Назва показника |
Значення |
1 |
2 |
І. Організаційне забезпечення |
1. Наявність ліцензії на підготовку фахівців за заочною формою навчання з тих напрямів підготовки (спеціальностей), за якими впроваджується (здійснюється) дистанційна форма навчання |
+ |
2. Наявність рішення Вченої (педагогічної) ради закладу освіти щодо впровадження дистанційної форми навчання за певними напрямами підготовки (спеціальностями) у межах ліцензованого обсягу заочної форми навчання або за програмами підвищення кваліфікації |
+ |
3. Наявність Положення про дистанційне навчання у закладі освіти, затвердженого Вченою (педагогічною) радою |
+ |
4. Наявність підрозділу закладу освіти з відповідним кадровим, матеріально-технічним та фінансовим забезпеченням (далі - підрозділ ДН), який організаційно і технологічно підтримує навчання за дистанційною формою |
+ |
5. Наявність у закладі освіти методичної комісії, яка: встановлює відповідність веб-ресурсів навчальних дисциплін вимогам до організації навчального процесу та рекомендує їх для використання в навчальному процесі; визначає забезпеченість веб-ресурсами кожного з напрямів (спеціальностей) та надає рекомендації Вченій (педагогічній) раді щодо можливості впровадження дистанційної форми навчання за певними напрямами підготовки (спеціальностями), програмами підвищення кваліфікації |
+ |
ІІ. Кадрове забезпечення |
1. Забезпеченість закладу освіти педагогічними, науково-педагогічними працівниками, методистами, які підвищували кваліфікацію з питань організації та використання технологій дистанційного навчання не менше одного разу за останні п’ять років і мають відповідний документ про підвищення кваліфікації (%) |
100% |
2. Забезпеченість закладу освіти III-IV рівнів акредитації науково-педагогічними працівниками із науковими ступенями (вченими званнями), які: |
|
1) розробляють дидактичне наповнення, педагогічні сценарії та методичні рекомендації до веб-ресурсів (дистанційних курсів) навчальних дисциплін (%) |
для підготовки бакалаврів - 60% для підготовки спеціалістів, магістрів - 70% |
2) забезпечують навчальний процес за дистанційною формою (%) |
для підготовки бакалаврів - 40% для підготовки спеціалістів, магістрів - 50 % |
3. Забезпеченість закладу освіти I-II рівнів акредитації педагогічними працівниками вищої категорії, які: |
|
1) розробляють дидактичне наповнення, педагогічні сценарії та методичні рекомендації до веб-ресурсів (дистанційних курсів) навчальних дисциплін (%) |
для підготовки молодших спеціалістів -15 % |
2) забезпечують навчальний процес за дистанційною формою (%) |
для підготовки молодших спеціалістів -10 % |
ІІІ. Науково-методичне забезпечення |
1. Наявність затверджених навчальних планів з підготовки фахівців за дистанційною формою навчання за визначеним переліком напрямів (спеціальностей), навчальних програм (планів) підвищення кваліфікації |
+ |
2. Наявність затвердженого переліку видів навчальних занять та контрольних заходів, що здійснюються очно (для кожного напряму (спеціальності), програми підвищення кваліфікації) |
+ |
3. Наявність критеріїв і засобів контролю якості дистанційного навчання |
+ |
4. Наявність методичних рекомендацій щодо розроблення та використання технологій дистанційного навчання в навчальному процесі |
+ |
IV. Матеріально-технічне та програмне забезпечення |
1. Наявність у закладі освіти спеціалізованих приміщень для організаційного забезпечення та технологічної підтримки навчального процесу за дистанційною формою навчання |
+ |
2. Забезпеченість підрозділу ДН та інших підрозділів у закладі освіти комп’ютерним та периферійним обладнанням, необхідним для здійснення навчального процесу за дистанційною формою навчання: |
|
1) кількість комп’ютерних місць для працівників підрозділу ДН із розрахунку на одного працівника |
1 |
2) кількість комп’ютерних місць для науково-педагогічних (педагогічних) працівників, які забезпечують навчання студентів за дистанційною формою із розрахунку на одного працівника |
0,25 |
3) наявність серверів із цілодобовим режимом доступу для створення, накопичення та передачі даних, необхідних для дистанційного навчання та управління навчальним процесом |
