- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано у Міністерстві
юстиції України
03 серпня 2015 р.
за № 932/27377
Про затвердження Порядку освоєння ремонту виробів авіаційної техніки державної авіації, їх компонентів та обладнання, за якими розробник, виробник не здійснює супроводження експлуатації та підтримання льотної придатності
Відповідно до
статті 7 Повітряного кодексу України та з метою здійснення нормативно-правового регулювання питань підтримання льотної придатності державних повітряних суден у частині освоєння і виконання ремонту державних повітряних суден, їх компонентів та обладнання, у разі коли розробник, виробник не виконує своїх обов’язків із супроводження експлуатації виробів авіаційної техніки, компонентів та обладнання, підтримання їх льотної придатності, НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок освоєння ремонту виробів авіаційної техніки державної авіації, їх компонентів та обладнання, за якими розробник, виробник не здійснює супроводження експлуатації та підтримання льотної придатності, що додається.
2. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
Міністр оборони України генерал-полковник |
С.Т. Полторак |
ПОГОДЖЕНО: Голова Державної служби України з надзвичайних ситуацій Голова Державної регуляторної служби України Міністр внутрішніх справ України Голова Державної прикордонної служби України генерал-лейтенант |
М. Чечоткін К. Ляпіна А.Б. Аваков В.О. Назаренко |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
оборони України
16.07.2015 № 343
Зареєстровано у Міністерстві
юстиції України
03 серпня 2015 р.
за № 932/27377
ПОРЯДОК
освоєння ремонту виробів авіаційної техніки державної авіації, їх компонентів та обладнання, за якими розробник, виробник не здійснює супроводження експлуатації та підтримання льотної придатності
( У тексті Порядку слова "уповноваженим структурним підрозділом Міністерства оборони України з питань регулювання діяльності державної авіації України" замінено словами "Головним управлінням державної авіації України" згідно з Наказом Міністерства оборони
№ 131 від 13.03.2023 )
І. Загальні положення
1.1. Цей Порядок визначає основні процедури, функції учасників, механізм організації і виконання робіт під час освоєння ремонту виробів авіаційної техніки державної авіації, їх компонентів та обладнання, у разі, коли розробник, виробник не виконує своїх обов’язків із супроводження експлуатації виробів авіаційної техніки, компонентів та обладнання, підтримання їх льотної придатності, а Міністерство оборони України узяло відповідальність на себе за виконання вищезазначених функцій.
1.2. Терміни, що вживаються в цьому Порядку, мають такі значення:
авіаційна техніка державної авіації - вироби авіаційної техніки, їх компоненти та обладнання (знімне та стаціонарно встановлене на борту повітряного судна), авіаційні засоби ураження, авіаційні тренажери, які застосовуються в державній авіації (далі - АТ);
відновлення та взяття на облік конструкторської, технологічної і ремонтної документації авіаційної техніки - комплекс робіт, спрямованих на створення умов для виготовлення відповідно до цієї документації деталей та складальних одиниць для АТ з метою забезпечення справності та модернізації АТ;
дослідний ремонт - комплекс операцій для відновлення справного чи працездатного стану та установлених показників дослідної партії АТ, що здійснює організація з технічного обслуговування і ремонту під час освоєння ремонту цієї АТ;
екземпляр авіаційної техніки - будь-яка одиниця найменування АТ;
організація з технічного обслуговування і ремонту - підприємство, установа, організація, що здійснює виготовлення, ремонт, огляд, заміну, модифікацію або усунення несправностей повітряного судна чи компонента або будь-яку комбінацію цих робіт (далі - організація з ТОР);
освоєння ремонту - комплекс заходів з підготовки виробництва до проведення серійного ремонту АТ шляхом практичного оволодіння способами та засобами її відновлення в умовах організації з ТОР (далі - роботи);
ремонт - комплекс операцій для відновлення справного чи працездатного стану та установлених показників АТ;
розпорядчий документ - акт відповідного органу управління авіації Збройних Сил України, органу управління авіації центральних органів виконавчої влади;
серійний ремонт - комплекс операцій для відновлення справного чи працездатного стану та установлених показників АТ, якими оволоділа організація з ТОР під час освоєння їх ремонту;
тип авіаційної техніки - множина екземплярів АТ одного найменування;
установлені показники - календарні (строк служби) і ресурсні (напрацювання в годинах, циклах, запусках тощо) показники, що визначаються нормативно-технічною документацією і регламентують обмеження в експлуатації виробів АТ.
