- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ
НАКАЗ
21.03.2013 № 202
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
4 квітня 2013 р.
за № 554/23086
Про затвердження Порядку організації та здійснення державного нагляду (контролю) у сфері експлуатації та технічного стану тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок організації та здійснення державного нагляду (контролю) у сфері експлуатації та технічного стану тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів, що додається.
2. Департаменту землеробства (Демидов О.А.) в установленому законодавством порядку забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Сеня О.В.
Перший заступник Міністра |
І.Ю. Бісюк |
ПОГОДЖЕНО: Голова Державної інспекції сільського господарства України |
М.О. Вашешніков |
Голова Державної служби України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва |
М.Ю. Бродський |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
аграрної політики
та продовольства України
21.03.2013 № 202
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
4 квітня 2013 р.
за № 554/23086
ПОРЯДОК
організації та здійснення державного нагляду (контролю) у сфері експлуатації та технічного стану тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів
I. Загальні положення
1.2. Цей Порядок визначає процедуру планування та здійснення Державною інспекцією сільського господарства України та її територіальними органами (далі - Держсільгоспінспекція) заходів державного нагляду (контролю) (далі - контрольні заходи) з питань перевірки стану дотримання суб’єктами господарювання вимог законодавства щодо експлуатації та технічного стану тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів (далі - машини), визначає організаційні заходи, які необхідно здійснити перед початком контрольних заходів, загальні вимоги до їх здійснення, а також вимоги до оформлення матеріалів за результатами проведених контрольних заходів.
1.3. Держсільгоспінспекція здійснює такі види контрольних заходів:
планові заходи;
позапланові заходи.
1.4. Планові та позапланові заходи здійснюються шляхом здійснення перевірок.
1.5.1. За якими зареєстровано машини.
1.5.2. Які провадять господарську діяльність, пов’язану зі здійсненням:
обов’язкового технічного контролю машин;
підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації трактористів-машиністів;
оптової та роздрібної торгівлі машинами та їх складовими частинами, що мають ідентифікаційні номери;
ідентифікації машин.
1.6. Планові та позапланові заходи можуть здійснюватися як самостійно державним інспектором, так і спеціально створеною комісією Держсільгоспінспекції (далі - Комісія).
1.7. Суб’єкти господарювання, зазначені в пункті 1.5 цього розділу, зобов’язані надавати для ознайомлення і перевірки документи, матеріали та інформацію, необхідні для здійснення контрольних заходів.
II. Здійснення планових заходів
2.1. Планові заходи здійснюються відповідно до річних або квартальних планів робіт, які затверджуються наказом Держсільгоспінспекції до 1 грудня року, що передує плановому, або до 25 числа останнього місяця кварталу, що передує плановому.
2.2. Річні та квартальні плани робіт складаються з урахуванням критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від здійснення господарської діяльності і періодичність здійснення планових заходів.
2.3. Строк здійснення планового заходу визначається відповідно до вимог
Закону і не може перевищувати п’ятнадцяти робочих днів, а для суб’єктів малого підприємництва - п’яти робочих днів. Продовження строку здійснення планового заходу не допускається.
2.4. Держсільгоспінспекція зобов’язана не пізніше ніж за десять днів до дня здійснення планового заходу надіслати суб’єкту господарювання письмове повідомлення, форму якого наведено в додатку 1 до цього Порядку.
2.5. Повідомлення про здійснення планового заходу повинно містити:
дату початку та дату закінчення заходу;
найменування суб’єкта господарювання або прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності якого здійснюється захід;
найменування Держсільгоспінспекції, яка буде здійснювати захід, її місцезнаходження.
2.6. Повідомлення про здійснення планового заходу надсилається рекомендованим листом або телефонограмою за рахунок коштів Держсільгоспінспекції або вручається особисто керівнику чи уповноваженій особі суб'єкта господарювання під розписку.
