1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ
ПОСТАНОВА
15.10.2015 № 2585
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
05 листопада 2015 р.
за № 1367/27812
Про затвердження Порядку формування інвестиційних програм суб’єктів господарювання, які провадять господарську діяльність з виробництва електричної та (або) з виробництва теплової енергії на теплоелектроцентралях, теплових електростанціях, атомних електростанціях та когенераційних установках
( Назва із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 228 від 18.02.2025 )
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 953 від 07.06.2019 № 228 від 18.02.2025 )
Відповідно до Законів України " Про електроенергетику" та "Про засади функціонування ринку електричної енергії України", пункту 4 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, затвердженого Указом Президента України від 10 вересня 2014 року № 715, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Затвердити Порядок формування інвестиційних програмсуб’єктів господарювання, які провадять господарську діяльність з виробництва електричної та (або) з виробництва теплової енергії на теплоелектроцентралях, теплових електростанціях, атомних електростанціяхта когенераційних установках, що додається.
( Пункт 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 228 від 18.02.2025 )
2. Департаменту із регулювання відносин у сфері енергетики в установленому порядку забезпечити подання цієї постанови на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Ця постанова набирає чинності з дня її офіційного опублікування.

Голова Комісії

Д. Вовк

ПОГОДЖЕНО:

Заступник Міністра енергетики
та вугільної промисловості України

Голова
Антимонопольного комітету України

Т. в. о. Голови
Державної регуляторної служби України




О. Светелік


Ю. Терентьєв


О.М. Мірошніченко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова НКРЕКП
15 жовтня 2015 року № 2585
(у редакції постанови НКРЕКП
від 18.02.2025 № 228)
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
05 листопада 2015 р.
за № 1367/27812
ПОРЯДОК
формування інвестиційних програм суб’єктів господарювання, які провадять господарську діяльність з виробництва електричної та (або) з виробництва теплової енергії на теплоелектроцентралях, теплових електростанціях, атомних електростанціях та когенераційних установках
І. Загальні положення
1.1. Цей Порядок визначає процедуру подання, формування, розгляду, схвалення, перегляду та виконання інвестиційних програм суб’єктів господарювання, які провадять господарську діяльність з виробництва електричної та (або) з виробництва теплової енергії на теплоелектроцентралях (далі - ТЕЦ), теплових електростанціях (далі - ТЕС), атомних електростанціях (далі - АЕС) та когенераційних установках (далі - КУ), з метою визначення обґрунтованості запланованих ними капіталовкладень та (або) витрат при формуванні, розрахунку, встановленні тарифів (цін) на виробництво теплової енергії (далі - тарифи, ціни) на принципах економічної доцільності та забезпечення цільового використання коштів цими суб’єктами.
1.2. Дія цього Порядку поширюється на суб’єктів господарювання, які провадять господарську діяльність з виробництва електричної та (або) з виробництва теплової енергії на ТЕЦ, ТЕС, АЕС та КУ, ліцензування діяльності яких здійснюється Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі - ліцензіати).
1.3. У цьому Порядку терміни вживаються в таких значеннях:
базовий період - період дії інвестиційної програми, який передує прогнозному періоду, тривалістю, як правило, календарний рік;
звітний період - період дії інвестиційної програми, за який ліцензіат звітує про її виконання (щокварталу наростаючим підсумком та за підсумками календарного року);
інвестиційна програма - комплекс заходів, затверджений в установленому порядку, для підвищення рівня надійності та забезпечення ефективної роботи основних фондів (генеруючого та допоміжного обладнання виробників електричної та (або) теплової енергії), який містить комплекс зобов’язань ліцензіата на період їх виконання щодо розвитку ліцензіата, джерела їх фінансування, графік виконання та пояснювальну записку;
