1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


ВИКОНАВЧА ДИРЕКЦІЯ ФОНДУ ГАРАНТУВАННЯ ВКЛАДІВ ФІЗИЧНИХ ОСІБ
РІШЕННЯ
02.11.2015 № 199
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
19 листопада 2015 р.
за № 1451/27896
Про затвердження Інструкції про порядок дій працівників Фонду гарантування вкладів фізичних осіб, до повноважень яких належить проведення моніторингу стану дотримання банком вимог порядку формування та ведення баз даних про вкладників, проведення банком банківських операцій
( Заголовок із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 313 від 01.02.2018 )
( Із змінами, внесеними згідно з Рішеннями Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 1810 від 12.09.2016 № 2394 від 08.06.2017 № 313 від 01.02.2018 № 195 від 15.02.2024 )
Відповідно до пункту 10 частини першої та пункту 3-1 частини третьої статті 12, статті 32 Закону України "Про систему гарантування вкладів фізичних осіб" та на виконання вимог пункту 5 розділу ІІ "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України від 16 липня 2015 року № 629-VIII "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення системи гарантування вкладів фізичних осіб та виведення неплатоспроможних банків з ринку" виконавча дирекція Фонду гарантування вкладів фізичних осіб ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Інструкцію про порядокдій працівників Фонду гарантування вкладів фізичних осіб, до повноважень яких належить проведення моніторингу стану дотримання банком вимог порядку формування та ведення баз даних про вкладників, проведення банком банківських операцій (додається).
( Пункт 1 із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 313 від 01.02.2018 )
2. Відділу стратегії та нормативно-методологічного забезпечення разом з Юридичним департаментом забезпечити подання цього рішення до Міністерства юстиції України для державної реєстрації.
3. Це рішення набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Відділу зв’язків з громадськістю та міжнародними організаціями забезпечити розміщення цього рішення на офіційній сторінці Фонду гарантування вкладів фізичних осіб у мережі Інтернет після його державної реєстрації.

Директор-розпорядник

К.М. Ворушилін
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення виконавчої дирекції
Фонду гарантування вкладів
фізичних осіб
02.11.2015 № 199
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
19 листопада 2015 р.
за № 1451/27896
Інструкція про порядок
дій працівників Фонду гарантування вкладів фізичних осіб, до повноважень яких належить проведення моніторингу стану дотримання банком вимог порядку формування та ведення баз даних про вкладників, проведення банком банківських операцій
( Заголовок із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 313 від 01.02.2018 )
( У тексті слова "цей Порядок" у всіх відмінках замінено словами "ця Інструкція" у відповідних відмінках згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 313 від 01.02.2018 )
І. Загальні положення
1. Цю Інструкцію розроблено з метою реалізації пункту 3-1 частини третьої статті 12, статті 32 Закону України "Про систему гарантування вкладів фізичних осіб" (далі – Закон).
2. Ця Інструкція визначає процедури, які необхідно здійснити працівниками Фонду гарантування вкладів фізичних осіб (далі – Фонд), до повноважень яких належить проведення моніторингу стану дотримання банком вимог порядку формування та ведення баз даних про вкладників, проведення банківських операцій, у тому числі збір інформації та копій документів, необхідних для підготовки плану врегулювання, забезпечення проведення оцінки активів банку (далі – уповноважений працівник Фонду).
3. Дія цієї Інструкції поширюється на працівників банку, віднесеного до категорії проблемних, та уповноваженого(их) працівника(ів) Фонду.
ІІ. Порядок призначення уповноваженого(их) працівника(ів) Фонду
1. Фонд не пізніше наступного робочого дня після отримання від Національного банку України рішення про віднесення банку до категорії проблемних призначає з числа працівників Фонду уповноваженого(их) працівника(ів) Фонду.
2. У рішенні виконавчої дирекції Фонду про призначення уповноваженого(их) працівника(ів) Фонду додатково визначається перелік питань діяльності банку, які підлягають аналізу та моніторингу, та уповноважених осіб Фонду, відповідальних за кожним визначеним напрямом діяльності банку.
( Пункт 2 розділу II із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 2394 від 08.06.2017 )
( Пункт 3 розділу II виключено на підставі Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 2394 від 08.06.2017 )
( Пункт 4 розділу II виключено на підставі Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 2394 від 08.06.2017 )
3. У разі виробничої необхідності або тимчасової відсутності будь-кого з уповноважених працівників Фонду (відпустка, тимчасова непрацездатність, відрядження тощо) виконавча дирекція Фонду може прийняти рішення про призначення іншого уповноваженого працівника Фонду.
( Пункт 3 розділу II із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 2394 від 08.06.2017 )
4. Уповноважений працівник Фонду має право через свого безпосереднього керівника звертатися до інших структурних підрозділів Фонду та отримувати інформацію. Інші структурні підрозділи Фонду зобов’язані оперативно надавати необхідну інформацію.
5. Уповноважений працівник Фонду у своїй діяльності підзвітний Фонду.
ІІІ. Порядок дій уповноваженого працівника Фонду і надання йому інформації та документів банком, віднесеним до категорії проблемних
1. Банк, віднесений до категорії проблемних, зобов’язаний забезпечити уповноваженим працівникам Фонду доступ до інформації (документів, файлів) для проведення дій, передбачених статтею 32 Закону, у тому числі надавати копії документів та баз даних.
Доступ до інформації (документів, файлів) надається уповноваженому(им) працівнику(ам) Фонду на підставі засвідченої Фондом копії рішення виконавчої дирекції Фонду про призначення такого(их) працівника(ів).
( Абзац другий пункту 1 розділу III із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 2394 від 08.06.2017 )
2. Уповноважений(і) працівник(и) Фонду, до повноважень якого(их) належить здійснення моніторингу проведення банком, віднесеним до категорії проблемних, банківських операцій, має(ють) право отримувати на паперових та електронних носіях інформацію щодо:
достатності капіталу та його адекватності ризикам, що асоціюються з банківськими операціями і діяльністю;
визначення структури та якості складових капіталу;
моніторингу намірів і можливостей акціонерів щодо нарощування статутного капіталу з метою мінімізації ризиків, притаманних діяльності банку, дивідендної політики;
оцінки плану дій і джерел поповнення капіталу на випадок непередбачених обставин (у тому числі під час кризи ліквідності);
визначення частки найбільших акціонерів у статутному капіталі (у тому числі через афілійовані структури);
дотримання пруденційних нормативів та їх достовірності;
( Абзац сьомий пункту 2 розділу III із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 195 від 15.02.2024 )
визначення і оцінки ризиків і їх концентрації, а також їх впливу на рівень регулятивного капіталу;
аналізу якості активів у цілому;
визначення обсягу проблемних і негативно класифікованих активів (з урахуванням позабалансових активів), тенденцій їх змін, їх впливу на загальний стан банку;

................
Перейти до повного тексту