- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
26 червня 2015 р.
за № 760/27205
Про затвердження Порядку проведення іспиту комісією з питань складення іспиту із спадкового права посадовими особами органів місцевого самоврядування, уповноваженими на вчинення нотаріальних дій
1. Затвердити Порядок проведення іспиту комісією з питань складення іспиту із спадкового права посадовими особами органів місцевого самоврядування, уповноваженими на вчинення нотаріальних дій, що додається.
2. Департаменту нотаріату та фінансового моніторингу (Зусік Т.В.) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію відповідно до Указу Президента України від 03 жовтня 1992 року
№ 493 "Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади" (зі змінами).
3. Цей наказ набирає чинності з дня набрання чинності Законом України від 20 жовтня 2014 року
№ 1709-VII "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо деяких питань спадкування", але не раніше дня офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра - керівника апарату Іванченко О.П.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
юстиції України
25.06.2015 № 1075/5
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
26 червня 2015 р.
за № 760/27205
ПОРЯДОК
проведення іспиту комісією з питань складення іспиту із спадкового права посадовими особами органів місцевого самоврядування, уповноваженими на вчинення нотаріальних дій
1. Цим Порядком визначається механізм проведення іспиту комісією з питань складення іспиту із спадкового права посадовими особами органів місцевого самоврядування, уповноваженими на вчинення нотаріальних дій (далі - Комісія).
2. До складу Комісії входять три представники Мін’юсту та чотири нотаріуси України, делеговані Нотаріальною палатою України.
Нотаріус може бути делегований до Комісії за умови, якщо він не був членом попередніх складів Комісії, має безперервний стаж роботи нотаріусом не менш як 15 років та щодо нього не застосовувалися дисциплінарні стягнення (державний нотаріус) або його діяльність не зупинялася (приватний нотаріус) у зв’язку з допущеними порушеннями законодавства.
3. Головою Комісії є Міністр юстиції.
Заступник голови Комісії обирається з числа її членів на першому засіданні Комісії шляхом відкритого голосування.
4. Голова Комісії визначає дату, час і місце проведення засідання Комісії, організовує роботу Комісії та розподіляє обов'язки між її членами.
5. Секретар Комісії призначається головою Комісії з числа представників Мін'юсту.
Секретар Комісії забезпечує підготовку та проведення засідань Комісії, ведення протоколів засідань, ведення обліку та зберігання справ.
6. Комісія:
приймає рішення про допуск або відмову в допуску до складання іспиту;
проводить іспит;
на підставі результатів складеного іспиту приймає рішення про видачу (або відмову у видачі) Міністерством юстиції України посадовим особам органів місцевого самоврядування, уповноваженим на вчинення нотаріальних дій (далі - уповноважені посадові особи), свідоцтва про право на вчинення нотаріальних дій щодо оформлення спадкових прав.
7. До складання іспиту допускаються дієздатні особи, які мають вищу юридичну освіту, стаж роботи у галузі права не менше трьох років та успішно пройшли стажування в державній нотаріальній конторі або у приватного нотаріуса, не мають судимості.
8. Формою роботи Комісії є засідання, які проводяться у разі потреби.
Засідання Комісії проводить її голова, а у разі його відсутності - заступник голови Комісії.
Засідання Комісії є правоможним у разі участі в ньому не менше двох третин її складу.
9. Іспити проводяться Комісією в міру необхідності (за наявності поданих для проведення іспиту документів).
10. Повідомлення про проведення іспиту Комісією розміщується на офіційному веб-сайті Міністерства юстиції України не пізніше ніж за тридцять календарних днів до дати проведення іспиту.
11. Повідомлення про проведення іспиту повинно містити інформацію про дату, час, місце проведення іспиту із зазначенням кінцевого строку подачі документів до Комісії. У повідомленні може міститися додаткова інформація.
12. Уповноважена посадова особа, яка успішно пройшла стажування та має намір складати іспит, особисто подає заяву на ім’я керівника органу місцевого самоврядування про внесення до Комісії подання про її допуск до іспиту не пізніше ніж за п’ятнадцять календарних днів до дня проведення іспиту. Заява підлягає реєстрації в установленому порядку.
Орган місцевого самоврядування на підставі заяви уповноваженої посадової особи направляє до Міністерства юстиції України подання разом з документами, передбаченими в пункті 13 цього Порядку, не пізніше ніж за десять календарних днів до дати проведення іспиту.
