- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
8 жовтня 2014 р.
за № 1210/25987
Про затвердження Інструкції про роботу з громадськими формуваннями з охорони державного кордону
1. Затвердити Інструкцію про роботу з громадськими формуваннями з охорони державного кордону, що додається.
2. Департаменту юридичного забезпечення МВС України (Горбась Д.В.) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому порядку.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства внутрішніх
справ України
15.09.2014 № 948
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
8 жовтня 2014 р.
за № 1210/25987
ІНСТРУКЦІЯ
про роботу з громадськими формуваннями з охорони державного кордону
І. Загальні положення
1.1. Громадські формування з охорони державного кордону (далі - громадські формування), що створені відповідно до Закону України
"Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону" і здійснюють свою діяльність у межах прикордонної смуги та контрольованого прикордонного району, є елементом участі громадськості у забезпеченні захисту національних інтересів України у сфері безпеки державного кордону України, демократичного цивільного контролю над правоохоронними органами.
1.3. Ця Інструкція регламентує діяльність органів та уповноважених посадових осіб Державної прикордонної служби України щодо організації, спрямування та контролю повсякденної діяльності (далі - діяльність) громадських формувань, порядок підготовки та залучення їх членів до виконання завдань з охорони державного кордону.
1.4. Організація діяльності громадських формувань полягає у визначенні форм та способів їх застосування в охороні державного кордону із врахуванням специфіки місцевих умов, плануванні спільно з керівними і виконавчими органами (штабами, координаційними радами, правліннями) громадських формувань (далі - керівні органи) порядку використання їх членів на певний період, узагальненні проведених заходів та підбитті підсумків діяльності.
1.5. Спрямування діяльності громадських формувань полягає у проведенні уповноваженими службовими особами органів та підрозділів охорони державного кордону спільно з керівними органами громадських формувань заходів з організації їх діяльності з виконання завдань з охорони державного кордону.
1.6. Контроль за діяльністю громадських формувань здійснюється уповноваженими посадовими особами Адміністрації Держприкордонслужби, регіональних управлінь, органів охорони державного кордону на підставі службового завдання, а також уповноваженими службовими особами підрозділів охорони державного кордону під час:
спільного патрулювання і виставлення спільних прикордонних нарядів у межах контрольованого прикордонного району, прикордонної смуги;
виконання конкретних доручень начальника відповідного підрозділу охорони державного кордону;
спільного з місцевими державними адміністраціями та органами місцевого самоврядування заслуховування повідомлень і звітів керівників громадських формувань.
ІІ. Повноваження органу охорони державного кордону в роботі з громадськими формуваннями
2.1. Орган охорони державного кордону в наказі про організацію оперативно-службової діяльності на певний період визначає:
загальні підходи та порядок діяльності підрозділів охорони державного кордону щодо роботи з громадськими формуваннями на ділянці відповідальності залежно від специфіки завдань, що виконуються;
порядок здійснення контролю за організацією діяльності громадських формувань уповноваженими службовими особами підрозділів охорони державного кордону.
2.2. Штаб спільно з іншими структурними підрозділами управління органу охорони державного кордону:
розробляє підходи та порядок залучення громадських формувань до охорони державного кордону та за потреби опрацьовує рекомендації щодо їх застосування;
надає пропозиції до місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування щодо створення, організації та здійснення діяльності громадських формувань;
координує діяльність підрозділів охорони державного кордону із залучення членів громадських формувань до охорони державного кордону, взаємодіє з асоціаціями громадських формувань;
здійснює контроль за роботою уповноважених службових осіб підрозділів охорони державного кордону з громадськими формуваннями та залученням їх членів до виконання завдань з охорони державного кордону, надає їм методичну та практичну допомогу;
контролює організацію використання членами громадських формувань під час охорони державного кордону спеціальних засобів;
узагальнює та аналізує результати застосування в охороні державного кордону громадських формувань та опрацьовує пропозиції щодо удосконалення такої діяльності;
готує та надсилає звіт з питань залучення членів громадських формувань до виконання завдань з охорони державного кордону до регіонального управління у строки, визначені Адміністрацією Держприкордонслужби;
готує проекти наказів про заохочення членів громадських формувань;
розробляє програму правової та спеціальної підготовки членів громадських формувань, яких планується залучити до охорони державного кордону вперше;
здійснює контроль за реалізацією програми правової та спеціальної підготовки членів громадських формувань, яких планується залучити до охорони державного кордону вперше, та інших заходів, які проводяться щомісяця підрозділами охорони державного кордону з метою вивчення членами громадських формувань законодавства України про державний кордон;
спрямовує діяльність підрозділів охорони державного кордону із залучення громадських формувань до проведення роз’яснювальної та профілактичної роботи з місцевим населенням;
забезпечує підрозділи охорони державного кордону бланками протоколів про адміністративне правопорушення, довідок про участь в охороні державного кордону та довідок про проходження правової та спеціальної підготовки;
готує матеріали про діяльність громадських формувань і активну участь в охороні державного кордону їх членів для розміщення у засобах масової інформації;
забезпечує підрозділи охорони державного кордону матеріалами для проведення занять з членами громадських формувань;
готує інформаційні матеріали про зміни у законодавстві України про державний кордон для доведення до відома членів громадських формувань.
