирощування овочевих і квітково-декоративних культур, розсади, розмноження плодово-ягідних і деревних рослин.
11. Відділ польових культур і відділ овочевих культур призначаються для вирощування сортів і гібридів основних сільськогосподарських культур певної природно-кліматичної зони та проведення дослідницької роботи. Сівозміни запроваджуються з урахуванням навчальних програм із природознавства, біології, трудового навчання та програм профільних творчих учнівських об’єднань.
12. Ділянка забезпечується підсобними приміщеннями, які використовуються для зберігання сільськогосподарського обладнання, інвентарю та аптечки першої допомоги.
Біля підсобного приміщення влаштовується протипожежний куток.
Добрива та засоби захисту рослин зберігаються відповідно до інструкції виробника у спеціальній тарі з чіткими написами їх назв.
13. Навчальний заклад може мати додаткову земельну ділянку, відведену під багаторічні насадження, або площу для вирощування сільськогосподарських культур.
14. Ділянка забезпечується сільськогосподарським обладнанням та інвентарем відповідно до місцевих умов і вимог агротехнічного обробітку ґрунту.
15. Навколо ділянки повинен бути створений живопліт із декоративних кущів, витких рослин або влаштована штучна огорожа.
Земельна ділянка забезпечується водою для поливу рослин.
16. У районах, які зазнали наслідків від аварії на Чорнобильській АЕС, на ділянку повинен бути завезений ґрунт з екологічно чистих районів.
17. Вирощена на ділянці продукція може бути використана для потреб загальноосвітнього або позашкільного навчального закладу або реалізована відповідно до пункту 44 Положення про позашкільний навчальний заклад , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06 травня 2001 року № 433, та пункту 105 Положення про загальноосвітній навчальний заклад , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 року № 778. Кошти від реалізації вирощеної продукції перераховуються на спецрахунок навчального закладу та використовуються в установленому законодавством порядку.
ІІІ. Зміст і організація діяльності учнів на ділянці
1. Основними напрямами діяльності учнів на ділянці є вирощування рослин і тварин, спостереження за їхнім ростом і розвитком, проведення практичних занять, дослідів згідно з відповідними навчальними програмами.

................
Перейти до повного тексту