- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ПОСТАНОВА
Верховної Ради України
Про Рекомендації парламентських слухань на тему: "Розвиток туристичної індустрії як інструмент економічного розвитку та інвестиційної привабливості України"
(Відомості Верховної Ради (ВВР), 2016, № 33, ст.580)
Верховна Рада України
постановляє:
1. Схвалити Рекомендації парламентських слухань на тему: "Розвиток туристичної індустрії як інструмент економічного розвитку та інвестиційної привабливості України" (додаються).
2. Кабінету Міністрів України до 1 січня 2017 року поінформувати Верховну Раду України про стан реалізації Рекомендацій парламентських слухань на тему: "Розвиток туристичної індустрії як інструмент економічного розвитку та інвестиційної привабливості України".
3. Апарату Верховної Ради України в установленому порядку забезпечити видання збірника матеріалів за результатами зазначених парламентських слухань.
4. Контроль за виконанням цієї Постанови покласти на Комітет Верховної Ради України з питань сім'ї, молодіжної політики, спорту та туризму.
5. Ця Постанова набирає чинності з дня її прийняття.
Голова Верховної Ради України |
А.ПАРУБІЙ |
м. Київ 13 липня 2016 року № 1460-VIII |
СХВАЛЕНО
Постановою Верховної Ради України
від 13 липня 2016 року № 1460-VIII
РЕКОМЕНДАЦІЇ
парламентських слухань на тему: "Розвиток туристичної індустрії як інструмент економічного розвитку та інвестиційної привабливості України"
Учасники парламентських слухань на тему: "Розвиток туристичної індустрії як інструмент економічного розвитку та інвестиційної привабливості України", що відбулися 6 квітня 2016 року, наголошують, що Україна як держава, розташована в центрі Європи, з багатими природними ресурсами та самобутньою історико-культурною спадщиною має всі передумови для сталого розвитку економіки за рахунок надходжень від сфери туризму.
Потенційні туристичні можливості України безмежні, проте туристична галузь протягом тривалого часу відчуває на собі вплив таких негативних чинників:
відсутність державної політики у сфері туризму, стратегії і програми розвитку туризму та курортів;
багаторазова трансформація центрального органу виконавчої влади у сфері туризму;
бездіяльність Координаційної ради з питань туристичної діяльності, створеної при Кабінеті Міністрів України;
нехтування міжнародним досвідом розвитку туризму;
територіальні втрати та воєнні дії на території України;
нестабільність у політичному та економічному житті.
Усі ці чинники негативно вплинули на потік іноземних туристів до України, який за останні роки зменшився удвічі. Як наслідок, відбулося значне скорочення питомої ваги туризму у структурі внутрішнього валового продукту України, у тому числі доходів від туристичних послуг та послуг готелів, туристичного збору, валютних надходжень, інвестицій у туристичну інфраструктуру, робочих місць.
На сьогодні через брак якісних маркетингових заходів у світовому інформаційному просторі майже відсутня об'єктивна та актуальна інформація про Україну, зокрема про різноманітність її туристичних ресурсів, а це, в свою чергу, шкодить туристичному іміджу України. У результаті Україна стрімко втрачає популярність як туристична держава, оскільки в уяві потенційних туристів складається враження про повномасштабну війну в державі, а вся країна сприймається виключно як гаряча точка.
Органи державної влади вживають певних заходів для підвищення авторитету України на міжнародній арені, формування позитивного іміджу України та просування національного туристичного продукту на внутрішньому та зовнішніх ринках. Однак повна відсутність бюджетного фінансування, розпорошена державна система управління та недосконалість норм законодавства гальмують активізацію розвитку сфери туризму, а відсутність державної політики унеможливлює динамічний розвиток туристичної галузі.
Зважаючи на реалії сьогодення, учасники парламентських слухань переконані, що основна увага держави має бути зосереджена на подоланні наявних негативних тенденцій, створенні системних та комплексних передумов для розвитку сфери туризму як одного з пріоритетних напрямів економічного зростання та наповнення бюджетів усіх рівнів.
Ситуація, що склалася в державі, потребує рішучих кроків з визначення державної політики у сфері туризму - однієї з пріоритетних складових комплексної державної політики - не в лозунгах, а в конкретних справах. Активізація розвитку пріоритетних для України в'їзного та внутрішнього туризму можлива лише шляхом податкового і фінансового стимулювання експорту туристичних послуг та вітчизняних туроператорів, які провадять ці види діяльності, а також об'єднання зусиль органів державної влади, представників туристичного бізнесу та інституцій громадянського суспільства для популяризації України у світі та просування бренд-меседжів "Україна - країна, приваблива для туризму".
