1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 16 грудня 2015 р. № 1170
Київ
Про затвердження Порядку здійснення моніторингу відповідності вимогам до національного органу з акредитації та внесення зміни до пункту 4 Положення про Міністерство економічного розвитку і торгівлі України
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 916 від 06.11.2019 № 95 від 12.02.2020 № 875 від 18.08.2021 )
Відповідно до статті 6-4 Закону України "Про акредитацію органів з оцінки відповідності" Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Порядок здійснення моніторингу відповідності вимогам до національного органу з акредитації, що додається.
2. Внести зміну до пункту 4 Положення про Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 р. № 459 "Питання Міністерства економічного розвитку і торгівлі" (Офіційний вісник України, 2014 р., № 77, ст. 2183), доповнивши підпункт 101 словами ", здійснює моніторинг відповідності вимогам до національного органу з акредитації".
Прем'єр-міністр України А.ЯЦЕНЮК
Інд. 75
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 16 грудня 2015 р. № 1170
ПОРЯДОК
здійснення моніторингу відповідності вимогам до національного органу з акредитації
( У тексті Порядку слово "Мінекономрозвитку" замінено словом "Мінекономіки" згідно з Постановою КМ № 916 від 06.11.2019 )
1. Цей Порядок визначає процедуру здійснення Мінекономіки моніторингу відповідності Національного агентства з акредитації (далі - Агентство) вимогам до національного органу з акредитації та виконання ним своїх обов’язків, установлених Законом України "Про акредитацію органів з оцінки відповідності", для забезпечення довіри до результатів акредитації органів з оцінки відповідності (далі - моніторинг).
Для визначення відповідності Агентства вимогам до національного органу з акредитації, встановленим статтею 6-1 Закону України "Про акредитацію органів з оцінки відповідності", Мінекономіки оцінює та враховує відповідність Агентства критеріям, які встановлені національним стандартом, що є ідентичним міжнародному стандарту ISO/IEC 17011 або європейському стандарту EN ISO/IEC 17011, та охоплюють відповідні вимоги.
( Пункт 1 в редакції Постанови КМ № 95 від 12.02.2020 )
2. Моніторинг здійснюється планово та позапланово.
Плановий моніторинг здійснюється один раз на два роки. Плановим періодом вважається період, що починається з кварталу, що настає за останнім кварталом періоду, в якому здійснюється попередній плановий моніторинг, і закінчується кварталом, що передує кварталу, в якому буде здійснюватися наступний плановий моніторинг.
Позаплановий моніторинг здійснюється у разі встановлення Мінекономіки за результатами аналізу отриманої від фізичних або юридичних осіб документально підтвердженої інформації підстав вважати, що Агентство не відповідає вимогам до національного органу з акредитації або не виконує своїх обов’язків, встановлених Законом України "Про акредитацію органів з оцінки відповідності".
Подання та розгляд такої інформації від фізичних та юридичних осіб здійснюється відповідно до законодавства.
Під час здійснення позапланового моніторингу з’ясовуються лише ті питання, необхідність перевірки яких стала підставою для здійснення такого заходу, з обов’язковим зазначенням таких питань у посвідченні (направленні) на здійснення моніторингу.
Для здійснення моніторингу Мінекономіки видає наказ, в якому передбачаються положення щодо:
утворення з числа посадових осіб Мінекономіки комісії із здійснення моніторингу Агентства (далі - комісія);
затвердження програми здійснення моніторингу та строку його здійснення.
Тривалість планового моніторингу не повинна перевищувати 15 робочих днів, а позапланового - 10 робочих днів. У разі надання документів і матеріалів під час здійснення моніторингу з порушенням строків, визначених у письмовому запиті голови комісії відповідно до пункту 6 цього Порядку, строк здійснення моніторингу за обґрунтованим зверненням голови комісії (недостатність часу на всебічне вивчення документів і матеріалів, які були несвоєчасно надані) може продовжуватися не більш як на п’ять робочих днів відповідним наказом Мінекономіки.
( Пункт 2 в редакції Постанови КМ № 95 від 12.02.2020 )
3. На підставі наказу оформляється посвідчення (направлення) на здійснення моніторингу, яке підписується Першим віце-прем’єр-міністром України - Міністром економіки або його заступником відповідно до розподілу обов’язків і засвідчується печаткою.
