- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
ВИКОНАВЧА ДИРЕКЦІЯ ФОНДУ ГАРАНТУВАННЯ ВКЛАДІВ ФІЗИЧНИХ ОСІБ
РІШЕННЯ
( Рішення втратило чинність на підставі Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб
№ 15 від 14.01.2016 )
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
18 березня 2014 р.
за № 360/25137
Про затвердження Положення про забезпечення безперервного функціонування інформаційних систем Фонду гарантування вкладів фізичних осіб
1. Затвердити Положення про забезпечення безперервного функціонування інформаційних систем Фонду гарантування вкладів фізичних осіб (додається).
2. Відділу стратегії та нормативно-методологічного забезпечення разом з юридичним відділом забезпечити подання цього рішення до Міністерства юстиції України для державної реєстрації.
3. Це рішення набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Відділу зв'язків з громадськістю та міжнародними організаціями забезпечити розміщення цього рішення на офіційній сторінці Фонду гарантування вкладів фізичних осіб у мережі Інтернет після його державної реєстрації.
Директор-розпорядник |
О.І. Шарова |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення виконавчої дирекції
Фонду гарантування
вкладів фізичних осіб
27.02.2014 № 6
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
18 березня 2014 р.
за № 360/25137
ПОЛОЖЕННЯ
про забезпечення безперервного функціонування інформаційних систем Фонду гарантування вкладів фізичних осіб
I. Загальні положення
1. Це Положення визначає порядок дій працівників Фонду гарантування вкладів фізичних осіб (далі - Фонд) у разі виникнення надзвичайних ситуацій, що впливають на роботу інформаційних систем, відповідно до їх характеру і ступеня впливу.
2. У цьому Положенні нижчезазначені терміни вживаються в таких значеннях:
інформаційні системи Фонду - комплекси програмно - апаратних засобів, що призначені для вирішення власних завдань у сфері автоматизації, технічної й технологічної підтримки діяльності структурних підрозділів Фонду. До цих систем належать: система виплат гарантованих сум вкладникам банків, система звітності банків, система "Клієнт - Банк" Національного банку України, система "1С: Підприємство 8.0", система "Клієнт - Банк" Публічного акціонерного товариства "Державний ощадний банк України" (далі - Ощадний банк), система електронної пошти Національного банку України (далі - система ЕП НБУ), система захисту електронних банківських документів в інформаційно-обчислювальній мережі Національного банку України (далі - АРМ-НБУ-інф), система електронного документообігу;
надзвичайний період роботи інформаційних систем (далі - надзвичайний період) - період часу, у який унаслідок впливу надзвичайних ситуацій інформаційні системи функціонують з певними обмеженнями або в нештатному режимі;
надзвичайні ситуації, що впливають на роботу інформаційних систем (далі - надзвичайні ситуації), - ті чинники та обставини, унаслідок яких функціонування інформаційних систем у штатному режимі неможливе;
нештатний режим функціонування інформаційної системи - функціонування інформаційної системи з певними обмеженнями у зв'язку із впливом надзвичайних ситуацій, зокрема за зміненим регламентом та/або з унесенням змін до технології виконання операцій;
руйнування інформаційних систем та/або баз даних - втрата баз даних або викривлення інформації в них, втрата або пошкодження програмного забезпечення, пошкодження комп'ютерного обладнання, каналів зв'язку тощо, що призводить до неможливості функціонування інформаційних систем або виконання ними окремих функцій;
штатний режим функціонування інформаційної системи - функціонування інформаційної системи в повному обсязі за стандартними для цієї системи регламентом та технологією виконання операцій.
3. До надзвичайних ситуацій, що впливають на роботу інформаційних систем, належать природні або техногенні катастрофи, які повністю припиняють функціонування телекомунікаційних мереж або мережі електропостачання у Фонді, та/або форс-мажорні обставини, що виводять з ладу телекомунікаційну та інформаційну мережі Національного банку України.
4. Відхилення від штатного режиму функціонування інформаційних систем Фонду у надзвичайний період можуть стосуватися:
переліку операцій, які виконують структурні підрозділи Фонду (може бути припинено виконання окремих типів операцій);
способу виконання операцій;
організації виплат гарантованих сум вкладникам;
ведення бухгалтерського обліку операцій;
способу виконання розрахунків.
5. У штатному режимі функціонування у Фонді станом на останній робочий день місяця формується архів особливо важливих даних, визначений у розділі III цього Положення.