III. Здійснення позапланових заходів
3.1. Позаплановим заходом є контрольний захід, який не передбачений планом роботи Держсільгоспінспекції.
3.2. Підставами для здійснення позапланових заходів є:
подання суб’єктом господарювання письмової заяви до Держсільгоспінспекції про здійснення перевірки за його бажанням;
виявлення та підтвердження недостовірності даних, заявлених у документах обов’язкової звітності, поданих суб’єктом господарювання;
перевірка виконання суб’єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів Держсільгоспінспекції щодо усунення порушень вимог законодавства в частині експлуатації та технічного стану машин, виданих за результатами раніше проведених контрольних заходів;
отримання звернень фізичних та юридичних осіб, у яких міститься інформація про порушення суб’єктом господарювання вимог законодавства в частині експлуатації та технічного стану машин (із обов’язковим зазначенням суті порушення). Позаплановий захід у таких випадках здійснюється за наявності згоди Державної інспекції сільського господарства України на його здійснення;
неподання у встановлений строк суб’єктом господарювання документів обов’язкової звітності без поважних причин, а також письмових пояснень про причини, які перешкоджали поданню таких документів;
настання аварії, смерті потерпілого внаслідок нещасного випадку або професійного захворювання, що було пов'язано з діяльністю суб'єкта господарювання.
3.3. Під час здійснення позапланового заходу з’ясовуються лише ті питання, необхідність перевірки яких стала підставою для здійснення цього заходу, з обов’язковим зазначенням цих питань у направленні на здійснення заходу, форма якого наведена у додатку 2 до цього Порядку.
3.4. Строк здійснення позапланового заходу відповідно до вимог
Закону не може перевищувати десяти робочих днів, а щодо суб’єктів малого підприємництва - двох робочих днів, якщо інше не передбачено законом. Продовження строку здійснення позапланового заходу не допускається.
IV. Розпорядчі документи, які оформляються для здійснення планових/позапланових перевірок
4.1. Для здійснення планового або позапланового заходу Держсільгоспінспекція видає наказ про здійснення відповідного заходу, який підписує керівник Держсільгоспінспекції чи посадова особа, що виконує його обов’язки. Наказ має містити найменування суб’єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися контрольний захід, та предмет перевірки.
4.2. На підставі наказу Держсільгоспінспекція оформляє направлення на здійснення заходу, яке підписується керівником або заступником керівника Держсільгоспінспекції та засвідчується печаткою Держсільгоспінспекції.
4.3. У направленні на здійснення планової/позапланової перевірки зазначаються:
найменування Держсільгоспінспекції, яка здійснює захід;
найменування суб’єкта господарювання та/або його відокремленого підрозділу, місцезнаходження або прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснюється захід;
номер і дата наказу, на виконання якого здійснюється захід;
перелік посадових осіб, які беруть участь у здійсненні заходу, із зазначенням їх посад, прізвищ, імен та по батькові;
дата початку та дата закінчення заходу;
тип заходу (плановий, позаплановий);
вид заходу;
підстави для здійснення заходу;
предмет здійснення заходу;
інформація про здійснення попереднього заходу (тип заходу і строк його здійснення).
4.4. Направлення на здійснення заходу є чинним лише протягом зазначеного в ньому строку здійснення заходу.
V. Вимоги до проведення планових/позапланових перевірок
5.1. Перед початком здійснення контрольного заходу державні інспектори (Комісія), які беруть участь у здійсненні контрольного заходу, зобов’язані пред’явити керівнику суб’єкта господарювання або уповноваженій ним особі або фізичній особі-підприємцю чи її представнику, направлення на здійснення заходу та службові посвідчення, що засвідчують їх особу, і надати їм копію направлення на здійснення заходу.