Належний рівень міжгалузевої координації та міжрегіональної кооперації дасть змогу забезпечити раціональне використання туристичних ресурсів та досягти оптимізації витрат із державного і місцевих бюджетів на здійснення заходів у сфері туризму.
Враховуючи зазначене, учасники парламентських слухань на тему: "Розвиток туристичної індустрії як інструмент економічного розвитку та інвестиційної привабливості України" рекомендують:
1. Президенту України ініціювати розгляд на засіданні Національної ради реформ питання щодо реформування сфери туризму і курортів відповідно до
Стратегії сталого розвитку "Україна - 2020", схваленої указом Президента України від 12 січня 2015 року № 5/2015.
2. Верховній Раді України прискорити розгляд та прийняття проекту Закону України про внесення змін до Закону України "Про особисте селянське господарство" щодо розвитку сільського зеленого туризму (реєстр. № 2232а).
3. Кабінету Міністрів України:
1) при опрацюванні проекту закону про внесення змін до Закону України
"Про Державний бюджет України на 2016 рік" забезпечити виділення згідно з бюджетним запитом додаткового фінансування Міністерству економічного розвитку і торгівлі України на реалізацію заходів у сфері туризму;
2) розробити та внести на розгляд Верховної Ради України проекти законів:
про заходи державної підтримки розвитку туристичної індустрії (щодо створення режиму сприяння для залучення інвестицій у розбудову туристичної індустрії);
про внесення змін до
Податкового кодексу України щодо встановлення пільгової ставки податку на додану вартість для готелів та аналогічних засобів розміщення і звільнення операцій з експорту туристичних послуг від податку на додану вартість, а також зменшення ставки податку на прибуток туристичних операторів, що провадять діяльність у сфері в'їзного і внутрішнього туризму;
про медичний туризм;
3) невідкладно схвалити стратегію розвитку туризму та курортів України до 2026 року;
4) до 1 січня 2017 року затвердити державну цільову програму розвитку туризму та курортів на період до 2022 року;
5) при розробленні проектів закону про Державний бюджет України на 2017 рік та на наступні роки передбачати кошти для участі України, українських міст та областей у туристичних та інших виставках з метою промоції туристичного потенціалу;
6) до 1 січня 2017 року затвердити порядок створення і ліквідації туристичних представництв України за кордоном;
7) до 1 вересня 2016 року розглянути питання щодо зміни назви Міністерства економічного розвитку і торгівлі України з метою відображення функції з формування та реалізації державної політики у сфері туризму;
8) забезпечити ефективне функціонування Координаційної ради з питань туристичної діяльності, створеної при Кабінеті Міністрів України, з метою покращення координації дій органів виконавчої влади щодо формування і реалізації державної політики у сфері туризму;
9) активізувати роботу з підписання Угоди між Україною та Європейським Союзом і його державами-членами про Спільний авіаційний простір;
10) провести переговори з Європейською Комісією щодо формування пакета капітальних інвестицій у розвиток та модернізацію транспортної інфраструктури України;
11) вжити заходів для створення привабливого інвестиційного клімату в туристичній галузі шляхом:
впровадження механізмів економічного стимулювання розвитку туризму та рекреації, зокрема створення вільних туристичних зон з наданням податкових пільг потенційним інвесторам, пільгових довгострокових кредитів органам місцевого самоврядування для інвестиційної розбудови об'єктів туристичної та курортної інфраструктури;
виділення грантових коштів на співфінансування інноваційних та ефективних проектів, спрямованих на підвищення конкурентоспроможності національного та регіональних туристичних продуктів;
спрощення процедур та скорочення строків видачі дозвільних документів і погоджень на проектування та будівництво готелів, санаторно-курортних закладів, об'єктів відпочинкової та оздоровчої інфраструктури;
запровадження механізмів впливу на забудовників, які протягом тривалого часу не завершують будівництво об'єктів туристичної інфраструктури, не провели робіт з їх консервації;
залучення в туристичну галузь довгострокових низьковідсоткових кредитів з міжнародних джерел (Світовий банк, ЄБРР) та коштів міжнародної технічної допомоги;
12) розробити методичні рекомендації для органів місцевого самоврядування з підготовки місцевих програм розвитку туризму та курортів;
13) доручити Міністерству економічного розвитку і торгівлі України:
протягом 2016 року розробити та подати Кабінету Міністрів України:
................Перейти до повного тексту