- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
7 липня 2014 р.
за № 743/25520
Про затвердження Порядку проведення вхідного контролю знань, умінь та навичок для осіб, які приймаються на навчання за програмами перепідготовки або підвищення кваліфікації до професійно-технічних навчальних закладів
Відповідно до статті
14 Закону України
"Про професійно-технічну освіту" та з метою підвищення якісного рівня професійно-технічної освіти, сприяння навчанню і розвитку особистості протягом життя, оптимізації строків навчання
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок проведення вхідного контролю знань, умінь та навичок для осіб, які приймаються на навчання за програмами перепідготовки або підвищення кваліфікації до професійно-технічних навчальних закладів, що додається.
2. Департаменту професійно-технічної освіти (Супрун В.В.) забезпечити подання цього наказу в установленому законодавством порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Міністра Полянського П.Б.
ПОГОДЖЕНО: Голова Державної служби України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва Перший заступник Голови Спільного представницького органу сторони роботодавців на національному рівні Перший заступник Голови Спільного представницького органу об'єднань профспілок Міністр соціальної політики України |
М.Ю. Бродський О. Мірошниченко Г.В. Осовий Л. Денісова |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
освіти і науки України
06.06.2014 № 688
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
7 липня 2014 р.
за № 743/25520
ПОРЯДОК
проведення вхідного контролю знань, умінь та навичок для осіб, які приймаються на навчання за програмами перепідготовки або підвищення кваліфікації до професійно-технічних навчальних закладів
І. Загальні положення
1. Цей Порядок розроблено з метою підвищення якісного рівня професійно-технічної освіти для забезпечення економічного зростання держави та розв’язання соціальних проблем суспільства, сприяння навчанню і розвитку особистості протягом життя, оптимізації строків навчання та відповідно до Законів України
"Про професійно-технічну освіту",
"Про професійний розвиток працівників",
"Про зайнятість населення",
"Про організації роботодавців, їх об'єднання, права і гарантії їх діяльності",
Типових правил прийому до професійно-технічних навчальних закладів України, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 14 травня 2013 року № 499, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 29 травня 2013 року за № 823/23355, інших законодавчих та нормативно-правових актів у галузі освіти.
2. Цей Порядок забезпечує орієнтованість структури і змісту професійно-технічної освіти на потреби ринку праці та сучасні економічні виклики, доступність та безперервність освіти протягом усього життя, реалізацію принципу пріоритетності прав і свобод людини.
3. Цей Порядок визначає механізм застосування засобів та методів щодо виявлення знань, умінь та навичок певного рівня професійної кваліфікації особи з метою побудови індивідуального плану навчання для отримання нової кваліфікації або її підвищення.
4. Право на проведення вхідного контролю за відповідною професією надається професійно-технічним навчальним закладам, що мають ліцензію на надання освітніх послуг у сфері професійно-технічної освіти.
5. У цьому Порядку терміни вживаються в таких значеннях:
анкета самооцінювання - власноруч заповнений особою бланк зі здійсненою порівняльною ідентифікацією (оцінювання наявності компетенцій за власними вимірами) попередньо набутих професійних знань, умінь та навичок з критеріями кваліфікаційної атестації випускників з професії розробляється професійно-технічним навчальним закладом та затверджується в установленому законодавством порядку;
вхідний контроль знань, умінь та навичок (далі - вхідний контроль) -процедура визначення обсягу знань, умінь та навичок, набутих у результаті неформального та/або формального професійного навчання, відповідно до вимог державних стандартів професійно-технічної освіти з конкретної робітничої професії або типових навчальних планів та програмам з навчальних предметів, виробничого навчання, виробничої практики;
експертна комісія з проведення вхідного контролю (далі - експертна комісія) - тимчасовий орган професійно-технічного навчального закладу, до складу якого входять не менше трьох фахівців для визначення обсягу знань, умінь і навичок, набутих особою у результаті неформального та/або формального професійного навчання, та їх відповідності вимогам державних стандартів професійно-технічної освіти з конкретних робітничих професій або типовим навчальним планам та програмам з навчальних предметів, виробничого навчання, виробничої практики за робітничими професіями;
критерії кваліфікаційної атестації випускників - вимоги до знань, умінь, навичок, цінностей, які встановлені до рівня кваліфікації, якої набуває особа після завершення навчання за відповідним рівнем кваліфікації, що розроблені згідно з вимогами освітньо-кваліфікаційної характеристики випускника (професійного стандарту).
6. Проведення вхідного контролю здійснюється на основі принципів:
добровільності;
неупередженості;
рівності;
доступності;
достовірності і легітимності;
прозорості;
конфіденційності.
7. Дія цього Порядку поширюється на професійно-технічні навчальні заклади незалежно від форм власності та підпорядкування.
................Перейти до повного тексту