13. До подання додаються такі документи:
копія заяви уповноваженої посадової особи щодо намірів складати іспит на ім’я керівника органу місцевого самоврядування;
копія диплома про вищу юридичну освіту;
копія трудової книжки, завірена за місцем роботи;
копії першої, другої сторінок паспорта громадянина України та сторінки, на якій розміщено штамп про реєстрацію місця проживання фізичної особи;
копія довідки про відсутність судимості (дійсна протягом 30 календарних днів з дня видачі);
копія наказу про проходження стажування відповідного територіального органу Міністерства юстиції;
копія висновку про проходження стажування, складеного керівником стажування та затвердженого начальником відповідного територіального органу Міністерства юстиції.
( Абзац восьмий пункту 13 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції
№ 109/5 від 13.01.2020 )
14. Копії документів, передбачених пунктом 13 цього Порядку, засвідчуються в установленому законодавством порядку.
15. У разі якщо органом місцевого самоврядування подано всі передбачені цим Порядком документи, вони формуються відповідальною особою визначеного департаменту (далі - Департамент) в особову справу уповноваженої посадової особи, яка має намір складати іспит.
16. Подання органу місцевого самоврядування про допуск уповноваженої посадової особи, що надійшло до Комісії, реєструється у відповідному журналі реєстрації подань, що зберігається у справах Департаменту.
17. У разі якщо до Комісії надійшло подання органу місцевого самоврядування про допуск до складання іспиту уповноваженої посадової особи, яка є членом сім’ї або близьким родичем члена Комісії, такий член Комісії не бере участь у розгляді будь-яких питань, що стосуються складання іспиту цією особою.
У цьому Порядку під поняттям "член сім’ї або близький родич" слід розуміти чоловіка (дружину) члена Комісії, його дітей, батьків, рідних братів і сестер, діда, бабу, онуків, усиновлювачів, усиновлених та інших осіб за умови їх постійного проживання із членом Комісії і ведення з ним спільного господарства.
18. Комісія на підставі подання органу місцевого самоврядування в строк не пізніше ніж за п’ять календарних днів до проведення іспиту розглядає подані заінтересованими особами документи та приймає рішення про допуск до складання іспиту чи про відмову у такому допуску.
19. Уповноваженим посадовим особам, яким відмовлено в допуску до складання іспиту, Комісія у п’ятиденний строк надсилає витяг з відповідного рішення Комісії, засвідчений підписом секретаря Комісії, із зазначенням причин такої відмови.
20. Повідомлення про допуск уповноважених посадових осіб до складання іспиту розміщується на офіційному веб-сайті Міністерства юстиції України не пізніше ніж за п’ять календарних днів до дати проведення іспиту.
Повідомлення про допуск до складання іспиту повинно містити прізвища, імена та по батькові осіб з відміткою про допуск або відмову в допуску до його складання, а також графік проведення іспиту.
У разі зміни графіка, а також місця проведення іспиту Комісія не пізніше ніж за добу повідомляє про це осіб, допущених до його складання, шляхом розміщення відповідного повідомлення на офіційному веб-сайті Міністерства юстиції України.
У день проведення іспиту уповноважена посадова особа, допущена до його складання, проходить реєстрацію, для чого пред’являє паспорт громадянина України.
21. Для складання кваліфікаційного іспиту використовується електронна система для проведення електронного анонімного тестування (далі - система).
Кваліфікаційний іспит проводиться в окремому приміщенні, в якому розміщуються автоматизовані робочі місця осіб, допущених до складання кваліфікаційного іспиту, окреме автоматизоване робоче місце для адміністрування системи з підключеним до нього принтером та відповідне комунікаційне обладнання.
Серверна частина програмного забезпечення системи розміщується на технічних ресурсах адміністратора Єдиних та Державних реєстрів, створення та забезпечення функціонування яких належить до компетенції Міністерства юстиції України.
Налаштування автоматизованих робочих місць осіб, допущених до складання кваліфікаційного іспиту, повинні забезпечувати відсутність доступу до інформаційних ресурсів мережі Інтернет.
Створення та налаштування системи, її технічне обслуговування та модернізація, а також вжиття технічних заходів для збереження даних, що містяться на сервері системи, здійснюються адміністратором Єдиних та Державних реєстрів, створення та забезпечення функціонування яких належить до компетенції Міністерства юстиції України.
................Перейти до повного тексту