+ |
3. Наявність локальної інформаційно-комунікаційної мережі із доступом до мережі Інтернет |
+ |
4. Наявність основного та резервного каналів зв’язку із пропускною здатністю не менше 10 Мб/с, що цілодобово забезпечують можливість доступу через Інтернет до веб-середовища дистанційного навчання |
+ |
5. Наявність ліцензійного програмного забезпечення або програмного забезпечення, побудованого на програмних продуктах з відкритими кодами: |
+ |
1) програмне забезпечення загального призначення (операційні системи, системи управління базами даних, управління організацією роботи комп’ютерної мережі, програми чи комплекси захисту інформації, веб-сервери) |
+ |
2) програмне забезпечення спеціального призначення для: створення, збереження, накопичення та передачі веб-ресурсів, а також для забезпечення авторизованого доступу суб’єктів дистанційного навчання до цих веб-ресурсів; організації навчального процесу та контролю за навчанням через Інтернет та/або локальну мережу |
+ |
6. Наявність доступу студентів, науково-педагогічних (педагогічних) працівників та методистів до електронної бібліотеки закладу освіти |
+ |
7. Забезпечення додаткових вимог до тих центрів дистанційного навчання (далі - центри ДН), що розташовані поза межами навчального закладу (в інших адміністративно-територіальних одиницях): |
|
1) наявність матеріально-технічного та програмного забезпечення центрів ДН, включаючи комп'ютерний клас для навчання студентів за дистанційною формою (кількість комп'ютерних місць із розрахунку: не менше 1 комп'ютера на 10 студентів дистанційної форми навчання) |
+ |
2) наявність у центрі ДН персоналу, який пройшов підвищення кваліфікації у сфері дистанційного навчання і має відповідні документи (%) |
100 % |
3) забезпечення доступу студентам, які навчаються в центрі ДН, до всіх необхідних веб-ресурсів навчальних дисциплін базового закладу освіти |
+ |
V. Інформаційне забезпечення |
1. Наявність веб-сайту закладу освіти, який забезпечує персоніфікований доступ до: |
|
1) інформації про педагогічні та інформаційні технології навчання за дистанційною формою; методичних матеріалів щодо роботи з веб-ресурсами (дистанційними курсами), демонстраційних версій веб-ресурсів |
+ |
2) веб-ресурсів (дистанційних курсів) |
+ |
3) сервісів, що забезпечують синхронні та асинхронні комунікації |
+ |
4) системи управління навчальним процесом за дистанційною формою навчання |
+ |
2. Забезпеченість навчальних дисциплін напрямів підготовки (спеціальностей), навчальних програм підвищення кваліфікації, за якими здійснюється навчання за дистанційною формою, відповідними веб-ресурсами на час подання заяви до МОН України щодо отримання погодження на впровадження дистанційної форми навчання |
100 % навчальних дисциплін всього терміну навчання студентів за визначеним напрямом підготовки (спеціальністю); всього циклу навчання слухачів |
3. Забезпеченість кожної навчальної дисципліни відповідними веб-ресурсами, що рекомендовані методичною комісією закладу освіти для використання в навчальному процесі: |
|
1) методичні рекомендації щодо використання веб-ресурсів, послідовності виконання, особливостей контролю |
+ |
2) документи планування навчального процесу, програма курсу підвищення кваліфікації |
+ |
3) лекційний матеріал у текстовому вигляді з графіками, малюнками та таблицями |
не менше 10 000 знаків (1/4 друкованого аркуша) на 1 академічну годину |
4) тести для усіх видів контролю рівня знань (самоконтроль, поточний і підсумковий контроль) |
не менше 20 тестових завдань до кожної теми |
5) практичні завдання з методичними рекомендаціями щодо їх виконання |
100 % відповідно до навчального плану |
6) відео- та аудіозаписи лекцій, семінарів |
+ |
7) віртуальні лабораторні роботи з методичними рекомендаціями щодо їх виконання (якщо виконання лабораторних робіт передбачено навчальним планом та якщо не прийнято рішення проводити лабораторні роботи в очній формі) |
100 % відповідно до навчального плану |
8) глосарій термінів навчального матеріалу |
+ |
9) бібліографія та посилання на електронні бібліотеки |
+ |