2.3. Оперативно-розшуковий відділ органу охорони державного кордону подає пропозиції штабу щодо використання громадських формувань в охороні державного кордону та удосконалення їх діяльності.
2.4. Під час виїздів до підрозділів охорони державного кордону уповноважені службові особи органу охорони державного кордону, при визначенні у службовому завданні беруть участь у роботі з громадськими формуваннями, які зареєстровані та діють на ділянках відповідальності, через:
проведення зустрічей з керівництвом громадських формувань з питань організації їх діяльності, підбиття підсумків, заохочення членів громадських формувань;
взяття участі у проведенні правової та спеціальної підготовки, проведення тренувань та інших заходів із членами громадських формувань;
здійснення перевірки несення служби прикордонними нарядами, до складу яких включено членів громадських формувань;
участь у несенні служби прикордонних нарядів, до складу яких включено членів громадських формувань;
моніторинг громадської думки щодо ефективності роботи громадських формувань.
2.5. За активну участь в охороні державного кордону начальник органу охорони державного кордону має право заохочувати членів громадських формувань відповідно до законодавства України.
За особливі заслуги члена громадського формування під час виконання свого громадського обов’язку та виявлення при цьому героїзму і мужності начальник органу охорони державного кордону за поданням начальника підрозділу охорони державного кордону в установленому порядку подає пропозиції про його нагородження державними нагородами України.
Заохочення членів громадських формувань здійснюється за клопотанням начальників підрозділів охорони державного кордону за певний період (квартал, півріччя, рік) або за конкретними фактами їхньої активної участі в охороні державного кордону.
2.6. У разі виявлення в ході контролю систематичних порушень у діяльності громадського формування щодо невиконання вимог положення (статуту) та конкретних доручень начальника відповідного підрозділу охорони державного кордону уповноважені службові особи органу охорони державного кордону за поданням начальника підрозділу охорони державного кордону можуть ініціювати перед органом, що проводив реєстрацію цього громадського формування, чи прокурором питання про заборону його діяльності.
ІІІ. Повноваження підрозділу охорони державного кордону в роботі з громадськими формуваннями
3.1. Основними формами роботи уповноважених службових осіб підрозділів охорони державного кордону з громадськими формуваннями є:
несення служби у прикордонних нарядах спільно з членами громадських формувань;
контроль за виконанням поставлених завдань та чергуванням членів громадських формувань;
координація та контроль діяльності громадських формувань під час участі їх у заходах, спрямованих на боротьбу з окремими видами правопорушень;
організація співпраці службових осіб підрозділів охорони державного кордону та членів громадських формувань;
організація та проведення правової і спеціальної підготовки з членами громадських формувань, яких планується залучити до охорони державного кордону вперше, та інформування членів громадських формувань тощо;
участь у підбитті підсумків діяльності громадських формувань;
подання пропозицій про заохочення членів громадських формувань за активну участь в охороні державного кордону або за конкретними фактами їх активної участі в охороні державного кордону;
подання матеріалів у місцеві засоби масової інформації щодо висвітлення даних про діяльність громадських формувань та активну участь їх членів в охороні державного кордону.
3.2. Начальник підрозділу охорони державного кордону:
організовує та спрямовує діяльність громадських формувань, які зареєстровані та діють на ділянці відповідальності підрозділу охорони державного кордону;
визначає конкретні доручення членам громадських формувань;
організовує роботу підлеглих і безпосередньо проводить з членами громадських формувань інформування, правову і спеціальну підготовку.
3.3. Уповноважені службові особи підрозділів охорони державного кордону в межах своєї компетенції:
взаємодіють з місцевими державними адміністраціями, органами місцевого самоврядування, іншими заінтересованими органами та асоціаціями громадських формувань з питань створення, організації та здійснення діяльності громадських формувань;
конкретизують завдання кожного громадського формування в межах завдань, визначених законодавством України про державний кордон, та беруть участь у плануванні спільних заходів;
організовують роботу підпорядкованих службових осіб підрозділу охорони державного кордону з громадськими формуваннями;
здійснюють контроль за виконанням членами громадських формувань конкретних доручень начальника підрозділу охорони державного кордону;
беруть участь у несенні та перевірці несення служби прикордонних нарядів, до складу яких входять члени громадських формувань;
проводять організаційну роботу із залучення нових членів громадських формувань до виконання завдань з охорони державного кордону.
