1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 8 квітня 2015 р. № 234
Київ
Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 5 листопада 2008 р. № 976 і від 3 листопада 2010 р. № 996
Кабінет Міністрів України
постановляє:
Внести до постанов Кабінету Міністрів України від 5 листопада 2008 р. № 976 "Про затвердження Порядку сприяння проведенню громадської експертизи діяльності органів виконавчої влади" (Офіційний вісник України, 2008 р., № 86, ст. 2889; 2009 р., № 80, ст. 2718) і від 3 листопада 2010 р. № 996 "Про забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики" (Офіційний вісник України, 2010 р., № 84, ст. 2945) зміни, що додаються.
Прем'єр-міністр України А.ЯЦЕНЮК
Інд. 17
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 8 квітня 2015 р. № 234
ЗМІНИ,
що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України від 5 листопада 2008 р. № 976
і від 3 листопада 2010 р. № 996
1. У Порядку сприяння проведенню громадської експертизи діяльності органів виконавчої влади, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 5 листопада 2008 р. № 976:
1) пункт 1 викласти у такій редакції:
"1. Цей Порядок визначає процедуру сприяння проведенню інститутами громадянського суспільства та громадськими радами, утвореними відповідно до Типового положення про громадську раду при міністерстві, іншому центральному органі виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласній, Київській та Севастопольській міській, районній, районній у мм. Києві та Севастополі державній адміністрації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 листопада 2010 р. № 996 "Про забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики" (Офіційний вісник України, 2010 р., № 84, ст. 2945), громадської експертизи діяльності органів виконавчої влади.
Громадська рада при міністерстві, іншому центральному органі виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласній, Київській та Севастопольській міській, районній, районній у мм. Києві та Севастополі держадміністрації (далі - громадська рада) може проводити громадську експертизу діяльності органу виконавчої влади, при якому вона утворена.";
2) абзац перший пункту 2, пункти 4 і 5 після слів "інститут громадянського суспільства" в усіх відмінках і формах числа доповнити словами ", громадська рада" у відповідному відмінку і числі;
3) в абзаці другому пункту 2 слова "організації, професійні та творчі спілки, організації роботодавців" замінити словами "об'єднання, професійні спілки та їх об'єднання, творчі спілки, організації роботодавців та їх об'єднання";
4) пункт 3 після абзацу п'ятого доповнити новим абзацом такого змісту:
"Громадська рада у письмовому запиті до органу виконавчої влади зазначає інформацію, передбачену абзацами третім - п'ятим цього пункту, та подає копію протоколу засідання, на якому було прийнято рішення про проведення громадської експертизи.".
У зв'язку з цим абзац шостий вважати абзацом сьомим;
5) у пункті 4:
підпункт 3 після слів "громадської експертизи" доповнити словами ", текст наказу (розпорядження)";
підпункт 4 викласти у такій редакції:
"4) подає інституту громадянського суспільства, громадській раді матеріали або завірені в установленому порядку їх копії чи надсилає їх в електронній формі протягом п'яти робочих днів з моменту видання наказу (розпорядження) про проведення громадської експертизи. У разі коли запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, строк надання матеріалів може бути продовжено до 20 робочих днів.";
доповнити пункт абзацом такого змісту:
"У проведенні громадської експертизи може бути відмовлено у разі, коли її предмет та мета суперечать законодавству, виходять за межі компетенції відповідного органу виконавчої влади або коли запит щодо проведення громадської експертизи не відповідає вимогам, визначеним пунктом 3 цього Порядку. В такому разі орган виконавчої влади у тижневий строк після надходження запиту повідомляє інституту громадянського суспільства, громадській раді про відмову у проведенні громадської експертизи з чітким обґрунтуванням і зазначенням підстав для відмови.";
6) доповнити Порядок пунктами 5-1 і 5-2 такого змісту:
"5-1. Не допускається проведення громадської експертизи, якщо посадові особи органу виконавчої влади чи їх близькі родичі є засновниками або входять до керівних органів відповідного інституту громадянського суспільства, громадської ради.
5-2. Експертні пропозиції, підготовлені за результатами громадської експертизи (далі - експертні пропозиції) інститутом громадянського суспільства, громадською радою (далі - ініціатор громадської експертизи), подаються органу виконавчої влади у письмовій та електронній формі із зазначенням:
інформації про ініціатора громадської експертизи; предмета і мети громадської експертизи; відомостей про експертів, які проводили експертизу;
обґрунтованої оцінки діяльності органу виконавчої влади та ефективності прийняття і виконання ним рішень, програм, реалізації владних повноважень;
пропозицій щодо розв'язання суспільно значущих проблем та підвищення ефективності діяльності органу виконавчої влади.
У разі утворення робочої групи з підготовки матеріалів для проведення громадської експертизи в експертних пропозиціях зазначаються відомості про проведені засідання такої робочої групи.
Експертні пропозиції повинні стосуватися повноважень органу виконавчої влади та містити чіткі рекомендації і заходи з їх впровадження.