захід інвестиційної програми - належним чином обґрунтована, запланована до виконання закупівля товарів, робіт та послуг протягом прогнозного періоду інвестиційної програми (календарний рік), що пов’язана з провадженням ліцензіатом господарської діяльності з виробництва електричної та (або) з виробництва теплової енергії;
прогнозний період - період дії інвестиційної програми, протягом якого ліцензіат зобов’язаний виконати інвестиційну програму (як правило, календарний рік);
структура тарифу - структура обґрунтованих витрат ліцензіата (операційних, фінансових витрат та прибутку) на здійснення ліцензованої діяльності, що групуються за економічними елементами, і на основі яких розраховуються та встановлюються тарифи.
1.4. Ліцензіат забезпечує достовірність інформації, зазначеної в інвестиційній програмі.
1.5. Ліцензіат зобов’язаний використовувати кошти, визначені як джерело фінансування інвестиційної програми, виключно на її виконання відповідно до графіка, визначеного інвестиційною програмою.
1.6. Розгляду питання про схвалення інвестиційної програми передує її відкрите обговорення на місцях згідно з Порядком проведення відкритого обговорення проектів рішень Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, затвердженим постановою НКРЕКП від 30 червня 2017 року № 866.
1.7. Рішення про схвалення інвестиційної програми або внесення змін до неї приймається НКРЕКП на засіданні у формі відкритого слухання шляхом всебічного та повного з’ясування позицій усіх учасників відкритого засідання після розгляду та опрацювання НКРЕКП інвестиційної програми або запропонованих змін до неї та наданих матеріалів згідно з вимогами цього Порядку.
При розгляді питання про схвалення інвестиційної програми або внесення змін до неї на засідання НКРЕКП у формі відкритого слухання запрошуються представники ліцензіата та інших заінтересованих сторін (у разі необхідності).
2. Вимоги до інвестиційних програм
2.1. З метою обґрунтування запланованих витрат ліцензіата, які спрямовуються на будівництво, реконструкцію, технічне переоснащення, модернізацію та розвиток основних фондів, інших активів ліцензіата, до НКРЕКП подається інвестиційна програма ліцензіатом з виробництва електричної та (або) з виробництва теплової енергії на ТЕЦ, ТЕС, КУ за формою, наведеною в додатку 1 до цього Порядку, а ліцензіатом з виробництва електричної та (або) з виробництва теплової енергії на АЕС - за формою, наведеною в додатку 2 до цього Порядку.
2.2. Джерела фінансування інвестиційної програми формуються ліцензіатом з таких статей:
амортизаційні відрахування;
прибуток на виробничі інвестиції, передбачений тарифами (цінами);
додаткові джерела.
Додатковими джерелами фінансування інвестиційної програми можуть бути кредити, рішення про можливість залучення яких попередньо погоджені НКРЕКП, будь-яка фінансова допомога, кошти, отримані від здійснення діяльності, пов’язаної та не пов’язаної з виробництвом електричної та (або) з виробництвом теплової енергії, та інші джерела відповідно до вимог чинного законодавства.
2.3. Інвестиційна програма формується відповідно до розділів, визначених цим Порядком, із зазначенням обсягу фінансування за кожним із розділів (без урахування податку на додану вартість (далі - ПДВ)) та включає:
1) загальну технічну характеристику ліцензіата;
2) інформацію про прогнозний загальний техніко-економічний стан ліцензіата на дату закінчення діючої інвестиційної програми з урахуванням заходів діючої інвестиційної програми;
3) опис запланованих заходів (робіт) на прогнозний період;
4) перелік заходів (робіт), основного обладнання, матеріалів, послуг, апаратного та програмного забезпечення, запланованих для виконання у прогнозному періоді, окремо по групах у такому порядку: проєктно-вишукувальні роботи; заходи, повне виконання яких передбачено у прогнозному періоді; довгострокові заходи із зазначенням етапів виконання (проєктно-вишукувальні роботи, будівельно-монтажні роботи, закупівля обладнання, пусконалагоджувальні роботи, завершення робіт тощо) та їх вартості, а також узгоджені між собою зведені графіки їх фінансування та виконання з розбивкою на квартали відповідно до планових квартальних обсягів надходжень коштів;