3.4. Повноваження службових осіб підрозділів охорони державного кордону щодо роботи з громадськими формуваннями визначаються начальником підрозділу охорони державного кордону в їхніх посадових обов’язках, виходячи з напрямів їхньої діяльності, особливостей ділянки відповідальності та обстановки, що склалася.
3.5. Мета використання та відповідні завдання кожному громадському формуванню в охороні державного кордону визначаються начальником підрозділу охорони державного кордону в рішенні на охорону державного кордону, що приймається щомісяця.
3.6. Облік залучення членів громадських формувань до охорони державного кордону здійснюється в розділі "Служба з охорони державного кордону" Плану охорони державного кордону зміною прикордонних нарядів відділу прикордонної служби на відповідний період (далі - План охорони) та розділі "План охорони державного кордону" книги прикордонної служби відділення інспекторів прикордонної служби з окремим місцем дислокації (далі - Книга прикордонної служби).
3.7. Результати участі уповноважених службових осіб органів та підрозділів охорони державного кордону в несенні служби та перевірці несення служби прикордонних нарядів, до складу яких входять члени громадських формувань, обліковуються у додатку до рапорту старшого зміни прикордонних нарядів відділу прикордонної служби "Результати моніторингу державного кордону, контролюючих засобів, служби прикордонних нарядів та їх перевірки" та в розділі "Результати моніторингу державного кордону служби, перевірки нарядів, прикордонних знаків і контролюючих засобів, уточнення взаємодії, події, які мали місце за добу" Книги прикордонної служби.
3.8. Для узгодження спільного з членами громадських формувань виконання завдань з охорони державного кордону керівним органом громадського формування за пропозиціями начальника підрозділу охорони державного кордону складається графік чергування членів громадського формування (далі - графік чергування) на календарний місяць за формою, наведеною в додатку 1 до цієї Інструкції.
3.9. Графік чергування розробляється керівним органом громадського формування у двох примірниках, які підписують керівник відповідного громадського формування і начальник підрозділу охорони державного кордону, на ділянці відповідальності якого зареєстроване громадське формування. Один з примірників графіка чергування зберігається у керівному органі громадського формування, другий - у начальника підрозділу охорони державного кордону, який після закінчення календарного місяця підшивається у справу як додаток до календарного плану оперативно-службової діяльності.
3.10. Старший зміни прикордонних нарядів під час планування служби з охорони державного кордону уточнює у керівного органу громадського формування інформацію щодо залучення його членів до виконання завдань з охорони державного кордону відповідно до графіка чергування.
3.11. Відомості про затримання осіб, виявлення порушення законодавства України про державний кордон або підготовку до нього, отримані членами громадського формування, у тому числі під час виконання конкретних доручень начальника підрозділу охорони державного кордону, обліковуються в додатку до рапорту старшого зміни прикордонних нарядів "Результати моніторингу державного кордону, контролюючих засобів, служби прикордонних нарядів та їх перевірки" та в розділі "Результати моніторингу державного кордону служби, перевірки нарядів, прикордонних знаків і контролюючих засобів, уточнення взаємодії, події, які мали місце за добу" Книги прикордонної служби.
3.12. На прохання члена громадського формування з метою отримання пільг, гарантій та компенсацій, передбачених законом, начальник підрозділу охорони державного кордону видає йому довідку про участь в охороні державного кордону за формою, наведеною в додатку 2 до цієї Інструкції.
Про отримання довідки член громадського формування ставить свій підпис на корінці довідки, який зберігається в підрозділі охорони державного кордону.
Загальний час участі члена громадського формування в охороні державного кордону складається на підставі обліків у розділі "Виставлено прикордонних нарядів" рапорту про результати охорони державного кордону зміною прикордонних нарядів відділу прикордонної служби.
IV. Порядок використання громадських формувань в охороні державного кордону
4.1. Члени громадського формування залучаються відповідно до законодавства України підрозділом охорони державного кордону до охорони державного кордону за місцем реєстрації цих формувань.
4.2. Члени громадського формування виконують завдання з охорони державного кордону разом з дільничними інспекторами прикордонної служби, а в сільській місцевості - самостійно шляхом виконання конкретних доручень начальників підрозділів охорони державного кордону.
4.3. Прикордонні наряди, до складу яких входять члени громадського формування, очолюють військовослужбовці Державної прикордонної служби України. Під час несення служби старший прикордонного наряду керує діями членів громадського формування.
................Перейти до повного тексту