У разі коли ініціатор громадської експертизи не подав експертні пропозиції у тримісячний строк від початку проведення громадської експертизи, експертиза вважається такою, що не відбулася.";
7) у пункті 6 слова "Пропозиції, підготовлені інститутом громадянського суспільства за результатами проведеної громадської експертизи (далі - експертні пропозиції)," замінити словами "Експертні пропозиції";
8) у пункті 7:
у підпункті 2 слова "інституту громадянського суспільства, що проводив громадську експертизу" замінити словами "ініціатора громадської експертизи";
у підпункті 3 слова "інституту громадянського суспільства, що проводив громадську експертизу," замінити словами "ініціатору громадської експертизи";
у підпункті 4:
в абзаці другому слова "інституту громадянського суспільства, що проводив громадську експертизу" замінити словами "ініціатора громадської експертизи";
в абзаці третьому слова "інститутом громадянського суспільства за результатами проведеної громадської експертизи" замінити словами "ініціатором громадської експертизи";
в абзаці п'ятому слова "інституту громадянського суспільства" замінити словами "ініціатору громадської експертизи".
2. У постанові Кабінету Міністрів України від 3 листопада 2010 р. № 996:
1) у постанові:
абзац четвертий пункту 4 після слів "організацій роботодавців" доповнити словами "та їх об'єднань";
пункт 6 викласти у такій редакції:
"6. З метою забезпечення врахування громадської думки у процесі підготовки та організації виконання рішень Кабінету Міністрів України, формування та реалізації державної політики, вирішення питань місцевого значення:
Секретаріатові Кабінету Міністрів України забезпечити проведення не рідше ніж 2 рази на рік зустрічей голів громадських рад, утворених при міністерствах, інших центральних органах виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київській та Севастопольській міських держадміністраціях, з Прем'єр-міністром України, іншими членами Кабінету Міністрів України;
Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям забезпечити проведення не рідше ніж 2 рази на рік зустрічей голів громадських рад, утворених при районних, районних в мм. Києві та Севастополі держадміністраціях, відповідно з Головою Ради міністрів Автономної Республіки Крим, головами обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій.";
2) у Порядку проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики, затвердженому зазначеною постановою:
пункт 5 викласти у такій редакції:
"5. Консультації з громадськістю організовує і проводить орган виконавчої влади, який є головним розробником проекту нормативно-правового акта або готує пропозиції щодо реалізації державної політики у відповідній сфері державного і суспільного життя.
Інформація, пов'язана з організацією та проведенням консультацій з громадськістю, оприлюднюється у спеціально створеній рубриці "Консультації з громадськістю" офіційного веб-сайту органу виконавчої влади.";
у пункті 7:
абзац перший викласти у такій редакції:
"7. Громадські об'єднання, релігійні, благодійні організації, творчі спілки, професійні спілки та їх об'єднання, асоціації, організації роботодавців та їх об'єднання, органи самоорганізації населення, недержавні засоби масової інформації, інші непідприємницькі товариства та установи, легалізовані відповідно до законодавства (далі - інститути громадянського суспільства), можуть ініціювати проведення консультацій з громадськістю з питань, не включених до орієнтовного плану, шляхом подання відповідних пропозицій громадській раді або безпосередньо органу виконавчої влади.";
в абзаці другому слова ", які діють на відповідній території" виключити;
пункти 8, 11 і 12 викласти у такій редакції:
"8. Орган виконавчої влади протягом трьох робочих днів з початку проведення консультацій з громадськістю подає громадській раді проекти відповідних нормативно-правових актів та інформаційно-аналітичні матеріали до них.";
"11. Консультації з громадськістю проводяться у формі публічного громадського обговорення, електронних консультацій з громадськістю (безпосередні форми) та вивчення громадської думки (опосередкована форма).
Консультації з громадськістю у формі публічного громадського обговорення, електронних консультацій з громадськістю та вивчення громадської думки з одних і тих самих питань можуть проводитись одночасно.
12. В обов'язковому порядку проводяться консультації з громадськістю у формі публічного громадського обговорення та/або електронних консультацій з громадськістю щодо проектів нормативно-правових актів, які:
стосуються конституційних прав, свобод та обов'язків громадян;
стосуються життєвих інтересів громадян, у тому числі впливають на стан навколишнього природного середовища;
передбачають провадження регуляторної діяльності у певній сфері;
визначають стратегічні цілі, пріоритети і завдання у відповідній сфері державного управління (у тому числі проекти державних і регіональних програм економічного, соціального і культурного розвитку, рішення стосовно їх виконання);
стосуються інтересів територіальних громад, здійснення повноважень місцевого самоврядування, делегованих органам виконавчої влади відповідними радами;
визначають порядок надання адміністративних послуг;
стосуються правового статусу громадських об'єднань, їх фінансування та діяльності;
передбачають надання пільг чи встановлення обмежень для суб'єктів господарювання та інститутів громадянського суспільства;
стосуються присвоєння юридичним особам та об'єктам права власності, які за ними закріплені, об'єктам права власності, які належать фізичним особам, імен (псевдонімів) фізичних осіб, ювілейних та святкових дат, назв і дат історичних подій;
стосуються витрачання бюджетних коштів (звіти головних розпорядників бюджетних коштів за минулий рік).