Інші терміни в цьому Порядку вживаються у значеннях, наведених в
Повітряному кодексі України та інших нормативно-правових актах з питань діяльності державної авіації.
1.3. Головним замовником робіт є Міністерство оборони України (далі - Головний замовник робіт).
1.4. Замовниками робіт залежно від бюджетних призначень можуть бути Міністерство оборони України, центральні органи виконавчої влади, які мають у підпорядкуванні суб’єкти державної авіації, органи управління авіації Збройних Сил України, органи управління авіації центральних органів виконавчої влади (далі - Замовник робіт).
1.5. Головною організацією, яка здійснює наукове і методичне супроводження робіт, є Державний науково-дослідний інститут авіації (далі - Головна організація).
1.6. До освоєння ремонту АТ допускається організація з ТОР, яка має повноваження на провадження певного виду господарської діяльності у сфері виготовлення, ремонту або модернізації АТ та відповідає загальним технічним вимогам, зазначеним у розділі IV цього Порядку.
1.7. Рішення про освоєння ремонту визначеного типу АТ (далі - Рішення про освоєння) приймається Головним замовником робіт за однією з підстав:
пропозицій Замовника робіт (наданих через Головну організацію) щодо необхідності освоєння ремонту визначеного типу АТ, експлуатацію якого він забезпечує;
пропозицій організації з ТОР (наданих через Головну організацію) щодо необхідності розширення номенклатури послуг з ремонту АТ.
1.8. Роботи щодо АТ державної авіації фінансуються відповідно до чинного законодавства.
1.9. Демонтовані під час робіт компоненти та обладнання АТ повертаються Замовнику робіт.
Зразки АТ, які в результаті робіт/стендових випробувань набули непридатного стану, списуються у встановленому порядку.
ІІ. Основні функції учасників робіт
2.1. Головний замовник робіт:
здійснює загальну організацію, координацію, контроль за виконанням та нормативне регулювання робіт;
приймає Рішення про освоєння;
організовує роботи з розроблення, відновлення та взяття на облік конструкторської, технологічної і ремонтної документації в установленому порядку;
призначає комісію з перевірки готовності організації з ТОР до дослідного/серійного ремонту АТ (далі - Комісія);
затверджує акт перевірки готовності організації з ТОР до дослідного/серійного ремонту АТ (далі - Акт Комісії);
приймає рішення про допуск організації з ТОР до дослідного/серійного ремонту типу АТ (далі - Рішення про допуск).
2.2. Замовник робіт:
подає Головному замовнику робіт (через Головну організацію) пропозиції щодо необхідності освоєння ремонту визначеного типу АТ;
погоджує Рішення про освоєння;
організовує проведення процедур закупівлі з метою вибору організації з ТОР - виконавця робіт;
передає до організації з ТОР у встановленому порядку екземпляри АТ для виконання робіт;
здійснює поетапний контроль за станом освоєння та якістю ремонту дослідної партії АТ;
затверджує звіт про готовність організації з ТОР до дослідного/серійного ремонту АТ (далі - Звіт про готовність);
погоджує Рішення про допуск;
видає розпорядчий документ про допуск екземплярів АТ до експлуатації після освоєння ремонту в організації з ТОР;
зберігає та обліковує на бухгалтерському обліку розроблену конструкторську, технологічну і ремонтну документацію, отриману в результаті виконання робіт за рахунок коштів державного бюджету;
надає згоду на використання організацією з ТОР розробленої конструкторської, технологічної і ремонтної документації для використання під час серійного ремонту АТ.