5.2. Державні інспектори (члени Комісії) не мають права здійснювати контрольні заходи без наявності направлення на здійснення заходу та службових посвідчень. Суб’єкти господарювання, що перевіряються, мають право не допускати державних інспекторів (членів Комісії) до здійснення контрольних заходів, якщо вони не пред’явили документи, визначені пунктом 5.1 цього розділу.
5.3. У разі якщо суб’єкт господарювання відмовляється допустити державного інспектора (членів Комісії) до здійснення контрольного заходу, який здійснюється в установленому законодавством порядку, державні інспектори (члени Комісії) складають акт про відмову від здійснення заходу, форму якого наведено в додатку 3 до цього Порядку.
5.4. Перед початком здійснення контрольного заходу державний інспектор або голова Комісії вносить запис до відповідного журналу, у якому суб’єктом господарювання, що перевіряється, фіксуються перевірки органів державного нагляду (контролю) (за його наявності). Планові та позапланові заходи здійснюються у робочий час суб’єкта господарювання, встановлений правилами внутрішнього трудового розпорядку.
5.5. Планові та позапланові заходи здійснюються за місцем провадження господарської діяльності суб’єкта господарювання або його відокремленого підрозділу у присутності керівника суб’єкта господарювання або уповноваженої ним особи чи у присутності фізичної особи - підприємця або його представника.
Якщо суб’єкт господарювання або уповноважена ним особа (представник) відмовляється бути присутнім при здійсненні контрольного заходу, про це робиться відповідна відмітка в акті перевірки. У такому випадку захід здійснюється державним інспектором (Комісією) без присутності суб’єкта господарювання або уповноваженої ним особи (представника).
5.6. Державний інспектор (члени Комісії), а також суб’єкти господарювання, що перевіряються, мають право фіксувати процес здійснення контрольного заходу або кожну окрему його дію засобами аудіо- та відеотехніки, не перешкоджаючи при цьому здійсненню контрольного заходу.
5.7. Державні інспектори (члени Комісії) зобов’язані зберігати комерційну таємницю суб’єкта господарювання. Інформація, доступ до якої обмежено законом, одержана державними інспекторами (членами Комісії) під час здійснення контрольного заходу, може використовуватися виключно в порядку, встановленому законом. Держсільгоспінспекція забезпечує спеціальний режим захисту та доступу до інформації, що є комерційною таємницею, згідно з вимогами закону.
VI. Оформлення матеріалів за результатами здійснення планових/позапланових перевірок
6.1. За результатами здійснення планових та позапланових заходів складається
акт перевірки дотримання суб’єктами господарювання вимог щодо експлуатації та технічного стану машин (далі - акт перевірки), форма якого затверджена наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 03 грудня 2012 року № 746 "Про затвердження Переліку питань та уніфікованої форми акта перевірки для здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) за дотриманням суб’єктами господарювання вимог щодо експлуатації та технічного стану тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів", зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 18 грудня 2012 року за № 2113/22425.
6.2.
Акт перевірки складається у двох примірниках і підписується в останній день здійснення перевірки державним інспектором (членами Комісії), який здійснював контрольний захід, керівником суб’єкта господарювання або уповноваженою ним особою чи фізичною особою - підприємцем або її представником.
Перший примірник акта перевірки залишається в Держсільгоспінспекції, яка здійснює контрольний захід, другий вручається керівнику суб’єкта господарювання або уповноваженій ним особі чи фізичній особі - підприємцю або її представнику. В обох примірника акта перевірки робиться відмітка про дату вручення акта перевірки та ставиться підпис особи, яка його отримує.
6.3. Якщо керівник суб’єкта господарювання або уповноважена ним особа чи фізична особа-підприємець або її представник не погоджуються з
актом перевірки , вони підписують акт із зауваженнями. Зауваження є невід’ємною частиною акта перевірки і повинні надаватись суб’єктом господарювання не пізніше останнього дня здійснення контрольного заходу (дня підписання суб’єктом господарювання та Держсільгоспінспекцією акта перевірки).
................Перейти до повного тексту