( Абзац перший пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 916 від 06.11.2019, № 875 від 18.08.2021 )
У посвідченні (направленні) на здійснення моніторингу зазначаються:
найменування та місцезнаходження Агентства;
номер і дата наказу, на виконання якого здійснюється моніторинг;
перелік посадових осіб, які беруть участь у здійсненні моніторингу, із зазначенням їх посади, прізвища, імені та по батькові;
дата початку та дата закінчення моніторингу;
тип моніторингу (плановий або позаплановий);
( Пункт 3 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 95 від 12.02.2020 )
питання, які будуть перевірятися під час моніторингу (зазначається у разі здійснення позапланового моніторингу);
( Пункт 3 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 95 від 12.02.2020 )
строк здійснення попереднього моніторингу (у разі його здійснення).
Посвідчення (направлення) є чинним протягом строку здійснення моніторингу.
4. Голова комісії зобов’язаний:
1) після видання наказу про здійснення моніторингу:
розподілити між членами комісії завдання згідно з програмою здійснення моніторингу;
до початку моніторингу ознайомити членів комісії з результатами попереднього планового моніторингу і результатами взаємного оцінювання з боку національних органів з акредитації інших держав (у разі здійснення планового моніторингу);
( Абзац третій підпункту 1 пункту 4 в редакції Постанови КМ № 95 від 12.02.2020 )
не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку моніторингу надіслати рекомендованим листом Агентству копію наказу про здійснення моніторингу;
2) повідомити у перший день здійснення моніторингу керівнику Агентства чи особі, яка виконує його обов’язки, про повноваження членів комісії під час здійснення моніторингу, узгодити строки надання документів і матеріалів, необхідних для здійснення моніторингу, та організаційні питання щодо здійснення моніторингу;
3) під час здійснення моніторингу:
не допускати дій та вчинків, які суперечать діловій етиці;
приймати від посадових осіб Агентства усні та письмові зауваження, пояснення з питань, що виникають під час здійснення моніторингу;
у разі відмови посадової особи Агентства від надання пояснень, документів чи належним чином засвідчених копій документів (витягів з документів) зафіксувати цей факт у довідці за результатами здійснення моніторингу (далі - довідка), підготувати та надати посадовій особі Агентства письмовий запит із зазначенням строку надання необхідної інформації, а в разі відмови в отриманні письмового запиту надіслати запит за місцезнаходженням Агентства рекомендованим листом. До примірника довідки, яка зберігається в Мінекономіки, додаються документи, що підтверджують факт поштового відправлення письмового запиту на адресу Агентства рекомендованим листом, та копія письмового запиту;
у разі незгоди керівника чи іншої посадової особи Агентства з фактами, викладеними в довідці, запропонувати подати протягом п’яти робочих днів з дня отримання довідки письмові зауваження, провести їх перевірку та про результати повідомити відповідним посадовим особам Агентства;
у разі невиконання або неналежного виконання керівником Агентства або особою, яка виконує його обов’язки, вимог голови або членів комісії вказати про це в довідці із зазначенням дати, часу, місця та відомостей про таку особу, забезпечити складення комісією акта про перешкоджання здійсненню моніторингу і не пізніше ніж на наступний робочий день доповісти про це уповноваженій посадовій особі Мінекономіки, яка прийняла рішення про здійснення моніторингу;
забезпечити дотримання комісією принципів законності, конфіденційності, об’єктивності, достовірності та обґрунтованості результатів моніторингу.
5. Комісії повинна бути надана повна, всебічна та достовірна інформація з усіх питань, які містяться у програмі здійснення моніторингу.
6. Голова та члени комісії запитують у керівника та інших посадових осіб Агентства документи і матеріали, необхідні для здійснення моніторингу, а саме:
розпорядчі документи Агентства;
протоколи засідань Ради з акредитації, технічних комітетів з акредитації, комісії з апеляцій;
настанову з управління, політики, методики, процедури здійснення акредитації та моніторингу акредитованих органів з оцінки відповідності;

................
Перейти до повного тексту