5) пояснювальну записку, що містить, зокрема: мету виконання запланованих заходів (робіт) у прогнозному періоді; обґрунтування необхідності та доцільності проведення робіт за кожним розділом інвестиційної програми; посилання на нормативно-правові акти, які регламентують необхідність виконання таких заходів (робіт); інформацію про схвалену, затверджену та погоджену належним чином проєктну документацію, виконану в повному обсязі відповідно до нормативних документів; інформацію щодо проведення в обов’язковому порядку експертизи проєктно-кошторисної документації; опис запланованого економічного ефекту від впровадження заходів (робіт) інвестиційної програми; інформацію щодо заходів (робіт) із зазначенням їх етапів виконання та вартості, що заплановані до виконання у прогнозному періоді (по заходах, що мають перехідний характер, зазначаються етапи виконання по роках із урахуванням фактичного виконання);
6) джерела фінансування інвестиційної програми, розраховані відповідно до тарифів (цін) та планів щодо інших надходжень на прогнозний період.
2.4. До інвестиційної програми ліцензіатом додаються обґрунтовуючі матеріали (у тому числі в електронній формі) до кожного заходу, що повинні містити, зокрема:
розрахунки строку окупності та економічного ефекту від упровадження заходів інвестиційної програми (у випадку неможливості визначення ліцензіат має надати обґрунтовані пояснення) з наданням детального розрахунку з посиланнями на пункти відповідної нормативної документації, довідкової технічної літератури, експлуатаційної документації тощо, а саме визначення економії паливно-енергетичних ресурсів (у натуральних одиницях виміру та в тоннах умовного палива із зазначенням перевідних коефіцієнтів), економічного ефекту (тис. грн без ПДВ), строку окупності (місяців) тощо з використанням даних форм звітності за базовий період, необхідних для їх розрахунків;
аналіз можливих альтернативних технічних рішень з наданням матеріалів щодо обґрунтування прийнятого технічного рішення, порівняння витрат на проведення заходу та отримання відповідного результативного показника, обґрунтування вибору обладнання (матеріалів) різних виробників за орієнтовною їх вартістю та технічними показниками на підставі прийнятого технічного рішення (у разі відсутності альтернативних технічних рішень ліцензіат має надати обґрунтовані пояснення);
зведені кошторисні розрахунки вартості об’єктів будівництва, спорудження яких передбачено інвестиційною програмою, та відомості ресурсів до них (підсумкові), затверджені в установленому порядку та розроблені в одному програмному комплексі;
копії звітів проведеної експертизи проєктів будівництва, на які поширюються вимоги Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності". Назва заходу інвестиційної програми має відповідати назві проєкту будівництва, зазначеній в експертному звіті;
копії експертних оцінок (висновків) вартості проєктних робіт (за наявності);
комерційні пропозиції (прайс-листи) виробників або їх офіційних представників в Україні (не менше двох та актуальних на момент формування інвестиційної програми), у яких мають бути вказані обрані цінові пропозиції (у разі зазначення вартості в іноземній валюті - курс обміну з прив'язкою до дати, єдиної для всієї інвестиційної програми) на обладнання та матеріали, загальною вартістю однотипних обладнання та/або матеріалів за інвестиційною програмою більше 100 тис. грн (без ПДВ). У разі наявності єдиного заводу-виробника ліцензіат має надати відповідне підтвердження. Пропозиції повинні містити дані щодо комплектації обладнання та/або матеріалів, їх кількості, необхідної для виконання запланованих заходів інвестиційної програми, а також мають бути засвідчені належним чином (дата, підпис тощо) та містити реквізити постачальника обладнання (матеріалів). Не приймаються до розгляду роздруківки з вебсайтів. Зазначені матеріали повинні бути узагальнені та надані в табличному вигляді;
результати публічної закупівлі (за наявності);
документи про затвердження проєктної документації, передбачені вимогами чинного законодавства України;
звіти (висновки) за результатами проведення енергетичного та/або технічного аудиту (актуальні на момент формування інвестиційної програми), експертно-технічних обстежень, технічні умови на реконструкцію (технічне переоснащення) об’єктів у сфері теплопостачання (за наявності);