II. Функціонування інформаційних систем Фонду у надзвичайний період
1. Загальні засади функціонування інформаційних систем у надзвичайний період
1. З метою виконання в надзвичайний період завдань автоматизації та технічної й технологічної підтримки діяльності Фонду усі види операцій і функцій, що здійснюються з використанням інформаційних систем, розподіляються на групи, щодо кожної з яких визначається загальна схема заходів, пов'язаних з надзвичайним періодом:
операції та функції, виконання яких у надзвичайний період припиняється і для відновлення яких після закінчення надзвичайного періоду потрібні бази даних того періоду, що передував надзвичайному;
операції та функції, виконання яких у надзвичайний період припиняється і відновлення яких після закінчення надзвичайного періоду можливе без інформації за попередній період.
2. Рішенням робочої групи визначається перелік операцій та функцій, продовження роботи за якими є необхідним під час надзвичайних ситуацій, з урахуванням потреб діяльності Фонду та вимог законодавства України. Для кожної з операцій і функцій, які виконуються в інформаційних системах Фонду, на підставі рішення про потребу продовження їх виконання, робочою групою визначається загальна схема дій, пов'язаних з виникненням надзвичайних ситуацій, відповідно до пункту 1 цієї глави.
3. Для забезпечення функціонування інформаційних систем залежно від сутності та масштабу надзвичайних ситуацій можуть використовуватися, зокрема, такі методи і механізми:
передавання інформації на змінних носіях;
використання резервних або альтернативних засобів телекомунікації;
у разі неможливості забезпечення функціонування інформаційних систем - оброблення відповідної інформації в ручному (на папері) режимі з подальшим занесенням результатів оброблення до інформаційних систем після відновлення їх функціонування.
2. Порядок переведення інформаційних систем на функціонування в умовах надзвичайного періоду
1. Надзвичайний період роботи інформаційних систем Фонду оголошується та відміняється директором-розпорядником Фонду.
2. Усі підрозділи Фонду, що використовують у своїй діяльності інформаційні системи, виконують відповідні роботи згідно з цим Положенням. Робоча група відповідно до поточних обставин визначає план дій щодо виконання вимог, передбачених цим Положенням, та надає його відповідним підрозділам.
Виконавцями роботи щодо переведення інформаційних систем на функціонування в умовах надзвичайного періоду є працівники Фонду, до функціональних обов'язків яких належить обслуговування інформаційних систем.
У разі потреби Фонд може звернутися до розробників відповідних систем у рамках договорів про супроводження програмного забезпечення.
3. Можливість роботи інформаційних систем Фонду визначається залежно від можливості функціонування телекомунікаційних засобів та прикладного програмного забезпечення відповідної системи.
4. Фонд у разі виникнення надзвичайної ситуації припиняє експлуатацію інформаційних систем, зазначених у пунктах 3-7 глав 5 цього розділу.
3. Принципи та способи вирішення деяких питань у надзвичайний період
1. Фонд у разі нагальної потреби за відсутності телекомунікаційного зв'язку в інформаційній мережі Національного банку України передає інформацію до інформаційних систем Національного банку України засобами електронної пошти Інтернет або іншими засобами електронного зв'язку (далі - альтернативні засоби телекомунікації).
2. Будь-яка інформація в електронній формі передається виключно в захищеному вигляді з використанням стандартних для відповідної інформаційної системи засобів захисту.
3. Он-лайнові системи, які не є системно важливими, за відсутності телекомунікаційного зв'язку припиняють свою роботу.
4. Класифікація рівнів руйнування інформаційної системи і заходи щодо відновлення їх функціонування
1. Вірогідні надзвичайні ситуації можуть бути класифіковані за такими рівнями важкості:
I рівень - відмова частини обладнання, що не впливає на цілісність інформації;
II рівень - руйнування обладнання та/або втрата певної частини інформації або втрата інформації в системі в цілому;
III рівень - руйнування приміщення та/або системи, яке унеможливлює використання цієї системи у звичному місці.
2. I рівень вимагає наявності певної кількості запасного обладнання або термінового перерозподілу наявної техніки з метою забезпечення функціонування найважливіших робочих місць.
3. II рівень вимагає наявності резервного обладнання, резервних копій інформації та правил, відповідно до яких бази даних відновлюються з резервних копій. Можливе використання функцій системи управління базами даних (далі - СУБД) Oracle і мережевих операційних систем, що забезпечують ведення "дзеркальних" копій даних на дублюючому комп'ютері та автоматизоване їх відновлення.
4. Вирішенням ситуації в разі руйнування інформаційної системи Фонду III рівня може бути лише відновлення діяльності в іншому місці.
5. Робота систем, що використовуються Фондом, у надзвичайний період
1. Фонд забезпечує в надзвичайний період виконання операцій, пов'язаних з виплатою гарантованих сум вкладникам банків (наприклад перерахунок коштів банку-агенту, обробка заяв про виплату, обробка списків, формування реєстрів тощо).
................Перейти до повного тексту