2.3. Головна організація:
розробляє проект Рішення про освоєння та подає його Головному замовнику робіт;
погоджує план організаційно-технічних заходів організації з ТОР щодо освоєння ремонту типу АТ (далі - План ОТЗ);
розробляє спільно з організацією з ТОР та затверджує план спільних заходів з освоєння ремонту типу АТ (далі - План спільних заходів);
проводить (за потреби) науково-технічну експертизу конструкторської, технологічної і ремонтної документації;
проводить науково-технічну експертизу пропозицій організації з ТОР (за наявності) щодо змін у технології ремонту АТ;
бере участь у дослідженнях технічного стану АТ дослідної партії під час освоєння її ремонту;
бере участь у роботі комісій при контролі за станом освоєння та якістю ремонту АТ дослідної партії;
погоджує Звіт про готовність та подає його на затвердження Замовнику робіт;
бере участь у роботі Комісії;
розробляє проект Рішення про допуск та подає його на затвердження Головному замовнику робіт;
розробляє проект розпорядчого документа Замовника робіт про допуск екземплярів АТ до експлуатації після освоєння ремонту в організації з ТОР.
2.4. Організація з ТОР:
надає Головному замовнику робіт (через Головну організацію) пропозиції щодо необхідності розширення номенклатури послуг, які надає організація з ТОР;
погоджує Рішення про освоєння (у разі повного або часткового фінансування робіт за рахунок власних коштів);
розробляє та затверджує за погодженням з Головною організацією План ОТЗ;
розробляє спільно з Головною організацією та затверджує План спільних заходів;
здійснює розроблення та відновлення конструкторської, технологічної і ремонтної документації;
здійснює технологічну підготовку виробництва до дослідного/серійного ремонту АТ;
подає Головній організації пропозиції щодо зміни технології ремонту АТ (за їх наявності);
здійснює дослідження технічного стану АТ дослідної партії під час освоєння її ремонту;
виконує дослідний ремонт АТ дослідної партії;
складає та подає на погодження Головній організації Звіт про готовність;
бере участь у складі Комісії та забезпечує її роботу;
погоджує Рішення про допуск.
ІІІ. Порядок проведення робіт
3.1. Освоєння ремонту АТ може здійснюватись поетапно у разі:
неможливості одночасної передачі Замовником робіт до організації з ТОР необхідної кількості екземплярів АТ дослідної партії;
якщо джерела фінансування Замовника робіт не забезпечують необхідного обсягу фінансування робіт на АТ дослідної партії;
якщо потужності організації з ТОР не забезпечують можливість одночасного виконання робіт АТ дослідної партії.
У цьому разі на першому етапі виконується освоєння дослідного ремонту АТ, на другому - серійного ремонту, про що зазначається в Рішенні про освоєння.
3.2. Головна організація на підставі пропозицій Замовника робіт або організації з ТОР розробляє проект Рішення про освоєння, в якому зазначаються:
найменування організації з ТОР - виконавця робіт (у разі повного фінансування робіт за рахунок власних коштів організації з ТОР) або відповідального (з числа Замовників робіт) за організацію процедур закупівлі з метою вибору організації з ТОР - виконавця робіт (у разі повного або часткового фінансування робіт за рахунок коштів державного бюджету);
тип АТ та вид ремонту, що підлягає освоєнню;
конструкторська, технологічна і ремонтна документація, що підлягає відновленню та взяттю на облік;
дослідна партія АТ, на якій здійснюватиметься освоєння ремонту (дослідний ремонт): кількість одиниць виробів, їх заводські номери, а також строки їх передачі до організації з ТОР та повернення Замовнику робіт (у випадку, якщо АТ належить Замовнику робіт);
орієнтовні строки освоєння ремонту АТ та етапи виконання робіт, якщо роботи будуть проводитися поетапно;
джерела фінансування освоєння ремонту АТ;
завдання під час освоєння ремонту АТ.
3.3. Обрана організація з ТОР після завершення технологічної підготовки виробництва та виконання дослідного ремонту одного екземпляра АТ дослідної партії складає Звіт про готовність організації з ТОР до дослідного ремонту АТ, а в разі виконання дослідного ремонту всієї дослідної партії АТ - Звіт про готовність організації з ТОР до серійного ремонту АТ (далі - Звіт), який подає на погодження Головній організації. Погоджений Звіт є підставою для призначення Комісії.
3.4. Комісію призначає Головний замовник робіт. До складу Комісії включаються представники Головного замовника робіт, представники Замовника робіт, представники Головної організації, представництва замовника (військові представництва Міністерства оборони України), представники організації з ТОР. До роботи Комісії можуть залучатися представники інших організацій з ТОР (за згодою їх керівників).