за наявності у господарському віданні ліцензіата об’єктів, що перебувають у концесії чи оренді, - завірену ліцензіатом копію договору концесії або оренди об’єктів у сфері теплопостачання.
2.5. Числова інформація в інвестиційній програмі та звітах щодо її виконання зазначається з точністю до двох цифр після коми, а у разі якщо ціла частина числа дорівнює нулю, з точністю до двох значущих цифр після коми.
2.6. У разі необхідності виготовлення проєктної документації для виконання заходів у майбутніх періодах до інвестиційної програми на прогнозний період включаються кошти на розробку проєктної документації в обсягах, розрахованих відповідно до вимог державних будівельних норм, із обґрунтуванням вартості та наданням комерційних пропозицій (не менше двох) та кошторисів до них, оформлених та розрахованих відповідно до чинного законодавства.
Для проєктів, виконання яких передбачається за рахунок коштів міжнародних фінансових організацій, обґрунтуванням планової вартості можуть бути цінові пропозиції основних потенційних проєктувальників на підставі затвердженого технічного завдання на проєктування.
2.7. Обсяги інвестицій визначаються виходячи з технічного стану основних фондів (генеруючого та допоміжного обладнання виробників електричної та (або) теплової енергії), принципів економічної доцільності запровадження відповідних заходів, а також з урахуванням впливів цих заходів на рівень тарифів (цін).
2.8. Планування розділів інвестиційної програми повинно здійснюватися ліцензіатом з урахуванням необхідності забезпечення належного рівня якості, безпеки та надійної і безперебійної роботи енергетичного та теплотехнічного обладнання на довгостроковий період, підвищення енергоефективності відповідно до Закону України "Про енергетичну ефективність", забезпечення кібербезпеки об’єктів.
2.9. Фінансування заходів з проведення будівництва (нового будівництва, реконструкції, технічного переоснащення, модернізації) об’єктів ліцензіата включається до інвестиційної програми за наявності необхідних для цього проєктів, розроблених відповідно до вимог чинного законодавства і затверджених в установленому порядку, а також титулу будівництва (за наявності), а для об’єктів з класом наслідків СС-2 та СС-3 - ухваленого техніко-економічного обґрунтування, оформленого відповідно до вимог чинного законодавства.
З метою забезпечення ефективного використання джерел фінансування інвестиційної програми та для прискорення виконання об’єктів з класом наслідків СС-2 та СС-3 і комплексів релейного захисту та автоматики, строк виготовлення окремого обладнання для яких перевищує шість місяців, ліцензіат може передбачити в інвестиційній програмі до 50 (п’ятдесяти) відсотків орієнтовної вартості такого обладнання, визначеної відповідно до прайс-листів виробників відповідного обладнання або їх офіційних представників в Україні, для виплати авансових платежів та вартість виконання відповідних проєктно-вишукувальних робіт згідно з пунктом 2.6 цієї глави. Після виконання проєктно-вишукувальних робіт щодо відповідних об’єктів ліцензіат відповідно до пункту 3.10 глави 3 цього Порядку має право звернутися до НКРЕКП з пропозицією щодо внесення змін до схваленої інвестиційної програми для включення залишку фінансування з наданням відповідного графіка виконання заходів.
Обґрунтовуючі матеріали до заходів інвестиційної програми ліцензіата з виробництва електричної та (або) з виробництва теплової енергії на АЕС за напрямком "Фізичний захист" (проєктно-кошторисна документація, технічні завдання та умови на проєктування або виконання робіт тощо) надаються ліцензіатом із дотриманням вимог чинного законодавства щодо охорони державної таємниці та іншої інформації з обмеженим доступом центрального органу виконавчої влади, що формує та забезпечує реалізацію державної політики в електроенергетичному комплексі. У якості основних обґрунтовуючих матеріалів надаються приписи центрального органу виконавчої влади, що формує та забезпечує реалізацію державної політики у сфері безпеки використання ядерної енергії, та фінансові плани, розроблені відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 серпня 2005 року № 740 "Про затвердження Порядку проведення розрахунків і складання фінансових планів фізичного захисту".

................
Перейти до повного тексту