Строк проведення таких консультацій з громадськістю визначається органом виконавчої влади і повинен становити не менш як 15 календарних днів.
Проекти регуляторних актів виносяться на громадське обговорення з урахуванням вимог Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" .";
у пункті 13:
абзац перший після слова "проведення" доповнити словами "публічних заходів";
абзац другий після слова "зустрічей" доповнити словом "(нарад)";
абзац третій викласти у такій редакції:
"Інтернет-конференцій, відеоконференцій.";
доповнити пункт абзацом такого змісту:
"Додатково у рамках публічного громадського обговорення можуть проводитися засідання громадських рад, інших допоміжних органів, утворених при органах виконавчої влади.";
у пункті 14:
в абзаці першому слова "із залученням громадської ради" виключити;
в абзацах шостому і одинадцятому слова "та в інший прийнятний спосіб" замінити словами "або за відсутності відповідної технічної можливості в інший прийнятний спосіб";
в абзаці десятому слова "у разі прийняття рішення, що стосується різних соціальних груп населення та заінтересованих сторін" виключити;
у пункті 15:
доповнити пункт після абзацу четвертого новим абзацом такого змісту:
"адреса (гіпертекстове посилання) опублікованого на офіційному веб-сайті органу виконавчої влади тексту проекту акта;".
У зв'язку з цим абзаци п'ятий - дванадцятий вважати відповідно абзацами шостим - тринадцятим;
в абзаці сьомому слова "кожного альтернативного" виключити;
в абзаці восьмому слова "строк, місце, час заходів" замінити словами "місце і час проведення публічних заходів";
в абзаці дев'ятому слова "спосіб забезпечення" замінити словом "порядок";
в абзаці десятому слово "адреса" замінити словами "поштова та електронна адреси";
пункти 16-19 викласти у такій редакції:
"16. Електронні консультації з громадськістю проводяться у підрубриці "Електронні консультації з громадськістю" рубрики "Консультації з громадськістю" офіційного веб-сайту органу виконавчої влади.
Під час проведення електронних консультацій з громадськістю враховуються строки та порядок оприлюднення проектів нормативно-правових і регуляторних актів, визначені Законами України "Про доступ до публічної інформації" та "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".
Для проведення електронних консультацій з громадськістю з питань, визначених у пункті 12 цього Порядку, використовується також урядовий веб-сайт "Громадянське суспільство і влада".
17. Під час проведення електронних консультацій з громадськістю орган виконавчої влади оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті та на урядовому веб-сайті "Громадянське суспільство і влада" інформаційне повідомлення про проведення електронних консультацій, текст проекту акта, винесеного на обговорення.
В інформаційному повідомленні про проведення електронних консультацій з громадськістю зазначаються:
найменування органу виконавчої влади, який проводить електронні консультації з громадськістю;
назва проекту акта або стислий зміст пропозиції щодо реалізації державної політики у відповідній сфері державного і суспільного життя, винесеної на обговорення;
соціальні групи населення та заінтересовані сторони, на які поширюватиметься дія рішення, яке планується прийняти за результатами електронних консультацій з громадськістю;
можливі наслідки проведення в життя рішення для різних соціальних груп населення та заінтересованих сторін;
електронна адреса, строк і форма подання пропозицій та зауважень;
номер телефону, за яким надаються консультації з питання, що винесено на обговорення;
прізвище, ім'я відповідальної особи органу виконавчої влади;
строк і спосіб оприлюднення результатів обговорення.
18. Консультації з громадськістю розпочинаються з дня оприлюднення інформаційного повідомлення про їх проведення.
19. Пропозиції та зауваження учасників публічного громадського обговорення подаються в усній та письмовій формі під час публічних заходів та у письмовій формі на поштову і електронну адреси, зазначені в інформаційному повідомленні про проведення публічного громадського обговорення.
Під час проведення заходів у рамках публічного громадського обговорення ведеться протокол, у якому фіксуються висловлені в усній формі пропозиції і зауваження.
Пропозиції та зауваження учасників електронних консультацій з громадськістю подаються в письмовій формі на електронну адресу, зазначену в інформаційному повідомленні про проведення електронних консультацій з громадськістю, а також за допомогою спеціальних сервісів урядового веб-сайту "Громадянське суспільство і влада" та офіційних веб-сайтів органів виконавчої влади за їх наявності.
Інститути громадянського суспільства, наукові та експертні організації, інші юридичні особи під час подання пропозицій і зауважень у письмовій формі зазначають своє найменування та місцезнаходження.

................
Перейти до повного тексту