3.5. Комісія:
здійснює оцінку відповідності організації з ТОР загальним технічним вимогам, зазначеним у розділі IV цього Порядку, додатковим вимогам, установленим Головним замовником робіт, та вимогам чинних нормативних документів із ремонту АТ;
перевіряє повноту освоєння визначеного виду ремонту та результати льотних або наземних випробувань АТ дослідної партії;
визначає заводський номер АТ, що підлягає льотним або наземним випробуванням;
перевіряє правильність розрахунку трудовитрат на серійний ремонт зразка та орієнтовної вартості ремонту;
визначає строки усунення недоліків (за наявності);
складає Акт Комісії та подає його на затвердження Головному замовнику робіт.
3.6. За наявності недоліків, зазначених в Акті Комісії, організація з ТОР складає план їх усунення, про результати виконання якого інформує Головного замовника робіт. Головний замовник робіт призначає (за необхідності) комісію з перевірки стану усунення недоліків.
3.7. За позитивними результатами роботи Комісії (за результатами усунення недоліків) Головна організація розробляє проект Рішення про допуск, погоджує його в установленому порядку та разом зі Звітом подає на затвердження Головному замовнику робіт.
У Рішенні про допуск зазначаються:
найменування організації з ТОР, яка здійснила роботи, вид ремонту та тип АТ, до виконання ремонту якої допускається організація з ТОР;
нормативно-технічна документація, згідно з якою організація з ТОР виконує ремонт АТ;
значення встановлених показників після виконання ремонту АТ в організації з ТОР;
пропозиції щодо видання розпорядчого документа про допуск до експлуатації екземплярів АТ після освоєння ремонту в організації з ТОР.
3.8. У разі якщо організація з ТОР освоїла серійний ремонт авіаційної техніки, в тому числі іноземного експлуатанта, однотипної з авіаційною технікою державної авіації, то допуск організації з ТОР до виконання серійного ремонту АТ здійснюється за процедурою, яка передбачає:
проведення Головною організацією науково-технічної експертизи відповідної ремонтної документації, за якою виконується ремонт авіаційної техніки;
здійснення заходів технологічної підготовки виробництва організації з ТОР відповідно до висновків науково-технічної експертизи Головної організації;
складання Звіту про готовність;
призначення Комісії Головним замовником робіт;
прийняття Рішення про допуск відповідно до пункту 3.7 цього розділу.
3.9. Перелік документів, які розробляються під час проведення робіт з освоєння ремонту АТ, наведено в додатку до цього Порядку.
IV. Технічні вимоги до організацій з технічного обслуговування і ремонту
4.1. Організація з ТОР повинна забезпечувати умови виконання робіт на АТ, які встановлені нормативною документацією для конкретного типу АТ.
4.2. Ремонт АТ, яка містить відомості, що становлять державну таємницю, виконується за наявності спеціального дозволу на провадження діяльності, пов’язаної з державною таємницею, та відповідності встановленої категорії режиму секретності.
4.3. Авіаційні ангари, цехи, майстерні, дільниці (далі - виробничі приміщення) організації з ТОР повинні гарантувати захист від погодних умов, бути достатньо просторими для виконання ремонту АТ та його компонентів. Спеціалізовані майстерні мають бути захищені від забруднення робочої зони та навколишнього середовища і унеможливлювати несанкціонований доступ до них.
4.4. Виробничі та офісні приміщення мають бути пристосовані до виконання робіт з ремонту АТ та забезпечувати:
придатність до організації робочих місць, розміщення служб та персоналу, обладнання, стендів, засобів вимірювальної техніки (далі - ЗВТ), пристосувань та інструменту, складських та побутових приміщень;
виконання робіт на АТ, яка містить відомості, що становлять державну таємницю (за умови ремонту відповідної АТ);
достатню для виконання виробничого плану кількість робочих місць, оснащених згідно з вимогами санітарних норм і правил;
виконання складальних, налагоджувальних, регулювальних робіт та спеціальних видів робіт на ізольованих дільницях;
захист АТ від навколишнього середовища (пилу, опадів тощо), попадання сторонніх предметів;
безпеку робочих зон (протипожежний стан, захист від шкідливих і токсичних впливів тощо);
................Перейти до повного тексту